چرا همه به این وضعیت دچار شده اید؟
فعلا بناچار، همه تن به بازی های آمریکایی سپرده و همه دروغ های شان را باور کرده و پشت سرهم فریب شان را می خورند، در حالیکه خود می دانند فریب است اما می خواهند باور کنند که راست در حالیکه اصلا راست نبوده و نیست...! 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۰    ۱۳۹۸/۶/۳ کد خبر: 159900 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)تلویزیون الجزیره طی خبر رسمی اعلام کرد که میان هیات آمریکایی و هیات طالبان در قطر توافق شده تا حکومت موقت چهارده ماهه در افغانستان ایجاد شود. این حکومت شامل سران فعال سیاسی احزاب مختلف و نماینده های طالبان می باشد.

اما زلمی خلیلزاد رییس هیات آمریکایی مذاکره کننده باطالبان در توییترش نوشت که درباره دولت موقت صحبتی نشده است ولی ایجاد حکومت موقت را نیز رد نکرد.
همچنین سهیل شاهین سخنگوی هیات مذاکره کننده طالبان نیز در صفحه توییترش نوشت که هنوز توافقی پیرامون دولت موقت نشده است.

در این میان، اشرف غنی خبر نشر شده از تلویزیون الجزیره را جدی گرفته و برای اینکه از قافله عقب نماند، بدون فوت وقت و تحقیق لازم، خود را به عربستان رسانید تا شاید با کمک عرب ها در دولت آینده پست رسمی در حکومت به دست آورد. غافل از اینکه اینها بازی های برنامه ریزی شده در سفارت آمریکا است و فعلا جنبه عملی ندارد.

در حقیقت، صلح با طالبان، حکومت موقت، انتخابات، انتحار و انفجار، دخالت روسیه و ایران و چین، همه و همه بازی هایی است که در سفارت آمریکا طرح ریزی شده و یک به یک به ترتیب اجرایی می شود.

شما فکر می کنید هزار و چهارصد نفر کارمند رسمی و محلی در سفارت آمریکا در کابل چه می کنند؟ اینها بیکار که نیستند و یا از چشم و ابروی این کشور خوش شان آمده باشد و برای تفریح به کابل آمده و در سفارت آمریکا کارمند شده باشند. اینها همه متخصصان اقتصادی و معدن شناسان و سنگ شناسان و مشاوران نظامی و سیاسی و روانشناسان زبده آمریکایی هستند که از خانه و کاشانه شان دور شده و همه خطرات را بجان خریده اند تا در راستای منافع کشورشان، افغانستان را غارت کنند.

پنج ماه پیش، تقریبا در آغاز رسمی بازی دولت موقت، آمریکایی ها عمران خان را در جریان این بازی گذاشتند ولی عمران خان نتوانست رازداری کند و این مساله را چندصباحی در دل نگهدارد و افشا نکند، وی سریع خبرنگاران را در دفتر کار خود دعوت کرد و از ایجاد حکومت موقت در افغانستان خبر داد.
عمران‌خان، حکومت افغانستان را به بن‌بست کشیدن گفتگوها متهم ساخت و پیشنهاد کرد که ایجاد یک ادارۀ موقت در افغانستان، راه حل به این بن‌بست به میان آمده درگفتگوهای صلح با طالبان خواهد بود.
عمران‌خان گفت که حکومت افغانستان در گفتگوهای صلح یک مانع است زیرا بر گفتگوهای طالبان با کابل تأکید می‌ورزد. نمی‌توانم بگویم که چی زمانی نیاز است تا یک حکومت موقت ایجاد شود و سپس یک انتخابات آزاد برگزار شود.

هرچند بحث ایجاد حکومت موقت از اوایل مذاکرات آمریکایی ها با طالبان مطرح شده است اما اینکه چه زمانی بصورت رسمی این پروسه کلید می خورد و جناب غنی رسما از جانب آمریکایی ها برکنار می شود، معلوم نیست ولی این بازی خوبی است تا همه سرگرم باشند و کارشناسان سفارت امریکا دقت بیشتری بر غارتگری های شان داشته باشند.

تا حالا به این نکته توجه کرده اید، چیزی را که خود ساخته و پرورش داده و در همه زمینه ها تامین اش کرده اند، باز می نشینند و با دست ساخته خود ماه ها مذاکره می کنند! خوب دست ساخته خود را به راحتی می توانند از بین ببرند. چرا این کار را نمی کنند...؟

واقعیت قضیه این است که در بازی آمریکایی ها با افغانستان، نه می شود منتظر حکومت موقت موثر بود و نه انتخابات شفاف، فعلا بناچار، همه تن به بازی های آنان سپرده و همه دروغ های شان را باور کرده و پشت سرهم فریب شان را می خورند، در حالیکه خود می دانند فریب است اما می خواهند باور کنند که راست در حالیکه اصلا راست نبوده و نیست...!
چرا همه به این وضعیت دچار شده ایم؟

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
طالبان
مذاکرات
بازی
نظرات بینندگان:

>>>   آزموده را آزمودن خطا است. ارگنیشینان اشخاصی اندکه تلاش بخاطر قدرت و صداقت مثل گذشته به ملت ندارند و نداشتند به بخاطر خدمت فداکاری تامین حاکمیت قانون و زنده نگهداشتن ملت هیچ برنامه مشخص علمی و عملی مثل همیشه با وجود صدا مشاور با معاش گزاف دالری و افغانی ندارند به خاطر میلیادر شدن احتمال میرود که زره زره خاک کشور را به معامله میگیرند مانند قرارداد ها معادن و جواهرات کشور به بیگانگان در ضمن فیر هزار ها راکت پاکستان به ولایات جنوبی و تعرض بیگانه با وجود 43 کشور قدرت دفاع را ندارند. به دلیل ریختن خون میلیون ها هموطن ما پاسخ نداشته خاموش اند ما را چوب سوخت ساخته اند.

