عبدالله پیشتاز انتخابات در نظرسنجی «تیفا» اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۸/۷/۴ کد خبر: 160303 منبع: پرینت

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) در تازه ترین نظرسنجی خود، تیم انتخاباتی عبدالله را پیشتاز این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

بر بنیاد دومین نظرسنجی بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) که به همکاری 47 نهاد همکار در 34 ولایت انجام شده است، 59 درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند. 40 درصد از شرکت در انتخابات پیش رو خودداری کرده‌اند.

نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد که عبدالله عبدالله با 19.41 درصد پیشتاز است. اشرف غنی با 18 درصد، آقای نبیل با 7 درصد و گلبدین حکمتیار با 4 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.
در این نظر سنجی، دست‌کم با 7 هزار تن به گونه آنلاین و‌حضوری مصاحبه شده است.

کد (9)


عبدالله پیشتاز انتخابات

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله پیشتاز
تیفا
نظرات بینندگان:

>>>   این یک دروغ محض است چند نفر دزد و لندغر وچند نفر ایزک که مانند عبدالله دایم لب سرین میزند این سخنان بیجا را سر داده است هیچ یک انسان دانا و با احسان برای عبدالله ایزک رایه نخواهد داد. و برنده مطلق داکتر اشرف غنی خواهد بود

>>>   دو نفر آخر از قبل خواب نتیجه را دیده بودند و از خیر کار گذشتند.

>>>   هرگاه تاجک های افغانستان برای عبدالله به نسبت تعلق ملیت اش رای میدهند و یا به ارتباط مجاهد بودنش سخت اشتباه میکنند.
بهتر بود تا بجای عبدالله درینصورت اغای احمد ولی مسعود را به دلایل برتری های ذیل نسبت به عبدالله انتخاب میکردند:
۱ یک شخص تعلیم یافته و خارج دیده است
۲ کدام سابقه فسادرا نداشته و شخص نیک نام است .
۳ برادر قهرمان ملی و وارث افتخارات ان مبارز افانستان است .
۴ برنامه های کاری اش صلحجویانه و ده برابر بهتر منطقی تر و علمی تر از عبدالله است .
۵ از لحاظ شخصیتی یک شخصیت ارام با تربیه و با اصول و ظوابط است .در حالیکه عبدالله یک شخص احساساتی و غیر نارمل و فاقد سواد کافی اختماعی و سیاسی است .
افسوس به حال تان

>>>   خاوری‎.
قومیت بالاتر از اسلامیت
تصور کنیم با همین خصوصیات غیر اسلامی غنی احمدزی و زن فرزندان اش رئیس جمهور کشور از ملیت تاجیک، ازبیک. هزاره، بلوچ...میبود شاید هزاران بار اینها حکم تکفیر اشرا صادر می‌کردند...
ولی حالا..

>>>   محمد اشرف غنی:
برای داکتر عبدالله و نبیل باید یک محکمه خاص ایجاد شود!
پاسخ رحمت الله نبيل به اشرف غنى:
آقای محمد اشرف غنی، تهدید کرده که در صورت پیروزی اش، من و عبدالله را به دليل قضيه رهايى خليل فيروزى در مقابل پول به محکمه می فرستد ، به همان محکمه یی تروریستان را برائت داده و جاسوس و دزد را با اخاذی برای کمپاینش ، آزاد می کند . من پیشنهاد می کنم، انتخابات یک هفته به تعویق بیفتد و من اسناد میلیون ها دالر اخاذی و خیانت ایشان را در محکمه یی علنی عرضه می کنم. از گرفتن پول از آى اس آى در كمپاين هاى سال ٢٠١٤ گرفته تا به پيشفروش قرار داد ها و روابطش با شبكه تروريستى حقانى. بعدش مردم ما قضاوت كنند كه كيها قابل محاكمه هستند؟! مردم ما قضيه خليل فيروزى و شهرك هوشمند را حتمن به خاطر دارند! اگر اعضاى بلند پايه تيمش در قضيه گرفتن پول از خليل فيروزى دخيل نبودند باز ايشان حق به جانب هستند، در غير آن خود داكتر اشرف غنى بايد جوابگو باشند. خط ديورند و نصب سيم خاردار در خاك افغانستان باشد سر جايش. يالله "دا گز او دا ميدان". اما بهترین محکمه وجدان است ، اگر هنوز ذره یی وجدان در ایشان هست سر در گریبان خود فرو کنند.

