مسلمانانی که تیشه به ریشه اسلام می زنند
اعمال خشونت بار و غیر انسانی برخی تندروها در مراسم مذهبی به حدی رسیده است که برخی از مراجع شیعی، زنجیر زدن و کارد زدن در ماه محرم را حرام اعلام کرده و حتی لخت شدن در مراسم عزاداری را کراهت دانسته اند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۸/۶/۱۷ کد خبر: 160101 منبع: پرینت

در نمایاندن چهره خشن و وحشی از انسان مسلمان و اسلام انسانی، دو گروه وجود دارند، گروه اول مغرضانه و عامدانه با توسل به بدترین و وحشیانه ترین خشونت های ضد انسانی و ضد اسلامی در ملأ عام به تخریب چهره اسلام و کشورهای مسلمان به غرب می پردازند از جمله داعش، القاعده، طالبان و...

گروه دوم برعکس گروه اول از فرط جهالت و ناآگاهی به انجام اعمال و حرکاتی دست می زنند که نه خیر دنیا و نه آخرت را برای شان به همراه دارد و وزنه گناه آن از ثواب تاثر برانگیزی در دیگران بیشتر است از جمله زنجیرزنی، قمه زنی، شمشیر زنی و تفرقه میان شیعه و سنی.

سالیان درازی است که با نزدیک شدن به محرم الحرام و ماه صفر که از جمله ماه های حرام و حرمت دار در نفی قتل و خونریزی است؛ اختلاف افکنی و سنگ اندازی در آسیاب اهل تشیع و اهل تسنن علیه یکدیگر شدت می یابد.

قیام حسین بن علی(ع) که بسیار ارزشمند و عظیم است دارای درس های بسیاری در دل خود از فضایل اخلاقی و مکارم انسانی و اصول اسلامی است که با تاسف فراوان در پنهان ماندن آن کوشش بسیار شده است و در مقابل بر نمایاندن جنبه وحشیانه و خشونتبار تحمیلی بر عاشورا و تاسوعا تاکید گردیده است.

از این رو به صراحت می توان مدعی شد وهابیت دشمن اسلام ناب محمدی نبوده و نیست بلکه جهل و تعصب کورکورانه مسلمانان شیعی و سنی که از پوسته دین فراتر نرفته اند و به هسته نرسیده اند خود زخمی کاری بر پیکر اسلام وارد آورده است.

اسلام امریکایی در دو پوشش دموکراسی و طالبانی با وجود رویکردهای کاملا مخالف و در ضدیت با یکدیگر برخاسته از هجوم فرهنگی و تلقین برداشت نادرست و جاهلانه و ناآگاهانه و گاها تقلید کورکورانه است که از اسلام چهره ای مخدوش و ملتمس و منفعل ساخته است.

در کنار هجوم فرهنگی غربی و القائات روانی، مردم عادی کشورهای عقب نگاه داشته شده هستند که بنابر القائات تحریف شده و سینه به سینه نقل گشته، رنگ و روی آزادیخواهی و صلابت را از اسلام اصیل الهی زدوده و غبار یأس و سکون بر آن پاشیده است.

حتی اعمال خشونت بار و غیر انسانی برخی تندروها در مراسم مذهبی به حدی رسیده است که برخی از مراجع شیعی، زنجیر زدن و کارد زدن در ماه محرم را حرام اعلام کرده و حتی لخت شدن در مراسم عزاداری را کراهت دانسته اند.

درحالی که اسلام برای آگاهی بخشی و تعلیم و تعلم و دادخواهی ظهور کرده و بر اصل اعتدال استوار بوده است؛ امروزه افراط و تفریط و رقابت بر سر بازی با نمادهای اسلامی به کلی توازن و تعادل را از جوامع مسلمان برانداخته است. قد علم کردن گروهک های تروریستی و رخنه فرهنگ غربی مصداقی بر این مدعا است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محرم
امام حسین
عاشورا
نظرات بینندگان:

>>>   من یک شیعه چهار اتشه هستم من از چشمم حسین را بشتر دوست دارم وافتخار هم میکنم که از اهلبت مطهر پیامبر پیروی میکنم ولی با قمه زنی سخت مخالفم این حرکت هیچ پیامی که قابل حزم باشد ندارد وهیچ مدرک هم نیست که ائمه ما تاکید به این عمل کرده باشد .....
محمد

>>>   راست گفتی وای بر جاهلان

>>>   این جاهلان به فداکاری حسین خیانت واهانیت بزرگی میکنند.
زلمی

>>>   اسلام یکی خدایکی پیغمبریکی ولی ده ها وصدهاگروه مسلمان نما یکی دیگری را محکوم به کفر نموده تحت نام اسلام حرص قدرت و درمزدوری دیگران خون ناحق میکنند .مردم مظلوم ازدست این ملاهای دالرپرست تاحال چندبارمتهم به کفرشده ازطرف گروپ دیگری مجددا متهم به کفرشده هنوزازدین اسلام مردم هریک اعتراض دارد و محکوم به کفر وقتل می نماید . بدون شک کشتن مومن بدست مومن بخواست کفرصورت گرفته بازهم جریان دارد .پس اکثریت این اجیران بنام اسلام مزدور کفر اند . من از رهبران سیاسی وطندوست کشور توقع و خواهش جدی دارم تا دین را ازدولت جدا نمایند تا درآینده یر دین پاک اسلام مورد تاخت و تاز چندمغرض دین فروش قرار نگرفته مردم متدین مابه فراغت به طاعت و عبادت خود پردازند.
وطندوست

>>>   اسلام دین حقانیت و عقلانیت است و کسانی که بدون درک واقعی مسلمان شوند نه تنها نفعی به اسلام ندارند بلکه حتی گاهی اوقات در همچنین مواردی باعث بد نامی اسلام هم میشوند و نمونه دیگر اینکه امروز کفار جاسوس نماهای اسلام تندرو را در بین جوامع اسلامی فرستاده اند و قصد تخریب جامعه صلحدوست اسلامی را دارند و اینهاباید برای ما عبرت آموز باشد تا که جلوی واقعات تلخ را قبل وقوع بگیریم.
صادقی