ارگ نیشنان جفاکار مفسد و رهبران که لاف جهاد وطنپرستی میزنند و امتیاز گیری از دولت و خارجی ها میگیرند از تعرض و تجاوز دفاع از خاک وطن از نمی کنند مصرف عش ونوش در قفس ها طلایی اند مثل پرنده ها در داخل و خارج کشور زنده گی مینماید
فقط مثل همیشه در پی تماشای کشتار و جان کنندن و گدای و تولید لشکر بیکاری و لشکر محتادین و بیوه شدن آیتم شدن مادران وطن اند
این رهبران ارگ نیشینان دولت مداران از ابتدای شروع کار سیاست در طول 20 سال ثابت ساخته اند که به مفهم منافع علیای کشور ترقی و پیشرفت آبادی کشور بخاطر تامین صلح بهبود شراط زنده گی مردم و حداقل زنده نگهداشن مردم وجلو گرفتن فاجعه بشری انسانی و تامین استقلال ملی و تمامیت ارضی خاک دلسوزانه انجام نداده اند
چور و چپاول دارای ها عامه وپول بیت المال توسط ارگ نیشینان و مافیای دولتی که سیگار بیان کرد جز تباهی ملتوکشور چیز دیگری به ارمغان نمی ورد .
در نتیجه به جز مردم بیچاره و ملت زخمی تکه تکه شده تباه خواهید شد
آنها خانه امن در کشور با پول گزاف حرام بیت المال در خارج دارند
خدای تو رحم کنند برحال این ملت که خطرناک ترین دشمن بی وجدان دارد که نابودی ان ناممکن شده است
پیروز باد مردم شریف و نجیب ما
نابود و شرمنده شرمسا رباد وطن فروشان جاسوسان و خیانت کاران ملی کشور که کشور را به تباهی و خود را ملیادر از خون ملت ساخته اند
سربلند باد وطنپرستان واقعی وروشفکران مترقی و تمدن خوا ه ومجاهدین راستین که به وجدان پاک و ایمان داری با شکم گرسنه حلق تشنه و پای برهنه جهاد مقدس کرد وخود در راه وطن شهید ساخت . تا وطن آزاد و آباد شود که فاملیش بی سرنوشت و اولادی دست به گدای میزند
خداوند دانا و توانا است
وطن ام کشور آبادی و امانت نیکان ام رسالت ما است که به ترقی و پیشرفت سوق اش بدهم و صاحب اش باشیم
بدون آن بی هویت و بی اصلیت خاک بر سرم و شرمنده خواهند بود ملت مرده شمرده میشوم
من در هیچ یک حزب سیاسی و نهاد مدنی نیستم
شغل آزاد دارم خدمت به خانواده و جامعه را رسالت خود میبینم در درد هموطانان خود را شریک میدانم
من مادر ام همه اولاد های که شهید و مجرح میشود قلب ام را آتش میزند
طرفدار مرگ هیچ انسان حتی حیوانات هم نیستم
چون انسان قابل اصلاح است اگر بخواهد
سربلند باد کشور ما ملت قربانی شده

امینه وهابزاده

>>>   يگانه راه نجات راي به احمد ولي مسعود ميباشد

>>>   والله غنی بیچاره است بعد از خدمات مخلصانه ای طوال عمر به خارجی ها امروزه از پروژه حذف گردیده ورنگش خلاص شده!!! ببینید انسان چقدر حریص است خارجی ها اورا تا چه حد بالا بردند وتا سرحد بی مغز متفکر نمیدانم چندم جهان رسانیدند وتا قصر ریاست جمهوری منصوبش کردند و هزار ها ملیون دالر در اختیارش گذاشتند وچه نبود که نکردند هنوز بسنده نکرده وبسوی غلام غلام غلام دویده تا شاید دردش را دوا کنند ویا لا اقل با وعده ووعیدهاوتاکید بردوام وعده های قبلی چند ریالی در کیسش بریزند بی خبر ازین که انها اراده واختیار ندارند هرچه از بالا امر شود اجرا میدارند

ترسم نه رسی به کعبه ای کوچی
این راه که تورفته ای به ترکستان است
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   - همی امریکا که یهود میگین یانصارا هرچی میگین هزاران ملیارد دالر برای ما کُمک کرد
- اما ما مسلمانای مجاهد از اول تا آخر بجـــــز دزدی اختلاس کیسه بری کاری نکردیم ،
- اگه وزیر تعیین شد وزارت را قومی وتنظیمی وسمتی ساخت و باقی مردم واقوام را طرد کرد
-اگه معین تعین شد با استفاده نامشروع از صلاحیت چوکی هارا بفروش گذاشتند تا هرچه بیشتر پول حرام جمع کنند میگی دروغ است ؟؟ تو از هزار منسوب وزارت داخله پرسان کو بگو همی ایوب سالنگی بگفته پرتو نادری دزد سلاح بدست ، آمرهای حوزه ومعاونین حوزه رابه چی اساس تعیین میکرد؟
-اگر وزیر مالیه تعیین شد بجای ای که بفکر ازدیاد عایدات باشه اول کوشش میکنه چند کیسه بُر ماهر از دوستانش را بحیث رئیس گُمرک هرات حیرتان تورخم تورغندی تعیین کند اگه میگی دروغ است برو وزارت مالیه پرسان کو همو زاغ خیل وال وقتی وزیر بودچگونه روسای گمرک تعین کرده بود ؟
-اگه همو یهود یا نصارا برای ما سلاح اصل می فرستد تا ازان برضد اشرار خود استفاده موثر کده بتوانیم همی مجاهد ما او سلاح ره می فروشه و بعوض او سلاح بدل بی کیفیت پاکستانی را می گذاره ،
به اینجا کی مقصر است یهود یا مجاهد دزد ؟
- اگه همو بازهم بما کمک می کنه میگه شما هم برای خود پنتاگون کوچک بسازید پولش را ما میدیم ،
بازهم امی مجاهد تقلب میکنه وقرارداد را به پسرش میده ، او هم پنتاگونی میسازه که نه درمقابل زلزله مقاومت داره نه درمقابل برف وباران ، حالا به نظر تو کی خاین است همو یهود ونصارا یا همی مجاهد نمای گمراه ؟
-همو یهود ونصارا از پول مالیه مردم خودبه ارزش چهل ملیون دالر دارو و دوارا ازو طرف دنیا میاره به کابل وبه وزیردفاع میگه اینه ازینا برای تداوی سربازا وافسرای خود استفاده کُو ،
همی وزیرمجاهد ای دوا ودارو ره به بازار سیاه می فروشه وپولشه به جیب میزنه !حالا دزد راهزن وطن فروش وخائن او یهود ونصارا ااست یا ما ؟؟
-اگر برای اینکه تحصیل کرده وگویا ظرفیت کاری دار ه وزیر تعیین شد سرش درین جا با حکومت وکونش با اشرار در ارتباط میشه، میگی دروغ است ؟ همو عکس زاغ خیل واله ببین با سردستک های اشرار دست بگردن در دبی چکر میزنه ،حالا که منافق است ؟ ما یا یهود ونصارا ؟؟ تنها همی زاغ نیست ؛ توصبرکو ، یک کمی پله ترازوی اشرار ماوشما سنگین تر شوه او وقت می بینی که نیمی از حکومتیها دستکی های اونا بوده وخود شان هم با افتخار اقرار کُنن ،
اگه برای اینکه کدام قوم بیرون از حکومت نباشه تشکیل غیر ضروری ونامشروع میسازن وکسی را بنام رئیس اجرائیه پنجاه فیصد سهم دادن ،ای شخص اگر دنیاره رنگ سرخ بگیره او تنها سر بینی اش سرخ است وبس ، اگه نیمی از نفوس افغانستان از بین بروه سرشان خبرهم نیست، هر روز کومه هایش از چاقی بیشتر می پُندد،اگه میگی دروغ است همی عبدالله ره ببی، روزی نیست که سی چهل پولیس شهید نشه مردم ملکی همی رقم ، اما او هیچ رنج نمیبره ، هیچ تشویشی نداره ، هیچ حس مسئولیتی نداره ،خنده میکنه ، گویا افغانستان گُل وگلزار است همه مردم خوش وارام هستن،فکر میکنه زندگی همه مردم مثل او ومصطفی مستور لوکس و در رفاه اس ،منافقته ببی:خودش پیشنهاد میته که امی خلیل الله فیروزی آزادشوه بیچاره مریض اس نمره بدنامی داره، بعد اعلان میکنه که اینه : غنی فیروزی ره ازادکد ! پول گرفته !!
-اگه ملیون ها دالر دادند که شما همی مواد مخدره یک چاره کنین که گُم شوه ،پول را دودسته میگیریم، اول امی السوال دوم قوماندان مردمه تشویق میکنه کشت کو هرچی می خوای کشت کو ، حق ما فراموش نشه ، ووقتی حاصل جمع شد صرف برای نمایش وفریب کاری مزرعه که حاصلش قبلا جمع شده وسهم السوال و قوماندان هم پرداخته شده را تخریب میکنن واز او فلم میگیرن، از قاچاقبرای که سهم ندادن اگه موادش را ظبط کردن ، آن را دزدی وبجایش مواد دیگری را آتش میزنن ، حالا کی به این وطن خائنه ما یا خارجی ها ؟
عسکر ماره درس و آموزش نظامی میده او بجای کشتن اشرار ، مُعلمش را می کُشه ، ای نشانه جهل اس یانیس؟ -
وقتی همه ما دزد وطن فروش خائن باشیم تاریخ پنجهزار ساله چی که پنج ملیون ساله هم باشه هیچ ارزشی نداره،
اگه صوبه پنجم شویم تقصیر کی اس؟ از یهود نصارا س یا ازمسلمان مجاهدنما ؟همی دیروز سرزمینکه پنجاه سال تاریخ داره بالای سرزمینیکه پنجهزار سال تاریخ داره دوصد را کت زد ،درمقابل مسئولین امنیتی صرف شمارکردندوبس ، جوابش را هیچ کس داده نتوانست ،
اگه رئیس جمهور شد تاوقتی برایش بوجی بوجی دالر میدن راضیس ،ووقتی دوره حکومتش ختم میشه خودرا مخالف همو قدرت معرفی میکنه،
اگه پول دادن که امی زن هم انسان اس بگذارین قسم مردا در حکومت شما کارکنن سهم داشته باشن ، یک مشاور ،یک فرد گمنام بد اخلاق بجای مساعد کردن زمینه کار لنگای زناره بالا میکنه ،خدابشرمانه تو بد سرشت ، بیشرفه ،
-یک گروپ تاجر های قومی ذره ئی به فکر وطن خودنیستن فقط به منافع شخصی خود فکر میکنن ، تاوقتی درحکومت هستن وجیره خودرا اخذ میکنن هیچ مشکلی ندارن دنیا گُل وگُلزار اس ، بمجردیکه از چوکی دورشد همه چیز به نظرش سیاه میشه ،شروع میکنه به عیب شماری حکومت ،سراپا حکومترا مقصر وناکام توصیف میکنه، امروز به ای گروپ فردابا او گروپ مصروف معامله اس ،هیچ برنامه وپلانی ندارن ، تنها چیزی که بلدن تقسیم چوکیهاس ، ترام با مشاهده این رفتار حکومتیان مفسد افغانستان فهمید ازین مردم چیزی ساخته نیست ، گفت: ما پولیس نیستیم ، بان یکدیگر خودرا بخورند بماچی ؟
v

