بررسی تیم‌های مطرح انتخاباتی!
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۸    ۱۳۹۸/۶/۲ کد خبر: 159898 منبع: پرینت

۱. تیم غنی، این تیم با اینکه در سیاست خارجی و به حاشیه‌راندن مافیای قدرت و ثروت تا حدودی موفق بوده است، اما به شدت انحصارگرا، تبعیض‌گرا و مستبد است. او وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی از وجود هزاره‌ها و ازبیک‌ها و زندان‌ها را از وجود آدم‌کشان طالب، کاملا خالی کرد. ناامنی شمال و‌مرکز کشور، کشته‌شدن هزاران نیروی امنیتی و مردم ملکی، حذف پروژه‌های ولایات محروم، همه و همه محصول قوم‌گرایی و بی‌کفایتی غنی بوده است.

۲. تیم عبدالله، عبدالله یک فرد بی‌عرضه و غیرقابل اعتماد است، نه توان اداره کشور را دارد و نه تعهد به پیمان‌هایش، او با اینکه پنجاه در صد در قدرت شربک بود، اما به جز رسیدگی به آرایش خویش، کوچکترین کاری را برای کسانی که به او رأی داده بودند، انجام نداد. اکنون اطراف عبدالله را تکه‌داران و مافیای قدرت و ثروت گرفته‌اند که چهل سال کشور را چاپیده و جز به چوکی‌های خودشان به هیچ‌چیزی نمی‌اندیشند، آن‌ها برای به‌دست آوردن چوکی، حتی به پابوسی طالبان هم رفتند. برای جنگسالاران تیم عبدالله، منافع مردم یک سرِ سوزن هم ارزش ندارد.

۳. لطیف پدرام، پدرام فرد شجاع و دارای ایده انحصارشکنانه و تغییر نظام از متمرکز به فدرالی است تا به انحصار و حاکمیت فاشیستی برای همیشه پایان دهد؛ اما مردم افغانستان به ویژه اقوام محروم و تحت ستم هنوز به آن پایه‌ای از آگاهی نرسیده است که متحدانه از طرح راهبردی پدرام حمایت کنند.

۴. تیم نبیل، هم نبیل و هم معاونین او از تکه‌دارا قومی و مافیای قدرت نبوده و در بین مردم خوش‌نام هستند، نبیل چه زمانی که در قدرت بوده و چه بعد از آن در برابر بی‌عدالتی، تبعیض، فساد، تعصب و... سکوت نکرده و واکنش نشان داده است، هشدار او به عبدالله نسبت به پروژه انتقال ناامنی به شمال و سقوط قندوز، در زمانیکه ریاست امنیت ملی را عهده‌دار بوده حاکی از صداقت ایشان و عدم هماهنگی او با فاشیست‌ها بوده است.

نوت: بیایید این بار به دو تیم عبدالله و غنی که آزموده شده و امتحان بد پس داده‌اند، رأی ندهیم و رأی خود را به صندوق نبیل بریزیم، حداقل دچار عذاب وجدان نخواهیم شد، زیرا رأی دادن به غنی و عبدالله، رأی به حذف ما و بدبختی ما خواهد بود.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیم انتخاباتی
نامزدان
نظرات بینندگان:

>>>   تیم عبدالله تیم قانون شکنان قوم اندازها غاصبان وقُلدران هستند ، حتی تیم تورسن بهتر از تیم عیدالله است ، وخوبست که هیچ وقت چانس پیروزی ندارد،چون اگرانتخابات شود بازهم اشرف غنی که صد مرتبه بهتر از عبدالله است برنده اعلان میشود ،اشرف غنی برنامه دارد ، اما عبدالله بجز تقسیم چوکی ها در سی سال حرفی دیگری ازاو نشنیدیم،
ر

>>>   محمد نسيم جعفری، این یک کمپاین خیلی واضح برای پدرام تجزیه گر است، ولو نام از نبیل برده اید.

>>>   لطفا كمي از ديگر كانديداها هم تبليغ كنيد. كسي كه از حمايت مردمي برخوردار نباشد اگر تصميمات درست هم بگيرد باز هم نمتواند آن را اجرايي كند . مثال عيني آن اشرف غني است كه فكر مكرد با تقلب متواند صاحب ارگ نه بل صاحب يك كشور شود. داكتر عبدلله متوانست آتش اعتراضات را شعله ور تر كند طوري كه همه ما خرد و كلان ، زن و مرد ، پير و جوان همه در آن مسوختيم و اين همان چيزي است كه دشمنان ما آرزوي آن را دارند و وقتي خود را ناكام ديدند طالب ، داعش و هزاران مزدور ديگر را در اي چند سال تمويل كردند تا تنها سوختن مارا ببينند!
داكتر عبدلله به عمد در اي چند سال به كار اشرفغني دخالت نكرد تا همه بدانند كه اي نفر چه جانوري است يك نمونه آن خيانت به دوستم و ازبكها كه گناهشان اي بود كه خواستند تا در اداره كشور سهم بگيرند! اي انتخابات فرصتي خواهد بود تا به تمام خيانتهاي غني نه بگوييم ! حمايت از يك نفراحتمال شكست غني را بيشتر مكند تااينكه از چند نفر حمايت شود!

>>>   چرا از یکی قویترین کاندید اقای حکمتیار را قصدا از لست میکشید، درحالیکه اقای حکمتیار توانست به ولایت کنر،کاپیسا و میدان وردک سفر انتخاباتی کنند، کدام کاندید تا حال چنین کرده؟

>>>   آقای محمد نسیم جعفری !
از قاتل هزاران اشخاص و ویرانگر افغانستان یعنی آقای راکیتیار تعریف نکردید.

