شما چقدر گفتگوهای صلح را جدی گرفته اید؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۷    ۱۳۹۸/۶/۷ کد خبر: 159972 منبع: پرینت

شما چقدر مذاکرات "به اصطلاح گفتگوهای صلح" را جدی گرفته اید؟
آیا واقعا می پندارید که میان نمایندگان آمریکا و نماینده های طالبان در دوحه قطر مذاکره روی صلح افغانستان جریان دارد؟

نماینده های طالبانی که انگلیسی را با لهجه غلیظ آمریکایی صحبت می کنند و تمامی تفاهنمامه های شان اول با زبان انگلیسی نوشته می شود، واقعا طالبان افغانی هستند که در افغانستان بزرگ شده و اینک برای مرام مردم افغانستان می جنگند یا مستقیم از آمریکا به افغانستان آورده شده اند تا به آمریکایی ها کمک کنند که زودتر داشته های افغانستان را به غارت ببرند؟

جریان طالبانی که به اظهار خود آمریکایی ها توسط خودشان ایجاد شده و تا کنون تمویل می شود و دقیقا در راستای اهداف آمریکایی که همانا ایجاد ناامنی و نشان دادن چهره وحشت از اسلام است، چگونه می شود ماه ها با آمریکایی در حال مذاکره باشند و به تفاهم نرسند!

کجا سراغ دارید که باداری با نوکر خودساخته خود که هنوز نوکر است، ماه ها مذاکره و گفتگو کند و به نتیجه هم نرسد؟! مطمین باشید این مذاکرات به هیچ سرانجام خوشایندی نخواهد رسید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گفتگوهای صلح
مذاکرات صلح
آمریکا
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   صلح امریکا دروغ شاخدار
ظلم بر مردم و خلق داغدار
عقد امریکان و پاکستان بزاد
طالبان این مزدوران شرمسار

>>>   در سال 2001 امریکا از راه دور بدون موجودیت یک نفر عسکرش در افغانستان توانست در ظرف سه روز تمام طالبان را از تمام افغانستان بیرون کند مگر حالا با ده ها هزار عسکر و ده ها هزار شبکه سی ای ایی نمیتواند طالب را نابود کند . دور از باور است

>>>   تا پای آمریکا از کشور ما قطع نشود صلح مردم هرگز روی صلح رانخواهند دید. عامل تمام آشوبها و جنگها و اختلافات و فرقه سازی و گروه سازی همین آمریکا است. توقع صلح از کسی که خوی درندگی و فساد و خونریزی دارد، بیجا است و مانند این ماند که انسان دزد خیانت کار را بر مال خود مسلط کند. آمریکا با همکاران داخلی خود نقشه هایی دارد که می خواهد آن را مرحله به مرحله اجرا کند. گروه سازی های جهادی با انواع مختلف خود از همین جا آب می خورد و همین گروها علیه همدگیر از سو یآمریکا حمایت و تحریک می شدند. فضای کشور را به گونه ای آلوده کردن که مردم از دست این گروه های جهادی به تنگ آمده بودند در این حال بود که زمینه ورود طالبان را به افغانستان با همکاری ای اس ای پاکستان آماده نمود و طالبان به راحتی وارد کشور شده و با فرصت بسیار کم همه افغانستان را تحت تسلط خود در آوردند. در کنار طالبان القاعده را به وجود آورد و با تمام و کمال از سوی آمریکا و اسرائیل و و هابیت حمایت می شدند. نقشه بعدی آمریکا ورود مستقیم خودش به افغانستان بود و طالبان را به گونه ای مدیریت کرد که زمینه برای ورود آنان آماده گردد. برای این کار برجهای دوقلی آمریکا را منفجر نمودند و آن را بهانه قرار داد تا برای از بین بردن القاعده و طالبان وارد افغانستان شود. نقشه آمریکا بسیار ماهرانه راه اندازی شد و به همین علت همه افغانها حضور آمریکا را برای اینکه امنیت را به ارمغان بیاورد با کمال میل پذیرفتند. اما غافل از آنکه آمریکا هرگز برای کشوهای اسلامی امنیت نمی آورد و به همین دلیل طالبان را نه تنها از بین نبردند بلکه هم از دولت دست نشانده حمایت نموده و هم از طالبان تا با توازن قدرت در بین آنها افغانستان همچنان در آتش جنگ بسوزد و در این آواخر دعش را نیز بر این پروژه افزوده است. صلح مرحله بعدی نقشه آمریکا است که در واقع تحت این اسم می خواهد فتنه ها و نا امنی ها و کشتار را عمیق تر کند. ارگ آمریکا در گفتار و تصمیم خود صداقت دارد پس چرا علیه طالبان حمله نمود و دولت آنان را از بین برد و حالا با خیال راحت با طالبان می خواهد صلح انجام دهد. صلح آمریکایی صلح نیست بلکه نقشه ای برای فساد و نا امنی های بیشتر است.

