به زودي غنی استعفا می دهد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۴    ۱۳۹۸/۶/۶ کد خبر: 159936 منبع: پرینت

توافقنامه‌ی صلح میان آمریکا و طالبان به امضا رسیده و قرار است طی چند روز دیگر همگانی شود.
براساس این توافق انتخابات لغو و اداره‌ی موقت جایگزین آن خواهدشد.
اشرف غنی از قدرت استعفا می دهد و یک تیم جدید قدرت را به دست خواهندگرفت.

نگرانی ها از هدر رفتن دستاوردهای هیجده ساله در واقع، تبلیغات دستگاه اشرف غنی است و هدف اصلی آن سبوتاژ‌کردن پروسه‌ی صلح است.
در روند صلح دستاوردهای عمده‌ی هیجده سال گذشته حفظ خواهد شد و نظام همچنان جمهوری باقی می ماند.
جنگ به مقیاس وسیعی خاتمه خواهد یافت و کشورهای حامیِ افغانستان به کمک‌های اقتصادی شان برای اجرای پروژه‌های توسعوی در افغانستان ادامه خواهند داد.

لذا افغانستان وارد یک فصل تازه تر و نقطه‌ی عطف در تاریخ سیاسیِ خود خواهد شد. صرف غنی بابا می رود و ما دلتنگ مصاحبه های او و کامنت های زیر استاتوس مرتضوی، تملق گویی‌های امرالله صالح (حامی پشتونیزه سازی) و چرخه‌گیرهای روند سبزی پالکی‌هایش خواهیم شد.

ویدا پنجشیری
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان میگه: به توافق نهایی نزدیک شده ایم باز میگه
جنگ ادامه خواهد داشت
جاغوری

>>>   کاملا واقعیت را نوشته است خداوند بر ملت ما و کشور ما رحم و لطفش را بیشتر ارزانی کندامین.

>>>   در شرايط كنوني، استعفاي اشرف غني؛ ضايعهء جبران ناپذير خواهد بود ! باز هم جهادي ها به قدرت خواهند رسيد و ما شاهد مصائب دههء هفتاد خواهيم بود و تأريخ، به عقب بر خواهد گشت.

>>>   دور از واقعیت نیست هرکه نان دهد فرمان دهد. اگر امریکا بخواهد معضله افغانستان حل شود فقط با یک اشاره به غنی می فهماند که در راه صلح مزاحمت و سنگ اندازی نکو و غنی جرات آنرا ندارد تا دلیلی بگوید. زیرا آب و نان غنی به دست امریکا است. امریکایی ها میداند که افغانستان مانند زمان شوروی برای امریکا اکنون زخم نا سور گشته و آن هم برای حفظ یک حکومت فاسد و نا کارا که مردم از آن منزجر اند و نا بودی آنرا لحظه شماری می کنند.

>>>   ویدا جان!کاش نزدیک میبودی که به بهانه همین خبرهای خوشت دهن مبارکت را میبوسیدم.
عاقل

>>>   در طول سی سال پنشیری ها درسیاست ناکامترین ودر قانون شکنی اختلاس قوم جنگی ،فساد غصب از همه اول بوده اند

>>>   تا حال فصل امان الله خان تکمیل نشده غ رفتنی نیست که نیست، کوه های پغمان خواهند رفت مگر رئیس جمهور منتخب ما نخواهد رفت، این افغانستان را کسی به ما تحفه نداده، لوی جرگه برای رئیس جمهور گفته است تافصل را تکمیل نکرده هیچ جای رفته نمیتواند ،
ر

>>>   نیکولاس کی‌، نمایندۀ غیرنظامی ناتو در افغانستان، که امروز (چهارشنبه، 6 سنبله) در نشست شبیه‌سازی سازمان ملل در کابل سخن می‌زد، بر ادامۀ حضور نیروهای ناتو در افغانستان تا هنگام ریشه کن شدن تهدید هراس‌افگنانه از این کشور، تأکید ورزید.
آقای کی افزود: «اجازه بدهید که اطمینان بدهم و به‌گونۀ روشن، واضح بسازم که ناتو این‌جا را ترک نمی‌کند! ناتو متعهد است که بماند و از نیروهای امنیتی افغانستان پشتیبانی کند».