>>>   درحالیکه اکثریت السوالی های ولایت هلمند درتصرف اشرار اجیر پاکستان قرار داردوهمه مکاتب یعنی دروازه های علم و دانش مسدود است هزاران طفل وجوان معصوم ومظلوم هلمندی از آموزش محروم هستند وکـیــلــــه زیبای هلمنـد تشویش لـروبـر را دارد، درکنار همه مشکلاتیکه درکشور مخصوصا درین برهه موجود است همه اینهارا یکطرف نهاده به فکر پاکستانی ها است ،از رئیس جمهور در برنامه تلویزیون طلوع سوال دارد که چرا به فکر پشتون های آنطرف نیستی،؟ این وکیله ماده بهتر بود با منظور پشتون ازدواج میکرد تامی توانست خدمتی بیشتر به آنها ارائه نماید >
همین وکیله اگر وکیل هلمند است چرا یک مراتبه به طرف کمپنی نمیرود تا زندگی فلاکت بار ومحرومیت بیجا شدن هلمندی هاراا که در زیرخیمه ها درین تابستان سوزان زندگی دارند ببیندوبه آنها شخصا کمک کند ،اگر این وکیله خودرا زحمت دهد واقلا برای یکبار به مشاوریت ارشد ریاست جمهوری نزد محترم داکترصاحب فضلی مراجعه کنند صد فیصدیقین دارم که کمک زیادی رابه مهاجرین هلمندی باعث میشود ،
آیا نحوه زندگی همه پشتون های جهان در پاکستان درهند دراسترالیا وسایر نقاط جهان از مسئولیت افغانستان است؟
آیا این مناسب است که برادران هزاره هم به فکر هزاره های آنطرف یعنی باشندگان کویته پاکستان باشند وترکمن های فاریاب به فکر مردم ترکمنستان و تاجک ها درمورد مردم تاجکستان فکر کنند ، مردمان ازبک به فکر زندگی ازبکستانی ها باشند ؟؟ عرب تبارها به فکر عرب های خلیج یا سعودی باشند ؟
آیا اعراب اکثریت شان درکشورهای مختلف عربی از یک قوم وزبان ودین نیستند ؟ از شام تا بغــداد و حجــاز ومکه ومدینه ، هستند ، پس باید همه یکی شوند ویابنام قــــوم وزبان درامور یکدیگر مداخله کنند وهمه یک کشور شوند ؟
کشورهای زیادی دارای زبان مشترک هستند باید همه اینها یک کشور شوند؟ویا بنام اینکه زبان شان مشترک است درامور زندگی هم مداخله کنند؟ مثلا انگلستان استرالیا امریکا ودیگران،
سیاسیون پشتون تبار پاکستانی علنی درمقابل رسانه ها میگویند:
وقتی درکشمیر صلح وآرامش نیست درافغانستان هم باید کشت وخون جاری باشد ،
بیشترین مداخله تعرض ترورست پروری وصدورآن به افغانستان توسط نظامیان یا مولاناهای ترورست پشتون تبار پاکستانی صورت میگیرد وبیشترین ضرر شان هم به پشتون های افغانستان وارد میشود،
درمبدا همه ابنای بشر از یک نسل وقوم هستند ، نباید از نام قوم استفاده سیاسی گردد ،
ر

>>>   برای اینکه هنوز هم مردم ما بخصوص غیر پشتون در خواب غفلت هستند .از هژده سال به این طرف واز سالهای متمادی پشتون ها با خوش خدمتی به باداران شان (تمام غربی ها ودر چند دهه اخیر اعراب بدوی )نیز به لیست باداران شان افزوده شده وطن و مردم را اعم از پشتون ها وتاجیک و هزاره و ایمان و اوزبیک و پشه ای وترکمن وغیره ملیت ها تباه نموده اند ویک گروپ سکولار و تحصیل کرده های پشتون در خدمت خارجی ها قرار داشته و دارند وبه منفعت جیب آنها خدمت وجان فدایی میکنند وکرده اند .و درک سیاسی آنها به اندازه بذل و بخشش باداران شان است وبیسوادی وفقر و بیخبری از دین و آرمانهای آن به ای جا کشیده شده است .که امروز گاهی به دامن دوست دست می اندازیم و گاهی به درگاه دشمن .