>>>   از طالبان و حکومتهای دینی و مذهبی و متعصب، صلح و ثبات و پیشرفت بدست نیامده و نخواهد آمد، تنها کسی اشتباه نمی کند که کاری انجام نمی دهد ولی اگر کسی همان اشتباه اول را دوبار تکرار کرد، خیانت به خود و میهن و مردم کشور هست. از طالبان صلح و ثبات بدست نیامده و نخواهد آمد، مگر اینکه خود را اصلاح کرده و به جدایی دین از دولت و قوانین حقوق بشر جهان و حاکمیت ملت (دموکراسی) معتقد و پایبند باشد. ایدئولوژیهای چپ و راست اصولاً منافع خود و ملی را در حفظ ایدئولوژی خود می بینند و جامعه را به حصار و انحصار همان ایدئولوژی خود می کشانند و لذا ادعای آزادی و صلح و دموکراسیخواهی صاحبان اینگونه ایدئولوژیها فریبی بیش نبوده ونیست.زنده باد صلح و آزادی و پیروز باد مردم غیور افغانستان

>>>   دوست عزیز با وجود طالبان و شرکای ضد آمریکایی وی کشورهای اسلامی نیازی به دشمن خارجی و آمریکا و غیره ندارند، زیرا دشمن مسلمانان، دیکتاتورهای دینی و تعصب و تفکرهای ارتجاعی مسلمانان و جنگهای قومی و مذهبی و نژادی در درون خود بوده و هست و تا دین از دولت جدا نشده و قوانین دموکراتیک منطبق بر قوانین حقوق بشر در کشور حاکم نگشته است، این فلاکت و عقبماندگی و ویرانگری دوام خواهد یافت.به نظر من اسلام بلای جان و مال و هستی و نیستی مسلمانان بوده و هست و خواهد بود مگراینکه همانند کشورهای آزاد و دموکراتیک پیشرفته و متمدن، دین از دولت جدا شود و قانون حاکم گردد.پیروز باد صلح و دوستی پایدار در افغانستان

>>>   طالبان را حامد کرزی خاین در تا و پود افغانستان در بین مردم با سلاح و امکانات شان جای داد . کرزی از پشت خنجر زد و میزند و طالبان از روی
حنیم کابلی

>>>   18 سال قبل باور داشتیم که کشور رو به پیش رفت و ترقی است و مردم ما هم بعد از این قدر خون و خونریزی .یک نفس راحت می‌کشند.آنطوری که تصور می شد همه چیز خوب پیش می رفت.چه شد که یک دفه همه چیز خراب شد.خداوند لعنت کند آن های را که پشت پرده با سرنوشت مردم بازی می کنند بخاطر هداف پلیدشان

>>>   آیا شیطان صلح طلب است یا شر طلب. هرگاه شیطان صلح برای انسان بخواهد آمریکا هم صلح برای ما خواهد آورد. امکان ندارد چیزی را که آمریکا به وجود آورد شر نباشد. آمریکا مگر شیطان بزرگ نیست؟ شیطان در قرآن کریم قسم یاد کرده است همه بشریت را به گمراهی کشانده و آنان آرام نخواهد گذاشت. امروز آمریکا نماینده همان شیطان است که قسم به نابودی بشر کرده است. بچه شیطانها داخلی و خارجی هم همدست این شیطان بزرگ است.سیاستمداران پاک و خدایی در کشور بسیار اندک و ناپیدا است. تمام کسانی که با آمریکا رابطه دارند بچه های این شیطان است و هرگز به نفع مردم و بشر قدمی برنخواهد برداشت هرقدمی که برمی دارند بر فساد و فتنه در زمین می افزایند.

>>>   اگر طالبان آمریکایی نبودند مردم از آنان استقبال می کردند با کمال تأسف طالبان نیز آمریکایی هستند و تمام تصمیمات و عملکرد آنان از سوی آمریکا تعبیه می شود. آمریکا نمی خواهد در افغانستان یک دولت ملی و منسجم به وجود آید از این رو با آلات دست خود مانند طالبان، اشرفغنی، حکمتیار، داعش و... می خواهد در افغانستان نا امنی را حفظ کند و نمی خواهد که افغانستان و مردم بیچاره ان قدش را راست کنند.

>>>   صلح عادلانه وامنیت سرتاسری وتفاهم ملی خواست اکثریت مطلق مردم جنگزده افغانستان است افغانستان متاسفانه چهل سال است که درآتش جنگ داخلی میسوزد ودرین مدت صدها هزار ازمردم مومن ووطندوست افغانستان تحت نام های مختلف کشته شدند وصدها هزار معلوب ومعلول گردیدند وملیون ها نفر درکشور نزدیک ودور مهاجر شدند.اکنون که انشالله پروسه صلح به همکاری جوامع بین المللی وکشورهای نزدیک ودور درحال پیشرفت است مردم مومن افغانستان وسیاست مداران مومن و وطندوست ازطریق رسانه ها وجراید ازین گفتگوهای صلح عادلانه استقبال نموده ودست به دعا اند که هرچه زود تر پروسه صلح افغانستان تحقق یابدجنگ داخلی وآدم کشی جامعه عقب مانده افغانستان را علاوه براینکه سال ها بازهم به طرف عقب ماندگی وبدبختی کشاند زیربنا های اقتصادی جامعه افغانستان نیز سخت متضرر شدند وظیفه ایمانی وحب الوطنی ملت مومن افغانستان هستند که برای تبلیغ وتحقق صلح عادلانه وامنیت پایدار درافغانستان ازهیچ گونه تلاش دریغ ننمایند ونگذارند که یک مشت اقلیت خودخواه واستفاده جو مانع صلح پایدار در افغانستان گردند.من مطمیینم که سیاست مداران دلسوز ووطندوست افغانستان هیچگاه درصدد تخریب صلح عادلانه وپایدار نیستند بلکه بالعکس به انواع مشکلات ملت مومن افغانستان عمیقا درک همه جانبه نموده اند طوری که نشست های در کشورهای دور ونزدیک ومنطقه را خیر مقدم گفته وبعضا عملا برای تحقق پروسه صلح عادلانه به جلسات صلح فعالانه شرکت نموده اند که بدین طریق امید واری زیادی برای ملت مومن افغانستان پیدا شده اند.به پیش به سوی صلح عادلانه وامنیت سرتاسری وهمزیستی مسالمت آمیز تمامی اقوام برابر درافغانستان ننگ ونفرین باد به ماجراجویان ودشمنان رنگارنگ دشمنان صلح وآشتی ملی درافغانستان.
ومن الله التوفیق
انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   سلام مردم افغانستان ما خیلی بیچاره ایم که هرف همچین آدمهای کثیف رو باور میکنیم بخدا قسم این سگ های مزدور با خون ملت بیچاری افغانستان معامله میکنن آیا اینها انسان نیستن این ها هق درست زندگی کردن رو ندارن آهای آقای غنی شرم کن بخدا قسم جواب خون تک تک این مردم مظلوم افغانستان رو در بارگاه خدای متعال باید بدی

