افغانستان سه کشور متفاوت است؟
افغانستان به یک سرنوشت اسفناک سیاسی سردچار شده به دلیل حضور استعمار و مقاصد استعماری امریکا و غرب است در آسیای جنوبی و آسیای میانه است که پاکستان و طالبان را هنوز در آغوش سیاسی گرفته اند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۱    ۱۳۹۸/۶/۲۵ کد خبر: 160179 منبع: پرینت

اخیراً جو بایدن {سابق معاون اوباما} که در حال حاضر در رقابت با ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2021، چهره دموکرت تاب داده، درباره افغانستان چنین گفته است: «افغانستان سه کشور کشور متفاوت است که نمی توان آنها را در کنار هم قرارداد.پاکستان کنترول سه استان{ولایت} شرقی افغانستان را در دست دارد. هدف دولت اوباما برای اعزام نیروها این بود که این کشور را یکپارچه نگاه داریم اما این کشور رانمی توان یکپارچه نگاه داشت».

دانسته نیست که منظور جو بایدن از «افغانستان سه کشور است» چیست؟ افغانستان علی رغم فرو رفتن در یک جنگ تحمیلی داخلی که خارجی ها بر مردم ما تحمیل کرده اند و نقاظت های قومی سمتگرایانه که فاشسیست های عظمت طلب از جمله غنی و اسماعیلیون بر گرده اقوام برادر کشورمان تحمیل نموده اند، بوسیله امریکا و ناتو اشغال شده است و این اشغالگران به ویژه امریکا-انگلیس برای رسیدن به مقاصد شوم یعنی گذر از آسیای جنوبی بسوی آسیای میانه و تکمیل محاصره روسیه و چین و ایران و چپاول ثروت های دو طرف منطقه، میدان را برای پاکستان و طالبان که جز اردو ملیشایی اسلام آباد است خالی کرده اند تا تروریست ها در یک ساحه وسیع از شرق و جتوب و حوزه جنوب غرب گرفته تا حوزه های شمال شرق و شمال غرب کشور نیروها را پیاده سازند و دست به حملات وحشیانه و کشتار مردم بی گناه افغانستان بزنند.

از سوی دیگر، علی رغم نقاظت های قومی که ارگ به آن دامن می زند و تصفیه صاحبمنصبان ارتش و پولیس مخالف سیاست های قومی ارگ، هنوز در اردوی ملی و پولیس ملی اقوام آزادیخواه وطن دوست اعم از پشتون ها، تاجیک ها، هزاره ها و ازبیک ها و نورستانی ها و... در کنار همدیگر علیه دشمن مشرکت مردم افغانستان پاکستان {طالبان} در سراسر افغانستان تسخیرناپذیر می جنگند و مقاومت می کنند و برای یکپارچگی کشور هرروز جوانان رشید مادروطن در پاسداری از یکپارچگی تمامیت ارضی و استقلال سیاسی کشور اعم از پشتون و تاجیک و هزاره و ازبیک کشته می شوند.

جو بایدن با گفتن اینکه: «افغانستان سه کشور متفاوت است که نمی توان آنها را در کنار هم قرار داد»، در خام خیالی فکر کرده که افغانستان مانند عراق است که در آن سه نیروی متخاصم و آشتنی نپذیر { شیعه ها، سنی ها و کردها} رودرروی هم هریک مناطق و حوزه های نفوذی و حکومت های محلی خود را دارند که باهم در یک جنگ آشتی ناپذیر گیر کرده و راه به جز تجزیه آن باقی نمانده است. اما افغانستان عراق نیست. اگر افغانستان امروز به یک سرنوشت اسفناک سیاسی سردچار شده به دلیل حضور استعمار و مقاصد استعماری امریکا و غرب است در آسیای جنوبی و آسیای میانه است که پاکستان و طالبان را هنوز در آغوش سیاسی گرفته اند.

خلیلزاد دلال سیاسی جیره خوار و از یاران قدیم طالبان به دستور ترامپ در داخل اتاق های دربسته در دوحه در پی معامله گری های بودند که شاید افغانستان را به سه و یا چهار کشور متفاوت تجزیه کنند. ولی بصورت ناگهانی ترامپ دستور توقف مذاکرات را صادر کرد که شاید طالبان در بدل دادن امتیازات به امریکا و رشوت به خلیلزاد خواهان بخش بزرگ از خاک افغانستان هستند.

هیچ کس از توطئه های درون اتاق های دربسته در دوحه چیزی نمی داند به چز نمایندگان طالبان جاسوسان آی اس آی و سی آی ای به شمول خلیلزاد و ترامپ دلال مستغلات که کلاهبرداری و دزدی را ارژش های وجودی تعریف می کند و در پی رونق دادن به تجارت بین المللی امریکا و حفظ سیادت آن کشور بر آحاد کشور ها و مردمان روی زمین است.

