اشرف غنی ریاست اجرایی را لغو کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۲    ۱۳۹۸/۷/۱۰ کد خبر: 160377 منبع: پرینت

اشرف غنی طی فرمانی ریاست اجرایی لغو و معاش کارمندان این نهاد رسمی را قطع کرد.

در فرمان غنی آمده است: از اینکه ایجاد ریاست اجرایی یک تجربه ناکام بوده و در تطبیق برنامه هاى حکومت نقش سازنده نداشته، وفق ماده ۶۴ قانون اساسى، لغو آن همرا با تمامى تشکیلات مربوطه منظور است.
وزارت مالیه معاش و امتیازات کارکنان ریاست اجرایی را الى دهم برج میزان سال جارى پرداخت و بودجه متباقى سال ١٣٩٨ را به کود ٩١ تعدیل نماید.
کمیسیون اصلاحات ادارى و خدمات ملکى مؤظف است طرح قانون تشکیلات اساسى دولت را در خلال مدت یک ماه ترتیب و جهت طى مراحل قانونى به وزارت عدلیه ارسال نماید.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ریاست اجرایی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   عبداله جان چیغ بزن که مامایت جان کیری به داد تو برسد وګرنه این مرغ کل ترا به قهقرا میرساند.
مسلمیار

>>>   غنی خودرا لغو کرده
ریاست اجرایی و ریاست دولت باهم ایجاد شدند و غنی صلاحیت لغو آنرا ندارد
به این میگویند آغاز بحران
چرا بودجه بی بی گل قطع نمیشود؟

>>>   عالی ، عالی و عالی از موتر دو اشترنکه خلاص میشویم یا خیر

>>>   عجب، عجب و باز هم عجب!

>>>   به اين غني اعتمادكردن اشتباه بزرگيست.
....

>>>   بهترین کار را کرده است این آرایشگاه و مغازه لب سرین باید دو سال قبل لغو می‌شد ولی حالا نیز یک تصمیم بجا است

>>>   ضرور است تا یک هیات با صلاحیت حقوق دانان و اشخاص خبره تخنیکی تعین شود تا تمامی مصارف انجام شده پولی و عملکرد این نهاد را بررسی کرده و گذارش انرا به ملت شریک سازند تا مردم بدانند که این نهاد به ملت چه کرده .چقدر معاشات گرفته و دست اورد های مشخص شان کدام ها اند ؟

>>>   خود کرده را نه دردی است و نه دوا.
خود داکتر عبدالله قبلاً اعلان کرده بود که این آخرین جلسه شورای وزیران خواهد بود.
در صورتی که جلسه شورای وزیران توسط ریاست اجرایی دیگر دایر تشود،معلومدار موجودیت آن نیز تحت سوال قرار میگیرد.

>>>   تعداد "شهروندان" در کشور نامنهاد چند است? يعنى تعداد نفوس اين کشور با نام نواده شاوول يهودى يعنى افغان در داخل چند است?

* تخمين زده شده 30 ميليون و زيادتر سه ميليون کوچى است که در هر جاست و در هيچ جاست?
* تعداد کودکان وجوانان زير 18 سالگى فيصد % 60
* تعداد رأی دهندگان : 18 ميليون
* تعداد در خارج: 10 ميليون نفوس سر زمين من پناهنده قبول شده و قبول نشده درج شده و غير رسمى که تقريبا شش ميليون در پاکستان وايران + سه ميليون کوچى
بشرم اوغنى:

تعداد رأی دهندگان واجد شرایط : 8 ميليون?

