آخرین نشست شورای وزیران به ریاست عبدالله
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۶    ۱۳۹۸/۶/۲۶ کد خبر: 160183 منبع: پرینت

عبدالله که در آغاز این نشست کمتر در برابر دوربین رسانه‌ها سخن زد، از نیروهای امنیتی خواست تا در امور انتخابات مداخله نکنند.
به گزارش رادیو آزادی، در همین حال شماری از کارشناسان می‌گویند نشست‌های شورای وزیران در چند سال پسین دستاورد خاصی نداشته و بیشتر تحت تأثیر جنجال‌ها میان ارگ و ریاست اجرائیه بوده است.

آخرین نشست شورای وزیران پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به ریاست عبدالله عبدالله روز دوشنبه به پایان رسید.
آقای عبدالله در این نشست تأکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان باید بی‌طرفی خود را در انتخابات پیش رو بگونۀ کامل نگهدارند.
او افزود: "این آخرین نشست شورای وزیران پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است. این‌جا وزیر داخله نیز حضور دارد. از این رو بار دیگر تأکید می‌کنم که نیروهای دفاعی و امنیتی باید در انتخابات آینده بی‌طرفی‌شان را حفظ کنند. آنان مسئولیت تأمین امنیت این روند را دارند و باید از این مسایل خودشان را دور نگهدارند."

بر اساس معلومات ریاست جرائیه، عبدالله عبدالله با رسیدن به قدرت از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸خورشیدی ۱۰۳ جلسه شورای وزیران را به عنوان رییس اجرایی افغانستان برگزار کرده است که ۱۰۰۷ فیصلۀ گوناگون در این نشست‌ها صورت گرفته است.

قابل یاد‌آوری است که حکومت وحدت ملی به رهبری محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله در سال ۲۰۱۴ میلادی پس از جنجال‌های انتخاباتی و میانجیگری جامعه جهانی شکل گرفت.
پست ریاست اجرایی در نتیجه توافق سیاسی به ریاست عبدالله عبدالله تشکیل شد. بر اساس این توافق، دو طرف در حکومت وحدت ملی سهم پنجاه درصدی داشتند.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان برگزارشود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای وزیران
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   من درین اندیشه ام که مباد نسخه گزشته تجدید شود .
زمین بوس

>>>   اگر احیاناً نتایج انتخابات تا شش ماه دیگر معلوم نشود،پس غنی یکه تاز میدان است و هرچه دلش خواست میکند و در جلسه قراردادی ها نیز از داکتر عبدالله خبری نخواهد بود و از همان شیرینک نیز خواهد ماند.
در وزارت خانه هایی که مربوط داکتر عبدالله است نیز خودش مشاور مقرر میکند و اختیارات وزارت خانه ها و بودجه آن را نیز خودش بدست میگیرد.
اشرف غنی از مناظره انتخاباتی با داکتر عبدالله گریخت و داکار عبدالله از دولت گریخت.

>>>   اشرف غنی با کدام کار کرد مثبت و با چه کار ثمر بخش در بیشتر از پینجسال گذشته توقع رای مردم را بنفع خودش دارد اشرف غنی در طول مدت گذشته جز تفرقه ونفاق و پیشبرد اهداف شوم خودش حکومت تگ قومی و خیانت به ارای مردم و عوام فریبی و دروغگویی و وعده شکنی خرابی بیشتر امنیت و اقتصاد کشور و خانواده و بلند بردن دالر از مرز پنجاه افغانی فی دالر به بیشتر از هشتاد افغانی و فرار مغزه ها و بیکاری به حد نهایی ان و ایجاد فقر و تنگدستی و به استثنای چند مواد محدود از قانون اساسی نقض دیگر تمام موادات ان و نقض دیگر قوانین حتاکه قانونی را که خود توشیح کرده بطور مثال قانون توزیع تذکره های الکترونیکی دیگر کدام دستاورد نداشته و ندارد ایا شرم و خجالت نیست که با چنین چیزی بازهم میخواهد در راس قدرت باقی بماند شرم هم خوب چیز است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است