مه حساب می‌کنم تو بوگی «خو»:
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۸/۶/۲۸ کد خبر: 160216 منبع: پرینت

به شلوغی کمپاین‌ها فریب نخورید و دل‌خوش هم نباشید، چون شرکت در کمپاین به معنای رأی‌دادن نیست؛ زیرا:

۱. تعدادی از مردم در کمپاین شرکت می‌کنند تا حرف کاندیداها را بشنوند، لذا می‌بینیم که همین تعداد افراد در همه کمپاین‌ها شرکت می‌کنند تا تصمیم شان را بگیرند. (تو بوگی خو).

۲. تعداد دیگری از مردم بر این باورند که پیسه را از همه بگیریم و پلو را هم از همه بخوریم؛ اما رأی خود را به فرد دلخواه مان بدهیم؛ لذا حدود ۷۰٪ شرکت‌کنندگان در کمپاین‌ها از اینگونه افراد هستند، به‌خصوص اینکه دولت‌ساز در پروان، نفر پنجصد افغانی هم می‌داده است. (تو بوگی خو).

۳. در کمپاین‌های انتخابات پارلمانی با چشم‌سر دیدیم که تنها در یک کمپاین کاندیداها چندین هزار نفر شرکت کرده و پلوشان را نوش جان می‌کردند، اما بعد از شمارش رأی معلوم شد که آن کاندید بیچاره، چند صد رأی هم نگرفته است. (تو بوگی خو)

۴. در انتخابات سال ۸۸ که خلیلی و محقق با کرزی بودند و در جاغوری و دیگر مناطق مرکزی پول‌ها مصرف کردند و کمپاین‌ها کردند و کمپاین‌های شان هم شلوغ بود، ولی مردم تمام آرای شان را به صندوق بشردوست ریختند که نه کمپاین کرده بود و نه پولی مصرف کرده بود. (تو بوگی خو).

۵. جالب این‌جا بود که خودم از اعضای ستاد کمپاین تیم کرزی و تیم عبدالله شنیدم که حتی اعضای ستاد کمپاین و ناظرین این دو تیم، هم به کرزی و عبدالله رأی نداده بودند، بلکه به بشردوست رأی داده بودند. (تو بوگی خو).

۶. روز پنجشنبه، دانش به جاغوری می‌رود، من باور دارم که مردم جاغوری بسیار پر شور از دانش استقبال می‌کنند، تیل موترهای شان را می‌گیرند و پلوشان را هم می‌خورند، اما هرگز به اشرف‌غنی رأی نمی‌دهند؛ زیرا مردم جاغوری به دلیل اینکه اشرف‌غنی، به کوچکترین خواسته‌های آنان توجه نکرده و حتی امنیت چند متر سرک دشت قره‌باغ هم نگرفته است، به شدت از اشرف‌غنی نفرت دارند. (تو بوگی خو).

نوت: این نوشته را به یاد داشته باشید تا بعد از انتخابات، درستی آن را متوجه شوید.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
جاغوری
نظرات بینندگان:

>>>   Arianfar
من هنوز هنگام امضای سازشنامه آقای گلاب منگل با طالبان در دند غوری هشدار داده و پیش بینی نموده بودم که پروژه انتقال وزیرستان به شمال در دستور کار است. اما کسی جدی نگرفت. اکنون کار به شدت روی پیاده ساختن این طرح شیطانی روان است و در برنامه است تا در همه ولایات شمال پیاده گردد.
دیری نگذشت که دند غوری به بزرگترین کانون دهشت افنگی در شمال مبدل شد و پناهگاه امنی شد برای همه نوکران آی اس آی پاکستان.
دردمندانه همین اکنون گستره میان زابل و نورستان در عمل به یک وزیرستان مبدل گردیده است. در این ولایات در همه جا شبکه حقانی، طالبان، داعش، حزب التحریر، حزب اسلامی و دیگر باندهای وابسته به پاکستان فرمان می رانند و قوانین شریعت با قرایت طالبان تطبیق می گردد.
ارگ آگاهانه یا نا آگاهانه در پیاده ساختن این پروژه دست دارد.
در هژده سال گذشته ارگ مشی سرکوب و تضعیف مجاهدان را با ترورهای زنجیره یی فرماندهان پیش گرفت. و با این کار عملا راه را برای رخنه طالب و داعش و در کل سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان در کشور باز کرد.
اکنون ارگ با به وجود آوردن جزیره های نو و کانون های جدید افراط گرایی در شمال موفقانه پروژه را پیش می برد.

