افزایش بیست درصدی معتادان در یکسال
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۲    ۱۳۹۸/۶/۲۰ کد خبر: 160130 منبع: پرینت

در گزارشی که چندی قبل از جانب مسوولین مبارزه با مواد مخدر ارایه شد تعداد معتادین کشور به سه میلیون و ششصد هزار تخمین زده شد که به مقایسه سال قبل ششصد هزار و یا به عبارت دیگر بیست درصد افزایش را در طی یکسال وانمود میسازد که رقم وحشتناک و درد آور تلقی شده و بیانگر واقعیت تلخ و ناگوار مبنی بر عدم توجه و دلسوزی مقاما ت مربوط و مسوول در این زمینه پنداشته میشود که چرا برای جلوگیری از این مصیبت جانسوز و دردناک تدابیر و اقدامات موثر نمی گیرند و زمینه برای رشد سریع و همه گیر بین افراد جامعه که اکثرا جوانان را در بر میگیرد فراهم میشود؟

هیچ کسی نمیتواند از این واقعیت انکار کند که تجارت و عرضه مواد مخدر به وسیله افراد مشخص و زورمند صورت می گیرد و با استفاده از مجبوریت و ناگزیری که ناشی از فقر و بیکاری است تعدادی را مامور و موظف می سازند که این زهر کشنده را بین معتادین و مصرف کنندگان توزیع و به فروش برسانند.

شناسایی و گرفتاری فروشندگان مواد مخدر که اکثرا در بین معتادین حضور میداشته باشند کار مشکل و ناممکن نیست و در اثر تحقیق و بازجویی میشود به تاجر و معامله گران اصلی آن دست پیدا کرد ولی با تاسف اراده ای قاطع و احساس مسوولیت در این زمینه خیلی ضعیف و نامحسوس است.

باید به این پرسش پاسخ داده شود که مسوول جلوگیری از انتشار و تعمیم بیشتر مواد مخدر در جامعه کدام مراجع و مقامات است و چرا برای جلوگیری و ریشه کن ساختن این جرم مشهود که باعث تباهی ملت و جامعه میگردد اقدام واضح، روشن، مشخص و موثر بعمل نمی اورند؟

هرگاه وضع به همینگونه ادامه یابد و در هر سال بیشتر از ششصد هزار معتاد جدید به شمار معتادان قبلی اضافه شود یقینا بعد از گذشت چند سال محدود در حالیکه امکان ابتلا به مواد مخدر از جهت فقر و بیکاری و عدم موجودیت کار و شغل هم وجود دارد همه مردم و ساکنین کشور معتاد و مزید بر آفت جنگ شرایط برای بربادی و نابودی این کشور بلا کشیده آماده خواهد شد.

محمداحسان عمر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معتادان
افزایش
نظرات بینندگان:

>>>   شرم باد برشما ارگ نشینان که کشور را هرج ومرج واعتیاد و بی بند وباری برداشته وشما در خواب استید

>>>   اینه بخوانین گذارش نامه چی نوشته ، امرالله قبل چی می گفته حالا چی میگه :
زمانی که امرالله صالح فرمانده اوباش ها بود
پنج سال قبلا ،شب از طرف صالح دعوت شدیم به خانه اش در تایمنی،امرالله خان هدف این جمع آوری را اجرای مانور و نشان دادن زور به غنی عنوان کرد، همه موافقه کردن، مسیرهای گشت زنی و فیر های هوایی و سر دادن نعره ها تعین شد. در مسیر راه تعداد زیاد دیگر هم در کاروان ما یکجا شد از جمله وکیل صاحب میردادخان نجرای.
آنقدر فیر و سروصدا ایجاد شد که مردم وحشت آن شب را فراموش نکرده و نمیکنند

>>>   مقصر سر قوماندان اعلای قوای مسلح است.
ملیون ها معتاد هدر روزه مواد دریافت میکنند حتی در محابس و محبس پلچرخی.
چرا و چگونه؟

فرض کنیم در شهر کابل پنجصد هزار معتاد وجود دارد.
فرض کنیم برای هر پونصد معتاد یک مرکز توزیع وجود داشته باشد که به این حساب تنها در شهر کابل باید هزار مرکز توزیع وجود داشته باشد .
آیا پولی شهر کابل از موقعیت این مراکز بی خبر است؟
اگر بلی پس کوتاهی در انجام وظیفه است و باید وزیر داخله و در نهایت سر قوماندان اعلی جواب بدهد.
اگر اطلاع دارد چرا اقدام نمیکند؟
که باز هم باید وزیر داخله و در نهایت سر قوماندان اعلی باید جواب دهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است