>>>   شاید هم یک نظرسنجی بدون تقلب باشد.(؟)
عاقل

>>>   کاملاً غلط! اگر نظر سنجی فیسبوک معیار قرار داده شود، حریفان اشرف غنی از همین حالا باید باخت شان را جوانمردانه قبول نموده اخلاق سیاسی شان را تبارز بدهند، از روی چندین نظر سنجی در فیسبوک، اشرفغنی بالاتر از 60 فیصد آرأ را از آن خود کرده است، من بشما میگویم که اگر تمام آرأ مردم به نفع عبدالله بریزد، او رئیس جمهور نخواهد شد، فقط تحد اقل تا ساعت 6 یا 7 شام روز شنبه تحمل نمائید، با اعلان نتائج سایتها دهن تان باز خواهد ماند.
م.ز

>>>   صد در صد داکتر عبدالله برنده است دلیلش نه تنها که تیفا در نظر سنجی اش بیان کرده بلکه از تعهدات اثر اقوام ساکن در کشور که بدور داکتر عبدالله جمع گردید و بوی رای میدهند و درین کار شان صادق هستند اشرف غنی با دروغگویی هایش و تعهد شکنی هایش و قومگاچرایی هایش و دزدی هایش از دارایی عامه که یک مثال ان دزدی خانمش رولا غنی مبلغ ۲۵۰ دالر از پول کمکی شده به ظرفیت سازی زنان است و علاوه ازین ها مفسدین قاچاقبران دزدان و بد نامان را بدور خود اقای غنی در ارگ جمع کردهاینها دلایلیست که مردم بر غنی بی باور شده و رای خودرا بوی نمیدهند ناکام پنداشت میشود .

>>>   این محاسبه درست است. در ان شک نکنید، مگر اشرفغنی تقلب میکند، شما تلاش کنید بخاطر وطن از تقلب جلوگیری شود.

>>>   اگر عبدالله سی ملیون رای بگیرد بازهم رئیس جمهور نمیشود واشرف غنی نباید سرنوشت وطن اربه این اوباشان فساد پیشه بدهد

>>>   این نظر سنجی دروغ و جهت دار در راستای منافع غنی است. جمع درصد ارا کل افراد حدود شصت درصد است چهل درصد مابقی را کلا مورد حساب قرار نگرفته است احتمالا چهل درصد برای عبدالله بوده که نادیده انگاشته شده است.

>>>   تقلب میشود همین حالا صندوق را پر شده است به نفع حاکم.

>>>   اتمر درك ندارد، اتمر را غني مانند تلك براي عطاي لافوك ، محقق هزاره ، آغاي بي قانون و ديگران استفاده ميكرد مگر موش هاي قوي تلك را در غار بردند، و انشاءالله براي ابد رويش سياه شد.

>>>   غنی با آن همه لاف هایش و چیغ زدن هایش نه آب های کشور را محار کرده توانست، و نه لاف های فروش جالغوزه او جائی را گرفت، و نه هم چندینبار افتتاح کردن پروژه های کهنه چون تاپی و غیره برای او چیزی آوردند. چند تا پل هوائی را هم که با تبلیغات و مصرف فوق العاده درست کرده از نظر بلندی مصارف آنقدر کمتر عملی هستند که قابلیت پایداری را ندارند و برای تجارت واقعی موثر نیستند.
ناموفق ترین سیاستمدار همین غنی کوچی بود. در عرصه خارجی هم منزوی شد و باخت، تا به سویه که صاحب اصلی خودش بیرون راندش، و با پیشبرد سیاست های فاشیستی قومی همراه با مخکش های احمقش در عرصه سیاست های داخلی هم چنان بد باخت و منفور شد که بجز چند تا هویتفروش غلام بچه و همان بوت پاک های شناخته شده کسی دیگری حتا حاضر نبود معاونیت او را قبول کند.
پای ترقیده که تازه موزه را ببیند همینگونه عمل میکند. یک کوچی متعصب و حکومتداری یک کشور متنوعی چون افغانستان فرسنگ ها باهم فاصله دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است