افغانستان، دولت سنی مذهب متعصب و ضد شیعی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۳۹۸/۶/۱۵ کد خبر: 160070 منبع: پرینت

هموطن عزیز!
توجه نمایید یکبار دیگر وطن آبایی ما در معرض خطر قرار دارد، در صد سال پس از استقلال سه مرتبه مردم ما قیام کرده اند تا به ترقی و پیشرفت نایل آیند. اما در نتیجه مداخله خارجی و (بازی بزرگ) میان شرق و غرب قیام ملت ما به سقوط و کشور ما به تباهی کشانده شده است.

سقوط دولت امانیه، سقوط اولین جمهوریت به رهبری داود خان، سقوط دولت جمهوری افغانستان تحت رهبری شهید داکتر نجیب الله و اینک بعد از قربانی صدها هزار هموطن که بخاطر حضور قوای نظامی چهل کشور خارجی تحت رهبری آمریکا به شهادت رسیده اند وطن ما باز هم در ضد و بند و توافق دیگران به باد فنا داده میشود.

از سخنان نماینده روسیه فدراتیف در سازمان ملل برمی آید که روسیه فدراتیف و ایالات متحد آمریکا عمدتآ روی تقسیم منافع خویش در افغانستان بهم جور آمده اند و روس ها در برنامه خویش از تنظیم های وابسته جهادی چون جمعیت اسلامی و آمریکایی ها از طالبان (برادران کلبدین) حمایت نموده میخواهند دولت وابسته ومزدور را در وطن ما برقرار نمایند تا آنها منافع و اهداف سیاسی نظامی واقتصادی خویش را در افغانستان حفظ نمایند.

روسها طرفدار موجودیت یک دولت مستقل ملی در افغانستان نیستند زیرا نظام این کشور برای کشور های آسیای میانه نمونه قرار میگیرد و آن کشور ها برای بدست آوردن استقلال سیاسی و اقتصادی خود مبارزه خواهند کرد و از طرف دیگر آمریکا میخواهد با برقراری طالبان در قدرت یک دولت دست نشانده دایمی (سنی مذهب) متعصب و ضد دولت آخندی (شعیه مذهب) ایران در افغانستان حاکم و در خدمت آمریکا کوش بفرمان باشند.

در این کشور حقوق انسان، 'آزادی و دموکراسی را مجال نمیدهند تا مردم به خود ارادیت و اقتدار ملی برسند. سرنوشت دولت های ملی یوگو سلاویا، عراق، سوریه، یمن، مصر و دیگران را خود میدانید. دولت های استعماری دولت های ملی، استقلال طلب و آزادی خواه را مجال حضور و نیرو‌مندی نمیدهند و مردمان کشور های ضعیف، از اداره و رهبری کشور خویش محروم ساخته میشوند.

بدین جهت است که مردم کشور ما، (زنان و مردان) آگاهان و دانشمندان، سران و شوراهای اقوام و ملیت های باهم برادر، رهبران احزاب و جریانات سیاسی اتحادیه ها و جامعه مدنی و قوای مسلح قهرمان کشور باید با درس از گذشته های خونین و هر روز خون چکان مردم ما که بخاطر منافع و اهداف دیگران قربانی می شوند، متحد شوند و فریب دشمنان را نخورده متحدانه از برنامه انتخابات و حفظ جمهوریت دفاع نمایید.

هیچ نوع حکومت موُقت آرامش و صلح به بار آورده نمیتواند جز ادامه جنگ و خونریزی بیشتر از هر روز گذشته. بنآ مقاومت ملی برای حفظ حیثیت و شرف هر شهروند کشور مقاومت برای حفظ شرف و حیثیت هر عضو خانواده ما است.
یادمان باشد که مردم هر کشور ارزش حکومتی را دارند که بالایش حکومت میتواند. امارت را قبول نکنید تا خواهر و مادر مان شلاق نخورند و ما چون بیچاره ها مظلومانه به زجر انها نگاه نکنیم و از خود نشرمیم.

