ترامپ گفته‌هایش را درباره افغانستان تکرار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۴    ۱۳۹۸/۶/۳۱ کد خبر: 160249 منبع: پرینت

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا بار دیگر بر توان امریکا برای پایان دادن جنگ افغانستان با کشتن ده ها میلیون تن سخن می گوید.
به گزارش طلوع، ترامپ می گوید که اگر می خواست روش مشخصی از جنگ را به پیش ببرد، جنگ افغانستان را به زودی برنده می شد؛ اما فکر می کند که در این جنگ ده ها میلیون تن کشته می شدند و او این را ضروری نمی داند.
ترامپ پیش از این هم چندین بار سخنان مشابه را بر زبان رانده است.

رییس جمهور امریکا همچنان می گوید که به علت موافقت نکردن طالبان با آتش بس، مذاکرات را با این گروه پایان داد.
ترامپ گفته است هنگامی که از آماده نبودن طالبان برای آتش بس آگاه شد، دیدار را با رهبران این گروه در ایالات متحده نیز ملغا ساخت.
این در حالی است که آقای ترمپ سه هفته پیش گفتگوهای صلح با طالبان را متوقف ساخت و علت آن را افزایش خشونت از سوی طالبان خواند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   پُف كده برو ترامپ بچيم !
تو نه يك آدم سياسي هستي ، نه يك فرد نظامي . تو روي تصادف ؛ رييس جمهور امريكا شده يي .
هر مزخرفاتي ره كه مشاور هاي بي عقلت برت گفتن اول خودت باور ميكني و بعد او ره رسانه يي ميسازي.

>>>   در سال 2001 امریکا توانست با 3 هزار عسکر و چند تا طیاره بی 52 در ظرف دو هفته بسته حکومت طالبان را از بین ببرد. چرا آن زمان ده میلیون مردم افغانستان کشته نشد که حالا بشود؟

>>>   هدف از 10 میلیون در حقیقت این منظور را دارد که 10 میلیون پشتون را باید نابود کرد چون همه شان ترورسیت و طالب هستند و حتی زن و بچه های ان ها همان راه را ادامه می دهد از این جهت با توجه نفوس 30 میلیونی افغانستان و جمعیت 30 درصدی پشتون ها به رقم فوق خواهیم رسید. وگرنه اگر فقط حرف نابود کردن کل افغانستان باشد میگفت 30 میلیون کشته نه 10 میلیون! غیر مستقیم به پشتون ها و طالبان هشدار داده

>>>   واقعا کسانی که دلشان به انسانها وانسانیت میسوزد!!! وحقوق بشر را رعایت مینمایند!!!به حاکمیت ملی وسیاسی دیگران احترام قایل اند!!!وهمه روزه صدها انسان را در جهان مستقیم ویا غیر مستقیم نمی کشند!!!ودارای های ملی کشور هارا چپاول نمیکنند!!!و... باید هم جنگی را که در افغانستان مشتعل ساخته اند وباعث قتل بیش از سه ملیون افغان واواره کردن پنج ملیون دیگر گردیده اند وبه جان ملت ما وسایر ملت ها طالب وداعش والقاعده وحکمتیار وپاکستان وخلیج وسیسی ونتنیاهووبن زاید وبن سلمان و...!!! ساخته اند باید هم از قتل ده ملیون افغان خم به ابرو!!! بیاورند اگر از خدا نمی هراسند ازبنده های خداشرم وحیا مینمایند!!! روزی دواخوند ایرانی در راه در مورد استعمار سخن میگفتند ناگهان شاخه ای درختی را دیدند که خم شده یکی از اخند هاگفت اینهم از تاثیر استعمار است دیگرش خندید وگفت مبالغه مینمای شاخه درخت به استعمار چه ربط دارد؟ اولی جواب داد اگر استعمار فرزندان مارا بی تربیه نمیساختند انها خود را به درخت اویزان نمیکردند وشاخه خم نمی گردید
گل نبی عیدی زاده

>>>   بلی مقصر اصلی از نظر مردم افغانستان همین جاهل ونادان غول هستن.ازیک طرف وارد مذاکره شدن و از طرف طرف دیگر با انتحاری های احمقانه و جاهلانه.شان به کشتن مردم بیگناه.میپرداختند حالا حالا آن مردم ها وانسان های بیگناه که در آن عروسی بطور ناجوانمردانه به شهادت رسیدن به این زودی ها فراموش نمیشود ای طالب به امیدی نابودی کاملتان( آمين

>>>   اگر امریکا اراده از بین بردن طالبان جنگی را با رهبران شان داشته باشد در ظرف یک هفته همه شان یا تسلیم میگردند و یا کشته میشوند در مانی که امارت اسلامی طالبان را با تمام ساز و برگ ان بشمول نظامیان پاکستان را در یک هفته از کشور ما پاک سازی کرده اکنون هم میتواند اما اراده از بین بردن ترورستان طالبان را با رهبران شان ندارد ورنه بزودی زود در کشور ما امن و امنیت میاید.

>>>   ترامپ خو یک لوده است که در اثر سازش های سرمایه داران حزب جمهوریخواه بقدرت رسید،
ولی طالبان کجا انسان هستند که معنی صلح را بدانند۰ صلح انسانها میکنند نه وحشی های انسان نما.
طالبان وحشی های تمامیت خواه هستند که فرهنگ احترام متقابل، مشارکت، گذشت، و تفاهم متقابل را ندارند، پس چگونه صلح خواهند کرد.
صلح با موجوداتی ابتدائی، بیفرهنک، و وحشی چون طالبان اصلن ممکن نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است