آرای مجموعی: ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۴۴۵ تن

تفکر شهروندى جامعه دوران روشنگرى رينيساس يا تولدى جديد) در افغانستان وجود نداشت و ندارد سرشمارى نفوس هم وجود ندارد و اکثريت و اقليت ملتها و مليتها و زبانها و اديان و مذهبها و اقوام و قبايل هم شمارش نشده و اصل برابرى هم وجود ندارد. اصل يک نفر واجد شرايط راى يک راى هم وجود نداشت و نه دارد. جامعه جهانى = سازما ن ملل متحد = چهل کشور ناتو به سرکرده گى امريکا فقط به دولتهاى اسرائيل يهودى و دولت حاکمان افغانا نبيره شاوول اقوام فرارى يهودى پيغار و انتقاد نمى کنند هر جنايت و خيانت و غلطى تقلب و جعل و جنگ وآدمکشى که نسل افغانيه وافغانه وافغان کند. اما همين چهل کشور ناتو به سرکرده گى امريکا فقط به کشورهاى که هيچ کشورى و يا شهرى را بمب اتوم انداخته نه گلوله تفنگ پرتاب کرده باشد وعليه تروريزم دولتى و گروههاى تروريستى پيگار و پيکار مى کند. مثلا ايران مستقل٬ ايران ضد تروريستهاى بين الملى را مورد تهديد قرار مى دهد.
مليت هاى غير پشتون متحد شويد!
و جدا شويد!
حکومت حاکمان افغان شاوولى اصلاح ناشدنى ايست
انتخابات نا شفاف شان شاف شدنى ايست اکثريت مردم به غنى راى ندادند.
دولت اقليت مولى اوغنى! باز انتخابى تقلبى و شايد انتصابى بازور چهل کشور ناتو که همه اش در پشت پشت +تون است!!

>>>   اشرف غنی روانی چکاره است که با فرمان ناقص خود ریاست اجراییه را لغو کند با لغو ریاست اجراییه لغو تمام حکومت است چون ااین حکومت باساس توافق دوتیم بوجود امده بود ارگ و سپیده دار لازم و ملزوم همدیگر اند ماند یک سکه دو رخ است وقتیکه یک رخ ان از چلند می افتد خود بخود رخ دیگر ان ناچل میگرددجای این حکومت را حکومت موقت باید هرچه زودتر پر کند تا خلایی حکومتداری بوجود نیامده باشد.

>>>   غنی امپراتوری جهان است برای ریاست اجرایه هم شرم است اگر واقعت داشته باشد

>>>   غنی سر پیاز بیخ پیاز غنی چکاره که ریاست اجرایی را لغو کند یک سکه دو رخ دارد وقتیکه یک رخ از چلند بیفتد رخ دیگر ان صد در صد خود بخود ناچل میگردد در حال حاضر ازینکه غنی بر علاوه با بازنده بودن اش مانع پروسه صلح در کشور ماست قبل از اعلان رفتن انتخابات بدور دوم ایجاب میکند که حکومت موقت برای پیشبرد انتخابات و رسیده گی به پروسه صلح هرچه عاجل رویکار بیاید تا از دست درازی ها و تقلب در کار انتخابات شفاف و سر تاسری و ایجاد کردن موانع صلح توسط اشرف غنی و دارو دسته ان جلوگیری شده بتواند در غیر ان غنی روانی ولی قدرت طلب از خود راضی درز انداز نفاق قومی بخاطر دوام قدرت شخصی خودش ارام نمی نشیند و از خیانت در حق کشور و ملت دستبردار نیست و دلش از ارگ کنده نمیشود اگر جانکیری نمیبود این چوکی قدرت را در خواب خیال هم دیده نمیتوانست .

>>>   خودش را کسی در ده نمی ماند میگوید اسپ ام در خانه ملک بسته کنید اشرف غنی با ناکام شدنش در انتخابات حالی دیوانه وار به هر طرف دست و دهان می اندازد تا مردم فکر کنند که غنی خی برنده خواهد بود با وصف اینکه بخار گرفتن رای چه اصلی و چه تقلبی پول در حساب کود ۹۱ چه که در خزانه دولت نمانده همه را به باد فنا دادند اما هرکسی که پولش را گرفتند اما نظر به گذشته بد و ناکام ان به غنی رای شانرا ندادند به نفر دلخواه خود شان رای دادند حال غنی از روی حسادت و بدبینی چنین فرمان غیر قانونی و عملی را داده گرچه با صدور چنین نوشته خوان اعلان انحلال حکومت وحدت ملی که باساس توافق دو تیم و پا در میانی جانکیری شکل گرفته است چون وقت حکومت وحدت ملی در اول جوزای تکمیل گردیده بود و تا روز انتخابات هم غیر قانونی دوام کرد پس از انتخابات نه ریس جمهوری است و نه ریس اجرایی فعلا افغانستان دریک خلای سیاسی قدرت دولتی قرار دارد باید هرچه زودتر سرنوشت انتخابات معلوم گردد چون برنده وجود ندارد باید هرچه عاجلتر حکومت موقت ایجاد و فعال گردد.