>>>   حکومت هم پشتون طالب هم پشتون پس برای چی می جنگند باهم ؟؟

>>>   افراد پله بین چاپلو.س سست عنصر چگونه زود رنگ تبدیل میکنند ، تنها تاجک ها نیستند که عاضق پول وچوکی بوده وبرای رسیدن به این کار هر روز جبه تبدیل میکنند ،او غان هم اصل وبدل دارد پاروک وردک سال ها درچوکی های بالای حکومتی کار کرد واز افراد مورد قبول ونزدیک امریکائی ها بود ، اما حالا کهشرایط دگرگون شده ببینید پاروک وردک به رنگ دیگرذ در آمده وچی می گوید:
گذارش نامه :
فاروق وردک او درمحضر جمعی از نخبه گان ولایت وردک در دوبی، ادعا کرد که شیرولی وردک عضو سابق مجلس نماینده گان ( برادرفاروق وردک) به وسیله قطعه خاص صفر یک وابسته به اشرف غنی کشته شده است.
دکتروردک گفته است که قطعه 01 به هدف نابودی مخالفان سیاسی اشرف غنی تشکیل شده است و از زمانی که برادرم را کشتند، من نمی توانم صدایم را بلند کنم.
وردک افاده داده است که نقش شخصیت های وردک در حکومت صفر شده و اگر چه وی با کریم خرم و رحمت الله نبیل زیاد هم نظر نیست؛ اما قوم خود را تشویق می کند که همه به رحمت الله نبیل رأی بدهند تا حداقل یک جبهه سیاسی با محوریت یک وردکی علیه این دیوانه بی دین( اشرف غنی) تشکیل شود و او را مهار کند وگرنه او مثل گوساله سامری یک تعداد از جوان های پشتون را فریب داده و ریشه بزرگان این کشور را قطع میکند.
حالا این مفسد نمی خواهد با این موضوع خودرا مظلوم جلوه دهد ملیون ها افغانی از وزارت معارف اختلاس کرد مکاتب خیالیفر اوانی اعمار نمود، کتاب های را چاپ کرد که صد ها غلطی املائی دارند

>>>   ریس جمهور ما یک شخصیت بی جوره است، طالب ،داعش، لندغرها، حزب اسلامی، ایران و پاکستان همه علیه او توطیه میکنند ولی این مرد ریش سفید با تمام متانت پوز همه دشمنان و بد بینان را بخاک مالیده و سربلند بخاطر منافع ملی قدم میبردارد. اکثریت قاطع مردم از ریس جمهور غنی حمایت میکنند و به حمایت دزدان سرگردنه و لندغرها و دزدان مثل فاروق وردک و غیره اصلآ نیاز نیست.
افغان

>>>   غنی اگر مرد است ظرف دوماه ریشه طالبان را بکند.
در غیر آن ریشه اش را میکنند.

>>>   هموطن عزیز!تودرحکومت ملا(طالبی) ویا حکومت که تحت تاثیر ملا باشد(مثل حکومت امروزی) چانسی برای خوشبختی نداری٫به زعم ملاها همواره باید بجنگی وبکشی(غازی) تا کشته شوی (شهید).چهل سال جنگ وبدبختی هم نتیجه تشویق دوامدار انها به جنگ است.ما صرف به یک جهادواقعی ضرورت داریم (جهادملا کشی)واین یگانه راه خوشبختیست.
عاقل

>>>   آری ! فقط راه نجات = نیمچه ملارا باید کشت

>>>   نام حکومت مهم نیست فرضا امارت باشد چند سال بعد که مردم این گروه جاهل وبیسوادرا شناختند که برای حکومت کردن ساخته نشده اند انتخابات میشود وکگسی برای شان رای نمیدهدآن زمان هرکس برنده شد بدلخواه خود نام تعیین کند
مهمتر از همه اینست که ما صوبهپنجم میشویم ، همان اشغال پنهان که کرزی می گفت، غارت معادن توسط پاکستان ، بستن مکاتب وتاسیس مدارس وآموزش برای نسل های بعدی تنها دروس دینی ، صرف نظر نمودن از علوم معاصر وتکنو لوژی ، همه اینها به هدایت مولاناهای ترورست پاکستانی وجهالت ملا های ما انجام میشود

>>>   لعنت به تعصب و قومگرايي كه افغانستان از ان خلاصي ندارد. غني و خليلزاد و طالبها بخاطر پشتون سر قدرت بماند همه افغانستان را فريب دادند و حتي خود امريكا را فريب دادند. نتيجه اين نوع معامله گري خونين معلوم ميشود.

