بازگشتی ها ۲۹۷ هزار، رفتنی ها چقدر؟!
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۹    ۱۳۹۸/۶/۲ کد خبر: 159885 منبع: پرینت

(IOM) سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که از آغاز سال روان میلادی تاکنون بیش از ۲۹۷ هزار مهاجر افغانستانی از ایران و پاکستان به کشور برگشته‌اند.
در ادامه گزارش این سازمان آمده است: در هشت ماه گذشته، ۲۸۳ هزار و۴۶۷ مهاجر افغانستانی از ایران و ۱۳هزار و ۸۴۹ مهاجر دیگر از پاکستان به افغانستان برگشته‌اند.

بر بنیاد گزارش، از آغاز ماه جنوری ۲۰۱۹ میلادی، ۱۱۲۰ پناهجوی افغانستانی از کشورهای اروپایی به کشور عودت کرده‌اند.
از میان این پناهجویان، ۴۷۰ نفر به شکل داوطلبانه به افغانستان برگشته اند، اما ۶۵۰ نفر دیگر بدون هماهنگی این اداره، از اروپا اخراج شده‌اند.

این در حالی است که ماه گذشته بانک جهانی و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین با نشر یک گزارش مشترک گفته‌اند که وضعیت آن شمار افغان‌ستانی هایی که به کشور برگشت کرده‌اند، «مناسب» نیست و شرایط زندگی آنان دشوار است.

در همین حال، اعلام نشده است که در این مدت زمانی، به تناسب بازگشت کنندگان، چه تعداد از هموطنان از افغانستان به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و افغانستان را ترک کرده اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
بازگشت
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ آماری در دنیا از انتخابات گرفته تا رشد اقتصادی تا قروض دولت ها تا عواید خالص و تا خالص کشور ها تا گزارشات سازمانهای بین المللی بشمول ملل متحد و گزارش های ارقام پناهندگان و بیجاشده گان و عودت کنندگان و مقدار تولید مواد مخدره و کشت کوکنار و تعداد معتادین و مصارف پروژه های عام المنفعه و گزارش انجو ها و غیره،صد فیصد قابل اعتماد نیستند و همیش اعداد و ارقام را زیاد و کم نشان میدهند.

>>>   بزودی صلح و آتش بس میشه و طالبان در دولت شریک میشه و تا آخر ۱۳۹۸ افغانهای زیادی از ایران و پاکستان بازگشت خواهند کرد تا زندگی آزادتر در کشور خود را پایه گذاری کند.
اس پ هزاره

>>>   اینهایی که از ایران بازگشتند فقط مهاجرین تنها به دنبال شغل بوده اند . تعداد کمی از محاجرین مستقر با خانواده از ایران بازمیگردند و به قولی برای بیشترشان ایران وطن اول است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است