گوسفندهای کوچی ها درب ورودی پارلمان را بستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۸/۶/۲۴ کد خبر: 160157 منبع: پرینت

کوچی‌ها در یک حرکت اعتراضی، گوسفندهای شان را جلوی پارلمان آورده و درب ورودی مجلس را بستند.
کوچی‌ها به آنچه غصب علف‌چرهای شان از سوی زورمندان میخوانند، درب ورودی پارلمان را با صدها گوسفند مسدود ساختند.

کوچی ها تاکید دارند چنانچه دولت فکری به حال علفچرهای شان نکند، گوسفند ها را حلال کرده و از کشور مهاجر خواهند شد.
پارلمان و حکومت تا کنون جوبی به اعتراض کوچی ها نداده اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوچی
علفچر
نظرات بینندگان:

>>>   در این کشور انسان ها به حقوق شان نمی رسند اکنون نوبت گوسفندان فردا نوبت گاوها پس فردا نوبت خرها می رسد. اصولا این ساختمان را به این حیوانات زبان بسته اهدا کنند بهتر است تا جانوران انند چارپایان با گمراه تر از آنان
واقعا که؟؟؟؟
از افراد موجود در این لانه جاسوسی گوسفندان ضرر کمتری دارند.

>>>   هشدار به ملت غیور ما لگد مالی آمدن چاروای بیگانگان از مرز دیورند:
امدن کوچی های پاکستان هر سال از مرز دیورند یک آفات طبیعی خطر ناک سر طان زا به جامعه و محیط زیست افغانستان هستند.
اقوام کوچی پاکستان در فصل بهار به چراگاه های افغانسان از بیرون آن طرف مرز دیورند می آیند و «چادرنشین » غژدی نیسن اند, در ایام تابستان برای استفاده از علف خوش خوار به چراگاه های مناطق کو هستانی افغانستان بطور مؤقت به همرای گله بز , رمه گوسفند, گله گاو , شتر ,اسپ به مناطق چراگاه های مرتفع کوچ مي نمایند. روند جابجایی ناقلین پشتون در شمال افغانستان، به گفته حنیفی، امان الله خان در صدد تعمیم هر چه بیشتر هژمونی قومی بوده است تا، تعمیم عدالت، هرچند برنامه های اصلاح اجتماعی هم داشت.
ازین برمیآید که قیام مردم شمال به رهبری امیر حبیب الله کلکانی تنها انگیزه دینی نداشته بلکه علیه استیلای قومی نیز بوده است.
سیستم چرای عنعنوی مفرط وغیر علمی در واحد های چراگاهی افغانستان از طرف کوچی ها در این چند سال اخیر معمول بوده که باعث پایمال حاصلات و زیمن مردم کشور توسط رمه ای های شان شده است و این نحوه چرا در نهایت تخریب فرسایش نبتات و فرسایش خاک در مناطق دشتی وکوهی افغانستان گردید ه است.

بسیاری ازچراگاه های کوهی و دشتی افغانستان بعلت چرای بی رویه کوچی ها از بی مسولیت دولت نابکار طرف دار قبیله کوچی های پاکستان موجب تخریب بیش از حد با بحرانی عمیق محیط زیستی زمین زیبای ما مواجه شده است وادامه ی این روند کشور ما را با مشکلات بسیار خطر ناک از بابت پامال شدن گیاهان و نبابات توسط رمه کوچی مانند آمدن برف کوچ ها روا ناب بارانها های موسومی سرازیر شدن سیل های مخربه و کم آبی ,طوفان شن های روان و پیامد آن الوده گی بصری محیط زیست در بعضی از محلات و خشکسالی پی در پی در سرتاسر افغانستان روبه رو کرده است.
در اثر چرای بی رویه تنوع حیات وحشی , گیاهان سبز نبات کوهی دچار مشکالت بیشتر می شود و با انقاض روبر خوا هد شد. برای کمک این مطلب قوانین برای حمایت ازحیات پوشش گیاهی و نباتات باید از طرف اداره محیت زیست تصویب به اجرا در اید تا گیاهان , نباتات و جانوران بتوانند دوباره زندگی خود را بازیابند از دیدگاه دانش محیط زیست چرای بی رویه دام ها یک از دالیل سرزمین های تخریب شده ای کاهش پوشش گیاهی می باشد.

واین نوع چرای بی مسولیت طبیعت سرسبز زیبای کشور ما را لکد مال و خاک آلوکرده آسیب می رسانند و ترمیم پوشش گیاهی تخریب شده در شیب ها ی تند تپه ها و دامنه کوه ها مشکل و تقریبا غیر ممکن است. رعایت فصل چرا و آماده گی چراگاه جهت استفاده از چرا گاه ها لاقل یک ماه بعد از آب شدن برف ها و یا از اولین بارنده گی در منطقه تا موقع ای که گیاهان به ارتفاع 21 سانتی نرسیده اند چرا غیر ممکن از دید گاه دانش علمی محیط زیست و غلط ا ست.