>>>   همین کسانی که در محبت امام حسین (ع) این قدر راه افراط را پیش گرفته اند به جرئت می توان گفت که بسیاری شان از اهل نماز، امر بمعروف و نهی از منکر و رعایت مسایل شرعی و دینی نیستند درحالیکه قیام و نهضت عاشورا به جهت حفظ ارزش های والای اسلامی و انسانی بوده است. این ظاهرنگری و چسپیدن به پوست و هسته را رها کردن و فراموش یکی از آسیب های جدی است که روی آن باید تمرکزنمود و در غیر این صورت باید منتظر پیامدهای منفی آن در جامعه بود.
محمداعتمادی

>>>   منزلت ومقام والاي حضرت حسين بالاتر و والاتر از آن است كه ما فكر مي ميكنيم او سردار شهدا ونواسه گرامى انحضرت صلى الله وسلم است،
اونمونه اخلاق وادب اسلامى وقاعد والاي بود كه به خاطر تحقق حقيقت جان خود دراه خدا قربانى كرد پس برهمه اهل تسنن وبرادرهاي شعيه ما لازم است به واقيعت در راه او صف بندي كند وراه او را تحقق ببخشندتا باشد رضاي الله پاك را حاصل كنيىم ومبارزه اورا در مقابل سركشان به بى راهه نبريم ،چون. راه او آزادي واسلام ناب است نه اينكه ما بدست خود بالاي خود ظلم را رواء داريم ؟
عبدالله ريحان

>>>   من کاملا با محمد جان نظر دهنده اول موافق هستم ما بر حضرت حسین علیه السلام تا ابد میگرییم و سعی میداریم عمل خود را مطابق با اهل بیت عصمت و طهارت گردانیم ولی این اعمال را صحیح نمیدانیم چون مربوط به عزاداری هندوها بوده است و حتی کوچکترین چیزی در روایات نداریم که این اعمال را توصیه کرده باشد و با عقل و شرع مخالف است و موجب وهن اسلام است به علاوه این که امر و فتوای حضرت آیت الله خامنه ای و دیگر مراجع بزرگ مانند آیت الله محقق کابلی و آیت الله مکارم شیرازی و... این عمل موجب وهن اسلام است و در خفا و آشکار حرام است.
غربیها میخواهند با این کارها عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین را منحرف کنند و کسانی چون اللهیاری حرف انگلیس را تکرار میکنند اسنادی پیدا شده است که در دویست سال پیش انگلیس در عزاداری ها در بین مسلمانان قمه توزیع میکردند تا اسلام را دین خشونت نشان دهند و راه امام حسین علیه السلام را منحرف جلوه دهند.

>>>   سینه زنان کشته زجان بی خبر
عشق حسینی زده مارا به سر
اون شیعه که قمه یا زنجیری کا ردی میزند به عشق امام حسین این کار را میکند قمه یا زنجیری کا ردی میزند هیچ دردی را هم احساس نمیکند
نبی جاغوری

>>>   حسین نور دیده پیامبر بزرگوار ما بود حسین بزرگترین معلم درتاریخ بشریت علیه ظلم وفساد وزورگویی میباشد که برای مادرس عملی داد. درین روز بجای قمه زنی باید عبادت خدارا نموده قرآن بخوانیم نماز بخوانیم وبه روح ملکوتی شهدای کربلا اتحاف دوعا کنیم گرچند آنها به دوعای ما ضرورت ندارند زیرا همه شهدای پاکی اند که تاجهان است سرخی خون آنها جهان را سرخ خواهد ساخت اما قمه زنی درشرع واسلام جا ندارد مردم جهان ودیگر ادیان ازین گونه عبادت بالای ما میخندند بهترین تحفه به سردار شهدا بجای قمه زنی اهدای خون به مجروحین ومریضان است که با این خون جان هزاران انسان نجات می یابد وثوابش را به امام حسین ویاران باوفایش تقدیم کنیم و ببخشیم این است دوستی باحسین نه قمه زدن

>>>   بشتر نظردهنده ها درست نظر دادند من فقط به هموطن خودنبی بگویم که من برات متاسفم که چنین فکری داری. انهای که خودرا انتهار می کنند نیز به باور غلط خودیشان دارند کاری درست انجام وهیج دردی احساس نمی کنند ایا عدم احساس درد دلیلی بر درستی کار است ؟ من هم از جاغوری هستم واین جور کوتا فکری را در شان مردم جاغوری نمی دانم. اگر غیر ازاین بود حد اقل در یک منطقه جاغوری این عمل صورت می گرفت درحالی که در هیچ جای جاغوری کسی قمه نمی زند. شما اگر ازجاغوری هستید فکرت را عوض کن.

>>>   خداوند این گونه افراد را هدایت کند. آنچه در دهه عاشورا مهم است، شناخت اهداف نهضت امام حسین است نه ضربه زدن به خود. این کار حرام است و امام حسین از این کار بسیار ناراضی میباشد.
عرفان

>>>   به نظر من که قمه زدن کار درستی نیست و اکثر کسانی که قمه میزن
و میخواهند جلب توجه کنند

>>>   بلی دوستان قمه زنی وزنجیر زنی دراسلام جایز نیست اگر ما امام حسین (ع) رادوست داریم باید که از خط امام پیروی کنیم از اعمال زشت وناشایسته پرهیز کنیم.
واقعا اطفال خورد وکوچک ازدیدن این صحنه ها شوکه میشوند چرا قرآن نخوانیم وعبادت نکنیم وبرای همه شهدای کربلا دوعا نکنیم اگر واقعا حسین رادوست داریم باید همیشه آماده مبارزه علیه ظلم فساد وتقلب باشیم بخاطریکه خط امام تاجهان است پر رهرو باند ودست گیر مظلومان باشیم

>>>   شیعه وسونی گلهای یک باغ اند این دشمنان اسلام است که یکی را خوب ودیگر را بد میسازند. هر مذهب ودین باید احترام شود

>>>   اسلام دین حقانیت و عقلانیت است و کسانی که بدون درک واقعی مسلمان شوند نه تنها نفعی به اسلام ندارند بلکه حتی گاهی اوقات در همچنین مواردی باعث بد نامی اسلام هم میشوند و نمونه دیگر اینکه امروز کفار جاسوس نماهای اسلام تندرو را در بین جوامع اسلامی فرستاده اند و قصد تخریب جامعه صلحدوست اسلامی را دارند و اینهاباید برای ما عبرت آموز باشد تا که جلوی واقعات تلخ را قبل وقوع بگیریم.
با تائید مطالب ذکر شده از تمام مسلمانان بخصوص مردم مومن افغانستان توقع برده میشود که وای به حال ما که تا چه اندازه جاهل مانده ایم ، لطفا بیدار شوید بیدار شوید.....
بااحترام چنداولی - کابل