دکتر جمشید پیمرد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سنی
شیعی
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   امارت شیطانی به هیچ کس قابل قبول نیست.
ملا هیبت شیطان از زیر پای پاکستان فرمان جنگ صادر میکند
نه غنی نه طالب
نه ایران نه روس نه پاکستان نه آمریکا
من سنی و تویی شیعه
من تا جک و تویی پشتون
من ازبک و تویی هزاره و در کل ما مردم افغانستان از خدا بترسیم و رهبران وابسته را تحریم کنیم و به غنی نه بگوئیم و در انتخابات وسیله تقلب نشویم

>>>   جناب داکتر صاحب!
گل گفتی ودرسفتی.
منتها ما امروز هم چیزی نداریم ودراینده هم چیزی نخواهیم داشت که اسیای میانه به مابنگرند٫بلکه این ما هستیم که بایدبه اسیای میانه بنگریم.انها هوشیار بودند از دامن روسهامحکم گرفتند رشد کردند٫و پیش رفتندماکه تاخر عقلی داشتیم به دستور ملا علیه روسها رزمیدیم واینست روزوروزگارما.
عاقل

>>>   گذشت زمان ثابت ساخت که اسیای میانه خیلی عاقلتر ازما بودند٫نه چای ناخورده ونه هم چای خورده جنگ کردند. مشکل شانرا باتفاهم عقلانی حل کردند٫ وطنشان رااباد ساختند وامروز به نیم ممالک اسیایی برق صادر میکنند٫ولی ما ننه کبیر صدازدیم ووطن خودرا بدست خودتخریب کردیم.
بشارت

>>>   اشرف غنی که قصذ سفر امریکارا دارد پیش از رفتن می خواهد لویه جرگه ( لویه میلمستیا ) را برگذار کند که به امریکا برود یا نرود ،

>>>   اطلاعیه ریاست عمومی امنیت ملی
منسوبین همیشه بیدار کمپنی خصوصی پنشیر وردک جهت نابود سازی داغش وطالب یک عملیات موفقانه را براه انداخت این عملیات که ( بنام طوفان کابل ) مسمی شده بود باشرکت دوصد تن از منسوبین همیشه بیدار این کمپنی امروز ساعت 9 صبح شروع وساعت 9 وده دقیقه موفقانه پایان یافت، نیروهای همیشه بیدار به منزل یک شاگرد مکتب که در صنف هشتم د رس می خواندهجوم برده اورا از خانه بیرون کشیده ودر صحن حویلی منزل به سزای اعمالش رساندند ، درین عملیات به نیروهای همیشه بیدار ومردم ملکی آسیبی نرسیده است ، کمپنی به هموطنان خود اطمینان میدهد که تمام طالب وداغش را با چنین عملیات ازتمام جهان نابود میکنیم،!!!
ومن الله توفیق

>>>   كل فساد زير پاي طرف هاي درگير است مردم بيچاره چي كرده ميتواند. از يك طرف دولت ظلم ميكند از ديگر طرف طالب ظلم ميكند . مردم در بين اين در تباه شد. مردم از هردوي شان ضربه خورده. باييد يك دولت بيطرف ساخته شود تا هردوي شان را نابود كند.

