گناه ما است که سرِ زاغ بودنه می گیریم
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۷    ۱۳۹۸/۶/۲ کد خبر: 159889 منبع: پرینت

یک ساعت و هیجده دقیقه و بیست و شش ثانیه ی عمر ما با شنیدن مصاحبه ی اشرف غنی صاف و پاک تلف گردید.
نمی دانم چرا شیطان آدم را پیوسته وسوسه می کند که وقت گرانبهای خود را با شنیدن چنین مزخرفات هدر بدهد. اشرف غنی از یک سو می گوید که طالب بستر تروریزم بین المللی است و از سوی دیگر منتظر نهایی شدن صحبت امریکا با طالبان است. چه جالب!
و جالب تر هم این که ادعا می کند که بدون توافق دولت خدا داد اشرف غنی مذاکره ی امریکا و طالبان نمی توانست صورت بگیرد، آنهم در حالی که دولت اشرف جان در این مذاکرات حتی به حیث آشپز هم حضور ندارد.

نکته ی بسیار مزه دار دیگر این که، اشرف جان خودش به دونالد دک نامه نوشته که قوایت را از افغانستان بیرون کن و دونالد دک هم جواب داده که "به چشم صیب." خب، شوخی کردن در صحبت ها، صحبت را جذاب می سازد اما این قدر شوخی، دگر شوخی نیست بلکه مسخره گی است و توهین به عقل شنونده ها.
و نکته ی خیلی خیلی جالب تر هم این که غنی می گوید ما به "آتش بس" رسیدیم که امریکا توانست با طالب، یعنی با بستر تروریزم بین المللی، به میز مذاکره بنشیند، اما نگفت که با کدام گروه به آتش بس رسیده است زیرا ما مردم که هنوز هم در محافل عروسی، در جاده ها و حتی مساجد کشته می شویم، شاید منظور اش از آتش بس، حمله به آمریکا و پنتاگون بوده؟ "تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل"

آن زمان ها که هنوز در کابل بود، رفیقم که همسایه ی ما بود، وقتی دزدکی بیرون می رفتیم و کوچه گشتی می کردیم و قبل از آمدن پدر و مادر از وظیفه خانه بر می گشتیم، مادرکلان اش با عصبانیت می پرسید "کجا بودی تمام روز؟" و رفیق ما یک داستانی حکایت می کرد که آن قدر فانتزی در خمسه ی نظامی هم نمی یابید، بالاخره مادر کلان حرف اش را قطع می کرد و می گفت "بس کو دگه، جگرت بریزه تو قاغچلی کتی ایقه یاوه گفتنت، برو گمشو دست و رویته بشوی که حالی بابیت و مادرت میاین."
واقعا که جگر اِی مردکهِ خیله بریزه کتی ایقه یاوه گفتنش!

کاوه شفق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
مصاحبه
نظرات بینندگان:

>>>   غنی در خواب بیند پنبه دانه

>>>   این أدمک قاقروده نه شرم دارد ونه حیا ،از این دروغگوی هایش پیدا است که او به هیچ تعهدی استوار نیست و. میخواهد همه دست آوردی افغانستان را بنام خود ثبت کند این مردک نیم گرده میخواهد خاک به چشم مردم در روز روشن بپاشد و همه را مانند خود دیوانه فکر کرده ،این یاوهگو که عبدالله عبدالله به بسیار آرامی فریب داد میخواهد همه را بفریباند ،از قرأین پیدا است که او قابل اصلاع نیست باید به تقاعد سوق داده شود و. جایش را جوانی رزمنده وبرازنده که قابلیت علمی واسلامی داشته باشد و خدمتگزار مردم باشد گیرد
عبدالله ریحان

>>>   جگر ای مردک (غنی) قاغچلی بریزه کتی یاوه گفتنش .

>>>   درحالیکه اکثریت السوالی های ولایت هلمند درتصرف اشرار اجیر پاکستان قرار داردوهمه مکاتب یعنی دروازه های علم و دانش مسدود است هزاران طفل وجوان معصوم ومظلوم هلمندی از آموزش محروم هستند وکـیــلــــه زیبای هلمنـد تشویش لـروبـر را دارد، درکنار همه مشکلاتیکه درکشور مخصوصا درین برهه موجود است همه اینهارا یکطرف نهاده به فکر پاکستانی ها است ،از رئیس جمهور در برنامه تلویزیون طلوع سوال دارد که چرا به فکر پشتون های آنطرف نیست،؟
این وکیله بهتر بود با منظور پشتون ازدواج میکرد تامی توانست خدمتی بیشتر به آنها ارائه نماید >
گیلگمش

>>>   زاغ يعني غ . سر غ ما بودنه ميگيرم در حاليكه خودش فيصله است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است