>>>   آفرین به نویسنده ای این نوشتار. خوب گفته است. امید است که دانش وعلم روی خودرا به نادانان وبی دانشان نشان دهد. آمین.
مفتی امان الله

>>>   جناب محمد اعتمادی اینها در محبت امام حسین افراط نکرده اند چون قمه زنی ربطی ندارد بلکه ایشان در پیروی از سنت های خودشان افراط کرده اند محبت به امام حسین انتها ندارد و طبق احادیث شریف شیعه و سنی (احب الله من احب حسینا)خداوند دوستدار حضرت امام حسین و دوستدار محبین ایشان است.
به جای این بر مصیبت ایشان بگریید و مهم تر از آن بگریید که چرا امت پیامبر کارش به کجا کشید که حسین و حسینی ها راشهید کردند و یزید و یزیدی ها را پیروی کردند و سعی کنید سیره و سنت امام حسین و پدر و مادرشان علی و فاطمه علیهما السلام و برادرشان حسن مجتبی علیه السلام و جدشان رسول الله صلوات الله علیه و آله را پیروی کنید.

>>>   من یک شیعه اسماعیلی هستم هر سال در محرم به مناسبت قیام عاشورا و شهید شدن حضرت امام حسین و هفتاد و دوتن از همراهان با صفایش که حدود 1400 سال قبل در کوفه جام شهادت را نوشیدند عزادار میباشم و روز دهم به مقدار از برنج را شوله شرین نموده بعد به همسایه تقسیم نموده در اخر با خواندن دعا به حق شهدای روز کربلا به این عزاداری تا یک سال خدا حافظی میکنیم و با هر عملی که ضد انسانیت باشد سخت مخالیف هستم از جمله حرکات که بعضی... ها به آن دسد میزنند
فرهاد مقصودی پلخمری بغلان افغانستان

>>>   من به شيعه و سني افغان احترام ميكنم در عوض غمه زدن خون دادن بهتر است
حسيني از هرات

>>>   من هم مثل دیگران با قمه زدن و کاردی زدن به شدت مخالفم و آن را حرام میدانم .
جناب نبی دوست عزیز تنها به خود فکر نکن به دیگران هم فکر کن بخصوص غیر مسلمانان که اگر شما میخواهید آنان را به اسلام دعوت کنید آنها اگر این عمل شما را بیبند قطعا از دین اسلام متنفر میشوند و هرگز دین اسلام را بر نمی گزیند و از آن در حراسند پس کاری کنید که دیگران جذب این مکتب و خاندان اهل البیت شوند و سیره این خاندان را دنبال کند .
در واقع با کاردی زدن و قمه زدن دین اسلام را بسیار خشن تر در اذهان عمومی جلوه میدهیم . اگر درست احادیث و قرآن و غیره کتوب دینی را مطالعه کنی اسلام بشدت خونریزی افراط گرایی را منع کرده پس افراط در دین و اعمال دینی باعث اذیت و آزار دیگران شوند قطعا مورد قبول واقع نیست . پس کاری نکنیم که در اذهان عمومی غیر مسلمان یگ مسلمان خشن باشیم
جاوید

>>>   از تمام کسانیکه بجای قمه و کارد زدن، به مریضان خون اهدا کردند تشکر! خداوند پاک برایشان اجر عظیم بدهد. آنها هم خرما و هم ثواب کمایی کردند، رضایت خداوند و مردم را بدست آوردند و هم به مریضان کمک کردند.متأسفانه یکعده کمی با وجود تقبیح و هشدار علما و بزرگان شیعه مبنی بر نادرست بودن قمع زدن، هنوز هم قمع زدند و خون خود را به هدر ریختند. خداوند آنها را نیز هدایت نیک کند. وظیفه علما و رسانه هاست تا بیشتر در بین مردم تبلیغ کنند و جلو خرافات و عادت های ناپسند را که در بین ما رواج یافته بگیرند.
علی احمد بامیانی

>>>   این کار کا ملا اشتباه است کاش یک جوان پیدا میشد یک عکس انتحاری را هم اینجا میگذاشت که انتحاری صد مر تبه بد ترازین است .. قمه زنی ضرر به خود شخص دارد انتحاری نیست و نابودی دها نفر در یک دقیقه است ..
اواره

