به افراد دو پاسپورته دل نبندید؛ می گریزند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۳    ۱۳۹۸/۶/۹ کد خبر: 159981 منبع: پرینت

از یک طرف با تمام تلاش مقامات عالی رتبه دولتی با شعار های میانتهی و پوپولستی خویش مشغول کمپاین انتخاباتی اند. اما غافل از اینکه از نیمه های شب گذشته بدینسو جنگ خونین بخاطر اشغال شهر قندوز از طرف تروریستان ادامه دارد و هر لحظه شدید تر میشود.

از سوی دیگر توافقنامه چهارده ماده ی از شام دیروز بدینسو در رسانه های داخلی و خارجی دست به دست میشود که گویا مواد این توافقنامه همان موادی است که بین طالبان و امریکایی ها امضا خواهد شد. گفته میشود که به نمایندگی از گروه طالبان ملا عبدالغنی برادر و به نمایندگی از امریکا مایک پومپیو وزیر خارجه آن کشور در آن امضا خواهند کرد.

همچنان بخاطر ضمانت های بعدی که هیچ از این تفاهمنامه سر کشی نکند نماینده سازمان همکاری های اسلامی نماینده روسیه ضمیر کابلوف، نماینده چین دینگ شیجون، معاون وزیر خارجه قطر ماجد القحطانی نیز امضا میکنند به عقیده من مطابق کنوانسیون های قبول شده جهانی امضای وزیر خارجه امریکا و نماینده کشور های دیگر در مقابل طالبان به این تفاهمنامه چهارده ماده ی به رسمیت شناختن گروه طالبان منحیث یک حکومت در سایه است که در آینده نقش کلیدی را در سرنوشت افغانستان بازی خواهد کرد.

متاسفانه در اکثر ماده های این توافقنامه کلمه امارت اسلامی به کار رفته و در هیچ جای از این تفاهمنامه نامی از دولت افغانستان و حاکمیت موجود وجود ندارد که خیلی جای تاسف و خجالت است. اگر به این متن قرارداد دقیق شویم و اگر این مواد واقعیت باشد این به معنی توافقنامه و تفاهمنامه صلح نیست بلکه به معنی تسلیمی یک نظام و یک ملت از طرف امریکا منحیث یک تحفه به گروه طالبان است آن هم در بدل یک معامله بسیار مذبوحانه و ننگین من باور دارم که رهبری دولت افغانستان نیز عواقب خطرناکی این معامله ننگین را میدانند خاموشی این حاکمیت برایم پرسش بر انگیز است.

من باور ندارم که از دست این حاکمیت جهت خنثی کردن این معامله مذبوحانه چیزی پوره باشد. ولی امیدوار مردم با شرف افغانستان که همه طرفدار صلح اند نه طرفدار یک معامله ننگین در مقابل از دست دادن همه چیز آماده ایستاده گی و مقاومت باشند ما صلح میخواهیم از جنگ نفرت داریم اما نه صلح در مقابل فروختن نظام و یک ملت، آنانیکه افغانستان را دوست دارند و سالها در پهلوی مردم خود بوده اند و هیچ وقت فرار را بر قرار ترجیح ندادند با این عمل که امریکاییان میخواهند یک نظام و یک دولت را با دستان خود به گروه طالبان تسلیم کنند ایستاده گی نموده صدای خود را بلند نمایند و آماده هر نوع قربانی باشند.

دوستان گرامی شما به اشخاص و افراد دو پاسپورته دل نبندید اگر وضعیت خدا ناخواسته دشوار تر شود و خورد و برد آنها کمتر گردد همه آنها خواهند گریخت و این کشور را بی سرپوش خواهد ماند و مشکلات ما زیادتر خواهد شد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاسپورت
قندوز
نظرات بینندگان:

>>>   هرکدام از مفسدین دوپاسپورته که خود کفا شده باشند باید رئیس جمهور آنان را بنام سفیر ودیپلمات بخارج بفرستد
ر

>>>   این افراد دو پاسپورته اگر کار درست و حسابی با درآمد مطمین در خارج میداشتند هرگز به آنجا نمی آمدند. یک تعداد دیگر (البته درصدی کمتر) برای اینکه پول هایی حرام بازار سیاه را بتوانند علنی سازند به آنجا میایند و آن پول ها را بنام فروش‌ جایداد هایی شان در افغانستان و یا معاشات دریافتی در افغانستان از بالشت ها به بانک ها انتقال میدهند.
نظر به شرایط پشتونیزم دولتی "افغان ملتی ها اولین قماش برنده درین راستا هستند".
آزاده

>>>   همچنان فراموش کردم بگویم که این افراد ناکار آمد ترین و بی استعداد ترین افراد اند که حتی استعداد کار یابی برایی خودشان در خارج ندارند. بنأ دل بستن به این پوده ها جز تبایی نتیجه دیگری ندارد که به چشم و سر می بینید. از زن اشرف جان بپرسید با اینکه خود غربی است چه وظیفه یی ثابتی در گذشته داشته است.
آزاده

>>>   جناب سعيدي از تو كرده شش پاسپورته بهتر است. همين دو پاسپورته را اول خودت مدح و ثنا ميگويي. سخنان دو سال قبل تو تا سخنان فعلي تو زمين تا اسمان فرق كرده. تو خودت اهداف اشرف غني دوپاسپورته را پيش ميبري . گويا ملت تاجك را خر فكر كرده اي . ذره ذره حرف هاي تو تجزيه و تحليل ميشود.

>>>   سعیدی صاحب!
جهادیکه دیدیم همین اهداف ان بود که دیموکراسی بورژوازی بیاید و روز ما اینطور شود:
عسکر ما اجیر شود
ریس جمهور دو پاسپورته
دزدی و غارت
برپا نمودن کفر عیسوی و یهودی بعوض کمونیز م عادل

>>>   چیز های که در رسانه ها بنفع طالبان ترورست جاسوسان پاکستان نشر و پخش میگردد ان چیزی نیست که در توافق صلح بین نماینده امریکا و هیت گروه طالبان توافق گردیده باشد طرفداران طالبان و کسانی که در جنگ نفع شخصی شان است چنین نوشته های نادرست را نشر میکنند تا شور مه شور را ایجاد کنند و این معامله صلح را سپوتاژ کنند و جنگ دوام پیدا کند و انها از ان نفع برند نه مردم و نه همسایه های کشور ما و نه امریکا هیچکس نمیخواهد که طالبان فساد پیشه بنام امارت اسلامی خود ساز پاکستان در قدرت دولت افغانستان مستقرر گردند بازهم دستورات اسلامی طالبانی خلاف دین و اخلاق انسانی شانرا عملی کنند و ترورستان را حمایه و به بهر جا که خواسته باشند بفرستند نه طالب طالب دیروز است ونه مردم مردم دیروز جمهوریت دیموکراسی وازادی بیان و حقوق شهروندی و حقوق زن خط سرخ مردم است وبس .

>>>   طلاب هم دو پاسپورته اند يك يك پاسپورت پاكستان را دارند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است