مشاوری که نیم میلیون دالر معاش می گیرد (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۶    ۱۳۹۸/۶/۳۱ کد خبر: 160254 منبع: پرینت

فردی بنام "داکتر پلاسا" به عنوان مشاور در وزارت تجارت و صنایع افغانستان استخدام شده که سالانه نیم میلیون دالر معاش می گیرد.
این داکتر پلاسا کیست و تابعیت کدام کشور را دارد؟


مشاوری که نیم میلیون دالر معاش می گیرد

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیم میلیون
معاش
نظرات بینندگان:

>>>   بیشرمی واز خدا نترسیدن به اوج خود اش رسیده بترسید از آن روز که حوصله و صبر مردم لب ریز شود

>>>   به این میگویند فساد
غنی و بی بی گل مملکت را جور کردند
به همه رای دهید به جز غنی

>>>   با خدا داده گان ستیزه مکن
که خدا داده گان را خدا داده
جمال الدین پنجشیری

>>>   اکر پرسان سشود کهداکتر پلاسا چه می کند شاید روز تا بیگاه در پشت میز نشسته گیم میزند و یا یک متفاعد کشور خود بوده امده خواب خوده پوره می کند زیرادلش جمع است که غنی ماهانه ۴۱۳۵۰ دالر برایش از کیسه خلیف از نان بتم و بیوه افغانستان که محتاج ده افغانی برای خرید یک قرص نان اند می پردازد اینست فساد واین است ولخرچی در برابر مال ملت. غتی باید بداند که یک کارمند قصر سفید ماهانه یا سالانه چند معاش دارد و مقایسه کند با معاش داکتر پلاسا ! حتماٌ داکتر پلاسا کدام ارتباطی با جنابان عالی دارد .

>>>   به این میگویند فساد
ارگ مرکز فساد و فحشا

>>>   مشاور که نیم ملیون دالر بگیرد
مشاوره گیرنده باید 100 ملیون دالر بگیرد ،، که می گیرد صددرصد میگیرد
از منظوری چنین معاش ها معلوم دار است که می گیرد

>>>   و این است فساد بزرگ به رهبری غنی

>>>   دوستم چی گفته:
جنرال دوستم گفته بود که حالا ما رهبر خوده پیدا کدیم
حالا به حضور مردم خویش در باره دکترغنی چنین می گوید:

امو رقم كه ده دوره پيش دست هايته بالا كدم ده اي دوره به زور خدا لنگ هايته بالا ميكنم
راست وناراستش بدوش گذارشنامه ،

>>>   رییس‌جمهور غنی در سال ۱۳۹۶هجری خورشیدی یک مشاور آلمانی را به نام «داکتر پلاسا» در وزارت صنعت و تجارت با معاش ماهانۀ ۴۱هزار دالر امریکایی استخدام کرده بود.
در یک نامۀ معین پیشین وزارت صنعت و تجارت، نگاشته‌ شده‌است که بربنیاد نامۀ ریاست عمومی ادارۀ امور که در آن رییس‌جمهور غنی هدایت داده‌است و وزیر مالیه نیز موضوع را دنبال کرده‌است، وزارت تجارت باید پیشنهاد کند تا داکتر پلاسا با ایشان هم‌کاری کند.

رییس‌جمهور غنی، در پاسخ به این پیشنهاد نگاشته‌است که تنخواۀ ماهانه داکتر پلاسا ۴۱هزار و ۱۵۰ دالر امریکایی از ماۀ دلو سال ۱۳۹۶هجری خورشیدی از بودجۀ اختیاری پروژۀ «خدمات پژوهش و گشایش مرکز پژوهشی رشد تجارت وزارت تجارت» اجرا گردد.

رییس‌جمهور در ادامه دستور داده‌‎است که وزارت مالیه ملکف است تا این پول را در بودجۀ سال ۱۳۹۷هجری خورشیدی نیز در پروژه جا دهد.
در این نامۀ رسمی، تاریخ‌ها نیز به دوگونه نگاشته شده‌اند؛ هم در متن پیشنهاد و هم در متن حکم رییس‌جمهور در یک جای تاریخ هجری خورشیدی نوشته شده‌است و در جای دیگر تاریخ میلادی.

این مشاور آلمانی از سوی معین تجارتی این وزارت به رییس‌جمهور پیشنهاد شده بود، اما در پیشنهاد استخدام این مشاور آلمانی وزیر پیشین صنعت و تجارت گفته بود که بربنیاد هدایت رییس‌جمهور این مشاور آلمانی استخدام می‌شود.
سمیر رسا افزود: «براساس پیشنهاد محترمه کامله صدیقی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در دورۀ محترم همایون رسا، دورۀ قبلی پیش از ما، پیشنهاد شده برای استخدام داکتر پلاسا به حیث مشاور در وزارت صنغت و تجارت.»

طلوع در این خصوص نوشته است،ولف گنگ پلاسا، که شهروند آلمان و دارای همسرافغانستانی است می گوید: پس از دیدار همسرش با رییس‌جمهور غنی، رییس‌جمهور غنی از وی خواست تا در حکومت کار کند: «همسرم از افغانستان است. وی در دیداری با رییس‌جمهور از من یاد کرد و رییس‌جمهور از من خواست تا با وی کار کنم.»!!!!!