>>>   احضار دکترغنی به ریاض برای آخرین مشوره و هشدار
در آستانه اعلام رسمی توافق نامه بین امریکا و طالبان، دکترغنی برای آخرین دور مشوره های اخطار آمیز به ریاض احضار شده است. از آخرین مصاحبه دکترغنی این طور پیدا بود که احتمالاْ در برابر فیصله یی که در قطر صورت گرفته، ایستاده گی خواهد کرد. با این حال توافق امریکا- طالبان ظاهراْ تابع یک « مرحله انتقالی» است و امکان آن وجود دارد تا غنی را قانع کنند که از انتخابات صرف نظر کرده و برای ۱۴ ماه یا بیشتر از آن در حکومت باقی بماند.
دکترغنی طرف اصلی در برابر طالبان نیست و نیروهای سیاسی و مدافعان مدنیت و حقوق شهروندی هنوز در حاشیه نگهداشته شده اند. شاخص تعیین کننده درین ماجرا آن است که دیده شود روسیه، هند و ایران آیا در مراسم امضای توافق رسمی بین طالب و امریکا به حیث بیمه کننده گان منطقه یی اشتراک می کنند و یا خیر؟ هرگاه ( به ویژه) هند و ایران درین تعامل حضور نداشته باشند، طالب با همه سازو سامانه داخلی و منطقه یی اش دم خوش نخواهد زد. پاکستان و عربستان همواره حامی طالبان بوده اند. اما راهی که امریکا در پیش گرفته در ضدیت با جنگی است که تا کنون در افغانستان انجام است. نواختن دهل سرچپه، به خاطر حفظ صرفاْ پایگاه ها در افغانستان با کمترین هزینه است و بدین ترتیب افغانستان را به کام گرگان رها می کند.
در تقدیر این پلان چیزی بیشتر از یک شکست نوشته شده است. رها کردن افغانستان در جنگل افراطیت و حاکمیت تک روشی به نفع هیچ کس نیست.

>>>   طرح حکومت موقت!!
الجزیره: آمریکا و طالبان بر روی ایجاد دولت موقت در افغانستان توافق کرده است.
به گفته شبکه الجزیره: نماینده گان آمریکا وطالبان روی دولت موقت برای یک دوره 14 ماهه به توافق رسیده است.
طالبان در پی این توافق خواستار قطع حمایت آمریکا از حکومت کابل در دوره دولت موقت شده است..!!!
# با چنین وضعیتی، احتمال زیادی وجود دارد که تمام نیروی های آمریکایی در زمان نزدیک از افغانستان خارج شود. و حامد کرزی ریس جمهور پیشین کشور به عنوان ریس دولت موقت تعین خواهد شد. با روی کار آمدن حامد کرزی به عنوان ریس دولت موقت اوضاع سیاسی اقتصادی و امنیتی برای اکثر اقوام و مخصوصن هزاره ها تنگ خواهد شد. حامد کرزی عبدالرحمن دوم برای تکرار تاریخ خونین هزاره ها خواهد بود، اشرف غنی خیلی بهتر از حامد کرزی برای هزاره ها بود.
منتظر زمان میمانیم زمان بهتر از گوینده ای حقایق را سخن خواهد گفت...
میترا

>>>   Aqela Moradi
طالبان و آمریکا هردو گفتگو و توافق روی حکومت موقت را رد کردند
با این حال باید منتظر نشست های بین الافغانی باشیم
اما به نظرم که کرزی به اندازه اشرف غنی متعصب نیست
شاید تعصب داشته باشد ولی به اندازه اشراف غنی نیست با این حال نباید به آمدن صلح و تمام شدن جنگ خوش بین باشیم چون نا ممکنه

>>>   جنگ کشتارگاه کسانی است که همدیگر را نمی شناسند
به نفع کسانی است که یکدیگر را میشناسند ولی همدیگر را نمی کشند