>>>   اقای وطن دوست خدا یکی پیامبر یکی و ولایت امام علی یکی

>>>   من نیز به عنوان یک شیعه دواوزده امامی این چنین کاری راکه امروزه یکتعدادانجام میدهندمحکوم می نمایم وچنین چیزی درمزهب امام جعفرصادق (ع) جای ندارد. سلام برمحرم سلام برعاشوراسلام به قهرمان کربلاحضرت زینب سلام االله علیهاودیگرشهدای اسلام (شهدای صدراسلام ،شهدای کربلاوشهدای وطن عزیز ما افغانستان ) نابود باد دشمنان دین و مردم ما به امید وحدت و هم دلی بشترمردم شریف افغانستان .
س ح عالمی کابل
>>>   اگر امروز حادثع مانند کربلا رخ دهد اینگونه میشود :
اشرف غنی ( علجـــــــائی ) کــــــــرزی : ( محمد زائی )
گیریم کرزی با خود فکر میکند که او نواسه احمد شاه ابدالی است کسیکه افغانستان را ایجاد کرد وکشوری تشکیل داد وهمیشه در راس امور قرا داشتند ، وحالا که کرزی در قدرت نیست احساس ناامنی ونارضائیتی میکند درین گیرو دار از جوزجان دوستمی هابرایش در ظاهراحوال میدهند که بیاید درجوزجان ما امنیت ترا تضمین میکنیم اینجا زندگی کُن، اما دراصل اینست که بیا اینجا لشکری فراهم کنیم بعد از نقویه میرویم کابل اشرف غنی غلجائی را که مستحق نیست سقوط میدهیم وتو که نواسه احمد شاه ابدالی هستی رابرتخت می نشانیم، تو مستحق هستی ، غنی شراب می خورد ، ارگ درفساد جنسی آغشته است امنیت تامین نیست مردم ناراض هستند ،تعدادی مردم وهواخواهان کرزی به او توصیه میکنند که به جوزجانی ها اعتما د نکند چون هآنها قبلا با مرحوم داکتر نجیب هم وعده خلافی کرده اند واورا تنها گذاشتند ،
برادر بزرگ کرزی با اشرف غنی جور آمد کرده و از طریق کد 91 جیره فراوان میگیرد وبا زنان وکنیزان درجن درجنش درعیاشی زندگی میکند ( وگویا باخودفکر میکند که:
شکوه تاج سلطانی که بیم جان دراو درج است کلاه دلکش است اما بدرد سر نمی ارزد،)
کرزی باروبنه ویارانش را مانند اسپنتا ،ضرار احمد مقبل، کریم خرم ، پاروک وردک ،میرویس کرزی ، وچند تای دیگررا گرفته کاروانی تشکیل داده راهی شمال میشود ودر نزدیکی های دریای پنشیر در سالنگ خیمه میزند،درضمن کاروانی که مالیات بغللان را می خواهند به حکومت اشرف غنی انتقال دهند توسط کرزی تصرف میشود ، ضمنا یک موضوع دیگری هم است که قبلا غنی با زنی علاقه داشته وقصد عروسی با آن زن را داشته که شرایط آن با کوشش فراوان فراهم شده بود طوریکه شوهرش آنرا طلاق داده بود اما در آخرین جریان کرزی آن زن رابرای خود نکاح میکند واین کار باعث رنجش شدید غ میشود،
کرزی برای بجریان گذاشتن مردم جوزجان از حرکت خود پیشکی ضرار احمد مقبل را روانه آن دیار میسازد ضرار درجوزجان با تعدادی از بزرگان تماس میگیرداما اکبربای والی جوزجان آگاه شده اورا دستگیر و وادار میسازد که درمسجد بحضور مردم کرزی را تخریب واشرف غنی را تمجید کند ، ضرار می پذیرد ، والی هدایت میدهد همه مردنم برای شنیدن سخنان ضرار درمسجد جمع شوند ، اما ضرار برعکس وعـــده از کرزی توصیف میکند واورا وارث ومستحق حکومت داری میداند و حکومت اشرف غنی را فاسد و نا شایست می خواند،
از جریان حرکت کرزی وهدفش اشرف آگاه میشود ،داکتر ضیا را وظیفه میدهد تا هرطوری شده کرزی را مجبور بسازد تا با اشرف بیعت کند واز سفرشمال منصرف شود، درین اثنا به کرزی احوال میرسد که اکبربای والی جوزجان ضرار احمد مقبل را دستگیر وگردنش را زده است ، از طرف دیگر داکتر ضیا بالشکر به تعقیب آنها حرکت میکند ودر سالنگ با آنها برمی خورد،آنجا خیمه میزنند، کرزی تقاضای ملاقات دوبدو با ضیا میکند ،درین ملاقات ، کرزی کوشش میکند داکتر ضیا را ازین کارش که ضرر دنیوی واخروی دارد منصرف وبه عدم اطاعت از غ تشویق کندواز عاقبت بد کارش اورا سرزنش میکند اما ضیا میگوید اگر من امر غ را اطاعت نکنم اوباغ وزمینهایم را که در شکردره ساخته ام و تمام جایداد مرا تصرف میکند، کرزی برایش میگوید : من ده برابر جایداد تو از زمین های عینو مینه ( فــدک) بتو میدهم ، بازهم ضیا موافقت نمیکند، کرزی می گوید پس مرا بگذارید بروم قندهار و یا هرات، و یا مرا نزد غنی ببریدتادستم رابر دست او بگذارم ، ویابه یکی از مرزها تبعید کنید، ضیا میگوید :تو باید دستت را در دست داکتر فضلی بگــــذاری چون او مشاور غ است کفایت میکند، کرزی هم که سرننگ عدم بیعت بودودست گذاشتن بردست داکتر فضلی را خلاف شان خود میدانست ابا ورزید وگفت این غیر ممکن است که من دستم را بردست او بگذارم ، وبالآخره ناچار به جنگ شدند ،؛ کرزی آماده شد نخست رفت حمام کرد درضمن نظافت کرد ، همینطور بادیگارد هایش بنوبت بعد از او از آب حمام کردند ،
آنها که در فاصله نزدیک رود پنشیروزمین هموارقرار داشتند و آن رود زیرنظر افراد ضیا بود می توانستند چند متری آن زمین را چقر کنند وآب بکشند درحالیکه هفتاد همراه داشتند،که نکردند و آب فراوانی که دراختیار داشتند به حمام ونظافت کردن مصرف کردند ، حالا اگر کرزی تشنه میشود تقصیر از اصراف وسهل انگاری خودش بوده ، ما چرا ماتم بگیریم که کرزی تشنه بوده ،
جنگ نابرابر واقع میشود بعد از اینکه کرزی از اسپ می افتد ضیا به حبیب استالفی امر میکند که برود وکلاه قره قُـــل کرزی را ازسرش جدا کند ، جبیب میرود اما همینکه چشمش به چشمان کرزی می افتد هول براو مستولی میشود وعقب میگردد ، باردیگر ضیا ،( سنان ) را به این کار امر میدهد او عمل میکند
لشکر قره قـُـــل کرزی را سرنیزه گذاشته به سمت کابل ( دمشق) حرکت میکنند آنها بعد از رسیدن به کابل قره قل کرزی را نزد اشرف می برند ،او درحال بازی شطرنج بود هدایت داد قره قل را جائی بگذارند بعد از صرف طعام وشراب قره قل را نزد او آوردند ، او بعد از بی حرمتیبه کلاه گفت: کاش پدرکلان هایم زنده می بودند تا میدیدند چگونه انتقام گرفتم،اینرا هم باید بدانیم که کرزی واشرف کاکا زاده یا توربور خیل همدیگر میشدند ،
وبعد ها که عمر مختار این ( سنان ) را دستگیر میکند یک یک انگشت هایش را قطع میکند واورا با شکنجه بسار بقتل میرساند ،
باید گفت : که همیشه درکشورهای اسلامی حق ناکام وباطل پیروز است ،
گیلگمش

