ارگ و طالبان در پی کوچ اجباری مردم از جلریز
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۸/۶/۲ کد خبر: 159890 منبع: پرینت

ارگ و طالبان در قبال هزارستان، متحدانه سیاست سرزمین سوخته را برای کوچ اجباری بومی های کشور اجرا می کنند!

دره جلریز که به مثابه دره مرگ و قبرستان هزاره ها مشهور شده است از یک جانب حیثیت دروازه هزارستان را دارد و از جانب دیگر حیثیت دروازه کابل را نیز دارا می باشد چون در چند صد متری ارگ قرار گرفته است و ارگ همواره در همکاری با طالبان این منطقه را به خاطر فشار مزید بالای هزارستان ناامن، نگهداشته است و با وجود صد ها مراتبه مراجعه مردم برای امنیت این منطقه ارگ هیچ وقت اقدام جدی برای حفظ امنیت مردم این منطقه انجام نداده است بلکه همیشه در صدد توطئه علیه نیروهای مقاومت مردمی بوده اند تا راه را برای اشغال سرزمین هزارستان توسط کوچی طالب هموار نماید، مگر اگر توطئه در کار نباشد نیروهای کماندو چرا در ولسوالی پر امنیت بهسود رفته اند؟

چرا در دره جلریز که همین اکنون تروریست ها حمله کرده اند و مردم در حالت فرار اند نمی روند؟
متاسفانه وضعیت بسیار مشکوک و پیچیده است و امکان آن می رود که به خاطر انتخابات ریاست جمهوری ارگ، بسیاری مناطق هزارستان را که امید رأی ندارند بیشتر ناامن سازند و یا حتی تسلیم طالبان نمایند، لذا مردم باید هوشیار باشند و در این مرحله سرنوشت ساز به فکر دفاع از خود برآیند.

رهبران هزاره هم امید است که زودتر از جا بجنبند و از هر راهی ممکن که می توانند به کمک مردم سیا پیتاب و سرچشمه بشتابند تا از وقوع یک فاجعه انسانی در چند صد متری ارگ جلوگیری نمایند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جلریز
کوچ
نظرات بینندگان:

>>>   با سلام اگر طالبان به دولت تسلیم شد شرایط هزاره ها درافغانستان وخیمتر خواهد شد چونکه داعش قوی میشود و یگانه هدف داعش نابودی هزاره ها است بخاطریکه هزاره ها شیعه هستند وداعش وجود شیعه
را قبول ندارد طالبان هم به صفوف داعش میروند و
کار هزاره ها تمام است باید همگیشان ایران یا کربلا
بروند محقق و خلیلی شهرکهای که ساختید باید جواب
بدهید که پولش را از کجا آوردید محقق هم دورانش
به پایان خود نزدیک است شش تا زن قصر موتورهای
ضد مرمی هزاره ها خوب دوران کردند...
رامین اسحاقزی

>>>   شرم باد به خاین قوم سرور دانش معاون دوم غنی کوچی فاشیست که بخاطر حفظ چوکی و مقام هم خود را فروخته و هم میخواهد که قومش را به فاشیست ها بفروشد و باید هم گفت که یکعده از مردم هزاره هم درین جنایت های ارگ شریک هستند چراکه بنام قوم هزاره فریب گپ های سرور دانش را میخورند و به اشرف غنی کمپاین کرده و یا رای میدهند او مردم هزاره هوشیار و بیدار شوید سرور دانش از شما بریده و با غیر هویتش بنام افغان گرفتن تذکره رسما با قوم هزاره پشت کرده دیگر فریب سرور دانش را نخورید هرچه که میگوید بشما دروغ میگوید دانش روبه گک غنی است .

>>>   ما در افغانستان ولایتِ به نام هزارستان را نمی شناسیم.

>>>   عليپور ها و خراساني ها بكار است

>>>   مسئولین هزاره باید به پا خیزند

>>>   اگر مردم خاموش باشند حتی هزاره جات هم تسلیم کوچی ها میشود چون جریان فاسد و حاکم قبیله قصد انتقال یاغی های آنطرف دیورند را به این طرف دیورند دارند.

>>>   انشاالله كه اتفاق ازبك هزاره تاجك محكم و دايمي باشد بالي هيچ كدام شان ظلم صورت گرفته نميتواند و اگر پراگنده شدند همه شان تار و مار خواهد شد.
اين مذاكرات صلح سرنوشت ساز است باييد رهبران ما هوشيار بوده و سهم كمتر از رياست جمهوري در قدرت را قبول نكنند در غير ان وضع همه ما خراب خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است