>>>   طالبان با بر بیان اینکه آزادی بیش از حد و لجام گسیخته باعث تضعیف ارزشهای فرهنگی و دینی میشود و دوم اینکه حضور خارجیان مانع ایجاد دولتی مقتدر که منفعت جویی های قومی و سمتی را مهار کند، میشود ، به ابزاری برای رقابت با آمریکا توسط قدرتها و کشورهای منطقه تبدیل شده!
طوریکه ایران ، روسیه و چین میخواهند طالبان بجنگد یا سهم بزرگی در قدرت داشته باشد تا تندروی آنها باعث کندی پیشرفت برنامه های آمریکا در منطقه شود و همیشه ابزار شان در مقابل آمریکا باشد.
صلح و آتش بس با طالبان به مراتب فایده ای بیشتر از انتخابات ناامن و بی اعتبار دارد و ۹۹٪ افغانها صلح و آتش بس طالبان را اولویت میدهند ولو یک حکومت موقت متشکل از سران اقوام ، نمایندگان حکومت و طالبان باشد و درباره حکومتداری و راهبردهای ثبات و پیشرفت کشور مشوره و حمایت کنند.
جنگ و در این اواخر حتی تعصبات مذهبی بین افغانها وجود ندارد و بجز ایران که رژیم آخوندی آن خودخواه هستند، در اکثر کشورها جنگ مذهبی وجود نداشته بلکه زمینه سازی یا تزریق میشود که در افغانستان نیز کشور شیعه همسایه ما میخواهد به بهانه تعصبات، هزاره ها را نیز همراه با هم تباران شمالی خود بسازد تا در بامیان و هزاره جات نیز جنگ تخار ، قندوز و بدخشان گسترش یابد و فرصت یکجا شدن بعد از صلح افغانها و ایجاد یک کشور همپیمان با آمریکا اخلال گردد.
هزاره جات امن ترین جای است و هزاره ها پیشرو ترین قوم در یک و نیم دهه گذشته بوده که فقط با نفوس بیست فیصدی خود نزدیک به ۴۰٪ تحصیل کردگان کشور را بخود اختصاص داده تا به محض ثبات کشور پیشرو ترین نیز در ثبات اقتصادی گردند. کجای این تعصب است یک وزیر هم که خود هزاره بود کنکور را سهمیه بندی کرد و شاید به شک متآثر بودن از ایران، به بدترین شکل برکنار شد.
ولو که اندکی تعصب مذهبی باشد، آیا در کشوری که قابلیت تاثیر پذیری از تندروی مذهبی را دارد و ۷۰٪ آن بیسواد است همان اندکی را ایجاب نمیکند تا احتمال شعله ور شدن تندروی ها را کاهش دهد؟
روسیه و ایران کاملاً هماهنگ هستند و چون توان دخالت مستقیم به مقابل آمریکا را ندارند فقط میخواهند جمعیتی هایی مانند استاد عطا ، اسماعیل خان ، و حتی قومندانهای اشرار درجه۳ جمعیت و معدود طالبانی که جدا از رهبران خود در ماههای اخیر وارد معاملات سودآور با روسیه و خصوصاً ایران بوده اند را ،که فرصت های خود را رو به سقوط میبینند، مورد حمایت قرار داده و صلح را برای آمریکا و نظام آینده افغانستان مشکل تر بسازد.
حاج رضا گرم آب سردی

>>>   نه در سنیان خیر است و نه در شیعه یان!

>>>   امریکا جز جنگ و نا امنی چیزی دیگری در کشورهای نمی خواهد.

>>>   افغانستان پنجهزار سال تاريخ دارد ولي صرف پنج سال استقلال در وقت پروفيسور رباني شهيد دارد كه انرا هم چهار پيل كرده ارام نماندند. سني و شيعه برادر هم اند . در افغانستان يك تعداد دستان كثيف كار ميكند تا وحدت مردم ما بهم بخورد .

>>>   در این کشور آرادی ونان نیست
شرف نیست
وطن پرستی نیست
ای خداجان

>>>   اقای جمشید پایمرد
من به یاد دارم در جنګ کندوز در سالهای حاکمیت حزب دموکراتیک خلق افغانستان جناب شما معاون کمیته ولایتی بودید وبه خاظر نابودی خلقیها به خزب اسلامی اجازه دادید که وارد شهر شود که شد وخزب اسلامی به اظفال خلقی ها هم ترحم نه کرده وهمه را کشتند شما یک خاین ووطن فروش بودید نوکر روس اغشته به فساد اخلاقی در سمت معاون درناحیه نهم زندهګی ننګین تان ادامه میدادید افسوس که شما هم ازادرس حزب دموکراتمک خلق افغانستان ساحب نام ونشان شدید ...
بی خبر

>>>   نظر آقای تقلبی به نام حاج گرم‌ آب سردی یک منافق فتنه انداز است.

