از این‌همه افترا و انتقاد چه هدف دارید؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۱    ۱۳۹۸/۶/۳ کد خبر: 159905 منبع: پرینت

نکته‌ها و علویت‌‌بندی‌هایم را بشنوید باز مرا ملامت کنید.
درست است که من گفته‌ ام «بازور‌گو و قانون‌شکن معامله نمی‌کنم»؛ اما کی گفته‌ ام که با فرمان‌دهان مدنیی چون زرداد فریادی، قیصاری، تره‌خیل و علی‌زی سازش نمی‌کنم.

نکته‌ی اول این‌که میان سازش و معامله از زمین تا آسمان فرق است و در زبان دری ما_ که نمی‌دانم زبان چندم ماست_ این نکته واضح شده. معامله از تعامل دوطرف گرفته است که من این کار را هرگز نمی‌کنم؛ اما سازش آن است که طرف پیشت بیایه باز مجبور هستی در بدل رای او و هوادارانش همراهش جوربیایی.

نکته‌ی دوم این‌که میان قومندان و فرمانده هم بسیار تفاوت است. قومندان، گرچه از زبان دری و پشتوی خود ما است اما با قهر و قُلدری و قانون‌شکنی رابطه دارد و قاف واژه‌ی قومندان نیز به همین معناها دلالت دارد؛ اما فرمانده معنایش در زبان شیرین پارسی ایرانی، فرمان‌دادن، دستور‌دادن و امر‌کردن است. بنابراین در چارچوب قانون امرکردن جرم پنداشته نمی‌شود و یک قاعده‌ی اداری و قانونی است. پس قومندان صیب قیصاری، زرداد خان، وکیل صیب علی‌زی و امثالهم، فرمانده هستند نه قومندان. ضمنن زرداد خان «فریادی» تخلص می‌کنند و با من، که «جیغی» تخلص می‌کنم، یک وجه مشترک نیز دارند؛ پس چرا با او سازش نکنم. او آدم شریفی است از جنس اشرف‌مخلوقات و من نیز نام اصلی‌ام اشرف است و این دومین وجه مشترک سازش ماست. او در گذشته با کرامات خود سگی از جنس آدم، مانند سگ اصحاب کف (یعنی سگ کفنده و توفنده) داشته است که آن سگ فرمان‌بردار او بوده و در مواقع حساس از آن سگ‌آدم‌نما برای تنبیه آدم‌های نافرمان و باغی_ که از مسیر سروبی می‌گذشته_ کار می‌گرفته و به این طریق و طرزالعمل کاری حق‌العبور قانونی دولت را حاصل می‌کرده. حال شما بگویید که با چنین تعریف، کرامات و اوصاف او قومندان و قانون‌شکن است یا فرمانده شریف و نام‌نیک؟

نکته‌ی سوم این‌که بعضی از رقیبان سیاسی من مرا ملامت می‌کنند که چرا خلیل‌الله فیروزی را از زندان رها کرده ام. و با دلاورخان سازش کرده ام. خوب اصل نکته این است که این کار من سه دلیل دارد و نکته دارد. نکته‌ی اول این‌که آقای پیروزی مژده‌ی پیروزی می‌دهد و نکته‌ی دوم این است که عدالت عمری و علیی من اجازه نمی‌دهد که آدم مریض را در کنج زندان نگه‌دارم و نکته‌ی سوم و آخر این‌که آدم مریض از دل مریض می‌آید.

حالا شما بگویید که از این‌همه افترا و انتقاد چه هدف دارید؟
پ.ن: منظور از علویت من در‌ اینجا همان اَولویت می‌باشد.

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زرداد
سگ
فرمانده
نظرات بینندگان:

>>>   غنی!
نیرنگ هایت عاقبت
خوار و ذلیلت میکنم دانم
مگر از بهر تو شاید
ذلیلت هم
نشستن زیر سایه
آن درخت آنچنانیست

>>>   غنی!
نیرنگ هایت عاقبت
خوار و ذلیلت میکنم دانم
مگر از بهر تو شاید
ذلیلت هم
نشستن زیر سایه
آن درخت آنچنانیست

>>>   aderi
جای خیلی ها تائثر است که دولت دست نشانده و یک عده چاپلوسان که از کنار چنین دولت ها نان میخورند ، کشور و نسل جوان را به گذشته ها برگردانند. تا که حمایت از کوچی گری و قبائل کنند و قانون دولت های قرن ۱۹ را پایدار نگهدارند در حالیکه کشور های دگر جهان با شرایط امروزی جهان به پیش میروند و ما به عقب.
با بلیون‌ها دالر یک قصر دارلامان باز سازی شد و‌چاپلوسان دولت غنی خود را پاره پاره کردند. در حالیکه سه هفته قبل کابل بودم و شهر از کثافت دیده نمی‌شود من در شهر نو کابل دستم را به بینی گرفته و رد می شدم و مردم کباب شناوری نوشجان مبکردند و در مقابل شان خندق کثافت و‌جوی های پر از چتلی میباشد. البته در تمام شهر جنین بود.
شما در تمام کابل یک ساحه نیم کیلومتری تمیز نمیبنید.
ملیون ها دالر خرچ جنشن استقلال ، بیرق می‌شود و صد برابر آن دوزدی می‌شود. چه ملتی....
من فعلا در ترکیه هستم ‌و ۶ شهر را با موتر دیدن نمودم.
بلی همین اوردغان که به پای گلبدین می نشست ، بیاید و شهر های ترکیه را تماشا کنید.
یک قدم چتلی نمیبنید و تمام کشور آباد و بهتر از امریکا و اورپا.
و هچ ترک بدون خانه نیست و برای هر باز نشسته یک منزل داده است. البته با بیمه کامل دایمی و همچنان برای فامیلش.
شرم باد ما.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است