کانگره امریکا نگران پیمان صلح با طالبان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۹    ۱۳۹۸/۵/۳۱ کد خبر: 159875 منبع: پرینت

(هشت بار مذاکرات با طالبان هنوز شک و تردید هایی وجود دارد، هنوز موضوع داعش حل نشده طالبان چند مکتب دخترانه را آتش زدند، در مورد زنان تفکر شان هیچ تغییر نکرده، در موضوغ هنر و موسیقی و آزادی مطبوعات هیچ توافقی نشده است، طالبان هر روزه صد ها افراد ملکی را به قتل می رسانند، ولی خلیلزاد از موفقیت با طالبا حرف می زند)

عضو کانگره امریکا از حزب جمهوریخواه لیز چینی از رییس جمهور دونالد ترمپ خواسته است که معاملۀ صلح با طالبان را قبول نکند.
به گفتۀ خانم چینی این موافقه معادل این‌ است که امریکا شکست خود را در برابر طالبان، داعش و القاعده قبول کرده باشد.
این عضو کانگره در روزنامۀ واشنگتن پُست نوشته است امریکا نباید طبق یک تقسیم اوقاتی قوای خود را از افغانستان خارج کند که به طالبان تسهیلات را فراهم بسازد که تروریستان را محافظت کنند و آن‌ها در آینده بازهم پلان حملات بر غرب را ترتیب بدهند.

سخنان خانم چینی در یک زمانی نشر می‌شود که نمایندۀ خاص امریکا برای صلح افغانستان زلمی خلیلزاد به قطر رفته و انتظار می‌رود که دور نهم مذاکرات خود را با طالبان آغاز کند. خلیلزاد قبلاً گفته بود در مورد خروج قوای امریکا از افغانستان با طالبان صحبت کرده و طالبان باید ضمانت کنند که از گروه‌های تروریستی مانند القاعده رو می‌گردانند.

یک تعداد اعضای کانگره امریکا از حزب حاکم جمهوریخواه در مورد پیمان صلحی که امریکا می‌خواهد با طالبان امضا کند، نگرانی دارند. این نگرانی در زمانی پیدا شده که نمایندۀ خاص وزارت خارجۀ امریکا برای صلح افغانستان زلمی خلیلزاد برای دور دیگر مذاکرات با طالبان سفر خود را آغاز کرده و امیدوار است که به‌زودی این پیمان را نهایی بسازد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کانگره آمریکا
صلح طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اقای منجم زاده!شمایک ژورنالست هستید٫سوختاندن مکاتب وقتل وغارت در افغانستان شده نه درامریکا.خلیلزاد حافظ منافع امریکاست نه افغانستان وبارها علنا این مطلب رایاداوری کرده است.
عاقل

>>>   بارک اوباما در زمان ریاست جمهوری اش در یکی از جلسات جی-هفت یا هفت کشور بزرگ صنعتی جهان گفت:
ما باید در مقابل تروریزم مبارزه کنیم.
ما باید نگذاریم که تروریستان سلاح اتمی بدست بیاورند.
زیرا آنها دیوانه هستند و ازین سلاح استفاده خواهند کرد.
صدر اعظم جاپان گفت: شما راست میگویید.
من یک دیوانه دیگر را نیز میشناسم که قبلاً ازین سلاح در مقابل مردم بیچاره استفاده کردند.
بارک اوباما خجالت شد و رنگ اش سرخ شد و به روی خود نیاورد.
حالا سناتور امریکایی میگوید که من به طالبان باور ندارم که آنها به پیمانی که با امریکا میبندند،وفادار بمانند.امکان دارد که آنها به تعهد خود با امریکا وفادار نمانند.
حالا باز یک نفر پیدا خواهد شد که بگوید که من یک رییس جمهور را میشناسم که به توافق برجام که شش کشور آنرا امضأ کردند و شورای امنیت آن را تصویب کرد،وفادار نماند و آن را رد کرد.
حالا بالای طالبان چگونه اطمینان شود که به توافق خود پابند بمانند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است