>>>   غفار صدیقی
بلخیان به پا شوید که مزدور شده ها به فاشیزم اوغانی با برنامه های ننگین دردسر میشوند باکوچی های پاکستانی.
شاید به شاشجاع ثانی وعده چوکی گرفته از سلطان کوچیها که چنین دهل اوغان را به صدا دراورده .
//...باد بر تو استخوان خور دسترخوان فاشیزم و پاسخ این کارت را خواهی گرفت فرزند پشت دروازه مسجد شاشجاع دوم

>>>   جهاد بر علیه کوچ قبایل پشتون در بلخ آعاز خواهد شد.

>>>   تیم کمپاین اشرف غنی یکتعداد مردمان کارگر چوک را در بدل پنجصد افغانی حق الاشتراک در کمپاین غنی برده بودند وقتیکه کمپاین ختم شده بود نفرک فرار کرد و مردم بیچاره را پول ندادند سخت توهین میکردند تو بگو خو.
نسبت فساد گسترده در ریاست تدارکات ارگ تحت ریاست اشرف غنی امریکا را واداشت تا یکصد ملیون دالر کمکی اش را که در پروژه های کلان مصرف میشد دوباره به امریکا برگشتاندند دزدی را ریاست تدارکاتداخل ارگ کرده ضرر ان را مردم ما میبینند تو بگو خو .
عمر داوود زی همراه با ضیاالحق امر خیل این دو تن تقلبکاران و جعلکار کمپاین اشرف غنی را به پیش میبرند و تعهد به غنی داده اند که انرا دوباره به کرسی ریاست جمهوری بهر شکلی که باشد ابقا میکنند و در مقابل عمر داوود زی را وزیر داخله و امر خیل را حسب دلخواه خودش بیکی از پست های کلان نصب میکند و برای هر کدام شان پانزده پانزده بست های از اول و دوم را در اختیار شان قرار داده میشود هرکسی را که خواسته باشند غنی انها را فرمان مقرریشانر صادر میکند تو بگو خو.

>>>   دانش و امرالله صالح علیه اقوام خود برای مقام و پولی که بسیار شیرین است مزدوری اشرف غنی را می کند تو بگو خو.
اشرف غنی بارها و بارها مردم هزاره تاجیک و ازبک را بازی داده تو بگو خو.
اشرف غنی از تروریستان پشتون مانند کلبدین و امثال او حمایت نموده و اقوام غیر پشتون را سرکوب می کند تو بگو خو.
برخی از هزاره های چوکی ندیده دل به معاونت دانش خوش کرده و ان را از خوبی های اشرف غنی می پندارند تو بکو خو.
اشرف غنی مانند یهودیان خر و شتر و گوسفند کوچی ها را بهتر از مردم هزاره و تاجیک و ازبک می داند تو بگو خو.
در برخی شهرها ملاهای هزاره ریاست کمپاین غنی را و گلبدین را به عهده دارند تو بگو خو.
همیشه هرقومی از درون خود ضربه دیده است تو بگو خو.
و....

>>>   اگه همش راست نباشه٫قسمت زیادش راست است.(ته بگوی خو).
عاقل

>>>   اگر این واقیعت داشته باشد، پس مردم کار خوب میکنند، که پلو و پول از یک یا چند کاندید میگیرند، اما بعداّ به کاندید دلخواه خود رای میدهند. ازین چه بهتر!

>>>   مردم پیسه خوده از تیم تابوت ساز می گیرند مکر رای خود را به تیم نبیل میدهند (توبگو خو)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است