>>>   جزییات تازه از گفتگوهای قطر/ پذیرش آتش‌بس و عدم تشکیل دولت موقت
طالبان قطر - جزییات تازه از گفتگوهای قطر/ پذیرش آتش‌بس و عدم تشکیل دولت موقت
در ادامه مذاکرات میان امریکا و گروه طالبان در دوحه، خبرهای جدیدی از نزدیک شدن دوطرف به امضای توافق‌نامه شنیده می‌شود اما...
در ادامه مذاکرات میان امریکا و گروه طالبان در دوحه، خبرهای جدیدی از نزدیک شدن دوطرف به امضای توافق‌نامه شنیده می‌شود اما هنوز بر سر برخی مسایل اختلافاتی وجود دارد.
یک منبع طالبان از قطر به خبرنگاران گفت که شماری از افراد تصمیم‌گیرنده طالبان این پیشنهاد ایالات متحده را پذیرفته اند كه عساکر امریكا تا پایان سال افغانستان را ترك نكنند، اما بعضی از رهبران این گروه خواستار خروج سریع نیروهای خارجی استند.
رهبران طالبان دو درخواست ایالات متحده را پذیرفتند؛ اول اینکه آتش بس در افغانستان اعلام شود و دو طرف به یكدیگر حمله نكنند و دومین پیشنهاد پذیرفته شده این است که دولت موقت تشکیل نشود و آنها در کنار هم با دولتی کار کنند که یک دولت مستقر در افغانستان باشد و شورایی داشته باشد که ملا برادر از دفتر سیاسی طالبان به حیث معاون فعالیت خواهدکرد.
این شورا دارای بدنه ای خواهد بود که در آن نماینده گان قبایل مختلف افغانستان به حیث معاون خدمت خواهند کرد، اما وسعت این شورا هنوز مشخص نشده است.
اگرچه درباره تشکیل شورا مخالفتی نیست، اما درباره اختیارات آن مخالفت هایی وجود دارد.
این شورا همچنین با دولت ادامه خواهد یافت، اما رهبری کشور توسط رییس جمهور اشرف غنی اداره می شود، که به احتمال زیاد دارای اختیاراتی برابر با شورا خواهد بود.
ایالات متحده ۲۰ ملیون دالر به شورا پرداخت می کند و بخش عمده ای از این پول برای بازسازی در مناطقی صرف می شود که در سه سال گذشته توجهی به آنها نشده است.
منابع طالبان در قطر به خبرنگاران گفت که این قطعنامه شامل معاشات پرداخت شده به طالبان مسلح درگیر در جنگ و افراد واجد شرایط آنها برای پیوستن به اردو و پولیس ملی خواهد بود.
تا زمانی که ایالات متحده به طور کامل افغانستان را ترک کند، مناطق تحت کنترول طالبان توسط طالبان محافظت می شود، اما امور اداری توسط دولت مرکزی و شورای موقت اجرا خواهد شد.
شورای موقت که اختیارات وی در مذاکرات بین افغانستان مشخص خواهد شد، دو سال دوام خواهد یافت.
تحت این شورا انتخابات آینده برگزار و تغییرات در قانون اساسی انجام می شود.
منابع خبرنگاران در قطر، می گویند که طالبان برای گفتگو در این موارد آماده استند، اما هنوز هم می خواهند برای گفتگو با یکدیگر زمان بگذارند.
دولت هنوز نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است، اما مقامات طالبان در قطر به خبرنگاران گفتند که موافقتنامه احتمالی بین آنها و ایالات متحده در صورتی امضا می شود که رییس جمهور اشرف غنی آن را تصویب کند.
روزنامه نگاران می گویند رییس جمهور غنی برای جلوگیری از مداخلات پاکستان به دنبال کمک دولت عربستان سعودی است.
اگر پاکستان مداخله نکند، ممکن است زمان پایان جنگ افغانستان فرا رسیده باشد.
به طور رسمی، نه طالبان و نه زلمی خلیل‌زاد این اطلاعات را تأیید نکرده اند؛ اینها اطلاعاتی استند که می توانند بعداً تغییر کنند و در گفتگوهای امروز هیات امریکایی و طالبان به شدت مورد بحث و گفتگو قرار بگیرند.
صلح و انتخابات
مردم صلح می خواهند؛ اما صلحی که مردم افغانستان مد نظر دارند با صلحی که امریکا در صدد تحمیل آن است، فرسنگ ها فاصله دارد.
مردم افغانستان می خواهند امریکا به جنگ مرگبار و خونینی که بر آنها تحمیل کرده پایان دهد تا آنها بتوانند در کنار همدیگر استقلال و آزادی و امنیت شان را جشن بگیرند و یک مردم سالاری بومی و خودپرورده را مستقر کنند.
این بدون شک با آنچه امریکا می خواهد از بنیاد فرق دارد. دولت می خواهد انتخابات برگزار شود؛ اما سفارت یک قدرت خارجی در کابل، اعلام می کند که اولویت اصلی صلح است. هم حکومت و هم سفیر امریکا به نیابت از مردم افغانستان سخن می گویند. این مردم کی و کجاست که هرکسی ادعای خود را به آن نسبت می دهد؟ آیا مردم یک مفهوم برساخته ذهنی و انتزاعی است یا وجود خارجی هم دارد؟

>>>   مذاکرات صلح امریکاباطالبان، شرایط واوضاع داخل کشور مارا پیچیده تر، هموطنان مارا آسيب پذیر تر و روابط بين‌المللي افغانستان رابا ابهام بیشتر مواجه ساخته است.
در روی دیگر سکه مذاکرات، دیده می شود که امریکا طالبان را مشروعيت بیشتر داده، آنها را از یک گروه تروریستی مزدور به یک قدرت سیاسی تعین کننده در افغانستان بدل کرده است.

>>>   دراصل این مذاکرات بین امریکا وپاکستان است ظاهر صحنه تنام افغانستان وطالبان وحکومت یاد میشود ، مغلوم میشود که پاکستان توانست امریکارا هم مانند روسها شکست دهد وبازهم مانع رشد افغانستان شد، هرچه پاکستان بخواهد همان میشود ، همین ترامپ مورچه زرد از روزیکه کاندید شد وکمپاین شروع کرد وحرف های گفتمثل: مردم افغانستان 99 فیصد شان مفکوره طالبی دارند، اگر آنها مارا نمی خواهند ماهم نمیخواهیم،از همان سه سال پیش معلوم بود که رفتنی است،
ر

>>>   درام صلح و جنگ دنباله دار است
بکشور پرده هایش بی شمار است
گهی جنگ و جدل آید به میدان
زمانی صلح کاذب در شعار است
بنام صلح جنگ داخلی است
سپاه داعشی اندر قطار است
سیا دارد طرح جنگ خونین
ز پیمان قطر این آشکار است
دفاع از جان و ناموس فرض باشد
که امریکا پلانش مردار است

>>>   همه دنیا تن به بازیهای کثیف آمریکا دادند خدا آمریکا را نابود کند

>>>   رحمت الله نبیل:کمک نظامی ایران به طالبان براساس تفاهم نامه اتمر با شمع خانی رییس امنیت ملی ایران بود !
رحمت‌الله نبیل «پس از استعفای آقای اتمر از چوکی مشاوریت امنیت ملی، ما شاهد فاش شدن تفاهم‌نامه‌ای بودیم که میان آقای اتمر و علی شمعخانی، رییس امنیت ملی ایران به امضا رسیده بود. در این تفاهم‌نامه آمده بود که تهران به‌خاطر جلوگیری از نفوذ داعش به ‌طرف ایران، می‌تواند با طالبان در غرب افغانستان هم‌کاری کند و پس از آن که حرف‌هایی در مورد کمک ایران با طالبان در غرب افغانستان بلند شد، علی شمع‌خانی به حکومت افغانستان پاسخ داد که بر اساس این تفاهم‌نامه به طالبان سلاح و مهمات داده است».

>>>   تنها برای ادویه" دیگ" در لویه جرگه مشورتی صلح نزدیک به ۵٫۵ میلیون افغانی به مصرف رسید

>>>   Anwar Rawi
فاشیست ها با هرشکلی که تظاهرکنند همان فاشیست اند ؛
چه با سرخی و سفیده و منیژوب پتلون و نکتایی و شکل لیبرال دموکراسی تظاهرکنند چه با ریش و پشم امارت اسلامی و یابا بیرق سیاه و شمشیر و ساطور خلافت اسلامی همان خری باشند که ما آنها را بنام فاشیست می شناسیم ...
همچنان برای ما فرقی نمی کند که به کمک کدام بادارشان بلاجان ما می آیند ؛ به کمک استعمار غرب و یا شیطان زدگان عرب ؛ هیچ فرقی ندارد ...
من مطمین هستم که یکبار دیگر جبهه مقاومت سربلند می کند و اینبار ما همه پیرو جوان به دور آن جمع خواهیم شد و برای دفاع از کشورمان و آزادی و عدالت اجتماعی برای هموطنان ما خواهیم جنگید ؛ یا مرگ یا آزادی و عدالت اجتماعی .

