هشدار پمپیو به حکومت و کمیسیون های انتخاباتی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۲    ۱۳۹۸/۶/۲۸ کد خبر: 160219 منبع: پرینت

مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا طی یک اقدام بی سابقه و با لحن بسیار جدی، از حکومت وحدت ملی و کمیسیوهای انتخاباتی افغانستان خواسته تا برای برگزاری یک انتخابات شفاف، معتبر و قابل قبول، اقدامات جدی را روی دست گیرند. لحن جدی آقای پمپیو بیانگر آنست که آمریکا نیز از قانون شکنی ها و تلاش های تیم حاکم برای تکرار انتخابات سال ۲۰۱۴، خسته و خشمگین شده است.

آقای پمپیو در هماهنگی با سایر حامیان بین المللی افغانستان، از حکومت وحدت ملی و کمیسیون های انتخاباتی، تکرارأ و با جدیت خواسته است تا برای برگزاری یک انتخابات شفاف و معتبر آمادگی های لازمی را اتخاد نمایند. آقای پمپئو در بیانیه امروزی اش نوشته است که، "افغانها بخاطر رأیدهی جان های خود را به خطر می اندازند و آنها مستحق اند تا نتیجه انتخاب و رأی خود را به صورت دقیق بدانند". آقای پمپیو در بیانه اش تکرارأ ذکر نموده که، "ما از حکومت و نهادهای انتخاباتی افغانستان تقاضا داریم که انتخابات را به شکل شفاف و معتبر برگزار نمایند".

من ضمن آنکه اقدام بی سابقه آقای پمپیو را به خیر و فلاح افغانستان می دانم، ابراز امیدواری می کنم تا تیم حاکم برای تکرار انتخابات سال ۲۰۱۴ بیشتر از این تلاش نکند و بگذارد که اینبار رأی واقعی ملت، تعیین کننده آینده ملت باشد نه تقلب و جعل در نتایج انتخابات.

محمدجواد رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پمپیو
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   یک هیات دوصد نفری از ناظران کارکشته بین المللی برای بررسی کار کمیسیون و نظارت انتخابات شاید در روز های نزدیک به کابل برسد.
حوا علم گورستانی اگر ناکام شد به دست گورستانی ریس خائن قبلی سپرده خواهد شد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است