>>>   دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز دوشنبه (۴ سنبله) در گفتگوها با خبرنگاران در حاشیۀ نشست سران «جی هفت» که در فرانسه برگزار شده‌ بود، گفت که هیچ جدول زمانی برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان، وجود ندارد.
نماینده‌گان امریکا امیدوارند تا در گفتگوها با طالبان در قطر به پیشرفت‌های دست یابند و با رسیدن به توافق، پنج هزار سرباز امریکایی از افغانستان، بیرون خواهند شد.
اما ترمپ می‌گوید که «هرچه است»، «عجلۀ نیست».
او افزود: «ما در آنجا هستیم، ما واقعاً در آن‌جا یک نیروی برای نگهداشتن صلح تا دیگر چیز هستیم. ما می‌توانیم که پیروز این نبرد در زمان کوتاه باشیم، اما من نمی‌خواهم که ده میلیون تن را بکشم.»

>>>   حکومت در حال دگرگونی یا فروپاشی ؟
مذاکرات امریکا با طالبان به دور نهایی رسیده و کار بالای متن موافقتنامهء که محتوی آن را نمیدانیم سرنوشت سیاسی کشور را رقم میزند ، توسط مذاکره کننده گان دو طرف جریان دارد ، ولی مردم ما که صاحب و مالک این کشور است ، هیچ نقشی در نوشتن متن و محتوی این توافق نامه ندارند.
گرچه قبل از وقت است که در مورد قضاوت شود ولی درین بازی که ایجاد کننده های طالبان براه انداخته اند ، یک مسله روشن است برندهء اصلی پاکستانی ها اند که جریان مذاکرات و محتوی متن توافق نامه را در پشت پرده مدیریت می کنند.
حال تا یکی دو روز دیگر محتوی این پاکت سر به مهر همگانی خواهد شد و قضاوت را میگذاریم به آینده .
محمد اسلم سلیم

>>>   وزیر خارجه امریکا در تازه‌ترین اظهاراتش گفته که در نتیجه توافق صلح با طالبان، امریکا هرچه زودتر بسیاری از نیروهای خود را از افغانستان بیرون خواهد کرد

>>>   كابينه حكومت موقت:
١- صلاح الدين رباني رييس جمهور موقت
٢- ملا هيبت الله معاون اول
٣-حاجي محمد محقق معاون دوم
٤- عنايت الله بابر فرهمند معاون سوم
هفت وزارت به تاجك ها شش تا از حزب جمعيت و يك تا تكنوكرات
هفت وزارت به پشتونها شش تا از تحريك طالبها و يك تكنوكرات
پنج وزارت به هزاره ها دو دو مربوط دو حزب وحدت و يك تكنوكرات
چهار وزارت به ازبكها سه تا از حزب جنبش و يك تكنوكرات
سه وزارت به ساير اقوام .
ولايات معينيت ها رياست هاي عمومي و سفارت خانه ها هم به همين ترتيب در نظر گرفته شده.
بعد از يك و نيم سال انتخابات شفاف صورت خواهد گرفت .

>>>   غنی ممنوع الخروج است.
فقط حق دارد تا وصیت کند که در کجا دفن شود.

>>>   هههههه هههههه هههههه هههههه ،ای بابا جناب ریس جمهور که صلایت ندارد که برود یا بماند حال چه دردی رو دوا کرد که بعدش بکند و در جریان این 18 ساله آزادی نسبی و بعدش خدا به داد مردم برسد که طالب و برادر کوچک آنون داعش آنون بالا، بالا ها منتظر حمله نشسته اند و از اتاق فرمان اشاره و از آنها به سر و پا دویدن، آمریکایی با طالبان صلح کرد و طالبان با داعش صلح می‌کند و خدا به داد سربازان کشور و مردم بی دفاع افغانستان برسد این 30 میلیون مردم قربانی صلح نا خواسته آمریکایی و پاکستانی ها و طالبان میشه و ازین صلح کها نفح می‌برد؟ داعش که چند قدمی کابل و حومه منتظر هستند.