>>>   هموطنان عزیز. صلح و ثبات در کشور با حرفهای تحریک آمیز و احساساتی و تعصبات خشک و خالی و تحریف و تهمت بدست نمی آید. بخدا سگ یک سرباز آمریکایی که به آزادی و حقوق بشر احترام گذاشته و پایبند می باشد، هزار مرتبه بهتر از پند و اندرز مغرضانهً اینگونه افراد مغز فندقی می باشد. یک سال هزینهً نظامی آمریکا در افغانستان برابر با کل معادن و منابع و مخازن افغانستان هست ولی وقتی بعضی تنگ چشمان صلح و آزادی و دموکراسی حالیشان نیست، لاجرم فقط به حرفهای راهزنانه و تروریستی و مذهبی و ضد استکباری و تحریک آمیز و کوچه بازاری روی آورده و می آورند. با این روش در افغانسان صلح و ثبات بدست نیامده و نخواهد آمد. از ماست که بر ماست

>>>   Mutaref
اشرف غنی در برابر توافق‌نامه صلح امریکا با طالبان واکنش منفی نشان داده و آماده نشده است با زلمی خلیل‌زاد درین مورد گفت‌وگو کند.
خلیل‌زاد هم اکنون با داکتر عبدالله عبدالله پشت در‌های بسته ملاقات دارد و نتایج آن تا ساعات بعد روشن خواهد شد.
نکته: پیش از سفر خلیل‌زاد به کابل در یک یاداشت کوتاه از به چالش کشیدن توافق‌ صلح توسط تیم اشرف غنی تذکر داده بودیم.

>>>   افغانستانی ها باید متحد شوند و انتخابات را ترجیح دهند تا دولت مشروع
و حقوقی و قانونی به وجود آید . این از روی رسم دپلوماتیک و اساسات سازمان
ملل یک مانع برای رفع مشروعیت طالبانی است و رژیم بی کفایت و بد نام ترامپ را تنبیه می کند.
م. ش. ف بدخشان

>>>   پس از ماهها جلسات و گفتگو در این روزهای اخیر مواضع طالبان با آمریکا نزدیک شده که سخنگوی طالبان فوراً حمله بر عروسی را محکوم میکند و متقابلاً سر و صداهای لغو حملات نیروهای خارجی بر طالبان بر می خیزد، بناً حتی اگر نیروی تازه نفس وارد شود هم حتماً مخالف توافق های طرفین نمیباشد.
ذبیح الله

>>>   اشرف غنی همه روزه در تلویزون ها اعلان می کند که گویا من به همرای زور گو معامله نمی کنم یک دفعه به سرک ۵ پروژه تایمنی که بین سرک ۴۰ متر سلیم کاروان وسرک ۵پروژه میشود بی بند که فعلا ساختمان ها غیر مهاری همه روزه از ۴ منزل بالا اعمار می شود

>>>   وقتکه طالبان بی شعور و احمق هر روز مردم بیگناه را قتل عام می کنند دیگر از آمریکا چه انتظار دارید بماند یا برود.اگر طالبان پست فطرت این انتحاری های احمقانه شان انجام نميدادن شاید نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک می کردند.ازقدیم ها گفتن وقت مورچه موقع مردن اش شود بال میکشد.حالا طالبان ازیک طرف مذاکره میکنند ازطرف دیگر مردم را قتل عام می کنند زور شان که به عساکر خارجی نمی رسد.تنها کاری بزدلانه ناجوانمردانه کشتن مردم بیگناه را یاد دارند خداوند نابودتان کند

>>>   نيكر طالبان از اب برامد و فهميده شد كه اين گروه در دهه نود بخاطر كسب قدرت قومي عليه حكومت مجاهدين بوجود امده بوده . قرارداد اخبر شان بخاطر اخذ كرسي هاي دولت بر نظريه قدرت خواهي در مورد اين گروه مهر تاييد ميگذارد. اين ملت مظلوم افغانستان را به بهانه هاي مختلف عليه هم جنگاندند و از اسم دين و قوم و زبان استفاده كردند تا چند نفر در قدرت تكيه بزنند افسوس به حال مردم بيچاره اين كشور.

>>>   آنها غیر پرخاشگری.و خشونت.جنگ اسلحه کشتن و اتش زدن سوزاندن.چیزی دیگری را یاد ندارند‌.آنها هیچ وقت نمیتوانند مثلی یک انسان عاقل و خوب زندگی کنند.آنها از جنگ و خشونت لذت می برند.من اگر جای غنی بودم این 900 زندانی طالبان را می فرستادم آمریکا پیش دختر اش که در استخر های آب دست به دست شنا می نمودند

>>>   شوخی‌نکن

>>>   تسلیم نامه طالبان به آمریکا امضا شد.
دو خواهر دو جاسوس زاییدند که هردو ستانکزی است
یکی در زیر شکم غنی و دیگری در زیر شکم ملا هیبت
و این دو چنان کردند که خلیلزاد ماموریت انجام آنرا داشت

>>>   Najib Salam
همه چیز اوغانی بود ؛ نان ، لباس ، خدا ، اسلام ، پول ، پرچم ، سرود عروسی ، عزا داری .......حال غنی می خواهد مغز را هم اوغانی بسازد ! این چه قسم مغز باشد!
مغز طالب ، مغز حکمتیار ، مغز کرزی ، مغز غنی ، مغز سلیمان لایق ، مغز یون ، مغز لایق ، مغز طاقت ، مغز جنعه خان همدرد .......
ای کاش اوغان مغز می داشت!

