دیپلمات روسی: چهار هزار داعشی در افغانستان...
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۰    ۱۳۹۸/۶/۶ کد خبر: 159945 منبع: پرینت

دیپلمات روس شمار جنگجویان داعش در افغانستان را نامبرد

به گزارش اسپوتنیک، گینادی کوزمین، معاون نماینده دایم روسیه درسازمان ملل، در جلسه شورای امنیت این سازمان گفت، در حال حاضر بیش از 4 هزار جنگجویان داعش در افغانستان فعالیت دارند.

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: "داعشی ها اکنون اقداماتی فعال را برای مبدل ساختن افغانستان به عنوان یک پُل نفوذی به دیگر کشور های منطقه، براه انداخته اند.

کوزمین در ادامه گفت ،در حال حاضر بیش از 4 هزار داعشی در ولایت های کنر و ننگرهار متمرکز شده اند. به گفته وی، برعلاوه شماری از شبه نظامیان داعش در مناطق شمالی و برخی ولایت های شرقی افغانستان نیز فعالیت های شان را افزایش داده اند.

وی گفت سربازگیری فعال داعش در میان جوانان، فرماندهان گروه های تروریستی محلی و منطقه ای، از جمله گروه طالبان و "حزب التحریر" و همچنین پذیرش شبه نظامیان از مناطق جنگی خاورمیانه در حال انجام است.

وی تأکید کرد: "خطرناک ترین وضعیت درمناطق هم مرز افغانستان با تاجیکستان و ترکمنستان در حال توسعه است و شمار داعشی ها در این مناطقه حدود 1.3 هزار نفر تخمین زده می شود."

براساس گزارش‌ها اکنون به‌واسطه کمک‌های اطلاعاتی، تدارکاتی و تسلیحاتی امریکا شمار اعضای این گروه که از پشتوانه مردمی نیز در افغانستان برخوردار نیست بین 2500 تا 4 هزار نفر تخمین زده می‌شود و بسیاری از اعضای آن نیز از آسیای مرکزی، کشورهای عربی، چچن، هند، بنگلادش و دیگر ملّیت‌ها هستند.

پیش از این برخی کشورهای منطقه و مقامات محلی افغانستان با اشاره به پرواز بالگردهای ناشناس در آسمان افغانستان در حمایت از داعش، انتقال سرکرده‌های این گروه و همچنین حمایت تدارکاتی و تسلیحاتی، امریکا را به حمایت از این گروه تروریستی متهم کرده‌اند.

به‌گفته مقامات روسیه با توجه به اینکه حریم هوایی افغانستان در اختیار امریکا و ناتو قرار دارد پرواز این بالگردها بدون اطلاع آن‌ها غیرممکن است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روس
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ابراز داشت که کشورش برای کمک به تجهیز ارتش و ساختارهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد.

>>>   این ها همه زاده روس است

>>>   من فكر ميكنم اين ديپلومات روسي بكلي نافهم بوده و فريب طالبان را خورده. در افغانستان اصلا داعش وجود ندارد. اين طالبان است كه به انواع مختلف اقوام غير پشتون را ميكشند و يك گروپ خود را داعش نام مانده اند و به او ميگويند تو مسوليت انفجارات را كه افراد ملكي هدف قرار ميگيرند و بعضي از انفجارات خاص را به گردن بگير . طالبان از اين شيوه دو هدف را دنبال ميكنند كه ذيلا بيان ميشود.
١- تطبيق پلان كشتن اقوام غير پشتون و وادار ساختن انها به مهاجرت و ترك كشور .
٢- اخذ امتياز از ايران و روسيه ، ايران را فريب ميدهند كه ما ازين به بعد مشكلي با شيعه نداريم ولي داعش انها را ميكشد و ما داعش را ميكشيم.
روسيه را فريب ميدهند كه اگر ما نباشيم داعش افغانستان را ميگيرد و به روسيه خواهد رسيد. با اين ترفند هم از ايران و هم از روسيه پول و اسلحه دريافت ميكنند و با دست باز تر به شيعه كشي و در مجموع ازبك تاجك هزاره كشي ادامه ميدهند و از جانب رييس جمهور متعصب هم پشتيباني ميشوند تا جاييكه هزاران اسير انها شبانه دور از چشم رسانه ها از زندان ازاد ميشود و كسي هم پرسيده نميتواند كه چرا؟
يك وقت ميگفتند لغماني انقدر هوشيار است كه شيطان را فريب ميدهد . حالا ميگويند ملا ها بهتر از لغماني همه را فريب ميدهند .

>>>   آمريكا اجازه پرواز و كشتار مي دهد و بعد از بيسوادي مردم ما و نفرتشون از ايران استفاده مي كنند و دوباره تقصيرها را گردن ايران مياندازند مثل كارهاي طالبان كه به ايران نسبت مي دهد

>>>   بعد از شکست داعش درسوریه و عراق ؛امریکا وسعودی بهترین مکان برای گسترش تروریستهای داعش افغانستان بود که درهمان روزهای اضمحلال داعش درسوریه با بالگرد قوماندانهای تروریستها به ولایات شرقی انتقال داده مبشدند.باتوجه به جنایات این گروه تروربستی .انها هیچگونه پایگاه مردمی نداشته ومطمئنا اول توسط مردم ملکی وبعد همسایگان انها را سریعا نابود خوهند کرد.با توجه به سابقه این گروه تروریستی وبادارانها بازهم بیشتر باعث تضیف امریکا وسعودی در افغانستان ومنطقه خواهد شد.خداوند در کمین است که دشمنان بادست خودشان خودشانرا نابود خواهند کرد.اهداف امریکا در جوامع اسلامی تحلیل قواوبنیه دفاعی ودرگیر شدن انها با یگدیگر است وباید کشورهای اسلامی عربی ا ز خواب برخیزند وسرمایه های انسانی ومولی خود را هدر ندهند .قطعا کشورهایی بشمول عربستان سعودی امارات وقطر درصورت ادامه مزدوری برای امریکا وصهیونیسم واینکه ثروت خود را به پای امریکا وصهیونیزم میریزنو هم پشیمان خواهند شد وهم بدبختی برایشان بدنبال دارد .مسلمانان یمن روهنگیایی میانمار مسلمانان کشمیر وافغانستان ما قربانی توطیئه اهداف پلید امریکاییها وصهیونیستها شده اند. وحضور داعش در افغانستان یکی از این توطئه ها است.//
داکتر عبدالرب اچکزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است