>>>   ما همه میدانیم که این حالت در تاریخ جهان سابقه ندارد. می بینیم که در آسیا و افریقا و دیگر نقاط جهان گروه هایی بنام اسلام ظهور کرده و علیه دیگر مسلمانان اعمالی را انجام میدهند که نه دین و نه مذهب قبول دارد. این همه از پاکستان منشاء گرفته که علمایی بنام قاضی حسین احمد و سمیع الحق و فضل الرحمن و غیره هزاران مدرسه دینی را در پاکستان با حمایت آی اس ای پاکستان رهبری میکنند و شاگردان خود را به سراسر جهان بنام های تبلیغی اعزام میکنند که این شورش درجهان افتاده است. اگر این سه نفر و مدرسه های شان بسته شود جهان آرام میشود. ویا اگر فشار شدید بالای آی اس آی وارد شود تا دست از حمایت مدرسه ها و علمای نامسلمان دینی آنها دست بکشد بیقین که جهان آرام میشود.
بناء میگویی لعنت به سران آی اس آی و نوکران شان در مدرسه های دینی آنکشور. خداوند شر همه این هارا از سر مسلممانان جهان دور کند. آمین یا رب العلمین.
اشرف زاده

>>>   تشکر اعتمادی صاحب!
علمای تشیع حاکمیت و حتی اراده قاطع ندارند که سال به سال نمایشها و تحریکات مذهبی مورد تمویل منابع و کشورهای همسایه افزایش می یابد.
آزادگی و سایر ارزشهای دینی و مذهبی مربوط به شخص و عقیده اوست نه اینکه منبرها تمویل و شدت مضاعف یابد ، خیمه ها و سر و صداها و لشکرکشی های نظم شهر را مختل کند ، و خدا میدانه چه خطبه های تحریفی و تحریکی تزریق و افزایش یابد ، و ...
کشورهای دین گرا و خصوصاً عقیده گرا کدام نمونه آن پیشرفت کرده که ما بکنیم، حتی موجودیت این همه چالشها و تقابلهای مذهبی منه هزاره شیعه را از تفکر و تجسس بیشتر مسائل مذهبی ام دلسرد میکند و ارزشهای واقعی مذاهب در زیر گرد و خاک تندروی ها گم شده و در نتیجه تقابل مذهبی رشد میکند که خواسته کشور همسایه شیعه مان که ۹۰٪ مردم آن روزه نمی گیرند و جز ۲۰٪ پیرمردان و پیرزنان آن نماز نمی خوانند، برآورده میشود که افغانهای کم سواد و تندرو تقابل کنند و نقطه ضعف و بی ثباتی مورد نظر محفوظ بماند.
اس پ هزاره

>>>   قمه زنی صد در صد حرامه و هیچ ریشه مذهبی تاریخی نداره ولی زنجیر زنی چرا البته ما تو ایران همگی می دونیم این دسته جات و هیت ها از زمان شاه عباس کبیر هست زنجیر زدن که خسونت بار نیست

>>>   سلام
می گویند که ( حسین ع از مکه و مدینه خارج شد تا کشته شود).ایا سخن درست است؟

>>>   ضمن تشکر وسپاس از afghan paperدربرداختن به موضوع قمه زنی وخواندن نظرات وطنداران عزیز ومحتر به استثنای نظر محترم نبی جاغوری که صحیح نمیدانمببینید عزیزان امروز دشمنان وحدت وپیشرفت دین اسلام برای جلوگیری از رشد فزاینده اسلام مبادرت به انجام وتبلیغ رفتارهایی زشت وغیر انسانی وانحراف دین میکنند که یکی از این اعمال قمه زنی وشمشیر وکارد زنی است که به فتوای بسیاری از مراجع شیعه عملی ناپسند وغیر اسلامی وموجب توهین به دین است.بعضی از فرقه های افراطی واحیانا مزدور انگلیس با گرفتن دالر ونمایش این رفتار ناپسند موجب پندار بد در جوامع بخصوص اروپایی شده ومی خواهند از دین اسلام چهره ای خشنووحشی بنمایانند .درپایان شهادت حضرت امام حسین ع نوه پیامبر اسلام وجمعی از رهروان صدیق وفداکار ان حضرت را بعموم مسلمانان اعم از سنی وشیعه تسلیت عرض میکنم وان شاءالله امید است مسلمانان در این ایام وبخصوص روز نهم ودهم محرم یعنی تاسوعا وعاشورای حسینی برای بزرگداشت این قیام الهی ونیازمندان به خون به شفاخانه ها بروند وخون خود را اهدا کنند//
داکتر عبدالرب اچکزی

واین درصورتی است که دین اسلام بسرعت دارد عالمگیر میشود ودشمنان دنبال این هستند که نگذارند اسلام رشد ونمو کند وجلوی پیشرفت وعالمگید شدن انرا بگیرند.فلسفه قیام اباعبدلله حسین علیه السلام اقیانوسیی بسیار ژرف وگسترده تست که پوجکد تنسانی فقط قطره ای از انرا درک میکند .در سوگ سرور شهیدان کربلا بسیاری از متفکران وازادیخواهان ودانسمندان غرب که مسلمان هم نیستند ؛سرچشمه تفکرانسان واعتقاداتسان قیام امام حسبن علیه السلام است.مهاتما گاندی میگوید من از الگو گرفتن ا
ز قیام امام حسبن ع توانستم دربرابر استعمار انگلیس بایستم واستقلال هند را به انجام برسانم.ایا گاندی مسلمان بود ؟خیر ولی ازادی خواهی حق طلبی وامر به معروف ونهی از منکر وجهاد در برابر مشرکین باعث شده که همه عالم از ایشان الگو بگیرند .ایا این ناجوانمردی نبست که ما اصل را ول کنیم وبا انجام اعمال زشت بش
مول قمه زنی وکارهای غیر عقلیک

>>>   خوشحالم که نسل جوان از لحاظ ذهنی تغییر کرده این بیداری خیلی ها خوش بین کننده است یکی از عوامل دخیل بر افروختن آتش بحران در افغانستان این برداشت های غلط از اسلام بوده است. امیدوار هستیم که نسل جوان آهسته آهسته در آینده بتوانند تمام مسایل که باعث بد نامی اسلام می‌شود با ابراز نظر از طریق صفحات احتماعی و رسانه ای در پی راه های مناسب که در شان دین اسلام است آن گونه باشد باشد راه در بابیم
ما با افکار تند ، بسته و کور مخالفیم برداشت روشن از اسلام با یک برداشت اعتدالی از اسلام موافق هستم

>>>   در اسلام عزیز من منی وانانیت گنجایش ندارداین دین حنیف یک مکتب انسان ساز است اگر پیامبر را دوست داریم ویا علی وحسین را<علیهم الصلوات والتسلیم>باید کار ی را انجام دهیم که انها کرده باشند وارواح پرفتوح شان ازان راضی باشد اگر در وفات پیامبرامام بزرگ واول مسلمین علی علیه السلام سینه زده و قمه را استعمال نموده ویا زنجیر زده باشد وهمچنان فاطمه وحسن وحسین وسایر بازماندگانشان<ع> این کرده ها را عملی کرده اند ما هم باید انطور رفتار کنیم ویا به شهادت امام اول اصحاب ویاران شان وفرزندان دلبند شان کدام نحوتعزیت داری کرده بودند برما هم لازیم میشودو...

