در انتصاب جایگزین استانکزی قوم بازی نکنید
استانکزی را به هیچ وجه به این عنوان که پشتون است و از ولایت لوگر و استانکزی؛ به سفارت و ولایتی و ریاستی نگذارید. قوم بازی و هم ولایتی گرایی را کنار بگذارید. ایشان باید محاکمه کنید و به زندان پلچرخی بفرستید 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۷    ۱۳۹۸/۶/۱۴ کد خبر: 160064 منبع: پرینت

آقای دکتر محمد اشرف غنی!
سوال جدی مردم ما این که است که چرا آقای استانکزی را این همه دیر از ریاست عمومی امنیت ملی کشور برکنار کردید؟
چرا در گذشته و در همان آغاز فجایع؛ شر این آدم را از سر مردم افغانستان کم نکردید؟
مردم می پرسند حال که دریای خون در این کشور جاری است استعفای این آدم را پذیرفتید؟
حال که فاجعه های بسیاری در این کشور رخ داد استعفای این آدم را منظور کردید؟
حال که میان اقوام و اقشار گوناگون کشور یه خاطر جنایت ها و دسایس این آدم و برخی از همکاران اش، اختلاف و سوءظن هایی زیادی در‌گرفته است، استعفای این آدم را قبول کردید؟
حال که دستگاه امنیت ملی به یک دستگاه سیاسی و از جهتی به یک مخروبه تمام عیار تبدیل شده است استعفای این آدم را قبول کردید؟

آیا زمانی که قول اردوی شاهین قتلگاه شد نباید از این آدم می خواستید که شرش را از سر این مردم کم کند؟
آیا زمانی که شفاخانه وزیر اکبرخان کشتارگاه تمام عیار سربازان زخمی و پرسنل اردوی ملی گردید نباید از این آدم می خواستید که شرش را از سر این مردم کم کند؟
آیا زمانی که صدها تن از جوانان جنبش روشنایی در میدان دهمزنگ توسط انتحاریی که از بند امنیت ملی رها گردیده بود به خاک و خون غلطیدند نباید این آدم را وادار به استعفا می کردید؟
آیا زمانی که هزاران تن از شهروندان شیعه در مساجد، حسینه ها، مراکز آموزشی، مراکز ورزشی و سالن عروسی به قتل رسیدند و سوختند و دود شدند نباید این آدم را از ریاست امنیت ملی برکنار می کردید؟
آیا زمانی که عناصری به نام داعش پیرمردان را با انفجار ماین ها در ننگرهار اعدام کردند و یا کودکان را ازمیان دو نیمه کردند؛ نباید این عنصر بی کفایت را از کار برکنار می کردید؟

تصور من این است که اکنون هم به هر دلیل و انگیزه ی که این عنصر نامطلوب و وابسته به بیگانه را از کار برکنار کرده اید؛ ملت افغانستان خوشحال است اما لازم است به چند نکته توجه کنید:
۱- ایشان را به هیچ وجه به این عنوان که پشتون است و از ولایت لوگر و استانکزی؛ به سفارت و ولایتی و ریاستی نگذارید. قوم بازی و هم ولایتی گرایی را کنار بگذارید. ایشان باید محاکمه کنید و به زندان پلچرخی بفرستید.

۲- در انتصاب جایگزین آقای استانکزی قوم بازی نکنید. شایسته سالاری را رعایت کنید. یک عنصر حرفه ای امنیتی و متعهد به این کشور را جایگزین کنید. مبادا اشتباه برکناری کردن آقای نبیل و انتصاب استانکزی را تکرار کنید. مبادا این ملت و کشور را از زیر چکگ به زیر ناودان ببرید!

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استانکزی
رحمانی
نظرات بینندگان:

>>>   این بی‌ کفایت را در همان زمانی که پلان قتل استاد ربانی را عملی کرد باید اعدام میکردند، چه رسد به قتل هزار‌ها هموطن بیگناه ما در این چند سال خیانت این مزدور. اما یاد تان باشد که اشرف غنی بی‌ کفایت تر از این شخص است و به زودی او را به مقام سفارت میفرستد.

>>>   اول باید این ریاست از تنظیمی بودن رهائی یابد اینگونه نباشد که صرف درانحصار پنشیر وردک باشد از پهره دار دروازه تا روسای مرکزی همه از یک ودو ولایت استند اینرا نباید ملی گفت، بلکه یک کمپنی خصوصی امنیتی نامید

>>>   آقاي رحماني، توقع بيجاي داريد از كسيكه خود باعث اين همه بدبختي ها است. خود غني با چند چهره منحوث مثل استانكزي، اتمر، إكليل حكيمي، زاخيلوال، خپلواك، يون، فضلي، سلام رحيمي، نادري وطن را به پرتگاه سقوط و نابودي رساند. خداوند همه اين خائنين را نيست و نابود سازد و مردم اين وطن را از شر شان خلاص كند.