>>>   محترم داکتر جمشید پیمرد/افغانستان امروز ما به یک بیماری وخیم وکشنده دچار شده که متاسفانه اگر وضع به همین روال پیش برود اینده ای تاریکتر وسخت تر بران متصور است.چند عامل وعلت باعث این وخامت اوضاع شده که از ان غافلیم نخست علت اصلی ؛بعداز تهاجم ارتش سرخ کمونیستی شوروی وکمکهای عربستان سعودی به مجاهدین منجر به جای پا باز کردن وهابیت ورخنه درمکاتب دینی ماکه صدالبته با پلانهای امریکا جور بود وکمک سازمانهای استخباراتی بشمولisi عربستان وامارات وطالبان پاکستان باعث شد زمینه ساز حضور امریکا وبهانه بن لادن. امریکا شاید برای همیشه پایش در افغانستان باز شد.حضور امریکا نا امنی اورد.تریاک که قبل از ورود امریکا به میزان 22 تن کشت میشد بیکباره به صدها برابر رسید باندهای بین المللی ترانزیت تریاک اسلحه میخواهد وبا پول این تریاک تروریسزم
شکل گرفت.با کمال خوشوقتی خون شهدایی چون شهید عبدالعلی مزاری وبسیاری ازعلمای شیعه وسنی افعانستان این توطئه دشمنان بخصوص صهیونیستها
وهابیها وهمچنینی پیام امام خمینی رحمت الله علیه درحفظ وحدت شیعه وسنی این توطئه خنثی شد ولی از بین نرفته ودشمن وهابی وصهیونیستی هنوز به ان امید دارند.وظیفه من وشماست که با گپ وگفتمان در راه وحدت اهل سنت وتشیع در افغانستان کوشا باشیم.ما باید درد بشناسیم تا درمان کنیم.از نظر دولت امریکا وسعودی از هر طرف از جبهه اسلام کشته بشوند یهنی سنی وشیعه به نفع انهاست.چشمان باز وبیدار جمهوری اسلامی ایران تمام این توظئه هارا زیر نظر دارد.هرچند امریکا وصهیونیستها ووهابیها توطئه کنند نمیتوانند درعزم ایران اختلالی وارد کنند.امروز جمهوری اسلامی انقدر قدرت دارد تا خدعه ها وتوظئه تمام دشمنان وحدت مسلمانان را درنطفه خفه کنند ایران در جلوی امریکا ولسیاری از زورمندان ایستاده وچهارتا طالب مزدور برایش عددی بحساب نمی اید//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   اگر امریکایها از افغانستان بروند طالبان همه شعیه ها را
نیست و نابود میکند بودن خارجیها فقط به نفع شعیه
هااست و بس

>>>   به نظر دهنده آخری... داکتر عبدالرب اچکزی تو خودت یک طالب و یا حتما داعشی هستی چون پشتون امکان ندارد یکی از رو گرو نباشد آدمهای که آغا میکنند که ارتباطی با گرو داعش و طالب ندارند تفکر داعشی و طالبانی دارند که ان هم
برای جامعه خیلی مضر است به طور مثال اگر در یک مجلسی یا گفت گوی بحث شود و طالب و داعش کفار
خطاب کنی اعمالشان را غیر اسلامی بگویی همه پشتونها
هم از طالب وداعش و غیر داعش و طالب به یخن آدم میچسپند که این گفته اشتبا است آنها جهاد میکنند
در راه خدا میجنگند و ویروس که خودت گفتی درست است افغانستان امروز گرفتار ویروس خطرناکی به نام طائفه پشتون و جهالت دست و پنجه نرم میکند اگر این ویروس کاملا نیست و نابود شود شاید افغانستان
نجات پیدا کند.
هموطن

>>>   اتفاقأ من با داكتر عبد الرب اجكزي موافق هستم شما نشان دادي كه يك بشتون حقانيت طلب و حق كو و با انصاف و خير خواه براي امت اسلام هستي
اميرعباس هروي _مهاجركويت_ 12 محرم الحرام 41 هجري

>>>   بلی وطن دار سیاه ست سیاه شیطان ها
همین است همه را پالان کردن سوار بر
مزدوران شدن واز تفرقه سود میبرد
مخصوص چند کشوری هم سایه سود طلب
اینست سیاه ست دشمن همه را آنداختن
به جان هم خود از دور تمشا میکند
خاگ برسری بی عقلان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است