پیشروی طالبان در حمله به جلریز
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۲    ۱۳۹۸/۶/۲ کد خبر: 159888 منبع: پرینت

طالبان در حوزه سرچشمه -یکی از پنج حوزه جلریز و هزاره نشین- حمله کردند.
بر اساس گزارش ها طالبان موفق به سکشتاندن خط اول جنگ شده اند.

از سه ماه قبل، هر از گاهی حمله طالبان بر سرچشمه شایعه می شد. در این مدت حکومت مرکزی اقدام به تقویت نیروهای امنیتی نکرده است. از آغاز این هفته کارمندان حکومت مرکزی از اعزام نیروی زمینی از طریق غربند خبر می دادند اما این نیرو هرگز به آنجا نرسید. مردم حوزه سرچشمه از خانه های شان آواره شده و به طرف ولسوالی بهسود و ولایت بامیان کوچیده اند.

جلریز دره ای در غرب میدان شهر است. از چاریکه میدان تا کوتل اونی ۳۷ کیلومتر است. شش کیلومتر - از چاریکه میدان تا کوته عشرو - در کنترول پولیس نظم عامه، ۱۴ کیلومتر - از کوته عشرو تا سه قلا - در کنترول طالبان، پنج کیلومتر - از سه قلا تا سیاه پیتاب که مرکز ولسوالی اینجا واقع شده است- در کنترول دولت، پنج کیلومتر - از سیاه پیتاب تا توغری - در کنترول طالبان و هفت کیلومتر - از توغری تا کوتل اونی - منطقه سرچشمه همینجا واقع است- درکنترول دولت- بوده است. براساس گزارش ها، طالبان یک کیلومتر در حوزه سرچشمه پیشروی کرده است.

به دلیل اینکه طالبان مسیر مرکز ولایت و ولسوالی را در مناطق یاد شده کنترول می کند، اعزام نیروی کمکی از میدان شهر و مرکز ولسوالی دشوار است. برای جلوگیری از پیشروی طالبان و نجات مردم نیاز به حمایت هوایی، اعزام کوماندو و سوق نیرو از ولسوالی بهسود و ولایت بامیان به صورت عاجل است.

احسان قانع


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جلریز
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره ها بجنبید که دسایس شیطانی غنی و طالب و کرزی خطرناک است

>>>   جالب اینکه غنی ، دانش و امرالله اسب ها را زین زده تا به بامیان رفته رای جمع نمایند اما مشکل مردم با مسدود شدن راه میان - بامیان به جایش و مردم که میان کابل و بامیان سفر می کنند درین روز ها دو چند کرایه می پردازند و سه برابر فاصله راه شان از طریق دره غوربند افزایش یافته است. غنی در کمپاین های سال ۱۳۹۴ خود می گفت من اگر به قدرت رسیدم هزاره جات را از زندان و انزوا طبیعت نجات می دهم نه که نجات نداده بلکه خون صد ها مسافر بی کناه در راه میدان شهر و بامیان ریختانده شد این است نتیجه وعده های دروغ و عوام فریبانه .

>>>   سیاست حکومت درچنین موارد آنست تا برای اشرار فرصت دهید تا همه چیز را ویران حریف ونابود کنند بعدا حکومت پلان میسازد حمله میکند وآنجارا دوباره تصرف میکند

>>>   دانش باید به سزنوشت آینده مردمش حساس ع باشد محاصره جغراقیایی رابیشترازاین تنگترنسازدبرای مردم ما

>>>   بازي غني و طالب است خود از خود دفاع كنيد

>>>   محترم درمتن گزارش تان دره" غربند" تحریرگردیده است درحالیکه دره غوربند است من به عنوان یک غوربندی دره غربند را نمی پزیرم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است