>>>   پولهای که دربانکهای خارجی ذخیره شده واین بلند منزلها هم مربوط همین مشاوراست ویا کسان دیگری
فرقش این است این معاش گرفت
وآن دیگری دزدید وچورکرد
حالا برای مردم ما هردوی این هیچ فرقی ندارد

>>>   واقعاً اشرف غنی از گرسنگی ملت لذت می برد فقط بگوئی بودجه پدرش است .
خاکسار

>>>   يك ديپلومات آلماني است كه سالها در ممالك رو به انكشاف كار كرده است. خانم افغان دارد و او به وأسطه خانمش به اين مقام رسيده است . او در مسائل تجارت بين المللي مشاور ارشد غني است. حتمن خانمش از أقارب غني است. در اين هـژده سال كه تكنوكراتها بنام مشاور و كارشناس در افغانستان سرازير شدند، همه پول خيرات جامعه بين المللي را حيف و ميل كردند. صد ها هزار إنسان در اين وطن در قواي امنيتي ،،در جمع مخالفين و ياهم در انتحاري و بمباردمان سر به نيست شدند. و اما پول هاي باد آورده را يا رهبران نامنهاد و يا هم تكنوكراتها و مشاورين نوش جان كردند. كسي نيست كه از غني بپرسد كه آيا اين پولهارا از بيت المال حيف و ميل ميكند وَيَا هم از حاصلات دشتهاي غصب شده لوگر.

>>>   نیم ملیون یعنی یک معدن!

>>>   اشرف غنی خداوند خانه تان را آز بیخ و بنیاد ویران کندو مردم افغانستان را ، از شر چیغ زدن های دروغین تو روانی مکار کثیف نجات بدهد

>>>   اینها همه خاینین ملی اند مردم بی چاره در زمستان در زیر خیمه ها با شکم گرسنه زنده گی میکند.... ها از پول بیت المال حیف و میل میکند

>>>   غنی گفته که:
ای وطن می سازمت
آخر خودم می سازمت
با همی طور پول ها می سازمت !!!
این سازنده
پول از کیسه بی بی گل میگیره یا از کیسه ملت !!!
اگر بیت المال دروازه ش به رویم باز باشد
باز هم می سازمت

>>>   این سند معلوم نیست چقدر زور زده تا از حرام سرای بیرون شده
خدا می داند که هزاران هزار ازین اسناد است و مردم نمی بیند
ای وطن می سازمت
آخر خودم می سازمت

>>>   طبق گفته یکی از دست اندرکاران ارگ طی یک روز غنی برای بچه و دخترش در خارج مبلغ 105 ملیون دالر حواله کرده که کس پرسان هم نمیکند
ما
حساب میدهیم
او
حساب واخلو
یک جیغغغغ محکممم

>>>   هموطن های پشتون ما هر کل ، کور بیمار ، روانی، دیوانه زنجیری ، عوام فریب و نیرگ باز ، را که فقط پشتون باشد فورآ بابای خود به پدری خود قبولش میکنند .

>>>   یک ورق اسناد چور و چپاول غنی ره دیدین ایقدر داد تان بلند شده
اگه تمام اسناد ها ره ببنین سکته خاد کدین
پول 10 فیصد مالیه سیم کارت های ثبت نشده کجا میشه

>>>   وزارت تجارت باید کارکرد یک ساله این مشاور و دست آورد های مادی و معنوی این عالیجناب را همگانی کنند و نیز معلوم دارند که مغز متفکر چندم بودند.

>>>   کار نیک است ، تمام ریاست اجرائیه و ریاست ضلح و مال ها و زمین های غصب شده از دزدان بگیرند و به این چنین مشاورین بپردازند، از ماکه کسی تحصیل کرد زور لیاقتش اینست که میگوید نام کشور را تغثر بدهید یا میگوید من افغان نیستم، چون هوایی میشوند.بنآ تا که این گروه مردم درک درست پیدانه کنند به مشاورین نیاز خواهد بود. تنها قبور جنگسالاران چند تمام شده؟

>>>   با مشوره همین پلاسا است که غنی برای رشد تجارت افغانستان دهلیز های هوایی را باز و برای کرایه اموال تجار از خزانه دولت سبسایدی می کند مانند تجارت ملا نصرالدین ، ( تجارت ملا نصرالدین این بود که تخم مرغ را به دو افغانی می خرید و به یک افغانی می فروخت . زنش از ملا پرسان کرد که چرا اینکار را می کنی این خو تجارت نیست برای زن خود گفت با این کار مردم مرا تاجر می گوید بس است. غنی هم می گوید که دهلیز هوایی باز کرده ام مردم نمیدانند که اصل گپ چیست و توان آن از خزانه دولت پرداخت می شود. )

>>>   غنی کل باید به این مغز متفکر ماه یک ملیون دالر بدهد
راه های دزدی زیادی را برایش نشان داد از جمله آشکار ترینش مالیه 10% تلفن که خداجان خودش حساب شه میداند و بس
چی مغز متفکری آفرین !!!
غنی از بس سیر شده و شکمش پر در تبلغات خود جیغ می زند که او مردم پول داریم عسکر داریم چرا .... نکنیم
راست میگه غنی ، واقعا غنی پولدار شده نه مردم !!!!!!!!

