اصلا نیازی نیست ما نگران آینده باشیم!
اداره موقت، انتخابات، گفتگوهای صلح، کشتار ما آدمهای همیشه آرام و خجالتی مثل شلغم و شوربا روی میز گرانندگان پروژه های کشورهای دوست و عزیز امضا میشود و ما خوشحالیم که طالبان می آیند و... 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۸/۶/۲ کد خبر: 159892 منبع: پرینت

ما فکر میکنیم این امریکایی های عزیز چرا با طالبان نازادنه به توافق نمیرسند؟
نهمین دور نخود و کشمش خوری هم تمام شد و تازه می گویند احتمال توافقات امریکا و طالبان بر روند صلح نتیجه بخش است.

تصور من این است که امریکایی ها و طالبان در همان دور اول به توافقات رسیدند، مابقی دوره ها بیشتر شبیه قصه های چایخانه طلوع است که افکار عمومی را آنقدر بپیچانند که همه بگویند: " طالبان عزیز؛ شما چقدر خوبید؛ اینقدر ناز نکنید؛ تشریف بیاورید کابل و کیف دنیا و آخرت را ببرید".

البته در بین اینهمه حال و احوالات یک پیام بازرگانی از نوع چایخانه در طلوع به نام گفتگوی اختصاصی رییس جمهور منتشر شد؛ مردم همه که بیکارند مثل سریال تْغرل از اول تا آخر ماجرا را دیدند و برخی تحلیل کارشناسانه در مورد ایزاربند نامرئی رییس جمهور کردند و تعدادی هم ابراز نظر استراتژیکی در مورد جراب های سرخ و عشقی لطف الله نجفی زاده نمودند.

آنطرف تر یعنی چند کوچه بالاتر از تلویزیون طلوع، حنیف اتمر با همان اکت جیمزباندی و لبخند سرد و خونسردش، امپراتور شمال یعنی عطا مامد جان را مانند تیشله رخصت کرد و محمد محقق هم لنگی و چپن اش و یک درجن نصوار سرخ 555 را گرفته و در صف داکتر عبدالله قرار گرفت.

در بین اینهمه قال و مقال تعدادی هم در تهکوی های سازمان آب کیله سخا روی اداره حکومت موقت کار میکنند که مثلا ملا جان آغای سیاه را در کجای کابینه در کنار خلیفه رحیمداد از تیم بی ثباتی و بی تداومی قرار دهند. دو چهارراهی بعد دقیقا نزدیک یک زیارت و سه کوچه نرسیده به کمپنی امنیتی مورچه های زرد، گردانندگان پروژه داعش هم شب و روز تلاش دارند که اگر طالبان در ساختار قدرت قرار گرفتند چگونه آنها را به تعداد انبوه در افغانستان تولید کنند. البته این کار سختی نیست، بیرق های سفید تبدیل می شوند به بیرق های سیاه و بخش سیاسی طالبان می آیند کابل و شورنخورد میخورند و برای برنامه ستاره افغان رای میدهند و بخش نظامی طالبان همه به داعش میپوندند و برای پانزده سال دیگر مثل بچه های آدم می جنگند.

انفجارات نیز بعنوان یک سرگرمی خوب از طرف کشورهای عزیز و کمک کننده به افغانستان ادامه پیدا میکند، مثلا ما در تشناب خانه به فکر آینده مردم مظلوم فلسطین هستیم که ناگهان یک انتحاری وارد میشود و خودش را منفجر میکند ؛ در بخش های مختلف شهر نیز کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری روی هوا نقشه جغل اندازی سرک های سومالیا را میکشند و تورسن هم به فکر طرح بزرگ کانالیزاسیون در کره مریخ و دعوت ترامپ در آخرین دور جنگ جهانی بودنه بازی در پارک زرنگار کار می کند.

یعنی اصلا نیازی نیست ما نگران آینده باشیم؛ همه چیز بدون نواقص پیش میرود؛ اداره موقت، انتخابات، گفتگوهای صلح، کشتار ما آدمهای همیشه آرام و خجالتی مثل شلغم و شوربا روی میز گرانندگان پروژه های کشورهای دوست و عزیز امضا میشود و ما خوشحالیم که طالبان می آیند و سربازان نامرئی خارجی ها با کلاه قره قل و لنگی شف دار سفید و تسبیح های شاه مقصودی همچنان حکومت می کنند و زندگی به همین روال ادامه دارد.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آینده
طالبان
حکومت
امریکا
نظرات بینندگان:

>>>   نصیبه حسنی
خواست مردم بهسود و سرچشمه از مدنی گک ها ،ترویج گران و حامیان لندغری ،دیموکراسی خواهان ،بلخصوص رهبر و پیشوای لندغران و فحاشان شیخ نسیم جعفری !لطفا برای سرچشمه و بهسود دادخواهی و هیاهوی فیسبوکی نکنید ،تجربه و گذشته بهسود و جبهه مقاومت نشان داده که این جبهه با حمایت فرزندان دلیر و مردم آگاه شجاع اش بدون هیاهو وشعار فیسبوکی خوب عمل کرده و هیچ ضرورت به حمایت و شعار فیسبوکی لندغران ،مدنی گک ها ،ویلگردان ترویج گران تابوشکنی دختران هزاره ندارد .
نسیم جعفری به وظیفه خودت همانا توجیه رقص ودنبوره ،توجیه لندغری دختران ویلگرد مدنی هزاره در پل سرخ برس .

