می گویند "تاریخ تکرار می شود"
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۸/۶/۱۴ کد خبر: 160061 منبع: پرینت

می گویند "تاریخ تکرار می شود"
شاید!
سرگذشت جالب به ذهنم خطور کرد که تقدیمش می کنم:
در زمان بیرون شدن شوروی ها از افغانستان، تعدادی به آدرس داکتر نجیب لله کلمات رکیک و مرده باد های زیادی را ورد زبان نموده بودند.
این ها معتقد بودند که نجیب لله علیه کارمل کودتا و عامل خروج شوروی ها شده است.

حال می آیم به اصل موضوع:
دنیای سیاست ، عجیب دنیایی ، فضایی و هوایی است.
استشمام هوای (فضای) سیاسی ، به هر پاچه بر زده برای پهلوانی ، میسر نیست.
چه خوب است که مرد مدبر منافع ملی کشورش را در پیچ و خم عوامل خارجی جستجو و توانایی شناخت طفلی را که مادر زمان آبستن اوست ، باشد.
سیاست برای بعضی ها (دور از روی تان) چهل یاسین خواندن نیست که پیش کله میان تهی ولی متفکر نام ، نه متفکر کام بعضی ها باید خواند.

چقدر جالب ، ولی در واقیعت تلخ همچو زهر مار افعی است که : کسی که خود در آغوش اجنبی خسبیده برای فریب مردم صدا بالا می کند که "من از نزدیک با بادار صحبت می کنم"
آیا در عصر تکنالوژی نمی شود با استفاده از تلفن های صوتی تصویری حل مطلب کرد و یا با نماینده سیاسی کشور مربوط ملاقات و دستور گرفت.

یکبار با وعده های نرم ، گرم و چرب زبانی امریکایی های در حال بیرون شدن از افغانستان را ، از حرکت شان بازداشتی ، نه به افغان ها جز فقر ، فرار و مرگ تهفه ای نداشت و همچنان نتوانست مطابق میل اجنبی ها داعش را در جغرافیای افغانستان مسلط گردانی ، تا چاره کار باداران شده باشد.

اکنون باز هم تلاش داری برای تداوم حضور نا مبارک خود در قدرت ، آمریکایی ها منابع پولی و بشری خود را از دست بدهند همچنان افغان ها را در سیخ های یهودیزم مطلق به بی بی گل ، کباب و خوراک اشغالگران نمایی؟

محمدشاه صافی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تکرار تاریخ
افغان
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ میان رییس جمهور امریکا از یک طرف و جنرالان پنتاگون و کنگرس امریکا از سوی دیگر روی خروج نظامیان امریکایی از افغانستان جریان دارد.
رییس جمهور امریکا خواهان خروج سربازان و پنتاگون و کنگره خواهان با قیماندن سربازان است.
با بد شدن وضعیت امنیتی افغانستان،هرکدام میخواهند کریدت بگیرند.
رییس جمهور امریکا میگوید که اینهم نتیجه هژده سال بودن شما در افغانستان.
چی دست آوردی بعد از مصرف تریلیون دالر و هزاران سرباز کشته شده دارید؟
پنتاگون و کنگره میگوید: اگر سربازان خارج شوند،وضع ازین کرده تیر بدتر میشود و خطر افتادن افغانستان و پاکستان به دست تروریستان میرود،خصوصاً پاکستان که دارای سلاح اتمی است.
درین حالت گدودی افغانستان،ترکیه از طرف دیگر خواهان دست یافتن به سلاح اتمی است و میگوید که در همسایگی من اسراییل و روسیه و اروپا دارای سلاح اتمی هستند و ایران نیز در فکر بدست آوردن سلاح اتمی است،بنأ من نمیتوانم درین میان بدون سلاح اتمی باشم.
با وجودی که ترکیه نیز قرارداد منع تولید و توسعه سلاح اتمی را در سال ۱۹۸۰ امضأ کرده است.
بنأ اگر تا یک سال آینده اگر اوضاع خاموش تر شود،امکانات پیروزی دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری میرود و اگر اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کند و یا بد تر شود،امکانات پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کمتر متصور است.

>>>   اشرف غنی باید با بلک واتر قراردادبسته کند

>>>   غيرت افغاني کجاشد؟ به امید اتحاد خراسان بزرگ متشکل از افغنها ونزاد های اقغانی در ایران وتاجیکستان وساخت کشوری به نام خراسان بزرگ ونیرومند نه اوغانهای خاین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است