>>>   Farid Bahman
كاش يك نَفَر "حق شناس" پيدا ميشد كه حد و حدود "حق " هزاره ها، حد و حدود "حق " پشتون ها، حد و حدود "حق" تاجيك ها، حد و حدود "حق" ازبيك ها، حد و حدود "حق" تركمن ها، حد و حدود "حق" سني ها، شيعه ها، إسماعيلي ها، وهابي ها، هندو ها، احمدي ها، بهائي ها، گوجر ها، عرب ها، سادات، پاميري ها، نورستاتي ها، پشه يي ها و.... را از روي منطق برامده از واقعيت هاي مستند تعيين كند.
قانون اساسي كشور اساسي ترين حق را به تمام اينها داده است. همه شهروندان افغانستان در مقابل قانون و بر إساس قانون مساوي هستند چي نر باشند چي ماده.
"حق" تصميم گيري در ساختار قدرت بايد قانوني باشد. شهروند بر اساز ساز و كار مردم سالار نشأت كرده از قانون حق مشاركت در تصميم گيري هاي قدرت را دارد.
انهاي كه فكر ميكنند و از تجربه ١٨ سال درس نگرفته اند كه دولت و حكومت هاي مشروعيت يافته از قرار داد-توافقات در سهم گيري تباري هنوز هم كار امد است و كشتي شكسته افغانستان را به ساحل امن ميرساند ، منطق تقسيم قدرت بر اساس تبار و مذهب را روشن بيان كنند.
ما دو منطق را تحربه كرديم:
١- تحربه منطق سگ جنگي هاي كابل.
٢- منطق كنفرانس بن اول كه بر اساس ان مرده ريگ سياست خشن و مسلحانه دوران سگ جنگي هاي كابل تجسم "ديموكرتيك" يافت و قانون اساسي ناديده گرفته شد.

>>>   Saboor Raheel
عبدالله گفته است در روزهای نزدیک خبر خوشی به مردم کشور دارد.
چه حدس می‌زنید؟ همو رخ ناشناخته‌اش را نشان خواهد داد، یا یار رفته باز خواهد آمد؟

این آقای تنها در موسم انتخابات ماشین‌اش چالان میشود و درست با ختم انتخابات گل میشود که نه با تیله چالاک میشود و نه با هندل. پس از انتخابات برای پنج سال دیگر خاموش است و به خواب می‌رود- شاید برای انتخابات دیگر چارج می‌گیرد.

>>>   اشرف فروغ
مچم سرنوشت انتخابات و تیم ها چه خواهد شد خو یگان نوشته ها و تعریف ها در حمایت از فلان تیم و فلان کاندید ره که از یگان رفقا در فیسبوک می‌خوانی، احساس می‌کنی حین خواندن دستی از آن نوشته بیرون شده و به دماغت با مشت می‌کوبد و یا دهانی برآمده و به صورتت تف می‌اندازد.
دماغت ره مالش می‌تی و تف ره از صورتت پاک می‌کنی و با تعجب از خودت می‌پرسی واقعا ای ره همی آدمی که مه می‌شناسم نوشته؟

پیش تان سر لچ کرده و پای تان ره می‌گیریم وقتی با یک تیم قرارداد امضا می‌کنین یا اگر از قبل کردین، خایه مالی از شما خواست با جان و دل قبول کنین، اریکین گرفتن از تان خواست به چشم ها بگویین و با دل قبول کنین، اگر از تان خواست پای شان را مشت و مال و چاپی کنین بکنین خو همی تبلیغ ده فیسبوک ره قبول نکنین.

مردم دیگه مثل مردمای سی و چهل سال قبل بی خبر نیستند.
لطفاً به ریش ما نخندید.
به خدا ما خر نیستیم.

ریش تان ره می‌گیریم آغا جان🙏

>>>   پول معاش خانواده های یتیم و بیوه شهدای جهاد و مقاومت حیف میل واستفاده کمپاینهای انتخاباتی اشرف غنی زیرنام جشن استقلال صورت گرفته
بها بقایی

>>>   قاری غلام محمد مصون
تفکیک نمودن وسره را ازناسره جداکردن و حق و باطل را تشخیص دادن کاری است مهم و خصوصا درین لحظات حساس و سر نوشت ساز کشور که هرکس برای خواسته اش از هر ممکنی استفاده مشروع ویامشروع می نماید وبه فرمایش رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و سلم : یاتی علی الناس زمان لا یبالی المرء ما اخذ ، امن الحلال ام من الحرام . امروز هم اکثریت برای بدست آوردن متاع ومال دنیوی ازهیچ راهی دریغ نمی ورزند و خداکند دهنده پول ازهر طیف ویا هر کسی باشد واین موارد را در دوره اتتخابات پارلمانی شاهدیم و اکنون فرصت طلایی برای تعدادی بدست آمده تا بوق وکرناهای که به اختیار شان قرار یافته به تبلیغات ونفع کسانی به پردازند که در پنج سال گذشته آنچه بر ملت روا داشته شده استمرار یابد و متاسفانه برخی به این دامهای چیده شده گرفتار آمده اند واگر لختی به خود آیند این جالها را میتوانند ازهم فروپاشانند وبا سراغ کسی روند که تا کنون امتحان منفی نداده ویا به میدانهای سیاسی انحرافی ازآن مشاهده نگردیده است و امید واریم سرنوشت امت اسلامی درکشور عزیزما بدست آنا نی رقم خورد که همه خودرا درآن نظام به بینند وحقوق همه از زن و مرد و پیر و جوان بدون اینکه ضرر وزیان متوجه این و آن گردد متحقق شود نه به خواهران مان از آدرس ارگ حرف ناسزا شلیک شود ونه از آدرس ورزش برچسب های ناروا شنیده شود ونه هم شریکان قدرتی باشد که یکی دیگری را متهم وخود را برای الذمه معرفی بدارد و همه نا بسامانیها برچیده شود و وحدت از دست رفته دو باره بدست آید قرآنکریم می فرماید :
آن الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم
را هست وچاه و دیده بینا و آفتاب تا آدمی نگه کند پیش پای خویش
چندین چراغ دارد و بیراهه میرود بگذار تا بیفتد وبیند سزای خویش.

>>>   مجتبی رضایی بزرگمهر
به حکمتیار رای خواهم داد!!!
شاید تعجب کرده باشید، این وطن با این شاکله به درد هیچ کسی نمیخورد، عده ای فاشیست ۳۰ ملیون نفر را گروگان‌گرفته اند و خود سرمایه دار شدن، از طرفی دیگر تمام سیاسیون و تمام مسئولین کشور در پی نابودی کامل کشورند حال که همه قصد نابودی کشور را دارند هیچ کس بهتر از گلبدین حکمتیار نمی تواند افغانستان را نابود کند، کافی است که ۲سال حکومت را به دست این مرد توانا بدهیم دیگر اثری از این کشور نخواهد بود، و همین بهتر که این‌کشور به نابودی تمام برسد تا حداقل نسل های بعدی در یک کشور جدید با شاکله جدید زندگی بهتری داشته باشند.