>>>   گل. گفتی، استانکزی همین سخص ها بودن این دولت اعتماد ملی را ازدست دادن، امروز نود درصد افغانستان خواهان حکومت موقت هستن از طالبان بشتر

>>>   چی فکر میکنید که باز یک دزد لندغر ریس امنیت شود تا کابل را چور نماید و خواهر و همسر ترا برده و همرایش حال نماید این حق اشرف غنی است و صلاحیت غنی است که یک نفر وطن دوست و دشمن دزد و چپاولگر را تعین نماید اگر از هر قوم وطایفه باشد ولی افغان باشد و از افغانستان باشد

>>>   ترجمه نظر دهنده 5 =
این حق اشرف عنی است و صلاحیت غنی است! که یک نفر پشتوندوست و پشتونپرست! چپاولگر اوغانغول! و دشمن غیراوغان را تعین نماید اگر از هر قوم وطایفه باشد ولی اوغان باشد و از اوغانستان باشد!

>>>   اول این علت واضح گردد که اشرف غنی احدزی که بیشتر از چهل سال در بیروت و امریکا بود چه شناخت تنگاتنگ و مخفی با معصوم استانکزی وابسته به حزب خلق طرف اعتماد حفیظ الله لعین داشتند که بمجرد رسیدن غنی بکرسی ریاست جمهوری استانکزی را اول بصفت سرپرست وزارت دفاع تعین کرد و زمانیکه رای در پست وزارت دفاع را از پارالمان بدست اورده نتوانست انرا بصفت سر پرست ریاست امنیت ملی و از انجا به پارالمان معرفی کرد که با کوشش و رابط کردن خپلواک و نادری با وکلا زمینه رای گیری بهتر را به استانکزی مهیا کردند اما مانند سرپرستی چندین ماهه ان در پست وزارت دفاع ریاست امنیت ملی را کاملا بدست ای اس ای پاکستان سپرد و زمینه فعالیت های تروریستی را به طالبان جاسوسان پاکستان مهیا کرد که با اوردن گلبیدین راکتیار طالبان بدون حراس جاهای حساس و کلیدی را با حملات ترورستی و انتحاری شان به اتش کشیدند و مردم ما بشمول مهمانان خارجی کشور ما را بیرحمانه قتل کردند اول اینکه چرا اقای نبیل را بخواست پاکستان از پست ریاست امنیت ملی دور کردید و بجای ان کسیکه سابق بد و جاسوسی ازگذشته را با کا جی بی داشت و پس از ان با ای اس ای بجای ان مقرر کردید.

>>>   استانکزی را قوماندان غنی برکنارنکرده است ، اسنانکزی به اثرفشار بادار قوماندان غنی یعنی امریکائیها مجبوربه استعفاشده است، اگربه قوماندان غنی وخود استانکزی میبود باورداشته باشید تا خط گلیم میبود استانکزی هم درامنیت میبود.
خوش باورنباشیدملاغنی چطوریارقدیم ورفیق جنایات خویش را برطرف میکند. یک ضرب المثل قدیمی است که مگویند آب زوربالامیرود.
باحترام
یک نفرازکابل

>>>   کار های پاکستان است.
معصوم ستانکزی را که بیچاره معصوم بود،چندین سال منحیث رییس امنیت ملی نگاه کرد و هرچقدر انفجار و انتحاری که دل پاکستان خواست،در افغانستان انجام داد، در مقابل در پاکستان آرامی بود.
حالا نوبت شیر محمد استانکزی است عضو رهبری طالبان است که به اشاره پاکستان،افغانستان را یک لقمه خام میکند و پاکستان از شر افغانستان خلاص میشود.

>>>   درين پست بايد جناب اديب فهيم پسر كارشال صاحب مقرر شود تا دموكراسي تضمين گردد ورنه همان خرك و همان درك خواهد بود. البته چون دوازده روز از ختم حكومت غني باقي مانده شايد هم كسي حاضر نشود چوكي دوازده روزه را قبول كند چون بعدا توسط رييس جمهور جديد برطرف ميشود.

>>>   دوستان وعزیزان محترم همه چیز روشن است از تاریخ باید آموخت که دشمنان دین ووطن با چه نیرنکهای بر سر مردم حکومت کردند تا اینکه هویت شان فاش کردیده وپا به فرار گذاشته اند که از آنجمله یکی هم استانکیز ی خبیث است .در سریال قیام موقف دراگوس را میدانید که در قلب حکومت تغرل به صفت خدمتگار اجرای وظیفه میکند امتا اینکه هویت اش فاش گردید وسر آن خاین باشمشیر قطع گردید. حال هم وقتی حکومت غنی در حال سقوط قطعی قرار دارد به هیچ وجه مردم به او رای اعتماد ندارند وحمایت داخلی وخارجی خود را از دست داده جنایتکاران هم کیش خود را بنام های استعفا وغیره میخواهد از دست مردم نجات دهدتا سرمایه های دزدی خود را باخود در بیرون بمصرف برسانندکه نباید مردم ما این خاینین را مجال فرار بدهندوباید محکمه شوند
احمدازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است