هيتلر هم برنامه داشت!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۳۹۸/۶/۲ کد خبر: 159891 منبع: پرینت

يكي از مواردي را كه غني همواره به رخ رقباي سياسي خود مي كشد، "برنامه داشتن" است. ديشب گفت من برنامه دارم، ساير سياسيون افغانستان ندارند. در انتخابات گذشته هم مي گفت: من برنامه دارم، رقبايم شبنامه.

اما آنچه را كه غني فراموش مي كند اين است كه براي يك سياستمدار نفس برنامه داشتن فضيلت نيست، فضيلت اين است كه برنامه اخلاقي و انساني داشته باشد؛ برنامه اي كه معطوف به تامين عدالت و برابري و توسعه و رفاه باشد.

اگر نفس برنامه داشتن يك فضيلت مي بود، بايد هيتلر را فضيلتمدارترين دولتمرد دنياي مدرن مي شناختند. زيرا او كلان ترين و جامع ترين برنامه را داشت و اتفاقا خيلي به صورت سيستماتيك و متدولوژيك تطبيق هم مي كرد. برنامه اي كه "راه حل نهايي" نام گرفته بود. برنامه اي براي قلع و قمع يهوديان، ايجاد كوره هاي آدم سوزي، برپايي آشويتس و اردوگاه هاي كار اجباري.

نفس برنامه داشتن، كافي نيست. غني اگر مي خواهد بگويد كه من يك سر و گردن از رقباي خود بالاتر و ممتازتر هستم، بايد ثابت كند كه برنامه انساني، غيرتباري و معطوف به توسعه و آزادي دارد، و "هيچ افغاني را از افغان ديگر برتر نمي داند"، تركيب قومي را در ارگ رياست جمهوري رعايت كرده، مخكشيزم را راه نينداخته، و موارد ديگر. چيزي كه متاسفانه تا هنوز خلافش ثابت شده است.

عبدالشهيد ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
هبتلر
نظرات بینندگان:

>>>   اگر غنی برنامه خوب و معقول میداشت نتیجه برنامه اش مردم را خوش بخت می ساخت اما برنامه بدبختی مردم را در سر داشت که مردم را بد بخت ساخت . هزاران کشته و زخمی و فقر و بیچاره گی ! خودش از وعده های که داده بود و عملی نتوانست خجالت می کشد و دو باره آنرا شعار خود نساخته است. اینبار دولت می سازد تا هنوز ۱۳ وزیر سر پرست دارد شاید اگر غنی دوباره به قدرت برسد همه وزا تا آخر حکومتش سر پرست بمانند. زیرا با سرپرستان خوبتر دزدی می شود.

>>>   غنی برنامه دارد
۱ غیر از خودش کسی حق تصمیم گیری ندارد
۲ مسائل زنان باید از فیلتر بی بی گل بگذرد
۳ یا ه سال دیگر در ارگ باشد یا صلحی در کار نیست
۴ جوان سازی ادارات از طریق فیلتر فاشیزم قومی
۵ خودش با ۷۰ سال سن از مرتضوی کرده جوانتر است
۶ تفرقه و تخریب احزاب به قوام رسیده و با تجربه
۷ ایشکی و قیصاری و علیپور باید بر نمکدان ولینعمتان شان بشاشند تا مورد قبول بارگاه شیطانی ارگ قرار گیرند

>>>   غنی سخنان فریبنده را زیاد یاد دارد امید رقبای سیاسی او بتوانند درست دست و پنجه با او. نرم کنند ،امید در گیر تورسن بیفتد تا بی آب و بی پرده اش
کند ،قسمیکه معلوم میشود تورسن هم مانند غنی بسیار لافوک وجنجالی است و آنطور سخن میکوید که کمونستان خلق وپرچم در وقت شان کز وپل میکردند
،اما حالآ آن سالها نیست که یک رییس جمهور به امر خود مردم را قتل وغارت کند او. باید بگوید که قانون را وقوانین اساسی را بالای اشخاص و. افرا گناه کار تطبق میکن نه اینکه از کشتن و. بندی کردن دم میزند
عبدالله ریحان

>>>   هيتلر هم برنامه داشت! اما قاتلین 65 هزار کابلی هیچی ندارند. جز حرص به قدرت و دالر!

>>>   یگانه کسی که هم برنامه دارد و هم اعتماد مردم را کسب کرده غنی است، دیگران در پی قدرت به منظور زر اندوزی و منافع گروهی خود هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است