انطوری که روح مجالس محرم وهدف اصلی ان زنده نگهداشتن مکتب حسینی وسایر ایمه ای اطهار است وایمه هم بخاطر تحکیم وترویج اساسات دین وروش جد بزرگوارشان قیام نمودند وانواع رنج وتعب زندگی را به جان ودل خریدند ولی یک سر موهم از ارشادات ربانی وهدایات الهی سرپیچی نکردندمگر حسین به پدرعالی مقام وجد بزرگوارش عشق نمی ورزید ند که از فرط محبت ودلسوزی یکی از کرده های مارا انجام میدادند!
عده ای از علما ویا نویسنده ها بخاطر گرم نگهداشتن بازار خود اگرچه در ظاهر میگویند که این اعمال نادرست است وحرام وناجایز است ولخت گردیدن در مجالس عامه کراهیت داردولی عملا هیچ اقدامی انجام نمیدهند حال که اهسته اهسته دانش وفهم اصیل اسلامی وانسانی بر جوانها حکم روا گردیده واعتراض ها ازین اعمال بگوش رسیده از ناچاری به این فتوا ها مبادرت ورزیده اند ولی بطور خصوصی هنوز هم کم سواد های امت را تشویق مینمایند من ندیدم که اخندی ویا طلبه ایچنین کار هارا کرده باشد ولی عوام از مردم راسخت استعمال مینمایند دعا میکنیم که خداوند منان این معمم های مغرض واستفاده جورا هدایت وتوفیق نصیب نماید

شیخعلی بلخابی سرپلی

>>>   همين حالا از سرك دهم قلعه فتح الله ميگذشتم، گروهي از كاروان بايسكل ها كه بيرق دولت مجاهدين را نصب كرده بودند و نوجوانان و كودكاني بين سنين هشت ساله تا هفده ساله بودند با تهديد چوب بزرگي كه در دست داشتند موترم را توقف دادند و سپس بعد از قهر و غضب گذاشتند كه بروم؛ بيست متر جلوتر غرفه عزاداران حسيني بود كه پياله شربت در دست كنار سرك ايستاده و به مردم شربت ميدادند، توقف كردم، شربت را گرفتم و تفاوت دو نوع عزاداري را از نزديك ديدم؛ صداي فير در ميان نوحه هاي يا حسين به گوش ميرسد؛ چقدر خوب بود كه كاروان هجده سنبله به جاي گلوله و قهر و مانور ؛ مهر و صميميت و شوله زرد به مردم اهدا ميكردند.
مهدی ثاقب

>>>   من هم مسلمان هستم. به شیعه وسنی مسلمان وغیر مسلمان٫حتا اناییکه به دین قطعا باور ندارند وانرا جزو تشوشات عقلی میدانند احترام دارم.در هر دین وحتا بیدین ها اشخاص خوب وخراب وجوددارد.درکش مشکل نیست به شرطیکه اندکی چشم خودراباز کنیم.
عاقل

>>>   محمد نسيم جعفری
چرا ملاها قمه نمی‌زنند؟
______
باوجود فتاوای بسیاری از مراجع مبنی بر حرام‌بودن «قمه‌زنی» در زمان حاضر، تعدادی از ملاها از آن حمایت کرده‌اند، حالا اگر قمه‌زنی ثواب دارد، چرا خود این علما قمه نمی‌زنند؟ آیا تا حالا دیده‌اید که یگان ملا قمه زده باشد؟.

به ملانصرالدین خبر دادند که فلان مولوی فتوای جهاد داده است، بیا جهاد برویم، ملا نصرالدین گفت: من جهاد نمی‌روم؛ مولوی اگر راست می‌گوید چرا خودش به جهاد نمی‌رود، او فتوا داده است تا ما به جهاد برویم و کشته شویم و مولوی مال و زمین ما را تصاحب کند.

>>>   Mohsin Zardadi
چیزی که اجماع علمای اسلام انرا تایید می کنند ولی علمای شیعه با وجودی که قبول دارند و ازان کمتر سخن می گویند این است که ، امام حسین ، به عمر ابن سعد ، سه پیشنهاد کرده بود.
اول - بگذارد او ( حسین ) را که با اهل و عیالش به یک سمت نامعلوم برود و مزاحم هیچ کسی نباشد.
دوم- اورا ( حسین) را بفرستد که در سرحدات اسلام با کفار بجنگد ، تا آنکه شهید و یا غازی گردد.
سوم - زمینه ی ملاقات مستقیم اورا ( حسین ) را با یزید ، مساعد سازد.
عمر ابن سعد این پیشنهادات حسین را پذیرفت و برای مشوره به کوفه نزد عبیدالله زیاد رفت. بعداز طرح پیشنهاد های امام حسین ، با عبیدالله زیاد ، عبیدالله زیاد به عمر سعد دستور داد که ، یا اینکه حسین در همین کربلا با امیرالمومنین یزید ابن معاویه ، بیعت میکند و یا به عنوان متمرد ، کشته میشود.
وقتی که عمر ابن سعد ، جواب عبیدالله زیاد را به حسین رسانید ، حسین فهمید که کار بدون جنگ و کشته شدن امکان ندارد ، آنگاه تمام اعوان و انصار خود را جمع کرد وبرای شان جواب عبیدالله زیاد را رسانید و گفت آنچه همه میدانیم..
لذا از بین انهمه لشکری که باحسین امده بودند ، صرف 72 نفر باقی ماندند و دیگران حفظ جان را واجب دانسته و با استفاده از تاریکی شب کربلا را ترک کردند..
صحت این قضیه ثابت می کند که امام حسین هیچ خوبی ندیده بود و برای شهید شدن نیامده بود..
جنگ بر او تحمیل گردید و شهادت اش هم پیش از اینکه خواست خدا بوده باشد ، خواست عبیدالله زیاد بود..
الا لعنت الله علی القوم الظالمین !!
پ.ن
اصطلاح" امیرالمومنین یزید ابن معاویه " نقل قول مستقیم و سخن عبیدالله زیاد است..