چرای دامها در بلندی و ارتفاعات چراگاه ها باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و بدون رشد ونمو گیا در سالهای آینده و هم موجیب اصلی تخریب منابع طبیعی می شود و نیز از جمله عوامل تهدید کنند اکوسیتم کوهستانی است و پیامد آن آمدن برف کوچ , فرسایش آب ,خاک و سیلاب های ویرانگر مسیر را خود به بار می آورد.

هوطنان مهن دوست عزیز نمونه ای آفات طبیعی خطر ناک در جامعه افغانستان به نسبت تهيه و تحقق راهبرد تعصب امیز تبار اشر عنی احمدزی بنام ثواب الدين مخكش کوچی معاون پيشين اداره امور، و بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام غیر افغان یا اوغان بومي كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امور اقاي مخكش کوچی تبار اشرف غنی به دروع از سوي ارگ جهت تحقيقات بيشتر به داد ستاني معرفي گرديد.
از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست خود مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.

اگر کسانی که از آمدن کله کو چی ها ی آفت آور و یرورس جنگلات و نباتات از آن طرف مرز دیورند به خاطر نابودی چراگاه های سربز کشور عزیز ما افغانستان می آیند پشتی بانی می کند این فرد واقعاَ یک فرد اصیل بومی افغانستانی نیست و اگر باشد ، دلسوزی به طبیعت به مردم خود می داشته باشد و ابدآ نمی کند دفاع و پشتی بانی از آمدن کوچی های قاچاق بر اسحله ، مواد انفجاریه ، آفت طبیعی و آسیب های طبیعی , طبیعت زیبا ما بوسیله گله ها پای مال و لگد مال کردن سرسبزی و نابود حاصلات مرد م ما از بین بر ند بوته ها جنگلی و بخصوص پسته زار های کشور عزیزم ما فغانستان عزیز ما می آیند و گله های آنها موجب بدختی ها بشمول آلودگی محیط زیست وسبب ضر ر به ارزشهای صحت ، همچنان وجود انواع فساد ژیست میباشند.

ایجانب داکتر علوم محیط زیست منحث یک کادر مسلکی در بخش محیط زیست و دانش علمی و تحصصی محیط زیسطی را آز آن کشور شوروی کسب کردم از روی وجدان و صداقت به اهمیت رشته تخصصی تحصیلی خود باید از ارش های محیط زیست کشور عزیزخود برای صحت و بهداشت نسل های آینده مردم عزیز خود حفاظت و دفاع کنم.

هموطنان آگاه قلم بدست مطلب را دقیق بخوانید واگر قابل نقد است نقد کنید ؛ دلسوزی و همدردی تان را به وطنیکه بیش از 100 سال است که پایمال انسانهای نا انسان و همرای آمدن حیوانات از آن طرف مرز دیورند بوده است همیشه عمال کوچی ها آوردن قاچاق اسلحه و مواد انفجاریه بد ا خل افغانستان است و امروز باغث گسترش جنگ به شمال افغانستان شده اند

>>>   گوسفند های شان را ذبح و بین فقرا توزیع کنند و کوچی ها را به پاکستان بفرستند

>>>   سربازان قهرمان کشور دقیق متوجه شوید که این مردم ها دربین پشم گوسفندهای خویش مواد انفجاری را جابجاه نکرده باشد بخاطریکه درین کار سوابق دارند/// تمام کشور را بنام کوچی وکوچیگری خوردند

>>>   چرا همین کار را در ایام عید قربان انجام نمیدهند که قربانی شان قبول میشد؟
بهر صورت حالا هم میتوانند گوسفند های خویش را قربانی کنند و گوشت آن را به افراد غریب و بیچاره تقسیم کنند.برایشان ثواب میشود.
در مورد کوج کردن شان من کدام گفتنی ندارم.بدون آنهم آنها کوچی هستند و میتوانند هرکجای که خواسته باشند،کوچ کنند و بروند.
دل شان که به بامیان کوچ کرده میروند و یا به دایکوتدی و یا دیگر مناطق هزاره جات.

