چرا شهر پلخمری سقوط نکرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۸/۶/۱۴ کد خبر: 160057 منبع: پرینت

با وجود اینکه گماشتگان غنی در حکومت محلی والی و فرمانده پولیس در توطئه علیه مردم بغلان و شهر پلخمری با نیروی طالب همنوایی داشتند چرا شهر پلخمری سقوط نکرد؟
شناخت مردم از چهره واقعی دشمن!
به مصداق حرف قهرمان ملی کشور "طالب یک گروه بی فرهنگ و مزدور بیگانه چه باشد که حرف تسلیمی زده شود".

جوانان و خورد کلان و ریش سفید کمر های تان را بسته کنید و برای حفظ جان و مال و ناموس تان سلاح بردارید و در برابر تهاجم مزدور بیگانه ایستادگی کنید.
مردم شهر پلخمری و به خصوص مردم بومی بغلان چهره واقعی طالب یعنی دشمن مال جان وناموس شان را خوب می شناسند.

ساکنین شهر بخصوص بومی های بغلان اندارابی ها و فرنگی ها و مردم مسکن گزین پنجشیر و غوربند و جبل السراج در این شهر هم درترکیب نیروهای امنیتی وهم در صفوف خیزش های مردمی مرگ را بر اسارت ترجیع دادند و با دشمنی که قبلا توسط حامد کرزی و غنی احمدزی تا دندان مسلح و تجهیز شده اند برای حفظ شرف و ناموس مردم شان مردانه در سنگر ایستادند و جنگیدند و نگذاشتند که طالبان برادران حامد کرزی و غنی احمدزی وارد شهر با تمدن پلخمری شوند.

مقاومت یعنی بسیج نیروهای مردمی در صفوف خیزش های مردمی است که برای دفاع از شهر و خانه خود در برابر تهاجم دشمن شناخته شده و لشکر سیاه در سنگر ها به دفاع مشروع می پردازند.

دفاع از شهر پلخمری به مثابه یکی از نمونه های مقاومت نو در برابر تهاجم لشکر سیاه طالبانی باید در همه ولایات شمال تجربه شود و درین صورت هیچ ولایت و شهر و قشلاقی سقوط نخواهد کرد.

محمد اسلم سلیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پلخمری
سقوط
نظرات بینندگان:

>>>   ثابت شده که سه چهره فعال در حمایت از طالبان در لباس پشتیبانی از مردم هژمونیزم قبیله را سامان میدهند این سه چهره زلمی خلیل زاد . حامد کرزی و اشرف غنی احمد زی اند نشانی کلان ازین منافقت آنها بردن جنگ به ولایات شمال است .
نعیمه سالار

