نفوذ دو ساله هکرها به آیفون
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۶    ۱۳۹۸/۶/۱۱ کد خبر: 160005 منبع: پرینت

کارشناسان امنیتی گوگل می‌گویند که ماه‌ها پیش شرکت اپل را در جریان یک حفره امنیتی دستگاه‌های آیفون قرار داده‌اند و اپل با انتشار یک بسته به‌روزرسانی در ماه فبروری (زمستان گذشته) حفره را مسدود کرده است.

به گزارش دویچه‌وله، بر این اساس، هکرها می‌توانسته‌اند موقعیت صاحب تلفن را تشخیص دهند و عکس‌ها و داده‌های دفترچه تلفن او را کپی کنند. آن‌ها به محتویات چت کاربران آیفون در واتس‌اپ، آی‌مسیج و تلگرام هم دسترسی داشته‌اند.

توماس رید از شرکت امنیت سایبری «Malwarebytes» در شهر سانتاکلارا در ایالت کالیفرنیای امریکا این مورد را بی‌همتا و وحشتناک توصیف کرده است. او در گفت‌وگو با شبکه یک رادیو-تلویزیون آلمان (ARD) گفته است: «هرگز پدیده‌ای مشابه با این ابعاد را ندیده بودیم. همیشه حملات هدفمندی علیه افراد مشخص وجود داشت. بیش‌تر هم کسانی که قفل دستگاه خود را می‌شکنند (جِیل‌برک) در معرض خطر قرار می‌گیرند. این مورد اما در نوع خود بی‌نظیر است، زیرا هرگز چنین گروه بزرگی از کاربران آیفون که به یک وب‌سایت سر می‌زدند، هدف حمله نبودند.»

اشاره این کارشناس امنیتی به نحوه عمل‌کرد هکرها است. بنا بر اعلام کارشناسان امنیتی گوگل، برای آلوده‌کردن دستگاه‌های آیفون کافی بوده که کاربران به صفحات انترنتی آلوده هدایت شوند. چنین صفحاتی حدود دو سال وجود داشته است.

هکرها از قرار معلوم گروه خاصی را مد نظر داشته‌اند. کدام گروه؟ کارشناسان گوگل نگفته‌اند. مثلاً سربازان فراری ممکن است هدف حمله بوده باشند.

کارشناسان گوگل هم‌چنین نگفته‌اند که این آلوده‌گی دامن چند کاربر را گرفته یا می‌توانسته گرفته باشد. همین‌قدر مشخص شده که صفحات آلوده هر هفته هزاران بازدیدکننده داشته‌ است.

به گفته رید، کارشناس امنیت سایبری، کاربرانی که نسخه ۱۲.۱.۴ iOS یا بالاتر را نصب کرده‌اند، از این تهدید در امان هستند؛ ری‌استارت کردن دستگاه هم جاسوس‌افزار را از سیستم پاک می‌کند.

یکی از کارشناسان امنیتی در گفتگو با مجله انترنتی «وایرد» حدس زده که این نفوذ کار «برنامه‌نویسان نسبتاً تازه‌کار یک نهاد دولتی» بوده باشد؛ زیرا اطلاعات دزدیده‌شده بدون رمزگذاری منتقل می‌شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آیفون
هکرها
نظرات بینندگان:

>>>   گپي نيست عكس هاي همه مردم در فيسبوك و غيره وجود دارد اين كه مهم نيست كه كاپي كرده باشد. همه ميدانند كه انچه در تيلفون دارند در معرض ديد همگاني است بنابرين اسناد مهم هيچ شخص دانا در تيلفونش نيست و حتي بعضي افراد محتاط و هوشيار اسناد قلابي و غبره در تيلفون شان دارند در صورت هك شدن و دزديده شدن هكر ها راه خود را گم كرده و اصلا نميفهمد انچه را دزديده اند مال مربوط مالك تيلفون نيست. خلاصه اينكه مردم هوشيار شده اند هركه روش خاص خود را در حفاظت حريم خود دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است