مردم آزادیخواه و وطن پرست و خواهان سرفرازی اولاد وطن اعم از پشتون ها، تاجیک ها و هزاره ها، ازبیک ها، ایماق هاريا، نوریستانی ها، پشیه ای های آزادمنش ضد استعمار و خاینین ملی در راه یکپارچکی و تمامیت ارضی و استقلال سیاسی مادروطن سر و جان و مال می دهند و هیچگاه خواهان تجزیه کشور شیران نیستند. اما این آزادگان به یقین طرفدار نظام فدرالی در کشور در شرایط و اضاع و احوال مشخص هستند که دستان بیگانه و تروریست های نیابتی به شمول داعشیان که امریکا آنها را در کنرا، ننگرهار، هرات، جوزجان تحت پوشش قرار داده و حتی احیراً ریاست امنیت ملی ردپای داعشیان را در حومه های کابل کوتل خیرحانه و در داخل شهر کابل کشف کرده اند و چند سلول داعشیان را در کوتل خیرخانه مشرف به منطقه بوستان تار و مار نموده اند، از دامن پاک مادروطن کوتاه شود و یک حکومت ملی از شخصیت های دلسوز و وفادار به حفظ یکپارچگی ناموس مادروطن تشکیل شود و روی یک نظام فدارالی به توافق برسند که ایالت فدرال در حین استقلال در کارکردهای داخلی و قانون گذاری، تابع دولت مرکزی و اهداف ملی باشند.
البته، پس از توقف مذاکرات میان خلیلزاد و نمایندگان طالبان در دوحه و احضار خلیلزاد به امریکا به دلیل معامله گری های شخصی خلیلزاد با طالبان و رشوه ستانی و امتیازات از آنها به نفع خانواده اش، نمایندگان طالبان بار دیگر به روسیه سفر کردند تا شصت زور و فشار به ترامپ نشان دهند که در صورت رد معاملات آنچننی، سلاح های مدرن از روسیه می گیرند و شمال را از کنترول دولت کابل بیرون می سازند.

امریکا و ناتو در خیال خامی های نظم نوین جهانی و اعمال حکومت تک جهانی یک تعداد از پرثروت ترین خانواده های فرعونی بر تمامی کشورها و کنترول تمای انرژی جهانی در اوضاع و احوال و شرایط تغییر کرده جهانی و منطقه ای گیر افتاده اند و به یقین جنگ افغانستان از کنترول آنها خارج شده و در حال حاضر در کار خود حیران هستند.

جو بایدن توطئه گر معروف که حالا داستان افغانستان به سه کشور را از خودساخته، باید به یاد آورد نقد های آتشین جنرال کریستال فرمانده عمومی نیروهای امریکا و ناتو در جون 2010 را که او اوباما ومعاون اش {جوبایدن} را به توطئه علیه خود متهم کرد و صریحاً اظهار داشت که اوبانا و جو بایدن نمی خواهند که ما طالبان را به شکست قطعی در مرزهای جنوبی و شرقی و حوزه جنوب غرب مواجه و ماشین جنگی آنها را تار و مار کنیم. جنرال کریستال در نقد از اوباما و جو بایدن هردو را متهم به توطئه علیه خود نموده بود و گفته بود که آنها ما را این جا در زمین شوره زار نگاه داشته اند تا گندم بکاریم.

اگر کانگرس امریکا واقعاً مرجع قدرت و حفاظت از قانون است باید روسای جمهور از جمله دبلیوبوش، اوباما و معاون اش جو بایدن به شمول ترامپ را به جرم همکاری با تروریسم و نجنگیدن علیه آنها در افغانستان به میز محاکمه بکشاند و در یک تصمیم انسانی جنرال های پنجابی آی اس آی و ارتش پاکستان همراه با اشرف غنی و کرزی را نیز به میز محاکمه بیبن المللی بکشد و گلبدین راکتیار متهم به جنایات جنگی و سران طالبان متهم به جنایات جنگی علیه مردم افغانستان را به دادگاه لاهه بکشاند و پس از محاکمه عادلانه احکام اعدام این جنایتکاران تاریخ را به اجرا در آورد تا هم مردم امریکا و هم مردم نگون بخت افغانستان به خون و آتش خفته از شر این شیاطین راحت شوند و فصل جدید از زندگی صلح و صفا و آرامش در کشور ما افغانستان باز گردد و آنگاه حکومت مستقل افغانستان به جای نظام متمرکز نظام فدرالی قانونمند و حساب شده ای را جایگزین نماید تا عدالت و آزادی و پیشرفت و ترقی در کشور مان چهره بکشاید و کبوتر صلح و آرامش در فضای همگاری برادرانه میان تمام اقوان کشور مان به پرواز آید.

محمود صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
بایدن
نظرات بینندگان:

>>>   پشتونها همیشه بنام اتحاد هزاره و تاجیک را فریب داده حقشان را میخورند و روز روشن ظلم و ستم آشکار بریشان میکنند.

>>>   اگر یک حرف صحیح باشد همین حرف جوبایدن است.

>>>   در شعار یک کشور است .ولی در عمل بر همه معلوم است که ما نمیتوانیم یک کشور باشیم.
خود را فریب ندهیم.