>>>   اگر مخالفین قدرتمندانه وارد کابل شوند معنی اش تعبیر خواب سابق حکمتیار است که کشور تحت الحمایه ای پاکستان قرار میگیرد و رفته رفته. . . . . . .
الحاج بهادر قلی

>>>   چتلستان باز طالب را پيش انداخته تا در كشور ما چتلي كند. بعضي سياسيون نادان ما مانند استاد عطا و غيره گلماله را پيش از پيش در دست گرفته اند تا اين چتلي ها را ليش كنند به شكل پلستر در ديوار. واه واه عجب استاد ماهر .

>>>   من هزار بار به خدای متعال قسم یاد می کنم آمریکایی ها کاری نمی کنند که به نفع کشور ما و هر کشور اسلامی دیگری باشد. چرا ما مسلمانان و یا با قطع نظر از مسلمان بودن ما، این قدر خودباخته و و بیچاره هستیم که بر دشمنان خود اعتماد می کنیم. هم در سطح بین المللی و هم در سطح کشوری فریب شیطان صفتان را می خوریم و انگهی هر بلایی را که بر سر ما آورد از آن استقبال می کنیم. به خدا شرم آورترین و غیر معقول ترین کار اعتماد به آمریکا و همدستان شیطان صفت اوست. کشور خود را تسلیم آمریکا و مافیای بین المللی و نیز دزدان داخلی همکار آمریکا سپردیم و منتظر هستیم که کی در کشور ما امنیت می آید و چه وقت کشور ما آباد خواهد شد تا پس از آن ما مفت و مجانی در این کشور با آرامش زندگی کنیم! این تفکر و این توقع خیالی بیش نیست و با وجود آمریکا و سایر همدستان خارجی و داخلی او هرگز کشور ما روی امنیت و آبادانی را نخواهد دید.

>>>   رهبران طالبان جاسوسان ای اس ای پاکستان که اکثریت انها از جمله کمونیستهای حزب خلق هستند و بزیر نام اسلام بدستور و فراهم اوری امکاناتجنگی بشمول اشتراک جنرالان نظامی و استخباراتی پاکستان در کشور ما در زمان حکومت مجاهدین اغاز کرده اند و تا حال ادامه دارد بخاطر حکومت دست نشانده پاکستان در افغانستان است و رهبران طالبان که یکبار کشور ما را به روسیه فروخته بودند تا در ارگ کابل منحیث یک غلام فرمانبردار اخذ موقع کنند که سر انجام با شکست کودتای شان در برابر داکتر نجیب پرچمی شاخه دیگر حزب کمونیست شوروی سابق بهپاکستان فرار و بدامن ای اس ای از طریق گلبیدین حمکتیار افتیدند و حال به امریکایی ها عذر و زاریدارند که همین خاینین وطنفروش دروغگوی عوام فریب ضد اسلام و مسلمان غلام حلقه بگوشبه بادار شان انها را سمبولیک بقدرت رسانند در حالیکه جنگ شانرا سبضه اسلامی و وطندوستی و اشغال افغانستان توسط امریکا خوانده میشد اما امروز همین طالبان کثافتکار در بدل نشستن شان بکرسی ریاست جمهوری حاضراند که همه چیزشانرا در خدمت امریکا قرار دهند و خود شان را به کاخ ریاست جمهوری رسانند لعنت بر این طالبان کثیف خاین وطنفروش ضد اسلام و مسلمان.

>>>   امریکایی ها و جامعه بین المللی سرمایه گذاری مالی و جانی در افغانستان کردند ولی از آنجائیکه حلقات شر و فساد به سرکردگی کرزی در راس تصمیم گیری قرارداشتند همه امکانات را به نفع شکم های گنده خود و گروهای بی بندباز خود صرف کردند، امریکایی ها و جامعه جهانی به خوبی میداند که در حکومت کرزی اکثریت مطلق دزدان و رهزنان معروف مصروف چک چور بودند و بالاخیره به این نتیجه رسیدند که این گروهای تروریستی تنظیمی در تحجر، خشونت و افراطیت و بی بندباری به مراتب بدتر از طالبان هستند پس چرا باید پول مالیه هموطنان خودرا به جیب این دزدان بریزیم. در نتیجه دنیا دیگر نمی خواهد از منافع دزدان سرگردنه دفاع کند، که متاسفانه مردم بیطرف ما نیز قربانی این اعمال رهزنان میشوند چون طالب و مجاهد دوروی یک سکه هستند.
افغان

>>>   نظر بنده است که بیاید بسوی تجزیه شدن کشور برویم تا همه با کشور های خویش آینده کشور خویش بسازیم بخصوص ما تاجکتباران بسوی یک کشور آرام دور از انتحار و انفجار........

>>>   تمام برنامه بخاطر حذف مسعود و رباني بود كه فرزندان واقعي وطن بودند. طالبان به خاطر غلامي و فروش وطن به ضد حكومت مجاهدين ايجاد شده بود و فعلا خارجي ها اخرين سربازان مسعود را هم به كمك طالب و دولت فعلي قلع قمع نمودند و باقي مانده ان را با اوردن امارت شاهي طالباني نابود خواهند نمود. اين بود اخير سريال ولي سريال جديدي ديگري به زودي در راه است.
خالد اطرافي

>>>   جناب رئیس صاحب جمهور فرمودند:
صلح پروسه دوامدار است اقلا پنج سال وقت میگیرد ،بعد از پنج سال هرجه باداباد !

