هیات سیاسی طالبان در گفتگو با ایرانی ها در تهران
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۲    ۱۳۹۸/۶/۲۶ کد خبر: 160182 منبع: پرینت

اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر پس از سفر به مسکو عازم تهران شده تا با مقامات ایرانی پیرامون مذاکرات صلح افغانستان به گفتگو بنشینند.

به گزارش تسنیم، این دومین سفر خارجی اعضای دفتر سیاسی طالبان پس از لغو مذاکرات این گروه با آمریکا توسط دونالد ترامپ است.
اعضای دفتر سیاسی طالبان در تهران با برخی مقامات وزارت امور خارجه و همچنین مقامات سیاسی ایران دیدار و گفتگو کرده‌اند.

روند صلح، مذاکرات بین‌الافغانی و توقف مذاکرات صلح میان طالبان و آمریکا از جمله موضوعات مورد بحث میان اعضای دفتر سیاسی طالبان و مقامات ایران بوده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   ایران اگر مرد است و از مردم افغانستان پشتیبان است همین امروز این .....های عرب را از کشورش بیرون کند وگرنه ما مردم افغاانستان هرگز ایران را به خاطر جا دادن این طالبان خونرریز نمی بخشیم....

>>>   اینها همان طالب هایی نیستند که در دوران امارت شان در قنسولگری ایران در مزار شریف دیپلومات های ایران را کشته بودند؟
آیا این دیپلومات ها اعضای فامیل ندارند که به این کار دولت ایران اعتراض کنند؟

>>>   دوزخ از طالب شود سر ریز در محشر همی
زانکه کافر خود به خود ظلم کرد و طالب بر همه

هیبت شیطان غلام شرق و غرب گردیده است
زین سبب بینی که طالب هست مزاجش دمدمه

>>>   ز طالب خر تر ار دیدی به من گوی
که خر تر نیست از طالب در این کوی
روح شهدای حوادث چاریکار و مکروریان شاد باد واظهار تسلیت و طلب شفا برای همه عزیزان زخمی و مصیبت دیده.
.... بر کرزی و غنی احمدزی که با عملکرد های قومی اژدها دین سوز و آدم خور طالب را دوباره زنده کردند .
مردم به همه رای دهید به جز غنی
هرکس به غنی رای دهد مسوول تداوم جنگ و بد بختی ملت ماست.

>>>   لعنت به شما وطن فروشها.
مارا به روسها وایرانیها وپاکستانی ها میفروشید
باکمک این سه کشور میخواهید به ما حکومت کنین
این سه کشور دنبال منافع خودشان استن وشما دنبال حکومت کردن به مردم
به جای اشرف غنی باشم همه تان را نابود میکنم
در طی چهل سال تمام سران احزاب ورهبران طالب همه شان افغانستان را خراب کردن دیگه بس است
اگر من ریس جمهور شوم همه رهبران احزاب وطالبان را نابود میکنم
اینها کسانی استن که دستشان به خون مردم آلوده هستن واز آب گل آلود ماهی میگیرن
اقای ترامپ همه طالبان را نابود کن

>>>   حضور هیئت سیاسی طالبان به سیاست خارجی ایران مربوط است وبه افغانستان وافاغنه ارتباطی ندارد حضور چندین میلیون نفرافغانی درایران نشانه مردانگی ملت ایران است شمافقط به فکر اصلاح کشورخودتان باشید وبه دیگر کشورها اتهام نزنید

>>>   این‌ دخالت آشکار همسایه های ما است یعنی اگر افغانستان مخالفین جمهوری اسلامی ایران را درافغانستان دعوت کند به نظرشما محترمانه است این کار جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد آمریکا را تحت فشار قرار بدهد اما تاوان آنرا ماملت افغانستان باید بپردازیم باخون خود واقعا که من تعجب می‌کنم خون‌ شهدای که دراین چند ماه که دراثر انتحار این نامسلمانان بی دین جاری‌ شده نادیده گرفتن توسط جمهوری اسلامی ایران به بهانه ی که با آمریکا مقابله کند جای تاسف دارد کشور که ادعای حکومت امام زمانی دارد نميدانم ماملت تا کی بازیچه ی دست قدرتمندان باشیم خدایا به داد ملت مابرس ما خسته شدیم ازاین بی‌عدالتی ها