>>>   چه بهتر که مهاجر می شوند. افغانستان به کوچی گری نیاز ندارد. آنان باید به کشور اصلی شان که پاکستان است برگردند. آنان در افغانستان مهاجر هستند و باید به مهاجرت خود خاتمه داده و به وطن اجدادی شان برگردند. امروز هم کوچهای پاکستان و هم طالبان پاکستان و هم پشتونهای پاکستان کشور ما را به چالش کشانده و تازه طلب کار هم هستند. آنان باید چنین طلبی داشته باشند برای اینکه رئیس جمهور ما کوچی است. در هیچ دولتی دیگری آنان چنین ادعاهایی نداشته اند. در حکومت اشرف غنی کوچی ها زمینه را برای خود مساعد ددیده و حتی توقع دارند که مناطق مردم بومی کشور را به اشغال خود در آورند.

>>>   حق شان است!

>>>   شما در افغانستان مهاجر استید بروید به پاکستان ملک اصلی خود تمام مردم افغانستان از تصمیم شما حمایت میکنند.

>>>   کوجی ها هم از حق دارند که صدای خود را بکشند.
تخاری

>>>   کوچی ها اتباع این سرزمین نیستند وهیچ حقی ندارند تا از علفچر های دیگران سو استفاده ودزدی نمایند کوچی گری یعنی تجاوز وجنایت وغارت .... در تمامی کشور ها استفاده نمودن از علفزار های دیگران جرم وجنایت شمرده میشود وطرف محکوم به جزا میشود کوچی ها در پاکستان خانه وجا وهم شناختی کارت پاکستانی دارند وبرای غارت وچپاول بی ناموسی به افغانستان میایند وبیشتر انتحاری ها ومواد انفجاری نیزتوسط کوچی ها به داخل کشور منتقل میشوند.مردم بومی وصاحبان اصلی کشور باید کوچی ها را اجازه دخول به مناطق شان ندهند ومسلحانه از مناطق سان دفاع کنند
داکتر سید منصور از کابل

>>>   شکر خدا برويد از کشور ما که خورشيد آسان مى برآيد. به کشور متبوع خود برويد: پختونخواه و يا نوار يا باريکه افغانيه يا "afghan land" برتانيه.

>>>   خاينين وحدت يک ملتى - قهرمانان مليت هاى گوناگون
من افغان نيستم زبان پشتو باوجود که يک زبان ايرانى است مگر به من زبان بيگانه است. من پارسى زبان ام:
دو ظاهر خان زبان پارسى (معرب فارسى) را زبان بيگانه ناميد:
اسناد دولت شاهى کشور افغانستان به شکل نوت ديپلماتيک يا نامه هوايى 1964 ارسالى به کابل نماينده گى هاى (سفارت هاى ) ايالات متحده امرىکا به کابل و اسلام آباد پاکستان

>>>   گوسفندان خود را ببرید و در چمن های ارگ بچرانید.

>>>   جالبه همه افغانها مخالف مهاجرت به كشورشون هستند و اونو به ضرر افغانستان مي دونند ولي خودشون به تمام دنيا مهاجرت مي كنند وتوقع دارند همه امكانات براشون فراهم باشه الان چهل ساله به ايران مهاجرت مي كنيد درس مي خونيد از تمام امكانات ايران استفاده مي كنيد تازه به ايرانيها فوش هم مي ديد و اگه بگن برگرديد كشورتون شاكي هم ميشيد شماها هر وقت خواستيد به كسي بگيد نژاد پرست حتما يه نگاه به آينه بندازيد خودتون از همه بدتريد اين كارها ي شما ثابت كرد ما چقدر مردم خوب و مهربوني داريم كه شماها رو چهل سال پناه داد

>>>   کوچی = یاغی
کوچی = دزد
کوچی = غاصب
کوچی = انتحاری
کوچی = ..... و هر چی که از جاده انسانیت خارج است

>>>   بعضی نظریات را میخوانی فکر میکنی در دیوانه خانه هستی. مگر کوچی باشنده این کشور نیست؟ آیا خبردارید که در گذشته تا 17% عواید ملی ما از همی مالداری بود؟ شما فقط شکم خودرا دوست داید و تعصب که زهرش ذهن تان را گنده ساخته. با تفنگ و شمشیر و دهل و نغاره روز مرده خودرا تجلیل میکنید ولی از یک حرکت واقعآ مدنی به ریش خودتان میخندید؟ آفرین تان دلقک های دوران

>>>   به "بعضی نظریات را که میخوانی "
اینها دیوانگان حقوق خود استند نه دیوانگان انتحار و انفجار و چوکی
برو به صحرا بز بچران تو را چی مانده و فکر انسانی کردن

>>>   اگر یک کم انسان باشی هیچ نظری به فکرت دیوانه نمی رسد
اگر کوچی باشد همه به فکر است خراند که باید لد و کوب کنی مثل وزیر حج توسط تره کوچی !!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است