>>>   انسانهای نادان فدرالی بودن را به معنای تجزیه میپندارند.
مگر المان ویا روسیه .امارات متحده ، وهمین امریکا که فدرالی هستند تجزیه شده اند.؟؟؟؟؟؟

>>>   در این کشور مناطق پشتون زبان همه تحت تسلط پاکستان است.

>>>   در ولایاتی که پول پاکستان مورد استفاده قرار میگیرد ایا به نظر یک انسان با عقل وشعور تحت سلطه پاکستان نیست.؟؟؟؟
مامردم فقط خود را فریب میدهیم.

>>>   افغانستان سه كشور ني سي كشور است

>>>   ما باید معیار و شاخصهای ملی و حقوق بشری جهانشمول داشته باشیم و حول محور آن با هم متحد شده و به صلح و ثبات و ترقی برسیم و نه اینکه هرچه حکمتیار و طالبان و مریدان و متحدانشان بخاطر اهداف شرعی و اسلامی و مصالح و منافع خودشان حکم و بیان می کنند، گوش داده و عمل کنیم.زنده و پیروز باد صلح و آزادی و مردم افغانستان.

>>>   اصلا چرا از دیگران توقع اصلاح کشور را دارید؟؟؟
اصلا چرا از دیگه جای دنیا بیاید با تروریزم کشور ما مبارزه کند؟؟؟
جوبایدن در دو دوره ریاست جمهوری اوباما خوب این مردم را شناخته است
سه کشور متفاوت نه بلکه چندین کشور متفاوت است
انتحاری
زورگوی
کوچی
اوغان
پاکستانی ها
تیکه داران پاکستان
کمونست ها
غربزده های اوغان
فارسی زبان ها
بلوچ ها

>>>   هر کجای که اوغان است یک تفاوت مطلق با فارسی زبان هاست
این کشور سه پارچه
اوغان
فارسی
ترکی

>>>   به خدا تنها راه صلح و ثبات همین هست که افغانستان تجزیه شود به چند کشور اون افرادی که هزاره و تاجیک و خراسانی اصیل هستند به ایران ملحق بشوند اون افرادی که به پاکستان احساس تعلق میکنند به پاکستان ملحق بشوند و اون دسته اخر هم با طالبان هر کاری خواستند بکنند اینطور همه به صلح میرسند و زندگی بهتری خواهند داشت

>>>   Arianfar
من هنوز هنگام امضای سازشنامه آقای گلاب منگل با طالبان در دند غوری هشدار داده و پیش بینی نموده بودم که پروژه انتقال وزیرستان به شمال در دستور کار است. اما کسی جدی نگرفت. اکنون کار به شدت روی پیاده ساختن این طرح شیطانی روان است و در برنامه است تا در همه ولایات شمال پیاده گردد.
دیری نگذشت که دند غوری به بزرگترین کانون دهشت افنگی در شمال مبدل شد و پناهگاه امنی شد برای همه نوکران آی اس آی پاکستان.
دردمندانه همین اکنون گستره میان زابل و نورستان در عمل به یک وزیرستان مبدل گردیده است. در این ولایات در همه جا شبکه حقانی، طالبان، داعش، حزب التحریر، حزب اسلامی و دیگر باندهای وابسته به پاکستان فرمان می رانند و قوانین شریعت با قرایت طالبان تطبیق می گردد.
ارگ آگاهانه یا نا آگاهانه در پیاده ساختن این پروژه دست دارد.
در هژده سال گذشته ارگ مشی سرکوب و تضعیف مجاهدان را با ترورهای زنجیره یی فرماندهان پیش گرفت. و با این کار عملا راه را برای رخنه طالب و داعش و در کل سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان در کشور باز کرد.
اکنون ارگ با به وجود آوردن جزیره های نو و کانون های جدید افراط گرایی در شمال موفقانه پروژه را پیش می برد.

>>>   غفار صدیقی
بلخیان به پا شوید که مزدور شده ها به فاشیزم اوغانی با برنامه های ننگین دردسر میشوند باکوچی های پاکستانی.
شاید به شاشجاع ثانی وعده چوکی گرفته از سلطان کوچیها که چنین دهل اوغان را به صدا دراورده .
ننگ باد بر تو استخوان خور دسترخوان فاشیزم و پاسخ این کارت را خواهی گرفت فرزند پشت دروازه مسجد شاشجاع دوم

>>>   Khorasani
مردم بلخ پنجهزار کوچی نه بلکه بنجهزار رهزن انتهاری متجاوز دوذد قاچاقبر است که همه آنها در شورای ولایتی آمده رایی میدهند والی وهمه از بین آنها مقرر وکندز دوم از بلخ پشتونها جور میکنند آن زمین‌ها را به فامیلهای داکتران سربازان ومامورین مسکونین بلخ که مستحق اند توزیع کتید به هیچ وجه به کوچی صوبه سرحد ندهید که نسل در نسل تان روز خوش را نحواهد دید انعده که هم هست از بلخ بکشید ودیگر کوچی را اسکان نکنید بلحاظ خدا شما هم بخیزید چند کوچی را ترور کنید که بگریزند آنها می آیند شما را میکشند وشما تماشا دارید در خانه هر کدام آن پناه گاه طالب است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است