>>>   امروز سرنوشت کشور تعیین می گردد. پیام ترامپ از سوی شیوخ ریاض به اشرف غنی احمد زی ابلاغ می گردد. از تصمیم کاخ سفید تشکیل دولت موقت با اشتراک طالبان باشد، از اشرف غنی به پاس خدماتش سپاسگزاری شده، چک درشتی به وی سپرده می شود تا برود و تا پایان عمر در آسایش و آرامش بیاراماید.
مگر هرگاه تصمیم بالاجای بر برگزاری انتخابات باشد، چک درشت تری به او داده خواهد شد تا برود و و انتخابات را به راه بیندازد. یعنی باز هم مضحکه یی مانند مضحکه جای کیری در راه است‌.
اما باید پیش از پیش گفت که این بار مردم تاب و تحمل تقلبات گسترده و خیمه شب بازی و مسخره بازی را ند ارند و خطر بسیار بالا است که کار به جنگ و خونریزی بکشد‌
اگر انتخابات برگزار گردد، هیچ رسالتی بالاتر از جلوگیری از پاییدن بیشتر غنی در ارگ نیست. باید همه نامزدان پیرامون یک تکت مشترک گرد بیایند.
ارینفر صاحب

>>>   Rawi
فاشیست ها با هرشکلی که تظاهرکنند همان فاشیست اند ؛
چه با سرخی و سفیده و منیژوب پتلون و نکتایی و شکل لیبرال دموکراسی تظاهرکنند چه با ریش و پشم امارت اسلامی و یابا بیرق سیاه و شمشیر و ساطور خلافت اسلامی همان خری باشند که ما آنها را بنام فاشیست می شناسیم ...
همچنان برای ما فرقی نمی کند که به کمک کدام بادارشان بلاجان ما می آیند ؛ به کمک استعمار غرب و یا شیطان زدگان عرب ؛ هیچ فرقی ندارد ...
من مطمین هستم که یکبار دیگر جبهه مقاومت سربلند می کند و اینبار ما همه پیرو جوان به دور آن جمع خواهیم شد و برای دفاع از کشورمان و آزادی و عدالت اجتماعی برای هموطنان ما خواهیم جنگید ؛ یا مرگ یا آزادی و عدالت اجتماعی .

>>>   وقتی افرادی مانند کد 4 هنوز هم هدف و آرمان ملی و مشترکی ندارند، از بیگانه چه توقع و انتظاری می توان داشت ؟ یکی ابلهی ریگ در کفش داشت
چو درمانده شد دست بر سر گذاشت
که نفرین بر آنکس که این کفش دوخت
که مغزم بکوبید و پایم بسوخت
بسی ناسزا گفت بر کفش دوز
سخن را نسنجیده از درد و سوز
ز جاییکه رنجیده باشد کسی
سخنها نسنجیده گوید بسی
کسی گفتش ای خسته از پای خویش
زمانی بیاسای در جای خویش
تو از ریگ کفش خود آزرده ای
به جای دگر ظن بد برده ای
ببین علت درد و رنجت کجاست؟
چو علت ندانی شکایت خطاست
هموطنان عزیز و ارجمند.
دموکراسی و پایبندی به قوانین حقوق بشر جهان، ضامن آزادی و حافظ و تامین و تضمین کنندهً منافع ملی تمامی ملل و کشورهاست و هر کسی خارج از این فکر و عمل کند، خودبخود آب به آسیاب جنگ و ترور و خشونتهای دینی و مذهبی و قومی و نژاد پرستانه زده و در نا امن کردن افغانستان دخیل و شریک و مسئول بوده و منافع بیگانگان را تاًمین کرده و می کنند. زنده باد صلح و آزادی، پیروز باد مردم افغانستان

>>>   نویسنده محترم کود۴!
نظریات تان کاملا دقیق٫واینکه چرا به این وضیعت دچار شده ایم٫جواب کاملاروشن است.
۱- افغان بیچاره تاخر عقلی پیشرفته دارد.
۲- هیچ افغان وطن دوست نیست وهرکدام درمقابل روی نازک دالرحاضراند وطن ٫مردم٫ازادی٫استقلال و...و...را بفروشند.
عاقل

>>>   اینکه انتخابات میشه یا نمی شه به امریکا معلوم.
اینکه دولت مؤقت می آید یا نه، به امریکا معلوم.
اینکه امریکا قوای خود را از افغانستان می کشد یا نه، به امریکا معلوم.
اینکه در افغانستان و اطراف آن چه تعاملاتی دیگری در حال آبستن است به امریکا معلوم.
اینکه در آینده نزدیک یا دور در افغانستان و منطقه چه تحولات رخ خواهد داد به امریکا معلوم.
اینکه نقشه جغرافیایی منطقه تغییر خواهد کرد به امریکا معلوم.
اینکه ارباب کل برای چند دهه دیگر سرنوشت مردم دایم درد کشیده افغانستان را به روسیه، چین و یا پاکستان دو باره واگذار خواهد کرد به امریکا معلوم.
حد اقل صد سال تمام است که افغانستان به یک قطعه زمین قراردادی می ماند که بین بازیگران اصلی دست به دست می شود.

افغانستان در این اواخر پر از کارشناس و کاردان و سیاستدان شده است، هر کس به زعم خود و به سلیقه خود و به خواست خود می خواهد وضعیت آینده این کشور جنگزده را پیش بینی کند، در حالی که اوضاع منطقه امروز آنقدر مغلق و پیچیده است که به مشکل می توان پیشگویی نمود، که فردا چه اتفاقی در افغانستان و منطقه رخ خواهد داد.

ضیا باری بهاری

>>>   غنی شمله انحصار مطلق قومی را بر سر نهاده است
ضربه کلیدی رفتار غنی ها، متاسفانه اول متوجه پشتون ها می باشد.
دکترغنی همراه با جمع خاص همراهانش ( هیچ نامحرمی در ترکیب آن نبود) به کاخ پادشاه عربستان وارد شد. من برای غنی به اندازه طالبان شگون نا خوشی را می بینم. البته این بدان معنا نیست که سوال شود چرا مثلا صلاح الدین ربانی در آن جا نبود. منظور این است که غنی مطلق روش انحصار قومی را در پیش گرفته است. هر کسی که از دیگر تبار ها در کنار وی قرار دارند، مطلق حرف شنو و مزدور منش و معاش بگیر اند و دیگر اصلاً درین باره شک و تردیدی وجود ندارد و این مساله به همبسته گی واقعی در دولت و خارج از دولت صدمه می زند.
غنی و شرکاء عوامل خارجی اند و به افغانستان علایقی ندارند. ضربه کلیدی رفتار غنی ها، متاسفانه اول متوجه پشتون ها و ثانیاً متوجه دیگران است. هر چند، زجر دیده ها و محرومان پشتون وغیر پشتون کاملاً با هم همسان اند. روزگار چنان آورده است که دسته جات شکارچی در هر طیف تباری حاکم اند. کسی نمی داند که سرنوشت این زالو ها چه خواهد شد؛ اما قطعاً در آسیاب حوادث گیر خواهند کرد

>>>   Shabnam Popalza
سیاسون در افغانستان اولا اتحاد و اتفاق ندارند ثانیاً برنامه ایی برای گفتن ندارند مجبور اند که فکاهی بگویند و یکدیگر شان را به تمسخر بگیرند.