>>>   درطول سی سال پنشیری های ما ناکام ترین درسیاست وحکومت داری وموفق ترین در غصب واختلاس تعصب قومی بوده اند

>>>   واقعیت است
تحلیل ها و اطلاعات در این سایت ناب و قابل دقت است
تشکر از شما
شیما کابل

>>>   حکومت موقت در راه است و قرار است جلالی رییس جمهور و ملابرادر نخست وزیر شوند

>>>   روز های طلایی رو به پایان است.
شب ظلمت طالبانی فرا رسیدنی است
کمر ها را ببندید و سنگر ها را آماده کنید
پاکستان سن های خودرا به جان ملت ما چاق کرده است

>>>   جمهوری اسلامی در درون امارت اسلامی منحل می گردد.
گزارش هایی که به بیرون درز کرده است حکایت از آن دارد که آمریکایی‌ها و طالبان روی ایجاد حکومت موقت و چگونگی ترکیب آن و اخراج قوای خارجی از افغانستان در حدود ۱۸ ماه به توافق نهایی رسیده اند.

در راس این حکومت موقت یک تکنوترات بدون صلاحیت مانند جلالی و یا شبیه جلالی به شکل سمبولیک قرار می گیرد و در پست اجرایی مانند صدارت نماینده با صلاحیت طالبان مانند ملا برادر و یا در سطح ملا برادر گماشته می شود و عمر این اداره موقت را چهار سال پیش بینی کرده اند.
البته افراد گوناگون و از اقوام مختلف در این اداره موقت دکور و دیزاین می شوند که همه سمبولیک و نمایشی اند و طالبان نقش پر رنگ را در این اداره به عهده دارند.

طالبان در این دوره قانون اساسی ، نهاد های حکومتی ، پارلمان ، دادستانی ، قضا ، تعلیم و تربیه ، تحصیلات عالی و نهادهای مدنی را طالبانی می سازند و با کسانی که با امارت اسلامی مخالفت دارند مانند قوت های شمال و زیر ساخت های که بینش طالبانی ندارند تصفیه حساب می کنند.

شکل و شمایل این حکومت شباهت به حکومت های مذهبی حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی ، امارات ، بحرین و قطر خواهد بود و جایی برای صدای مخالف در آن وجود نخواهد داشت.

گزارش ها می رساند که حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی از جریان این پروسه آگاه شده اند و بسیار در حالت آشفتگی و سراسیمگی به سر می برند و در گفت و شنود قرار دارند تا اگر بتوانند این پروسه را خنثی نمایند زیرا هیچ جایگاه در این اداره برای حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی درنظر گرفته نشده است و هیچ مشورت با این هردو صورت نگرفته است در حالیکه این دو شخص کمک بی شایان را برای رشد طالبان انجام داده اند و طالبان را محصول کمک های خود ها می دانند و اشرف غنی احمدزی خواهان چنین اداره بعد از پنج سال می باشد و حتی حاضر است بعد از پنج سال بدون حکومت موقت دولت را برای طالبان تسلیم نماید.

برای مردم افغانستان هم این خبر ناخوش آیند است که یک گروه متحجر و عقب گرا بازهم به عنوان فاتح با دره و قمچین بالای سرنوشت شان حاکم می شوند ، و از جانب دگر هم از حکومت فساد سالار و سکس سالار هم خاطره خوبی ندارند و در میان دو سنگ آرد می شوند.
اگر طرح چنین باشد که امیدوارم نباشد افغانستان بار دیگر به دوزخ روی زمین برای آزاد اندیشان ، دگر اندیشان و به خصوص زنان تبدیل می گردد.

حسن علی عدالت

>>>   کشورها و ملل اروپا نه بر اساس دین و مذهب و پایهً زبان و نژاد و احساسات ناسیونالیستی بلکه بر اساس و محوریت حاکمیتهای دموکراسی و پایبندی به قوانین حقوق بشر جهان با هم متحد شده و به صلح و ثبات و پیشرفتهای اقتصادی رسیده است، ولی ملل فارس هرگز دولتی بر اساس حق حاکمیت مردم و دموکراسی و پایبند به قوانین حقوق بشر جهان نداشته و ندارد که بتواند با محوریت آن متحد شوند.امروز اگر ترکیه نمی تواند به اروپا وصل شود نه بخاطر ترک بودنش و یا مسلمان بودنش و بلکه بخاطر نبود شیوهً حاکمیت دموکراسی و عدم پایبندی حاکمانش به قوانین حقوق بشرو نبود ثبات سیاسی نتوانسته است به اروپا بپیوندد و وصل شود. بنابراین احزاب و گروههای مذهبی و ارتجاعی وبخصوص طالبان بر ضد صلح و امنیت و دموکراسی در افغانستان فعالیت کرده و به تفرقه و جنگ دامن می زند. کشورها نه براساس نژاد و یا زبان و یا دین و مذهب وغیره و بلکه بر اساس و پایهً قوانین دموکراتیک حاکم با هم متحد می شوند و کرهً خاکی را بهم وصل و متحد می سازند.