>>>   غنی با آن همه لاف هایش و چیغ زدن هایش نه آب های کشور را محار کرده توانست، و نه لاف های فروش جالغوزه او جائی را گرفت، و نه هم چندینبار افتتاح کردن پروژه های کهنه چون تاپی و غیره برای او چیزی آوردند. چند تا پل هوائی را هم که با تبلیغات و مصرف فوق العاده درست کرده از نظر بلندی مصارف آنقدر کمتر عملی هستند که قابلیت پایداری را ندارند و برای تجارت واقعی موثر نیستند.
ناموفق ترین سیاستمدار همین غنی کوچی بود. در عرصه خارجی هم منزوی شد و باخت، تا به سویه که صاحب اصلی خودش بیرون راندش، و با پیشبرد سیاست های فاشیستی قومی همراه با مخکش های احمقش در عرصه سیاست های داخلی هم چنان بد باخت و منفور شد که بجز چند تا هویتفروش غلام بچه و همان بوت پاک های شناخته شده کسی دیگری حتا حاضر نبود معاونیت او را قبول کند.
پای ترقیده که تازه موزه را ببیند همینگونه عمل میکند. یک کوچی متعصب و حکومتداری یک کشور متنوعی چون افغانستان فرسنگ ها باهم فاصله دارند.

>>>   اگر این غنی کل با این خیانت های کلانی که میکند یک ازبک یا تاجک بود امروز حکم تکفیرش صادر و سنگسار می شد
اما او یک مزدور فاشیست و یهودی است که هیچ کس چیزی بگوید
از اول تا هنوز این قوم دزد ، چور و چپاولگر تمام مال و منال بیت المال را چور کردند و هنوز چور میکنند عاروق هم نمیزنند
مثل این هزاران دزدی های کلان دیگر که مردم عام نمی بیند

>>>   اوغان استی بی پرسان استی
به راستی هم اگر تو بی ....ازبک یا تاجک بودی دیگه کار خودت با قومت تمام بود
کافر به چارکتاب و سنگسار روزگار
این کار فقط از بی .....ها سر می زند در کوچی اگر یک وجدان بیدار دیدی سلام بگو
اینست نمونه چورهای ملی

>>>   اخباری که شنیدم فاجعه بارتر از از این دله دزدی هاست برادر جان؛

چندروز پیشتر جنرال جوزف دانفورد در جلسه‌ای که با حضور معاون ارشد اقتصادی آمریکا گفت: براساس گفته های جان بس، سفیر آمریکا در افغانستان که از من خواست در جلسه ای خصوصی اشتراک کنم به واقعیتی تلخ رسیدیم و آن این بود که بخش اعظمی از هزینه هایی که به شمول درخواست مالی از سوی دولت غنی می رسد سندسازی جعلی است وچه بسا که میلیون ها دالر توسط غنی و مشاورین ودولتی ها به یغما رفته است.

وی با ارائه بخشی از این اسناد که توسط اداره توسعه بین‌المللی آمریکا افشاگری شده است به نحوه سوء استفاده از دالرها و پول خيرات جامعه بين المللي ومیلون ها افغانی که از راه مالیات و صادرات اندوخته شده وبا اسنادی جعلی نیمی از آن به نام های مجهول وناشناس در بانک های سوییس وکانادا به صورت سرمایه سپرده شده است که حتی نمی توان این پول های به تاراج رفته که نزدیک به پنجاه میلیارد دالر است از بانکها بازپس گرفت وبه دنبال راه حلی هستند تا بوسیله و حکم اداره خزانه داری آمریکا عودت شود که بعید به نظرمی آید.
اما اشرف غنی بعد از باخبر شدن از این رسوایی برای فرار روبه جلو ناگهان در رسانه دست به افشاگری زد وگفت: اداره توسعه بین‌المللی آمریکا یکی از بی کفایت‌ ترین نهادهای کمک کننده است.او گفت از هر دلار پولی که این نهاد در افغانستان مصرف کرده اضافه‌تر از ده سنت به مردم افغانستان نمی‌رسد ودر پنج سال گذشته این نهاد حتی یک گزارش در مورد فعالیت‌هایش به او نداده است.

آقای جان بس هم اعلام کرد: "ما از اینکه غنی کار عالی اداره توسعه بین‌المللی آمریکا و جزئیات مشارکت پایدار ما برای بهبود زندگی افغان‌ها در سراسر افغانستان را نادیده گرفته است، مایوس شده‌ایم. وبدتر اینکه پس از این حرف غنی تمامی کمک ها قطع و دالرهایی که در خزانه دولت بود بلوکه شد واین بدترین وضعیت برای مردم افغانستان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است