>>>   كجا است عبدالله ...، بايد عبدالله فرمان لغو رياست جمهوري و ملحقات آنرا صادر نموده و رئيس شورا را مسؤل دولت اعلان نمايد.

>>>   در اینجاست که دکتر عبدالله عبدالله درایت و شهامت رهبری خود را نشان بدهد و دهن اشرف غنی روانی را با این خود سری‌هایش به خاک بمالد، ورنه دیگر هیچ حرف‌هایش در بین مردم اعتبار نخواهد داشت.

>>>   متاسفانه ریش عبدالله سفید شد، ولی هنوز به عقل، صداقت و وطندوستی بالغ نشد. بیچاره از رنج چوکی حتی با بد ترین چهره ها معامله میکند.

>>>   متاسفانه ریش عبدالله سفید شد، ولی هنوز به عقل، صداقت و وطندوستی بالغ نشد.

>>>   غنی چه گ.. است که ارگانی را که در اثر امضا و تصدیق آن ارگان خود غنی بمقام ریاست جمهوری نصب شد لغو کند؟
پدرش هم نمیتواند.
دل شیر را هم که در قفس سینه این موش بیندازی بدون اجازه امریکا غنی کوچی کون خود را هم شور داده نمیتواند، و خودش را آرام میگیرد که بادارش خفه نشود.

>>>   این سرزمین با نام و نشانِ افغان هرگز نه روی آزادی را بیند و نه هم روی آبادی را

>>>   این سرزمین با نام و نشانِ افغان هرگز نه روی آزادی را بیند و نه هم روی آبادی را

>>>   رئیس جمهور امریکا چند روز قبل گفت: «ما سرنوشت افغانستان را به دست کسانی سپردیم که تا چند وقت پیش در کشور ما یا مصروف سلمانی ، یا غذا فروشی و یا هم کباب فروشی بودند» این سخن ترامپ به این معناست که کسانی را که ما بالای گرده‌های مردم افغانستان سوار کردیم نه تنها که درایت و کفایت نداشتند بلکه امریکا و دنیا و مردم افغانستان را نیز با پر رویی و چشم سفیدی فریفتند.

>>>   Saboor Raheel
انتخابات نه انتخابات!

دشمن دهن دروازه ما (تاجیکان) فاشیزم است. و فاشیزم دشمن اصلی این وطن نیز هست. ما بایستی در یک جبهه بجنگیم. ما توانایی،‌ وسایل و امکانات مبارزه با فاشیزم در داخل کشور،‌ پارلمان،‌ در حکومت، در رسانه‌ها را یا نداریم یا اگر داریم به بسیج و سمت‌دهی مبارزه درین عرصه ها توجهی نداریم.