>>>   محمدحسین فیاض
باور عموم شیعه این است که امام حسین (ع) برای انجام امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد. اما این قیام، خصوص آمادگی ایشان برای قتل‌عام و شهادت دسته‌جمعی یاران، حداقل با دو مورد از شرایط فقهی امر به معروف و نهی از منکر سازگاری ندارد.

وجوب امر به معروف و نهی از منکر موکول به شرایطی است:

1. آگاهی نهی‌کننده و تشخیص او درباره معروف و منکر.
2. احتمال تأثیر در نهی‌شونده.
3. استمرار و اصرار مخاطب بر ترک معروف یا ارتکاب منکر.
4. بر اصل نهی مفسده‌ای مترتب نباشد؛ یعنی اگر در صورت نهی، ضرری متوجه نهی‌کننده یا شخصی دیگر شود، واجب نیست.

محقق حلی، شرائع الاسلام، ج۱، ص۳۴۲-۳۴۳؛ شهید ثانی، الروضة البهیة، ج۱، ص۲۶۵؛ صاحب جواهر، جواهر الکلام، ج۲۱، صص۳۶۶- ۳۸۵ و رساله‌های مراجع تقلید.

پس مبنای فقهی قیام امام حسین (ع) چیست؟

>>>   این كشته اى فتاده به هامون، حسین توست
وین صید دست و پا زده در خون، حسین توست

تاریخ زدگی را رها کنید،نه حسین شیعه بود و نه یزید سنی
این تحریف تاریخ و انحصار حسین به مذهب فقهی خاصی؛دستاورد عصر فرمانروایان صفوی و قرار دادن یزید( فاسد ترین خلیفه اموی) در ترازوی اهل سنت حاصل قرائت افراطی و انحرافی وهابیت می باشد.
حسین و یزید هر دو فرزندان صحابه‌ی رسول خدا و پیروان دین اسلام بوده اند، فرق آنها در مراتب؛ تقوا،ایمان،عدالت،اخلاق،انسانیت و آزادگی بوده است.
کربلا؛ نقطه انتخاب عزت و ذلت،نبردگاه ظلم و عدالت و تصادم عشق و نفرت بود.
بیاییم حسین و یزید را در کانتکست زمان خودشان مورد ارزیابی و مطالعه قرار بدهیم.
حسين كيست ؟
حسين زادهٔ دودمان نبوت است،از نجبا واشراف زادگان قريش محسوب مى شود،متعلق به بنى هاشم می باشد.
مانند تمام كودكان ديگر در كانون عشق و مهر و محبت خانواده بزرگ شده است.
در كوچه هاى مدينه بازى كرده ، شوخ و شيطون بوده ، چند بار كوشش كرده است تا نماز پدر بزرگ را از نظم قعود و قيام براندازد،بسان همسالان خود در شعاع شادى و غمهاى صدراسلام بزرگ شده است.
پيروزى ها ، شكست ها ، دشوارى ها و تعصبات كور را در زادگاه اش به چشم سر ديده است .
او شاهد بوده است كه بشمول پدرش سه خليفه رسول خدا بعد از پيامبر(ص) همگی به شهادت رسيده اند، اما هيچكدام در میدان نبرد و جنگ با كافران کشته نشدند.
او ديد كه اسلام از جغرافياى محلى و بسته و بشدت قبيله يى فراتر رفت و وارد سرزمين هاى تمدن آفرین روم و پارس و بلاد خراسان شد.
در پيش چشمان او اسلام از قطره ى كوچك به اقیانوس عظیم تبديل شد و او شاهد بود كه چگونه فرش گرانبهاى مدائن را به غنیمت آوردند و پاره پاره اش كردند و هر قسمتى را يكى از اصحاب جليل القدر پیامبر خدا شادی کنان به غنيمت بردند.
حسين فنون رزمى را فراگرفت،علم آموخت،دوست و دشمن داشت، صاحب جاذبه و دافعه بود.
به همان تناسب ايكه نسل اول اصحاب رسول خدا ( ص) كم كم از جهان مى رفتند نسل دوم برازنده تر مطرح مى شدند.
در اين ميان سه چهارتن از اشراف زادگان قریش همطراز هم بودند، جسور تر..نام آور تر...و از همه مطرح تر...
یزید به درستی می دانست‌،که او همآورد حسین ابن علی ،عبدالله ابن زبیر و عبدالله ابن عمر نمی باشد،و این جوانان متهور و پرشور و فاضل و ارجمند ؛مزاحم جدی برای فرمانروایی و تثبیت اقتدار و حاکمیت او خواهند بود،لهذا تصمیم گرفت تا کار بیعت را با این جمع یکسره نماید،زیرا قطعی بود که بدون بیعت آنها خلافت او سامان نمى يابد و حكومت او قوام و قيام پيدا نمى كند.
قاصد یزید پرشتاب به مدینه رسید،از قضای روزگار هر سه را در مسجد رسول خدا یافت و پیام یزید را جهت بیعت به آنها ابلاغ نمود.

اما آنها كه يزيد را شايسته رداى خلافت و زعامت نمی دانستند،تصميم گرفتند مدينه را ترك نمايند، فردا سحرگاهان عبدالله ابن زبير با ياران وداع كرد و عازم مكه شد و حسين ابن على دل در گرو مهر و محبت اهل كوفه بست و عبدالله ابن عمر زمانیکه حسين ابن على را در آغوش گرفته بود و خدا حافظى مى نمود بشدت گريست و گفت :" .... چگونه بازدارم كسى را كه بسوى شهادت مى رود...".