>>>   اصل قضیه در کجاست؟
اشرف غنی اعلان کرده بود که مه شاخ های قدرت های محلی و زورگویان را میشکنانم.
اخیراً بعد از سفر نمایندگان طالبان به ازبکستان و مذاکرات با آنها،دوستم موقف خودرا قوی تر دیده و چند دانه گوزن را با شاخ هایشان در باغ وحش خودش در جوزجان برای نگهداری آورده است.
اودبا دست کشی به شاخ های گوزن هایش گفت که فکر نمی کنم کسی در فکر شکستاندن این شاخ های زیبای گوزن های من شود و یا زورش بکشد که شاخ های گوزن های مرا بشکند.
اشرف غنی به اساس پیمانی که میان طالبان و ازبکستان امضأ شده است،نمیتواند حالا تحت نام طالبان به جوزجان و میمنه حمله کند.
بنأ بالای قندوز و پلخمری تحت نام طالبان حمله کرده است ،تا دوستم را بترساند.
اما اًنچه واضح است این است که امروز بزرگترین قدرت های جهانی و حتی ملل متحد به پیمان هایی که امضأ کردند.وفادار باقی نماندند ،چه حاصل که طالبان به پیمان هایی که امضأ کنند.باقی بمانند.
همین طالبان با بیرق های سفید به کابل نیامدند و در اطراف کابل با احمد شاه مسعود دیدار نکردند و با او پیمان امضأ نکردند؟
چه شد نتیجه این پیمان ها؟
طالبان با هرکسی که در مذاکرات شان دیدار کرده است،چه افغانهای عادی بوده است،چه رهبران گروپ ها و تنظیم ها و چه اپوزیسیون دولت و چه افراد دولتی و چه کشور های خارجی و مقامات آنها و چه مذاکرات با آنها،صرف منحیث یک وسیله برای به قدرت رسیدن ار آنها استفاده میکنند.
هیچگاهی در دولت آینده خویش به آنها سهم نمیدهند و امکانات محاکمه این رهبران تنظیم ها میرود و با پیمانهای خویش با خارجی ها نیز پابند نخواهند ماند.
همین حالا در پای توافقنامه یی که در قطر تشکیل شده است،نه رییس جمهور امریکا امضأ میکند و نه وزیر خارجه امریکا.
زیرا در پای توافقنامه امارت اسلامی طالبان نوشته است و هیچ یک رهبران امریکا به خودداجازه نمیدهند که امضأ خویش را در پای توافقنامه با گروپ تروریستی بگذارند که سبب تحریب برج های نیویارک و کشته شده سه هزار نفر شدند.
خصوصاً که پنج روز بعد هژدهمین سالگرد حادثه یازدهم سپتامبر است.

>>>   نیروهای امنیتی و مردم که شامل تمام اقوام ساکن بغلان هستند در دفاع از پلخمری و بغلان سهیم هستند و به قیمت جان خود از خانه و کاشانه خود دفاع میکنند، سفسطه گویی های متصبین که بوی تعفن پشتون ستیزی شان از نظریات شان هویداست خیانت و جفاست در حق مدافعین کشور.متعصبین قومی و سمتی مخربتر و خطرناکتر از طالب و داعش هستند. و این متعصبین نمایندگی از هیچ قوم نمی کنند.

>>>   مرد باید قومندان امنیه والی و قومندانان امنیتی را از بین خود مردم انتخاب کنند چرا که سری گماشتگان فاشیزیم حتماد کردن نادرست است

>>>   افتخار به همه انهاییکه مردانه واراز پلخمری دفاع کردند.
افتخار وهزارافتخار.
عاقل

>>>   Aziz Arianfar
بزرگترین مسوولان فاجعه کنونی در کشور حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی اند و باید هر دو از گردونه سیاسی حذف و به زباله دانی تاریخ افکنده شوند.
دوستان شاهد اند که من سال های سال شب و روز داد زدم و به این دو مشر نابه کار، ستمگر ، کله شق و یک دنده راهنمایی ها کردم، پیشنهادها دادم، هشدار ها نوشتم.
اما این دو چنان سرمست از باده قدرت و مغرور و سرکش و سوار پیل مست بودند که گویی هرگز گوش شنوا ندارند.
هیچ گامی در راستای نجات کشور برنداشتند و حاضر نشدند از سر مرکب جهل و خودکامگی و انحصارگرایی لگام گسیخته فرود آیند. برعکس، پیوسته ناز بر فلک و امر بر ستاره می کردند.
امروز اگر کشور با فاجعه روبه رو است، ا‌گر فرصت های طلایی بر باد رفته اند، اگر فاقد نظام و سیستم و دولت و ملت هستیم؛ همه این بدبختی ها و سیه روزی ها از دست این دو تبهکار بزهکار و سیهکار است.
این دو به خاطر اغراض و مقاصد آزمندانه، خودخواهانه، برتری جویانه و تمامیت خواهانه خود چنان کشور را غرق در تعصبات، نفاق، شقاق و استخو انشکنی و برادرکشی کردند که سال های سال کشور در آتش آن خواهد سوخت.
بیگمان نام های این دو شیاد مفتن با درشت ترین الفاظ سیاه درج دفتر تاریخ خواهد شد و نفرین ابدی نسل های آینده نثار شان خواهد شد.

