قوم پشه ای مفقود در سهمیه بندی ها
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۷    ۱۳۹۸/۶/۱ کد خبر: 159883 منبع: پرینت

پسر سی ساله قوم پشتون و تاجک در همسایگی های ما در کابل با ناز و نازک زندگی دارد دیروز از حاتم بخشی های اشرف غنی جنرالی گرفت.
شب برادر دگروال پشه یی از خط نبرد هلمند از بین دود باروت و خاک تماس گرفت.
و با خنده گفت خواهر عدالتخواهم تبریک تان باشد.

آقا زاده ها در همشهری تان در سر تخت خواب جنرالی گرفت، من و خجل شده و حرفی برای گفتن نداشتم مجبور این متن را در باره بی عدالتی های علیه نیروهای امنیتی بخصوص افسران و سربازان قوم پشه ای خودمان که در تمامی میدان های نبرد رویاروی علیه دشمنان مادر وطن در جنگ اند بنویسم اگر بخواهیم جانب انصاف را رعایت کنیم و واقعیت های جامعه را درنظر بگیرم.

باید بگوییم در تمامی جنگ های میهنی علیه متجاوزین بیرونی نقش مبارزان راستین تمامی اقوام بخصوص قوم پشه ای برآزنده بود. با آنکه مبارزان قوم پشه ای مبارزه خوده بخاطر دفاع از مردم و کشور خوده نموده بودند و می کنند ولی با سهمیه بندی های قومی که امروز در بین نیروهای امنیتی است بدبختانه قوم پشه ای ما هیچ امتیاز قومی خود را در وزارت های دفاع داخله ریاست امنیت ملی دریافت نکرده اند و حتی در حاتم بخشی های سران دولت پوشالی هم نام یکی از افسران و سربازان قوم پشه یی دیده نمی شود با آنکه قوم پشه ای هر روز بیشتر از ده جوان خوده در نقاط مختلف کشور در دفاع از تمامیت ارضی و نگهداری نوامیس ملی از دست می دهد و ما فقط اجساد توته توته آنهارا با چشمان اشک بار تسلیم خانواده هایشان می کنیم.

یک روز نشد ما تفرح و گرفتن امتیازات شان بدرقه کرده به خانه هایشان ببریم و برای مادران خواهران و همسران دختران سان و سران و بزرگان قوم شان در چشمان دولت مردان هنه اقوام به یک نگاه دیده می شود.

وقتی می بینم سران حکومت پوشالی وحدت ملی در پنج سال گذشته در مجالس خود و فعلا در کمپاین های خود از حقوق مظلومان رعایت عدالت اجتماعی نفی تبعیض ومبارزه با فساد گپ می زنند.

جگرم آتش می گیرد و گلویم بغض فشار می دهد که چرا اعوام فریبی دارند این ها و چرا ملت بیشتر فریب این هارا می خورند. با آن هم برای تمامی بچه جوان های اقوام دیگر ژنرالی هایشان تبریک و تهنیت می گویم و برای مبارزان راستین و سنگر داران توانا میدان های جنگ نبرد دفاع از تمامیت ارضی قوم پشه یی خوده برای خود و برای تمامی کسانی که خوده مدافع می دانند تسلیت می گویم و به صفت یک جوان عدالت و برابری اجتماعی خواه قوم اعظیم پشه ای پیش آن قهرمانان قوم خود خجالت میدانم

نفرین بر بی عدالتی ها
زنده و پاینده باد مبارزان
عدالتخواه و برابری طلب تمامی اقوام مظلوم و محکوم افغانستان
بخصوص قوم پشه ای
داکتر انیسه پشه ای


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قوم پشه ای
سهمیه
نظرات بینندگان:

>>>   بنام قوم رتبه وچوکی گرفتن درست نیست ، باید نظربه لیاقت واهلیت کسی چیزی بدست آورد

>>>   قوم پشه یی تاج سر ملت افغانستان است
اشرف غنی فقط دنبال زر و زور است
هرکه به بی بی گل تحفه بدهد امتیاز میگیرد
کمپاین رای برای همه به جز غنی را پشتیبانی کنید تا این آدم لجوج و فاشیست را روانه علی آباد کنیم

>>>   در راس این نظام مزدور غرب یک فاشیست بنام اشرف غنی احمدزی است که در قرن 21 هنوز هم کارهای ناتمام هتلر خونخوار را به پیش میبرد. لعنت به این مغز گندیده و متعفن جهانی.

>>>   قوم پشه اي را هم اوغان ساختن آنها تحت استعمار اوغاني قرار دارند

>>>   قوم پشه اي جز تاجك است مفقود نيست . تاجك را چندين نام گذاشته اند و هركدام را قوم جدا ناميده اند تا نفوسش را نزد خارجي ها كم نشان دهند. ورنه پشه اي ، قزل باش ، فارسيوان ، ايماق ، هزاره ، پاميري ، جوگي همه و همه تاجك اند.

>>>   باسلام
بزرگواريكه ادعا داريد كه همه اقوام تاجك اند!
چرا نميگويد همه اقوام پشه اي و يا...اند؟
غژدي نشينان كوه سليمان همه اقوام باهم برادر خراسان را وحشت، داد و فرياد نام مي نهند! شما تاجك!
پس فرق شما با قبيله گرا ها چيست؟
جاويدان باد راه خالق هزاره
لياقت محسني

>>>   حق تمام اقوام را سران باندهای جهادی جمعیت، حزب ، وحدت و اتحاد و سایر گند ها میبلعند، اگر میخواهید حق به حق دار برسد از اشرف غنی طاغوت شکن حمایت کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است