>>>   مرسی سن طالب را پرورید و حال پاچه خودش را گرفته
غنی یک دیوانه است باشد یا برود معنی ندارد
مگر ملت زنده است و این طرح ها را به یاری خدا خنثی میکند

>>>   به آگاهی هموطنان شیر صفت رسانیده می شود که
حزب آریانا خوراسان به هیچ وجه میانجیگری دشمنان
وطن را چون پاکستان .عرب ،روس ،امریکا ،انگلیس.
و ملا های نکبت زده ایرن را در پروسه قلابی صلح
قبول ندارد و از آنجاییکه پدران واجداد ما به ذلت وزور
گویی های دشمان تن نداده اند ما هم به زور گویی های
دشمن خونریز آی اس آی پاکستان ومزدورانش طالب
های انتحاری تن نمی دهیم که همیشه منتظر دستور امریکا
..پاکستان ،عرب و یا روس و انگلیس باشیم،همه باید متحد
و برای خورآسان آزاد و آباد ،که در آن ، آزادی ، امنیت
عدالت اجتماعی،کرامت انسانی است مبارزه کنیم و در آینده
نظر به فعالیت اعضا و لیاقت کار داده میشود نه برای پول
یا بردگی جنسی ،و قوم پرستی یا پیسکور های امریکایی
و یا خارجی پرستان​​ به پیش به سوی خورآسان پادشاهی
انتخابی این مظهر آزادی و انسانیت.....سایت خورآسان
رخا در زیر کاپی کردیم...

>>>   .... بر قانوني ، بسم الله خان و ديگر سران شمال كه قدرت را به فاشيستان و رهبران تروريست مانند ...رزي و غيره نسل سفاك غول و دختر فروش در بن تسليم نمودند ، اوغان ها به هر بي عزتي بيناموسي و ناموس فروشي هميشه قدرت را در اختيار گرفته و هميشه ناكام بوده اند ، شما ببينيد ٣٠٠ سال است كه اوغان به همين بي عزتي و بي آبرويي بالاي گلوي مردم خودرا حاكم نموده هنوز هم همان بي شرمها و بي حياهاي جعل كار ميخواهند معامله كنند . لعنت بر اين پديده هاي غلام زاده و ناموس فروش يعني در كل اوغاني كوچي و فاقد فرهنگ

>>>   در این کشور، هیچ چیز به نفع ما نیست؛ نه صلح و نه جنگ؛ چراکه ما منافع خود را نه‌تنها به امریکا، بلکه به همه جهان فروخته‌ایم. ما برای خود کشوری باقی نگذاشته‌ ایم تا بر سر منافع آن چانه‌زنی کنیم.
اگر لوده‌هایی مثل کمال ناصر اصولی، می‌توانستند این حقیقت را درک کنند، این حقیقت را هم درک می‌کردند که هر دوپایی به نام «انسان افغانستانی» در کشور خود، آواره‌تر از کشورهای دیگر است.
مردمی که توان بر دوش کشیدن تاوان عزت خود را نداشته باشد، باید بار سنگین‌تری از ذلت و آوارگی در وطن خود را بر دوش بکشد.
راحل موسوی کابل

>>>   .... بسم الله پشقل فروش ودیگر سران شمال...
آیا صلاحیت تسلیم دادن وندادن دراختیار شان بود خود شانرا کی آوردوبرچوکی نشاند ؟؟؟

>>>   هموطنان گرامی من سلام به شماتقدیم میکنم! آیا گاهی، درکنارسایرمسایل، پیرامون برنامه های شیطانی قبدرت ها مافوق مبنی بر تجزیه ی کشور تان هم اندیشیده اید؟ آیا همین بازیهای موش و گربه و نشست و برخاست های ننگین و ضد ملی دراینجا و آنجا، نشانگر همین تلاشها نخواهد بود؟

>>>   تجزیه تجزیه تجزیه

>>>   اوغان همیشه با نوکری بیگانه و به زور بیگانه پلان های شوم خودش را بر این دیار و مردم آن تحمیل کرده است۰ حال عین کار را خلیلزی اوغان با تبانی با طالبان نکتائی دار و لونگی دار تحت نوکری امریکا انجام میدهد۰
اگر قضاوت کنی آیا امین، تره کی، کارمل، نجیب گاو، کرزی، عمر کور، و غنی کوچی همه نوکر بیگانه نبودند و مانند سگ در زنجیر روس یا پاکستان ویا امریکا بسته نبودند؟
آیا تمام خوانواده اهل یحیی نوکر انگلیس نبود؟ آیا اقلن از امیر دوست محمد خان به بعد تا امان الله و پدر عیاشش حبیب الله زن ذلیل و دیوس همه نوکر ها و غلام های جیره خور و زرخرید استعمار انگلیس نبودند؟

>>>   استاد سیاف داد میزند که امان الله قاضی عبدالرحمن را که قران شریف در بغل داشت به لگد زد ودر ضمن دولت هفتاد ملیون دالر را برای ترمیم قصر امان الله مصرف دارد ومبلغ پنج ملیون دالر از استقلالی که هنوزنداریم به مصرف میسازنند نمیدانم این اوغانیت کفر ومسلمان هم دارد تنی خلقی اوغانیت یکبار پلیگون هارا نماز خوان ها پر کرد وبعدا توسط ملاتنی اخند طالبی بجرم عدم ریش داشتن ونخواندن نماز سربه نیست. ویاشلاق وذولانه وسنگسار
جالب هم که همین ها با لنگی ودریشی در ارگ در یک دسترخوان باهم نان میخورند
در افغانستان اگر اوغان باشی نوشیدن شراب وخوردن گوشت خوک هم برایت حلال است ولی اگر پارسوان باشی نادزدی کرده دزدی وناخورده شراب کافری
Habib Kohistani