مثلا نه امریکایی که جناب پدرام اینقدر بر ضدش موضعگیری می فرمایند و نه هم پاکستانی که جناب امرالله صالح پشت‌اش پا برهنه کرده است،‌ هیچیک عامل اصلی بدبختی مردم ما نیستند بلکه عامل فرعی و عامل بیرونی اند. خارجیها عوامل مساعدت کننده اند. دشمن اصلی ما و کشور ما فاشیزم است. بی‌عدالتی است که مانع وحدت ملی می‌گردد. تضمین کننده آزادی و رفاه و آینده بهتر مردم مان وحدت ملی است. فاشیزم مادر نفاق قومی‌است. چرا که فاشیزم مانع وحدت است. فاشیزم چورگر و غارتگر است. فاشیزم نقاق و دشمنی میان مردم را گرم نگه‌میدارد و همیشه زمینه نفوذ بیگانه را مساعد می‌سازد. وقتی ما در داخل زیر ستم هموطن مان باشیم- حق داریم و هرکس دیگری حق دارد تا با خارجی و قدرت دیگری که کمکش کند متحد شود تا رهایی یابد. روشن است که خارجی برای خدا کمک نمی‌کند. فردا از شما امتیاز می‌خواهد. فاشیزم و ستم داخلی زمینه ساز مداخله خارجی است. درست همان گونه که حزب خلق تا راه اندازی یک حکومت حزبی و دکتاتوری همه مردم را از دولت بیگانه ساخت و این مردم راهی خارج شدند. نتیچه پیش چشم ماست. درست همان گونه که طالب یک حکومت خودکامه ساخت و می بینیم که کار مان به دست ۴۰ کشور دنیا افتاد.

به نظر من تا زمانی که ما مشکل خود را با فاشیزم قومی و برنامه های خانمان برانداز آن یک طرفه نکنیم هیچگونه خارجی ستیزی راه حل ما نخواهد بود. فاشیزم یکی از انوع و محملهای بیعدالتی و استبداد است. باید با فاشیزم یک طرفه کرد. اما با تاسف که بسیاری از سیاستمداران ما به جای کار سیاسی کردن،‌ مصروف فیگور ضد خارجی گرفتن اند.

سالهاست فاشیزم در همنوایی با قدرتهای استعماری دور و نزدیک حاکمیت میکند. سالهاست قدرت سیاسی را به دست دارند و ثروت ملی را در پروژه هایی که خود می‌خواهند و اهدف قومی شان را برآورده می‌کند مصرف می‌کنند. اما ما گاهی علیه امپریالزم امریکا،‌ گاهی علیه سوسیال امپریالزم روس و گاهی هم علیه کفر و استکبار جهانی شعار داده ایم و خون مان در تمامی جبهات ریخته است. ما کوخ نشینیم و فاشیزم کاخ نشین. ما به خاکستر نشسته این و فاشیزم در بستر گل...

تاجیکان باید به هوش بیایند. هر روزی که می‌گذرد و هر پولی که درین کشور مصرف می‌شود اما من در چگونگی مصرف آن اختیار و کنترول ندارم- ضایعه است. تاوان است و ستمی است که بر مردم ما می رود. ۱۸ سال گذشته میلیاردها دالر آمد و مطابق خواست دل فاشیزم مصرف شد. ما در کجای این تقسیم بودیم؟ شما یک بار به خوست و پکتیا بروید و یک بار هم به پروان و بدخشان. تاجیکان لوگر، خوست، گردیز، و فراه همه روزه توسط طالب و در تبانی با حلقات فاشیستی کابل قتل عام شده روان اند. تاجیکان در بادغیس- زادگاه اصلی شان و جایی که اکثریت مردم را تشکیل می‌‌دهند از هرگونه پیشرفت اقتصادی محروم مانده اند و در ۱۷ حتی یک والی تاجیک نداشته اند. در لوگر از مجموع ۲۱ ریاست اداره دولتی حتی یک ریاستش از تاجیکان نیست- در حالی که نیمی از ولایت لوگر هنوز هم تاجیکان اند. بار بار سقوط غزنی و کندز و فراه چرا؟ جابجایی نفوس و قوم محور با «مدیریت» غیر مستقیم جنگ توسط حکومت. ولایت فراه به همین گونه. در ۱۸ سال هیچ تاجیکی والی هرات نشد...