>>>   Abdulqudoos Iejad
رهبران فاسد عامل بد بختی مردم ووطن ما هستند
این رهبران نوکر دین فروش ، قسم خوارونفاق افگن ...که استعمار ایران وپاکستان وخارجی ها را در طی چهل سال اخیربرما تحمیل کرده اند خون ملیونها هموطن ما راریختند ایشان را معلول ومهاجر ساختند چهار ملیون جوانان ما را معتاد ساختند فامیلها را بیچاره کردند وطن را ویران وملیونها بیوه ویتیم رابجای گذاشتند هزاران مکتب را به اتش کشاندند ومعلمیین واستادان شان را به شهادت رساندنداینده نامعلوم وتاریکی را پیشروی مردم ما قرار دادند جنگهای قومی ومذهبی را براه انداختند و ایشان گاهی بر اریکه قدرت ویا گاهی هم مخالف دولت بودند وثروت اندوختند،باعث هزاران بد بختی حال وگذشته وطن ومردم ما شده اند درظرف چند هفته خون سیصد هزار کابلیان عزیز را ریختند سیستم دولتی را به فساد ورشوت تبدیل کردند طالب انتحادی وداعش دستاورد عمده شان است وهزاران بد بختی دیگرانها بعوض اینکه محاکمه شوند خود را کاندید ریاست جمهوری مینمایند
البته رهبر خوب وقهرمان کسی است که نوکر اجنبی نباشد وطن ومردم را از بد بختی نجات دهد وزندگی مادی ومعنوی مردم را بهبود ببخشد وبفکرمنافع ملت ومردم باشد نه اینکه دست اش به خون مردم الوده باشدو ثروت اندوزی نمایدوبفکر منافع شخصی خود باشد دین وطن ومردم خود را بفروشد

>>>   ‏‎Naser Timory‎‏
پرونده های بزرگ فساد اداری چرا پیگیری نشدند؟
در اوایل حکومت وحدت ملی، ده‌ها بار به پیگیری جدی این پرونده‌ها اشاره کردیم. تا آنجا این پرونده‌ها را تعقیب کردیم که به سارنوالی رسید. چندین مرتبه از طریق رسانه و به صورت مستقیم از سارنوالی درخواست پیگیری را کردیم و خواستار نتیجه این پرونده‌ها شدیم اما هرگز جوابی نگرفتیم. حالا فرد اول مملکت ادعا میکند که سارنوالی مستقل است و رییس جمهور در امور عدلی و قضایی مداخله نکرده است. عدم پیگیری این پرونده های بزرگ فساد (من ١۴٠٠ پرونده خبر دارم اما حالا ادعا شده است که تعداد شان ١٧٠٠ است) یک نمونه بزرگ سیاسی شدن سارنوالی و مداخله ریاست جمهوری است.

>>>   بنظر ميرسد طالبان ميخواهند سيستم شاهي امارت بسازند كه تا ابد در قدرت بمانند و امير قبل از مردن مانند شاه جا نشين خود را ذريعه وسيت نامه تعيين كند ولي ديده ميشود كه سيستم شاهي در دنيا سقوط كرده و مردم سيستم جمهوري را خوش دارند تا هركس چانس زعيم شدن را داشته باشد. اينجاست كه صلح به بن بست رسيده.

>>>   ما چرا نگران باشيم نگران كلينر ملي بس را ميگوييند . ما خود ما موتر وان ملي بس استيم .
اين ملي بس در ايستگاه هاي مختلف توقف دارد ما همه دزد و لچك طالب و ادم كش و وطنفروش را درين ايستگاه ها پياده نموده ملي بس را به سلامت به منزل ترقي و تعالي ملي ميرسانيم.
موفق باد
احمد ولي مسعود

>>>   جناب ایجاد صاحب سلام .
باحفظ احترام خاصی که به شما دارم نظر شما را صد در صد تائید میکنم مگر اینرا نادیده نباید گذاشت که با همین رهبران فاسد خواهر محترم شما نادیه بارکزی در قلب ارگ با خانم فاسد یهودی رولا غنی برای گمراه کردن طبقه اناث جانفشانی های بی چایان می نماید که همین اکنون به نفع رهبران فاسد از طرف ارگ در مجلس ثنا معرفی گردیده است همینطور بیشتر افراد صادق که در سابق جان خهو.د را برای مردم و وطن فدا میکردند خود را به دامن این فاسدان انداخته و بخاطر نفع شخصی خویش وطن را به تباهی می کشانند که شما از من بیشتر معلومات دارید ولی هستند افراد نخبه تحصیلکرده و با دانش که در فقر روزگار را سپری میکنند رنج مردم و وطن را میبرند ولی خود را به دامن خیانت کاران نمی اندازند . به صداقت و پاکی شما ایمان کامل دارم من نه تنها بلکه تمام کسانیکه شخصیت عالی شما را میشناسند ما که درین فرقاب غم افتیده ایم کافی است شما برای ساختن آینده افغانستان با دیگر وطنداران صادق آمادگی بگیرید تا بیاری الله پاک وطن را ازین مشکلات نجات بدهیم .
در هر کجا که هستید خوش و آرام باشید برایتان موفقیت های بی پایا را آرزومندم

>>>   بنده به حیث یک شروند زیاد نگران سرنوشت خودم و مردمم استم زیرا در این اواخر دغدغه های صلح بسیار شده است اما متاسفانه هیچ کشور خارجی به خصوص امریکا در باره افغانستان صادق نبوده بلکه تمام تجهیز و تمویل تروریستان معلوم است که کدام کشور ها مخارج جنگ و صلح تروریستان را میپردازد و اگر یک ماه مخارج جنگی از طرف کشورهای حامی تروریزم پرداخت نشود دیگر ماشین جنگی تروریستان از کار خواهد افتاد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است