ناامنی ها در غزنی و بلخ و فراه
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۷    ۱۳۹۸/۶/۲۵ کد خبر: 160177 منبع: پرینت

موتر حامل دانشجویان ولایت غزنی آماج انفجار ماین قرار گرفت و تعداد سیزده تن از دانشجویان زخمی شدند.

در نتیجه پرتاب یک سرگلوله هاوان در روستای بایتیمور ولسوالی چمتال ولایت بلخ، چهار عضو یک خانواده به شمول زنان و کودکان کشته و زخمی شدند.

انفجار ماین کار گذاری شده طالبان در قریه کاریز شیخان مرکز ولایت فراه جان پنج فرد ملکی را گرفت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
غزنی
فراه
نظرات بینندگان:

امروز تروریستان خون آشام حادثه آفریدند.
اینبار آنها دانشجویان دانشگاه غزنی را در مسیر دانشگاه شان، آماج انفجار یک ماین قرار دادند. متاسفانه در این انفجار یکی از دانشجویان شهید و ۱۳ تن جراحت برداشته اند.
از خداوند برای دانشجوی شهید مان بهشت برین و برای مجروحان این رویداد غم انگیز شفای عاجل می خواهیم و از مقام ولایت و مقامات امنیتی ولایت مان صمیمانه می پرسیم تا چه وقت شاهد و تماشاگر قربانی شدن هر روزه جوانان و مردان و زنان بی گناه شهر اولیا باشیم؟ آیا چیزی به عنوان شرم و حیا در شما هست؟

به والی ولایت به عنوان نماینده حکومت مرکزی و مقامات امنیتی هشدار می دهیم که از این پس باید جدی تر علیه تروریستان اقدام نمایند و جلوی حملات و ترور و ایجاد فجایع را بگیرند. در غیر این صورت این جانب به عنوان نماینده مردم غزنی و شهروندان به ستوده آمده این ولایت در برابر این بی کفایتی ها و نارسایی ها ساکت و آرام نمی نشینم!

عارف رحمانی>>>   لطفا بنگاريد که در کدام جاى ايکه افغان ها در مسير تاريخ حکومت کرده آرامى و آمن بود.
تاريخچه کوتاه افغانستان نامنهاد تاريخچه ناامنى - بوده است. کشتن و کشتار در سطح حاکمان و کشتن مردم از سوى حاکمان!
يک صدو چندساله با نام افغان ستان حاکمان پشتونهاى ايکه لقب "افغان" را بخود پذيرفته و مى خواهند اين لقب منحوس در مسير تاريخ يک صدو چندساله به غير پشتونان تحميل کنند.
قاتل هاى بشريت و ديگر جلادان و قصابان پشتون درتاريخ يک صدو چندساله با نام هاى گوناگون اما از تبار افغان در ستا ن افغان مترادف پشتون -عبدالرحمان خان قاتل بشريت و ديگر جلادان تحت عنوان طالبان پشتون٬ گلبدن پشتون، حقانى پشتون - همه سازمانهاى وحشت و دهشت افگند پشتون در لباس اسلامى افراطى و مغرور (اسلام يعنى صلح و آرامش ومحبت تواضع و فروتنی و برده بارى) ظلم و ستم و کشتار دسته جمعى غير پشتونان يا Non-afghan (غيرافغان ) مسوول اند.
همراى پشتون وحدت ملى انجام نمى شود. قرمان ملى بودن فرمانده مسعود و افراد صادق آن همين است که وحدت با پشتون در مورد مقابله عليه شوروى کرد ولى در مقابله با طالبان وحدت نکرد و ازهمين جهت انتحار شد.
پيروان شايسته آن از تاريخ پند گيرد. غير پشتونان هم ارزش ومانند انسانها قيمت دارد. قميتک ربانى پسر چند بود?
قيمت مسعود پسر چند خواهد بود?
سلطنت ها (انگليسى clan خاندان کلان) در دموکراتى وجود ندارد. از اين جهت رهبران افغانستان ريشه ناى خودرا در نى ستان ببرند قطع کنند از ساسيت خاندانى وارثى و پيوند با مليت هاى غير پشتون نمايند.

>>>   عارف رحمانی وقتی نوکران داخلی مانند شما در خدمت امریکا باشد وامریکا منحوث مردم بیگناه را اماج قرار میدهند وجاسوسان ازان لذت می برد باید فرزندان این جاسوسان نیز اماج حملات دشمن شان باشد تادرد را احساس کرده از جاسوسی دست بکشند بی خبر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است