پرونده پناهندگی چیست؟
در اکثر کیس ها تمام دفاعیات شخص بر مبنای کلام است. به همین جهت دفاع حقوقی باید از انسجام بیشتری برخوردار باشد و شخص مصاحبه کننده برای نتیجه گیری درست، به جزییات توجه بیشتری خواهد داشت 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۸/۶/۲۴ کد خبر: 160163 منبع: پرینت

• پرونده همان تقاضا یا مجموعه ای از گفته های است که پناهنده قصد دارد برای مراجع رسمی مثل اداره مهاجرت ترکیه، آزربایجان و یا کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، ارایه نماید.

• شخص یا به علت تبعیض نژادی تقاضای پناهندگی می دهد، یا به علت ترس موجه بنابر دلایل سیاسی، عقیدتی، مذهبی، ملیتی ویا به علت عضویت در گروهها یا سازمانهای اجتماعی نمی تواند در کشورخود زندگی کند.

• دلایل مثل، ادامه تحصیل، تداوی مریض و مشکلات اقتصادی و بیکاری، آسیب ها طبیعی، زلزله و مشکلات خانوادگی جزء از کیسهای پناهندگی شده نمی تواند و اگر کمیساریا نظر به قوانین حقوق بشری و شرایط ناامنی افغانستان به این پرونده ها قبول هم بدهد، کشور سومی برای صاحبان چنین پرونده وجود ندارد.
در تهیه پرونده هدف تنها یک چیز است: اینکه نشان دهید امنیت شما درکشورتان در خطر است و دولت مطبوع تان از شما حمایت کرده نتواند.

نکات اساسی در کیسهای اجتماعی:
اثبات نقض حقوق اساسی انسانی بواسطه تهدید منتهی به خطر جانی مثال شکنجه.
ضعف و عدم حمایت قانون در حمایت از شخص مذکور عدم جلوگیری از بروز خطر با جابجایی داخل کشور توجه داشته باشید تمامی نقاط کشورتان از لحاظ قوانین بین المللی حکم واحد دارند و اگر با جابجایی و نقل مکان به دور دست ترین نقطه وطن تان امنیت جانی شخص تامین شود نمیتواند گزینه فرار به کشور دیگر را مطرح کند.

دایمی بودن خطر و از بین نرفتن آن:
اگر اثبات شود که خطر جانی شما موقت است و به مرور زمان از شدت آن کاسته و یا از بین خواهد رفت دلیلی برای پناهندگی باقی نخواهد ماند.طبق قوانین، خطر جانی باید در سه زمان ؛ گذشته، حال و آینده ادامه داشته باشد.
به عنوان مثال درباره زنان آسیب دیده مطابق با قوانین، اگر بعد از خطر بوسیله کمک حقوقی و درمان های پزشکی و روانی مشکل برطرف شود شخص نمیتواند درخواست پناهندگی داشته باشد.

رویارویی با حکومت و ساختار سیاسی یک کشور لازمه پناهندگی نیست.
تصور نکنید که هر شخص پناهنده در این نوع کیس ها باید با حکومت درگیر باشد و منشا این تفکرات جز ناآگاهی نیست و شخص را خواسته و یا ناخواسته درگیر دروغ پردازی و تخیلات میکند ولی چنانچه پیشتر گفتم، عدم حمایت عمودی جز موارد دفاعیات است.

شخص مسبب و بوجود آورنده عمدی خطر نباشد:
ایجاد خطر عمدی برای خود نمیتواند دلیل قانع کننده ای برای این نوع کیس ها باشد. (در فرصت مناسب شرح خواهم داد)
در اکثر این کیس ها تمام دفاعیات شخص بر مبنای کلام است.
به همین جهت دفاع حقوقی باید از انسجام بیشتری برخوردار باشد و شخص مصاحبه کننده برای نتیجه گیری درست، به جزییات توجه بیشتری خواهد داشت.