سیاست کنترول قدرت و ثروت است به نفع مردم. لکچر دادن نیست. ما از طریق پارلمان و از طریق نفوذ در اقتدار بر محور منافع خود در دولت می‌توانیم به مردم خود خدمت کنیم. اما هی شعار می‌دهیم و هی خارجی ملامت می‌کنیم. این را نمی‌دانم چه بنامیم؟ تنبلی یا ریاکاری؟ گمراهی یا، یا ماموریت؟

بدون بسیچ آگاهانه، شجاعانه،‌ مدبرانه و هدفمندانه علیه فاشیزم- نه ما تاجیکان به رفاه و آزادی می‌رسند و نه این کشور در چنگال فاشیزم روی ارامش و آزادی را خواهد دید!

>>>   یایید که حساب کنیم:
۱- عبدالرحمن خان با برنامه قتل عام هزاره ها و به بردگی کشیدن هزاران تن دیگر شان و شیدن زمین و جایداد شان به مردمان پشتون و غلجایی.
۲- امان الله خان با برنامه اسکان ناقلین پشتون در مناطق تاجیکان و بومیان در شمال کشور
۳- هاشم خان با گسترش و تداوم آگاهانه حاکمیت قومی در شمال- از کتابسوزی گرفته تا تغییر نام محلات از فارسی و ازبیکی به پشتو هزاران ظلم دیگر توسط گل محمد خان مومند.
۴- چور و غارت شمالی توسط نادرخان و غصب و تصاحب هزاران جریب زمین و باغ مردم شمالی و دادن آن به اقوام پشتون.‌
۵- حاکمیت چندین ساله طالبان پشتون در کشور و بازهم زمین سوزی و کوچ اجباری مردم شمالی که تمام این حرکت ها از جانب اکثریت نخبگان فعال سیاسی پشتون از اشرف غنی تا خلیلزاد و از گلب‌الدین تا ظاهر شاه تایید و پشتبانی شده و آن را تامین حاکمیت مجدد پشتون از «سقوی» دوم قلمداد کردند.
۶- حاکمیت غنی و کرزی و تیم بیروت (احدی،‌ کرزی،‌ خلیلزاد و غنی) نمونه بارز تداوم فاشیزم قومیست. من نمنه هایی از چگونگی زندگی مردم تاجیک در حاکیمت فاشیزم کنونی را در تمامی ولایت کشور بیان کرده ام که با تاسف غزنی از یادم رفته بود. در تمامی این برنامه ها نابودی تاجیکان و غصب و اشغال زمین و جایداد آنها توسط پشتونها به رهبری و مطابق فاشیزم ارگ صورت منظور است.
منظور مردم عامه پشتون نیست. درست همان گونه که همه جرمنها را نمیشود به خاطر اعمال هیتلر ملامت کرد.

>>>   غنی زورهای آخر خودش را می زند. البته این کل مرغ شرف دارد به عبدالله، چون که عبدالله اصلاً از غیرت بویی نبرده. این دفعه هم اگر رأی بیاورد، باز قدرت را به کس دیگر واگذار می کند و تمام آرای مردم را به هدر می دهد.

>>>   ضرور است تا یک هیات با صلاحیت حقوق دانان و اشخاص خبره تخنیکی تعین شود تا تمامی مصارف انجام شده پولی و عملکرد این نهاد را بررسی کرده و گذارش انرا به ملت شریک سازند تا مردم بدانند که این نهاد به ملت چه کرده .چقدر معاشات گرفته و دست اورد های مشخص شان کدام ها اند ؟

>>>   این مرد واقعن دیوانه است ( پس لگد بی معنا )

>>>   نر ادم خو است با مردمهای بی اراده چنین باید کرد

>>>   مگر خواب ببيند كه تا ختم اين حكومت لغو كند. وقتي لغو كند اتوماتيك خود اشرف كوچي برطرف ميشود چون او با امضاي داكتر عبدالله رييس جمهور شده است. هردوي شان ميتوانند همديگر را برطرف كنند ولي حكومت شان همان لحظه ديگر حكومت حساب نميشود.

>>>   بالاخره این لانه شیطانی بسته شد بعد از 5 سال شیطانی منافقت رزالت و جاسوسی برای بیگانگان و چیلک اندازی در مقابل کارهای سازنده رئیس جمهور کشور این لانه شیطانی بسته شد
سردار ولی از کانادا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است