>>>   کرزی غنی احمدزی برادران خود طالبان نجیس را در شمال انتقال داد و تا دندان مسلح کرد تا اقوام دیگر را نابود کنند. هوشیار باشید و مسلح شوید ای مردم و از خود مردانه دفاع کنید.

>>>   همه ماوشما میدانیم که ازنظراسلامی وانسانی مقابله درمقابل ظلم وبی عدالتی برای هرمردوزن فرض است بنا مردم افغانستان مانند این شهروندان غیور بغلان درمقابل وحشی های قرن باید مبارزه کنند زیراکه مرگ حتما آمدنی است خوب است که انسان آزادزندگی کند ومرگ انسان هم زمانی فرامیرسد که دربرابر ظلم خاموشی اختیارکند زنده باد نیروهای دفاعی کشور ومرگ برگروه جهنمی وجاهلان قر ن 21
فاروق فروتن

>>>   غنی و ملاکرزی یار طالب
غلام و پاکر بادار طالب
به دروغ غنی باور نمیشه
غنی اول شد غمخوار طالب

>>>   مردم بغلان و پلیمری بیایید و واقعیت ها را بیان کنید.
آیا مناطق پشتون نشین در بغلان و کندز و پلخمری بستر خیزش طالبان و عقب جبهه و محل عقب نشینی طالبان نیست؟
اگر پشتون های این مناطق طالب را در بغل نگیرند طالب جایی برای بود و باش و عقب نشینی ندارند.

>>>   مردم سایر ولایات هخم باید نمانند پلخمری از وطن ومال وجان خود خود شان دفاع کنند وروی مزذدوران سیاه پاکستانی را سیاه تر سازند

>>>   سقوط پلخمري را اقاي كرزي طرح ريزي كرده بود. در زمان اقاي كرزي يك تعداد پاكستاني به اسم مهاجر در دشت كيله گي جابجا ساخته شد. در ان زمان مردم بغلان تظاهرات نمودند و از اينده منحوس اين جابجايي پاكستاني ها به مقام ولايت هشدار دادند . همچنان مالكان اصلي اين زمينهاي پهناور دشت كيله گي با داشتن اسناد شرعي خواستار توقف جابجايي پشتونهاي پاكستاني در اين منطقه شدند ولي حرف شان شنيده نشد و انها مجبور به نبرد هاي تن به تن با اين گروه مهاجرين اشغالگر شدند ولي دولت كرزي با پشتيباني مستقيم كرزي و با برطرفي والي انوقت بغلان و با اوردن توپ و تانك مردم بومي را مهار نمود و اين پاكستاني ها را در دشت كيله گي جابجا نمود. در ان زمان اين پاكستاني هاي جابجا شده در دشت كيله گي مظلوم نمايي ميكردند و با ساختن خيمه و خانه هاي محقر خود را مهاجرين برگشته افغانستان از پاكستان معرفي ميكردند و ظاهرا مردم ارام به نظر ميرسيدند و با مردم بومي ضرر نميرساندند. ولي بعد از چند سال ساخت و ساز به كمك دولت كرزي براي شان بيشتر شد و تعداد شان روز به روز زياد شد و نتيجه اش امروز اين شد كه همه اش طالب برامد و پلخمري را در محاصره قرار دادند و شاهراه كابل شمال را مسدود ساختند و هزاران انسان بيگناه را در اين شاهراه اذيت و ازار نمودند.
كرزي و غني عامل اصلي نابودي صلح و ارامش مردم افغانستان اند.