>>>   غنی با حمایت مردم باقی خواهد ماند این ناف غاصبان،دزدان سرگدنه،لندغران، چکره گک های بیگانه است میرود مطمین باشید.

>>>   ویدا پنجشیری :
این سناریوی پاکستان را با خود به ګور خواهی برد.

>>>   ای غافل پروژه های توسعوی افغانستان را با خارجی ها و این کابینه به گور خواهی برد اگر خارجی ها در فکر رشد افغانستان میبودند درین 40 سال اباد میشد مگر غیر از ویرانی چیز دیگر نیاوردند

>>>   هلیکوپتر فرار غنی کوچی همین حالا در بام ارگ جابجا شده است۰ ولی نگذارید این عوامفریب متقلب فرار کند، باید محکمه شود و چوب در ک۰۰ خودش و مخکش هایش زده شود۰

>>>   غنی با آن همه لاف هایش و چیغ زدن هایش نه آب های کشور را محار کرده توانست، و نه لاف های فروش جالغوزه او جائی را گرفت، و نه هم چندینبار افتتاح کردن پروژه های کهنه چون تاپی و غیره برای او چیزی آوردند. چند تا پل هوائی را هم که با تبلیغات و مصرف فوق العاده درست کرده از نظر بلندی مصارف آنقدر کمتر عملی هستند که قابلیت پایداری را ندارند و برای تجارت واقعی موثر نیستند.
ناموفق ترین سیاستمدار همین غنی کوچی بود. در عرصه خارجی هم منزوی شد و باخت، تا به سویه که صاحب اصلی خودش بیرون راندش، و با پیشبرد سیاست های فاشیستی قومی همراه با مخکش های احمقش در عرصه سیاست های داخلی هم چنان بد باخت و منفور شد که بجز چند تا هویتفروش غلام بچه و همان بوت پاک های شناخته شده کسی دیگری حتا حاضر نبود معاونیت او را قبول کند.
پای ترقیده که تازه موزه را ببیند همینگونه عمل میکند. یک کوچی متعصب و حکومتداری یک کشور متنوعی چون افغانستان فرسنگ ها باهم فاصله دارند.

>>>   پنچ میلیون دالر برای جرگه تبلیغاتی غنی و پنچ میلیون دیگر هم برای مصارف جشن استقلال،  با این ده ملیون دالر میشد یک کلینیک تشخیصی مجهز طبی در کابل ساخته شود تا هموطنان مجبور نباشند برای ویزه پاکستان در عقب دیوار های سفارت پاکستان بخوابند و بی حیثیت شوند.
اما این پول ها خرچ کمپاین های بیجای غنی کوچی بنام لویه جرگه یا تجلیل از چیزی که نداریم میشوند.

>>>   اشرف کوچی میفهمد کد بادار ترامپ هم خفه شد و پادشاهی داخل چهاردیواری های سمنتی ارگ هم از دست رفت.
باز آفرین بی بی گل روغنی که اقلن او هوشیار بود و یک چند صد ملیون دالر جمع کرد که دیگر غنی گک لوده مجبور نیست مضمون خنده شاگردان کالج ها در امریکا باشد و لوده لوده در داخل صنف ها چیغ بزند.
حال هردو میتوانند راحت دوباره به امریکا بروند و به یاد روز های پادشاهی داخل ارگ یک چند روز باقی مانده را کیف کنند.

>>>   این کوچی کاملن مردار کرده. در حالیکه در بیرون از کشور امریکایی ها و اجنت های پاکستان راجع به سرنوشت کشور مذاکره و فیصله میکنند این احمق از پول بیت المال جشن استقلال تجلیل میکند و چند تا الاغ دیگر را هنوز هم الاغ تر میسازد تا دل خوش کنند و اتن برقصند.
بالاتر از ده ملیون دالر خرچ بیجای لویه جرگه غنی و خرچ تجلیل استقلال غنی کوچی شد، کاملن بیجا.
با این پول میشد یک کلینیک تشخیصی مجهز مدرن در داخل کشور ساخته شود تا مریض و مریضداران کشور مجبور نباشند پاکستان بروند و دست عمران خان پاکستانی را ببوسند.
.... متقلب در فکر هیچ چیزی دیگر نیست جز فریب مردم با شعار های عوامفریبانه و کمپاین کردن برای بقای ماندن در ارگ.