حسين نه براى قيام، نه انقلاب و نه براى شهادت، بلكه براى تحقق آزادى، اجراى عدالت و لبيك به درخواست مردم كوفه به قربانگاه كربلا رفت، اما دشمن ظالم راهى جز شهادت براى او باقى نگذاشت.
حسين به شهادت رسيد تا صراط آزادى جاويدانه بماند و مسير مبارزان و مجاهدان راه حق و عدالت مستدام باشد.
اين سياست پيشه گان منافق كه باشند، كه شخصيت والا و آزاده يى مانند حسين را در تجارتخانه ى مملو از نيرنگ، پر از دروغ و سرشار از فتنه،با سياست هاى مزورانهء خود مصادره نمايند؟
انانيكه حسين را با عينك تفريط و افراط به قضاوت نشسته اند و در ميان پيروان دين محمد (ص) بذر نفاق و دشمنى مى پاشند، بيگمان همزاد يزيد اند و همباور شمر.
حسين آزاد مردى است كه اسير زندان مذهب نمى شود و هويت حسين هويت دينى و انسانى است.
حسين نداى اتحاد ،مظهر توحيد ، الگوه آزادى و قافله سالار قيام عليه نخستين نظام مستبد و ظالم و فاسد اسلامى بود.
يزيد هاى زمانه‌ی ما ادعاى حسينى دارند پس پناء بر خدا از آنانيكه در كرسى اقتدار يزيد نشسته اند.
گفتمان ما در ايام عاشورا مى بايست با اولويت هاى استراتيژيك منافع مردم ما در چارچوب كشور فلك زدهٔ خودمان استوار باشد و عاشورا را به نماد وحدت ، محبت و اتحاد تمام شهروندان كشور تبديل كنيم.
عبدالحی خراسانی

>>>   باگذشت چندین قرن وبا تکامل عقلی شایدروزگاری درک کنیم که دین هرکس مربوط خودش است وبخاطر دین کسی نبایدبااو دوستی یا دشمنی کرد.
عمر انسان درروی زمین پنج ونیم ملیون سال وعمر دین دوهزار سال است.
جواب گذشته را کی میدهد؟
دهلوی

>>>   آقایان متعصبی که همه اعمال و افکار را به اسلام وصل و ربط می دهید، آیا کار خیر و خوبی انجام داده و می دهید؟ بروید بنام انسان و آزادی و انسانیت و خلق خدا و سعادت و خوشبختی جامعه بکنید، دست شما هم درد نکند ولی چرا به اسلام و ایدئولوژی ربط و نسبت می دهید که فردا و فرداهای دیگر دوباره .... مرتجع دیگری مانند طالبان و متحدینش رشد و ظهور یافته و بنام اسلام از آن سوء استفاده کرده و به گردهً مردم سوار شوند و ظلم و ستم و سرکوب و دیکتاتوری و آدمکشی را عَلم کنند؟ آیا این حرفها و استدلالات خیلی مبهم و پیچیده هست؟ زنده باد آزادی و دموکراسی.

>>>   جناب ثاقب صاحب از بید سیب می خواهد :
ازشروفساداوباش وشوله زرد،
فقط مردم را نکشند دیگر هربدی که میکنند بکنند

>>>   امام حسین و یارانش بخاطر حق و عدالت مبارزه علیه مظالم جام شهادت نوشید و یارانش همچنان اما یکبار سر بگریبان خود کنیم که ما چه کردیم امام حسین به قمه زدن و سینه زدن و زنجیر زدن ما خوش نمیشود بلکه بر خلاف ناراضی هم میگردداگر ما میخواهیم که امام حسین را از خود راضی نمایم قبل از ان امر خدا و رسول انرا بالای خود عملی کنیم از نماز گرفته تا روزه و دست یتیمان و بیچاره گان را گرفتن و دادن ذکات و صدقات و خیر اندیشی بین مسلمین جلو گیری از اعمال ناشایسته واز بخل و بخیلی دوری کردن است که هم خدا و هم رسول خدا و هم امام حسین از توراضی میگردد در غیر ان تنها به به سینه زدن و زنجیر زدن و قمه زدنت در روز تاسوعایی حسینی نه خدا و نه رسول مبارک ان ونه امام حسین از راضی و خشنود نمیشود بلکه مورد مجازات از جانب الله قرار خواهید گرفت جسم انسان تحفه و امانت الهی است ضرر رساندن به ان گناه بس بزرگ در نزد الله ج است.

>>>   آقایان متعصبی که همه اعمال و افکار را به اسلام وصل و ربط می دهید، آیاقصد انجام کار خیر و خوبی دارید؟ بروید بنام انسان و آزادی و انسانیت و خلق خدا و سعادت و خوشبختی جامعه بکنید، دست شما هم درد نکند ولی چرا به اسلام و ایدئولوژی ربط و نسبت می دهید که فردا و فرداهای دیگر دوباره .....مرتجع دیگری مانند طالبان و متحدینش رشد و ظهور یافته و بنام اسلام از آن سوء استفاده کرده و به گردهً مردم سوار شوند و ظلم و ستم و سرکوب و دیکتاتوری و آدمکشی را حاکم و عَلم کنند؟ آیا این حرفها و استدلالات خیلی مبهم و پیچیده هست؟ زنده باد آزادی و دموکراسی.

>>>   بلي مراسم عاشورا عاري از هر كونه واقعه بد امنيتي سبري شد
جون اين فاشيستان قبيله ( تروريستان حكومتي و غير حكومتي ) هستند تصميم ميكيرند جه وقت ، در كجا كي ها را بكشند
،،،،،،،،،،،
راز اصلی قتل وکشتار در أفغانستان / خوراسان
وابستگی غنی احمدزی به شبکه حقانی ثابت شد!!
رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان در گفتگو با طلوع نیوز با شجاعت از ارتباط غنی تروریست با شبکه تروریستی حقانی پرده برداشت!!
افشاگری های آقای نبیل وصد ها فاکت وشواهد دیگر در خصوص روابط غنی با شبکه های تروریستی نشان میدهد که غنی در عقب تمام حوادث انفجاری،انتحاری وتروریستی قرار دارد!!
گزارشات موثقی وجود دارد که در انتخابات سال ۲۰۱۴طالبان تمام شرایط را برای پیروزی غنی احمدزی فراهم کرده بود!!
ظاهر قدیر نماینده ننگرهار در پارلمان قبلن افشا ساخت که غنی احمدزی با داعش ارتباط دارد وشرایط را برای استقرار پایگاه های داعش در ولایات جنوب شرق افغانستان مساعد میسازد!!
در وجود این سطح شواهد انکار ناپذیر که معلوم است غنی احمدزی این سرجنایتکار تاریخ در عقب همه قتل وکشتار قرار دارد،پس چگونه امنیت و آرامش را باید انتظار کشید؟
Yaktahparast

>>>   جواب او که از شرایط امر به معروف سخن گفته
البته چیزی که سما فراموش کردی این است این شرایط مربوط به وقتی است که اصل دین در خطر نباشد اما اگر اصل دین در خطر باشد حفظ دین از حفظ جان دارای اولویت است اگر قیام امام و اگاهی مسلمین نبود چراغ دین جد بزرگوارش خاموش شده بود‌.

>>>   به دهلوی :
رسد تادورما دیورااین میخانه میریزد
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است