>>>   اگربکسانی که بنام طالب و ملا اند اما اندکی از علم دین مبین اسلام و دستاتیر اسلامی اگاهی ندارند فکر کنیم طالبان جاسوسان پاکستان و زر خرید انکشور توسط ای اس ای است نه یک مرد جنگی با غیرت ناموس دار وطندوست درین جنگ کشور ما پاکستان با استفده از پیش اندازی بعضی اشخاص خاین به دین اسلام و خاک و مردم که نام طالبان بر انها گذاشته جنگ و جنایت شانرا با پلان سنجیده شده توسط نظامیان و استخبارات پاکستان طرح و توسط افسران نظامی و استخباراتی اش بشمول ملیشای نظامی پاکستان با چند تن از افراد و اشخاص سست عنصر و پست خاین وطنفروش پولپرست بنام های ملا و مولوی در کشور راه انداخته هرروز حملات انتحاری را بواسط شاگردان مدارس بنام دینی ولی در حقیقت مغز شویی اطفال و جوانان شامل در مدارس شان که زیر نظر ای اس ای پاکستان فعال است و تمام مصارف انرا ای اس ای پرداخت میکند در کشور ما جنایت را انجام داده و انجام خواهند داد این چند شخص لوپن شکم بزرگ بی عقل مربوط حزب خلق سابقه نه توان مصارف جنگ ونه توان پلان و عملی انرا نداشته و ندارد.

>>>   تازمانیکه هزاره اوزبیک تاجیک ترکمن پشه ئی بلوچ و بقیه غیر اوغانها باهم متحد نشوند این ظلم اوغانهای وحشی بالای همه آنها یکجا ویا جدا جدا ادامه خواهد یافت تا اولاد اولاد آنها را زبون کنند، هویت و اصلیت شانرا از بین ببرند، و همه را برده اوغان بسازند.
به هوش بیاید مردمان غیر اوغان و متحد شوید و قدرت را متحدانه در دست خود خود بگیرید و این اوغانهای تمامیتخواه و جاهل را سرجایشان بنشانید.

>>>   بخاطريكه پلخمري در كل بغلان با اكثريت غير اوغان است سقوط آن غير ممكن بود طالب بجز از مناطق اوغان نشين در ديگر نقاط كشور ناكام است

>>>   درهم شهرها مردم بایداماده باشن و در هرشهری سه هزارنیروی مردمی را آماده کنید تا وقتی طالبان میخواهن واردشهرها شون جلوی آنها را بگیرن
طالب مزدور بیگانه هست ومیگفتن ما جهاد علیه خارجی ها میکنیم ....

>>>   مليشاي طالب فعلا قوم جنگي را راه انداخته ولي فوم جنگي كار خوب نيست باعث نابودي وطن ميشود . همچنان در قوم جنگي تاجكان پيروز خواهند شد اين را قبلا به اثبات رسانده اند.

>>>   مردم ما بسیار ساده اند زیرا نا حق چرا خود را در کشتن می دهند کام دولت برای کی

>>>   او مردم، نگذارید که کوچی ها ویا بقیه ناقلین اوغان بازهم در مناطق تان جابجا ساخته شوند چون طالبان و انتحاری انفجاری های آینده منطقه شما همان مردم خواهد بود۰ اولاد اولاد تان از دست جهالت و وحشت این بیفرهنگ های زورگوی نا آرام خواهند بود۰

>>>   شهر پلخمري برای این سقوط نکرد.چون جوانان دلاور و متحد یک صدا دارد آنها میدانستن که اگر شهر بدست این جاهلان بی افتد همه چیز دگرگون میشود برای همین جانانه دفاع نمودن اگر دوباره هم تکرار شود باز هم دفاع میکنند

>>>   هرجا كه پشتون است انجا طالب حاكميت دارد چون پشتونها بخاطر قوم پرستي از هر نوع گروه كه پشتون باشد طرفداري ميكنند. ان عده پشتون هاي كه در دولت استند مانند غني و كرزي و غيره هم به طور واضح و پنهان به طالبان كمك ميكنند و تا ساير مليت ها را قتل عام نمايند. اين است سرنوشت افغانستان. تا فعلا بازي به نفع پشتون ها پيش رفته و تعداد زياد رهبران و قوماندانان و سياسيون مهم ساير اقوام به قتل رسيده ولي ديده شود كه صبر اقوام مظلوم در مقابل قوم ظالم تا چي اندازه دوام ميكند و اخيرش چي ميشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است