مردم ولسوالی دولت‌یار غور در دو راهی انتخاب
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۰    ۱۳۹۸/۶/۴ کد خبر: 159914 منبع: پرینت

۱- طالب تفکر وحشت و خون‌ریزی است. کسی‌که از طالب در لباس غیر طالب انتظار خوی آدم‌گری را دارد یا احمق است یا این‌که طالب را خر فکر کرده است. طالب با هیچ کسی شوخی ندارد و با هیچ تفکر نوگرایانه هم سر آشتی ندارد. تفکر طالب، تفکر تکفیر، کشتن، دریدن و وحشت‌آفریدن است. آنان‌که فکر می‌کنند با حمایت از طالب، رقیب کشی می‌کنند، خواب غلط دیده‌اند، زیرا تجربه نشان داده است که چاه کن همیشه در چاه است و نمونه‌های زیاد آن را در غور دیدیم که طالب حمایت‌گر خویش را با چه بی‌رحمی و قساوت کشته است.

۲- روی دیگر سکه دولت ناکارآمد و بی‌غم‌باش است. روزانه صدها آدم برای تحقق حاکمیت دولتی کشته می‌شوند آب از آب نمی‌جنبد. مردم ولسوالی دولت‌یار-غور ماه‌ها است که در برابر طالب می‌رزمند، قربانی می‌دهند، اما با بی‌مهری تمام دولت روبرو می‌باشند نه کمک نظامی برای آنان صورت می‌گیرد و نه هم حمایت دیگری که مردم روحیه بگیرند. بر عکس در برخی مناطق دیگری حمایت همه جانبه صورت می‌گیرد- خوب است صورت بگیرد- ولی برخورد دوگانه در برابر هراس افکنی و تروریزم کار نیکو نیست و مردم را مجبور به حمایت از طالب می‌سازد.

۳- شاهراه غور_کابل از چهل هشت ساعت بدین‌سو از سوی طالبان در منطقه کورک بسته شده است و آنان پاسگاه پولیس را پاسگاه خود ساخته‌اند، آنتن‌های مخابراتی قطع می‌باشد، این درحالی است که نزدیک‌ترین ولسوالی به مرکز غور دولت‌یار می‌باشد.

۴-جنگ پراگنده در اکثریت مناطق غور جریان دارد، ولی تجمع طالبان بالای شاهراه عمومی است که شاهراه هرات_غور را مدت‌ها است، مسدود کرده‌اند و حالا غور_کابل را هم بستند.

در این میان مردم در بی‌خیالی و بی تفاوتی دولت و ظلم طالب که بر محور حمایت دولت صورت می‌گیرد، قربانی می‌دهند و می‌سوزند.

امین کاوه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غور
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   به محترم کاوه ،
شما بازهم درانتخابات به نفع عبدالله یا قانونی با امرالله صالح رای بدهید زیاد مفاد میکنید همه مشکلات شما مرفوع میشود

>>>   اسم تان دولت يار است به تيم دولت ساز راي دهيد در شنگ دولت شريك ميشويد و نان تان در روغن تر ميشود. ورنه نان و چاي خورده روده قاق خواهيد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است