>>>   غنی خودش یک دزد است و یک جنایتکار است.
دزد و فاسد را حمایت میکند، مثال زاخیلوال و فاروق وردکی
خائن و متقلب را حمایت میکند، مثال گوسفندخیل بابا و نورستانی خائن ملی، چون خود بچه خر خائن و متقلب است.
تعصب را به حد اعظم آن رساند، مثال در ارگ شورای امنیت اداره امور و گارد خاص غنی به غیر اوغان کسی دیگری را نمی بینی.
قانون را یکجانبه تطبیق میکند، مثال وزیر مخابرات یا شیر جان فرنود در مقابل دزدانی چون اکلیل حکیمی و برادر کرزی در قضیه کابل بانک
از یک سو قومندان طالب و گوبیدینی را از زندان رها میکند و از سوی دیگر قمندان های ضد طالب را سرزنش میکند، تعصب آشکار قومی
تمام قرارداد های بزرگ دولتی را از طریق کمیته تدارکات زیر کنترول اعضای فامیل خودش و دوستان خودش چون اجمل غنی کوچی و بقیه آورده تا سرمایه ملت را دزدی کنند، یک مثال کوچک آن فروختن زمین های دولتی به الکوزی به نرخ کاه و دادن قرارداد شهرسازی به نامزاد سابقه رولا غنی شرکت لبنانی.
این کوچی پدر لعنت باعث نفاق و بدبختی این کشور شده و بلاخره این کشور را به تباهی کامل میرساند.

>>>   میگویند درغلگر بابا یک نامه عاشقانه و یک دستمال گل سیب دست دوزی بی بی گل را برای ترمپ بابا روان کرده است و نوشته خیر است مصرف ما را کم کن ولی سایه ات را از سر ما کم نکن۰
گندمک امضا نمیکنم۰ هههه۰۰۰ بابه و بابه کلانت امضا کرده تو چطور نمیکنی، در همان روز اول امضا کردی۰

>>>   .....ميره ١٨ سال ديگه هم به زور تقلب و گوسفند است

>>>   غنی کوچی یک بی ریشه است و با مخکش هایش از زور امکانات امریکا مثل توله یک چند روز دیگر هم اینسو آنسو خواهند دوید و چند جفی دیگر هم خواهند زد، ولی روز های خود را باید حساب کنند۰
این امکانات باد امریکائی آورده برای همیشه نمی ماند، و غنی کوچی با بی بی گلش به همان جائی خواهند برگشت که از آنجا ارسال شده بودند۰ مصرف شان پوره شده۰

>>>   Azim Kohestani
خبر هایی از حملات لشکر وحشت قبیلوی تحت نام طالب در ولایات بغلان و قندوز حاکی از آنست که مردم محل دست به ابتکار عالی زده اند و در مقابل متجاوزین قبیله قیام نموده اند تا اینکه اشغال گران قبیله توسط جوانان شجاع اندراب و نهرین وخوست از منطقه بند دوم پلخمری عقب زده شدند فقط خطر فعلاً از طرف کرکر محسوس است که با تأسف اشغال گران ساتور بدست طالب که از حمایت بی دریغ ناقلین درمنطقه برخوردار هستند قصد حمله را دارند لیکن نیروهای ذخیره که متشکل از جوانان شجاع و آزاده شمال هستند وارد پلخمری شده اند که در این صورت امکان داخل شدن اشغال گران قبیلوی ( طالب ) به پلخمری ناممکن شده است .
خیلی دلم می خواهد که اتحاد قومی بر هم نخورد لیکن نمیشود که برادرم تیغ را بر گلویم بگزارد و من بریدن کله خود را تماشا کنم که برادری ما خراب نشود .
چاره دیگر نداریم فقط در مقابل این خشونت گری های وحشی های قبیلوی مردانه وار استادگی کرد تا برگردند به محل خود و دیگر جرأت تجاوز را در دیار ، خانه و کاشانه اقوام صلح دوست ، متمدن و بافرهنگ را از مغز های متعصب و متعفن خود دور کنند تا درسی شود به سردمداران داخلی و حامیان خارجی شان .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است