>>>   شهر خربوزه
رسوايي اشرف غني
مهلت شش ماهه ترامپ
سفر اشرف غني به امريكا را حتمن بياد داريد كه خياط هايش در اينجا هزار رقم تبليغات كردند. اما حقيقت چيزي ديگريست. حقيقت اين است كه اشرف غني با وصف كه ماهانه تا ١٤٠ هزار دالر را به شركت هاي لابي امريكا مي پردازد، با وساطت و پادرمياني نيكلسون فرمانده ناتو براي پنج دقيقه ترامپ را ديده بود.
غني در اين نشست مي گويد كه در اين سه سال حكومت، عبدالله و كرزي مانع كار ام شده بودند كه عبدالله با اختلافات جدي درون حكومتي اش و كرزي با دسيسه هاي براي بر اندازي حكومت، مرا نگذاشتند كه كار درست لازم را انجام دهم.
غني خطاب به ترامپ مي گويد كه براي من يك فرصت كاري ديگر بدهيد تا بتوانم كار درست و اساسي بكنم. او كه هدف اش جلب حمايت ترامپ براي پنج سال آينده بود، با واكنش تند ترامپ مواجه شده و ترامپ خطاب به اشرف غني گفته است كه بهتر است از پنج سال بعدي حرف نزني!
ترامپ به غني مي گويد: اگر در مدت شش ماه ديگر، آنچه را كه خواسته ايم اجرا نكنيد، هم تورا بركنار ميكنم هم نيكلسون فرمانده ناتو را.
اشرف غني كه پول بيت المال را به لابي هاي امريكايي خود ميدهد، با حالت بر آشفته راهي افغانستان مي شود و اينجا چيغ ميكشد كه ما تاريخ پنج هزار ساله داريم.

>>>   اره دوسره
همین هایی که غنی را رها کرده در کنار اتمر میروند ویا اتمر را رها کرده در کنار غنی میروندعذرمیکنم
خود را زحمت ندهید هرکدامش نزدیک تر به خانه تان است بروید چون ایشان دوروی یک سکه اند ودردوسر اره برای قطع کردن قامت ما ایستاده اندچون به تنهایی که نمیشود
اره دوسردارد
حبیب

>>>   خب خوشحال هستم که همسایه ما ایران خوب آمریکا را ضایع ساخت ابتدا پهباد فوق پشرفته گلوبال هاک که آمریکا فقط 4 نمونه آن را در اختیار خود داشت سرنگون ساخت بعد آمریکا خواست در مقابل یک پهباد ایرانی را ساقط سازد اما ایرانی ها با انتشار فلم دقیق از ناو آمریکایی در دریای عمان اثبات کردند ایران ناو آمریکا را ردیابی کرده است و خبر سقوط آن دروغ است در یک نمونه دیگر انیگیلیس کشتی نفت کش ایرانی را در جبل الطارق متوقف ساخت رهبر ایران گفت دزدی دریایی انیگلیس بی پاسخ نمیشود در کمتر از سه روز نیروی کماندوهای ایرانی دو کشتی نفتکش انکلیسی را در جزایر خلیج فارس توقیف کردند برادران این روش عزتمند مقابله با دشمن مستکبر میباشد اگر تلسیم و ذلت را قبولدار شوی باید تا ابد بهیشان نوکر شوی

>>>   اوغان انسان شدنی نیست۰ فقط تجزیه تجزیه تجزیه

>>>   اگر طالب ها واقعابا خارجی ها ضدیت داشته باشند ومذاکرات جاری با طالب هابه واقعیت قرین بود وانطور که ظاهرا مینماید یک ابر قدرت جهان وجهانخواردر برابر نیرنگ های پاکستان وپیروانش مضطر ومجبور به مذاکره گردیده!!! پس چرا روس وچین بی صبرانه در اتظار موقع وشکست حریف نشسته اند چون رقیب زورگووعنود شان در برابر اراده ای یک مشت عناصر خود ساخته وخود بافته ای خود شان زانو زده واز فرط مجبوریت سالها وماها را در مذاکره ومصالحه با انها میگذرانند و امید وصبر این همه بیننده وشنونده را به یاس مبدل کرده اند کشوری با این بزرگی وقساوت در برابر کره ای شمالی کوتاه می اید وبلند پروازی های ایران رانادیده میگیرد وفرمایشات وطلبات طالب وپاکستان رادربست می پذیرد دیگر از هیبت وصلابت انها چه مانده که کانگریس مین هاشان به ترامپ ومسولین به اندرز ونصیحت های لا طایل رو اورده اند در ظاهر بیچارگی خارجی ها ازان معلوم که نماینده شان در مذاکرات نیز از جنس وجان ودل طالب واز تبار انهاست واگر یک هزارم حصه ای قلبش به نفع انها بتپد کافی است بترسید که به انها نیز مشوره های سود مند ومفید اراءه ندهد
راه رو راه گم از گورستان

>>>   ایا اعتماد به طالبان مانند اعتماد گوسفند به گرگ نیست؟ ایامعمله امریکاه با طالبان زانو زدن امریکا در برابر یک گروه تروریستی نیست؟ ایا اعتماد امریکا به طالبا مانند نگابان گزاشتن گربه گرسنه بر‌گشت نیست؟ ایا معامله امریکا با طالبان شکست یک ابرقدرت در برابر یک گروه تروریستی نیست؟ ایا معامله امریکا با طالبان یک رسوای سیاسی و نظامی برای امریکا نیست؟
سید بلبل از کابل

>>>   نه صلح است و نه گپ گپ
اینها رفیق های سابق استند که پشت یکی دیگه دیق شدند حالی می خواهند زیر نام صلح همدیگر را هر از چندگاهی ببینند و قصه های سابقه کنند
چقدر خوش باور استید شما
امریکا نیامده که برود!!!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است