>>>   ههههههه خنده اور است. شايد پدرام و نبيل كاندان بهتر باشند ولي چانس برد شان بسيار پايين است پس چرا راي خود را ضايع بسازيم ؟ معلومدار است پدرام و نبيل هم اين را ميداند و اوشان ممكن است در روز هاي اخير با كدام تيم قدرتمند بپيوندند و راي ما را بفروشند . مردم فعلا هوشيار شده اند ميدانند به كي راي دهند حاجت به گفتار شما نيست.

>>>   پدرام به ریاست جمهوری جورنشده امانبیل راگفته نمیتوانم

>>>   نبیل شخصیت است که به همه افغان ها تعلق دارد، واقعاٌ انسان با وجدان و در عین حال دارای صلاحیت و لیاقت رهبری مردم . اگر رای خود را به نبیل بدهید هیچگاه به عذاب وجدان گرفتار نخواهید شد بر عکس کسانیکه به غنی رای داده بودند همه به عذاب وجدان دچار اند از جمله دوستم و یک عده زیادی که همه آنها را می شناسند وخود شان هم در میان مردم رسوا شدند.

>>>   پدرام در پهلوی حراسان شمالی و خراسان جنوبی و خراسان رضوی،خواهان تشکیل خراسان افغانی است.
در زمانی که نبیل زییس امنیت ملی بود.من حساب نکردم که چقدر انتحار و انفجار و حملات تروریستی انجام شده بود.شما خودتان از او پرسان کنید.
شما افغان ها امتحان خود را در انواع و اقسام دولت ها،از دیکتاتوری گرفته تا شاهی و جمهوری قلابی و جمهوری دموکراتیک(کمونستی)،دولت اسلامی ،امارت اسلامی،دولت اسلامی دموکراتیک بازار آزاد و غیره داده اید.
حالا منتظر بنشینید که در آینده نزدیک دولت امارت اسلامی جمهوری اسلامی چه گلی را به آب خواهد داد؟
افغانستان لابراتوار آزمایش نظام های جهانی است ،که ببینند کدام نظام درینجا قابل تطبیق است.
اما من فکر میکنم همانطوری که شما یک طویله خانه را با کوچ و فرنیچر آراسته کنید،حیوانات آن را پایمال خواهند کرد،مردم افغانستان نیز تمام رژیم ها را پایمال خواهند کرد.
زیرا گفت ازبک ها: هر کله گه بر خیال.
یعنی هرکله در افغانستان خیال جداگانه دارند و نقطه نظر مشترک ندارند.
حتی همین که میگویند الحمدلله ما مسلمان هستیم،همین هم نیز دروغ است و اکثراً از ترس میگویند که ما مسلمان هستیم که تکفیر نشوند، و گرنه مسلمان هم نیستند.

>>>   چون اینجا افغانستان است اگر تقلب نشود عبدالله ور دور اول با ۵۳ فیصد رای برنده است و غنی با ۲۹ فیصد بازنده اکبر

>>>   بلی من هم باگفته های جعفری صاحب موافق هتسم با ید همه ما به جناب نبیل صاحب رای بدهیم.
با احترام
منگل.

>>>   من کاملا با نظر دهنده اخری موافقم در صورتیکه انتخابات صورت بگیرد کاکا غنی به تشویش است که دیگر نه چانس برنده شدن را دارد و نه از راه تقلب و جعل در قدرت تکیه کرده میتواند ونه پمپو مانند جانکیریست که غنی را ریس جمهور سازد وهم نه طالبان حاضر هستند که غنی در قدرت پس از توافق صلح در قدرت بماند و نه هم اکثر اقشار مختلف جامعه اعم از پشتون و تاجیک و هزاره و ازبیک و سایر اقوام کوچک دیگر غنی را دیگر نمیخواهند که در قدرت بماند و دیگر حاضر نیستند که اولاد هایشان از بابت بیکاره گی و قومگرایی و حرف ناشنویی و توجه و هوش و فکر اش بر حذف اقوام غیر از قوم خودشدر حمایت از غنی کشته ومجروح شوند ازمودن را بار دیگر ازمودن خطاست و بحرف های دروغین ان باور کردن گناه است.

>>>   تحلیل بسیار عالی

>>>   ازموده را ازمودن خطاست من منحيث يك شخص كه مادرم پشتون است اعتراف ميكنم كه اشرف غني احمد زي قوم گرا و متعصب است سر و كارش با احدي و اسمعيل يون و غيره متعصبين است كه در بين پشتونها هم منفور اند.
ما ميدانيم كه با سياسيون اقوام ديگر چي كرد ولي دزدان و ادم كشان قوم پشتون را هيچ چيز هم نگفت ما هم طرفدار يك شخص عادل و با عزت استيم و ان اشرف غني نيست ما سر اشرف غني بازي خورده بوديم. فكر ميكرديم اقوام را باهم نزديك ساخته و حكومت بهتر و زندگي بهتر براي مردم بوجود مياورد ولي معلوم شد كه او غير از تعصب چيزي ديگر در ذهن و ضميرش ندارد. به اميد يك شخص عادل و دلسوز براي همه اقوام و مردم كشور استيم تا فاصله ها را دور ساخته محبت در دل همه ما و شما بوجود بياورد و از هز زبان كشور مثل زبان خودش دفاع كند و مداخله نكند.
ما در حدود دو ميليون دو رگه در كشور داريم چگونه ميتوانيم از پدر يا مادر يكي را انتخاب كنيم و با يكي اش دشمني كنيم؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است