>>>   افغانستان چندین ماه پیش مخالفان ایران را درکشورش جاداده بود وهمین شبکه بصورت وسیع انرا اعلام کرده بود {منافقین به اصطلاح مجاهدین خلق ایران) تحت فشار قراردادن امریکا از 22بهمن 57 درایران شروع شده وتاکنون هم ادامه دارد وملت ایران هم انرا درراهپیمائی های خود وانتخابات فراوان تاییدنموده اند وتاوان انرا ملت افغانستان نداده اند بلکه تاوان حضور بیش ازدومیلیون افغانستانی رادرایران ملت ایران از40 سال پیش پرداخت میکنند .یکی ازدلایل ناامنی وکشتار درافغانستان امریکا میباشد که به بهانه مقابله با شوروی سابق واردافغانستان شده وبخاطر منافع خود دراسیای مرکزی و... ازانجاخارج نمیشود مشکلات کشورخودرابه جمهوری اسلامی ایران ئامام زمان مرتبط نسازید.
محمد گنابادی -گناباد

>>>   خاک ایران آسمانی است از وقتی از خاک آسمانی جدا شدید زمینی شدید اوغان حاکم شما شد

>>>   عجیب است؛ فضای مجازی پرشده است از توهین به ایرانی ها آن هم از سوی کسانی که سالیان سال در این کشور میهمان بوده اند، نمک خورده اند ونمک دان شکسته اند وهمیشه خدا هم شاکی هستند از وضعیتی که در ایران دارند! که خود این اعتراضات سئوالات دیگری را به دنبال دارد وآن اینکه اگر کشور ایران اینقدر جای بد با مردمانی بیرحم است؛ پس شما در این کشور چه می کنید!!؟ نگویید از سرناچاری است که در این عصر وزمانه هیچ کس نمی تواند به این بهانه واهی از هجرت به سرزمین های دیگر چشم پوشی کند؛ مگر اینکه بیش از حد عافیت طلب باشید...
شما افغانها، ایرانی ها را متهم می کنید به نژاد پرستی! در صورتی که مفهوم نژاد پرستی را هم نمی دانید. نمی دانید که شما وما از یک نژاد و یک کیش و یک زبان هستیم؛ پس کدام نژاد پرستی؟! زمانی این گفته در باب نژاد پرستی صحیح است که شما از نژاد دیگر وایرانیان از نژاد دیگری باشند. پس مشکل از جای دیگری آب می خورد. مشکل اساسی این است که شما هم خدا را می خواهید وهم خرما را؛ هم می خواهید در ایران باشید وهم می خواهید مانند یک تبعه وشهروند عادی با شما رفتار شود در صورتی که طبق قوانین کشور ایران، شما نمی توانید مانند یک ایرانی از سوی کشور میزبان ساپورت شوید. می گویید چرا؟ جواب می دهیم: چون قانون اساسی این کشور اینگونه نوشته شده است وهر کشوری حق دارد قانونی ویژه برای مهاجرین به کشور خود داشته باشد. همان گونه که در قانون اساسی شما شرایطی به مراتب سخت تر وظالمانه تر برای مهاجرین به کشور افغانستان پیش بینی شده است؛ باور نمی کنید؟ به قانون اساسی کشورتان مراجعه کنید؛ (به عنوان نمونه : " در فصل دوم: استخدام و قرارداد کاردر قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان به صراحت آمده است که یکی از شرایط استخدام به عنوان کارکن ساده، تابعیت کشور افغانستان است، مگر اینکه کارگر از سوی کارفرمای خارجی اجیر و دستمزدش با هزینه طرف خارجی پرداخت گردد.") توجه کردید؟ یعنی یک ایرانی حتی به عنوان یک کارگرساده هم حق ندارد در افغانستان مشغول به کار شود. و برا ی اطلاع شما عرض می کنم در حال حاضر تنها ویزای توریستی و سیاحتی برای اتباع دیگر کشورها صادر می شود.
...شما اگر می خواهید اختیارات بیشتری داشته باشید باید به کشورهای غربی بروید که این قوانین را ندارند. پس لطفا به این جدال بی حاصل پایان دهید و به خاطر دلایلی واهی، ایران وایرانی را دشنام وناسزا ندهید که از شما مردمان محترم با آن پشتوانه فرهنگی- اجتماعی در تاریخ کشورتان بعید است با چنین ادبیات سخیفی ملتی را از خود برنجانید.
والسلام... روح الله حجازی فرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است