فرشته شیرین


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهندگی
مهاجرت
نظرات بینندگان:

>>>   دولت افغانستان یک دولتی است که از طرف جامعه جهانی به رسمیت شناخته است و از طرف جامعه جهانی تمویل میشود.
در افغانستان تعقیب سیاسی افراد از سوی دولت وجود ندارد.
آزادی بیان نیز وجود دارد و هیچ کس بخاطر آن محاکمه نمیشود.
دلایل عقیدتی و مذهبی و ملیتی نیز در افغانستان وجود ندارد و از طرف دولت مورد پیگرد قرار نمیگیرند.
باقی میماند مسایل جنگ و مسایل امنیتی که بالای تمام مردم است و دلیل برای پناهندهگی شده نمیتواند و اگر هم شود،برای مؤقت برایش دولدونگ داده میشود تا ختم جنگ در کشورش.
حتی قاضی میتواند ادعا کند که شما میتوانید از مناطق نا امن افغانستان به مناطق امن افغانستان بروید و در اًنجا زندگی کنید.زیرا نظر به قانون پناهندگی اگر در کشور فرد پناهنده یک شهر ودیا ولایت هم باشد که در آن جنگ وجود نداشته باشد،میتواند پناهنده به اًن شهر برود وزندگی کند و از امتیاز پناهندگی برخوردار نمیشود.
بنأ از نظر قانون پناهندگی هیچ افغانی مستحق پناهندگی در کشور های خارجی نیست و ضرورت به سفر های خطرناک و نا امن که با مشکلات زیادی رو برو خواهید شد،ندارید و خود را نا حق سرگردان نکنید.

>>>   در پرونده پناهندگی دراروپا انچه مهم است اینست که بایدثابت بسازی که پروبلم کمرنداری٫هم دراشپزخانه وهم درپروژه های ساختمانی میتوانی کارکنی٫متباقی مسایل تشریفاتی وبیمفهوم است.برای اروپایی دلچسپ نیست که تودروطنت ملای مسجدبودی یامنشی کدام ناحیه حزبی.
عاقل

>>>   شما معلوم میشود در قصر با بادیگارد ها و امکانات زندگی میکنید در منطقه جنگ باشد به دیگر منطقه چناهنده شوند چه بخورند ؟ بالای زمین و یا دوکان کی کار کنند ؟ در حالیکه در امد بخور و نمیر را ندارند کرایه خانه در یک ولایت دیگر را از کجا تهیه نمایند ای کاش شمایان مهاجر میشدید تا از دل مهاجران بد بخت خبر میشدید شمایان مفت خوردید و بدون زحمت بنا چنین کپ های مفت باید از دلتان بیرون شود . ای کاش میدانستی که امتیاز پناهندگی شامل چه چیز هاست و چقدر زندگی یک مهاجر را تکافو میکند همین حالا 70 فیصد جوانان تحصیلکرده ما بیکار هستند هیچ کس وسیکه دار نمیشود تا مانند شمایان با پست های بلند و ضرفیت های پائینی کار نماید

>>>   به نظر دهنده سوم:
مسایل اقتصادی دلایل پناهندگی شده نمیتواند.
دولت مکلف است زمینه کار و معیشت اتباع خویش را فراهم کند.
در صورتی که دولت نتواند،وظیفه ادارات پناهندگی ملل متحد است که در داخل کشور ها برای بیجا شده گان داخلی خیمه و مواد خوراکه تهیه کند.
دوصذ کشور جهان غرض مصارف ملل متحد سالانه حق العضویت میپردازند و مصارف بیجا شده گان داخلی یکی از جمله مصارف ملل متحد است که اعضای آن اًن را میپردازند.
علاوه بر آن ساختن پروژه های کاری برای بیجا شده گان نیز بکی از وظایف ملل متحد است.
شما بدون آن که از قوانین و مقررات پناهندگی و وظایف ادارات ملل متحد خبر باشید،حرف های بیجا و غیر قانونی میزنید.

>>>   به به چه خانم زیبایی ماشاالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است