و بزرگترین علت اش هم این است که سیاسون افغانستان سیاسون سنتی هستند و سطح سواد مردم هم پایین است معیار اولی نزد چنین مردمانی هم قومیت است. پس انتظاری نباید داشت که سیاسون فکاهی نگویند و یکدیگر خود را تمسخر نکنند.

وقتی زیادی از شروع کمپاین های انتخاباتی گذشته ولی تا الحال یک مناظره بین نامزدان ریاست جمهوری صورت نگرفته است . تا مردم از برنامه های بزرگواران خبر شوند. بجز از پوچ گفتن تحقیر کردند همدیگر در گردهمایی های انتخاباتی کار و برنامه ای ندارند.

>>>   هموطن عزیز!تودرحکومت ملا(طالبی) ویا حکومت که تحت تاثیر ملا باشد(مثل حکومت امروزی) چانسی برای خوشبختی نداری٫به زعم ملاها همواره باید بجنگی وبکشی(غازی) تا کشته شوی (شهید).چهل سال جنگ وبدبختی هم نتیجه تشویق دوامدار انها به جنگ است.ما صرف به یک جهادواقعی ضرورت داریم (جهادملا کشی)واین یگانه راه خوشبختیست.
عاقل

>>>   MG Alijan Sarwari
پل های پشت سرت را خراب نکن !

طوري كه مشاهده ميشود، متاسفانه تعدادي از طرفداران كانديداتورها حاميان طرف مقابل ﺭا با نثار زشت ترين الفاظ توهين و تحقير مينمايند.
به ياد داشته باشند كه با فحش و دشنام به ديگران، جز اين كه شخصيت خود شان زير سوْال برود؛ هيچ دست آوردي نخواهند داشت.
همان طوري كه سيماي افراد از هم تفاوت دارند، سليقه ها، برداشت ها و انتخاب ها هم متفاوت اند و هر كس حق دَارد شخص مورد نظرش ﺭا تاييد نمايد.
بنا برآن به انتخاب ديگران احترام بگذاريم و به خاطر كمپاين چند روزهء کاندیداتورها دوستي و احترام متقابلهء ديرينهء خود را تيره نسازیم.

پ.ن: باور دارم هر كه برنده شود، قادر نخواهد شد تا خواستهاي كليدي ما و شما ﺭا برآورده سازد؛ ازاين جهت نبايد جوگير شد.

>>>   در طی پنج سال داکتر غنی و چه کرد؟!
او باز هم آن چنان که در گذشته هزاران زندانی طالب را از بند رها ساخت،
این بار هم بنا بر تعلقات قومی و کمپاینی میخواهد طالبان را از بند رها ساخته و روانه میدان های جنگ سازد
تا پاسبان این ملت را بیش از قبل سلاخی نمایند
و اشک خون را بر چشم ملت جاری ساخته و گلیم سوگ را در منازل افغانستانیان پهن سازند
بعد این دلقک دست نشانده و
باد آورده با موجودیت ۵۰۰۰۰ شهید در کارنامه پنج ساله اش
بابا و منجی برخی فرو مایگان و کم خردان و تاریک ضمیران میگردد.

>>>   Bahar Sohaili
چرا آقای غنی از شروع کارش تا کنون، بیش از هر جای دیگری به عربستان سعودی، کشوری که به نقض حقوق بشر/زنان ،ترویج افراط گرایی در منطقه و حمایت از گروههای تروریستی متهم است،سفر می کند و روابط بسیار خوبی با این حکومت دارد ؟

>>>   هموطنان عزیز و ارجمند: مردم و دلتمردان افغانستان اگر می توانستند و یا اگر بتوانند با صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند، آنوقت آمریکا یک هفته و یا یک ماه هم در افغانستان نخواهد ماند، حالا که ما نمی توانیم در کشور خود صلح و دوستی ایجاد کرده و با هم زندگی کنیم، نتیجتاً بدام و دامن شعارهای ضد آمریکایی و ضد امپریالیستی همسایگان و کمونیستهای ورشکسته و طالبان و تفرقه افکنان و فتنه جویان افتاده،و با عجز و ناتوانی تمام آمریکا و دیگران را مقصر و مسئول بی ثباتی و جنگهای داخلی خود می کنیم، این راه و این تفکر و این منش هرگز به صلح و ثبات در افغانستان راه نخواهد برد و منافع ملی کشور افغانستان را نیز هرگز تاًمین نخواهد کرد. وقتی ما حتی یک انتخابات ازادی در کشور نمی توانیم اجرا کنیم، آنوقت از بیگانه چه توقع و انتظاری داریم؟ منافع ملی از صلح و ثبات پایدار می گذرد که لازمهً آن استقرار دموکراسی و جدایی دین از دولت و پایبندی به قوانین حقوق بشر جهان و حاکمیت قانون می باشد.ولا غیر

>>>   غنی در انتخابات دروغین
سیاست را کند خونین و چرکین
رۀ فاشیزم و طالب را کند باز
کند اقوام را با هم بدبین

>>>   چون ما را با شیر مردان ودلاوران ورزم اوران ومسلمانها ومجاهدین سابق اشتباه گرفته اند واز ما مانند گذشته احساس خطر می نمایند فکر میکنند سیاف همان ملا کندل خان وملا مشکی عالم است وگلب الدین را هم با احمد شاه مسعوداشتباه گرفته اندوسایرین را هم به وزیر اکبر خان وحبیب الله خان کلکانی ونعمت الله شهرانی ونظیف جان شهرانی را با طاهر بدخشی شهید عوضی فکر کرده اند وهنوزهم که هنوز است هراس دارند محمد علی مزاری زنده است ودر قید حیات در حالی که اگر انها میبودامروزه استعمار واشغال چنین ازادانه در خاک ما جولان نمی زد وعبدالله وغنی وکرزی وخلیلی ومحقق وحکمتیار وسیاف وفرزندان ربانی وحکمتیار وسیاف ومحقق به خون مجاهدین شان
تجارت نمیتوانستند واز مبرکه ای
مقاومت ودفاع های جانانه ای انها ویاران شان به جاه وجلال ولب نان نمی رسیدند ونمی توانستند برسند بهر صورت علت اصلی که ما به چنین وضع ناگوارمبتلا شده ایم دور شدن ما از اسلام واساسات واصول افغانیت است وگرنه<موی سر کردم سفیداما خیالم در سر است ----توته ای اتش زیر توده ای خاکستر است > و هربیشه گمان مبر که خالیست --- شاید که پلنگی خفته باشد واگر این نسل حاضر مزدور وغلام ودنباله رو وتسلیم پذیر وسازش کار بار امده امید روزی حرارت خون نیاکان به رگهای نسل های اینده جاری گردیده با فرستادن لعنت به وطن فروشهای حاضر خود زمام مقاومت را بدست گرفته اشغال گرانوعاملین تکنوکرات سازرا به سر جایشان بنشانند
گل نبی عیدی زاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است