ستم ملی نیست، ستم تنظیمی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۵    ۱۳۹۸/۵/۳۱ کد خبر: 159873 منبع: پرینت

آنهايى كه از حل مسأله ملى و خطر فاشيزم حرف مى زنند اينرا نمى دانند كه ستم ملى در افغانستان وجود ندارد.
در افغانستان امروز ستم مافيايى تنظيمى - طالبانى بيداد مى كند.
حد اقل هیجده سال است كه جنايتكاران نيم قرن اخير در افغانستان به فرمان ارباب بزرگ جمع شده اند و در مركز و اطراف افغانستان متحدانه ظالمانه حكومت مى كنند.

امروز در افغانستان جنگسالار طوايفى قومى حكومت مى كند،
كه هم تاجيك هستند، هم پشتون هستند، هم هزاره هستند و هم اوزبيك.
طور مثال در مزار و بدخشان و پروران و پنجشير جنگسالاران تاجيك حكومت مى كنند.
در فارياب و ميمنه جنگسالاران اوزبيك عمدتأ حكومت مى كنند، در قندهار و هلمند و پكتيا جنگسالاران پشتون حكومت مى كنند.
در باميان و غزنى عمدتأ جنگسالاران هزاره حكومت مى كنند.

در كابل متحدانه جنگسالاران پشتون و تاجيك حكومت مى كنند و چند نفر هزاره و اوزبيك را هم مثل آقاى دانش و دوستم نمايشى با خود دارند، كه گاهى پيش بياى شان مى كنند و گاهى پس بيا، در ساير ولايات مافياى قدرت از همه اقوام متحدانه بيداد مى كنند، بنابرين تا وقتى كه ريشه هاى زهرآگين مافياى قومى و جنگسالاری را در افغانستان خشك نسازيم اين كشور از اين مصيبت بزرگ نجات نخواهد يافت و روى ترقى و پيشرفت را نخواهد ديد.

مبارزه عليه جنگسالاران مافيايى تبارى خودى امروز در افغانستان بيش از هر مسأله ديگرى در دستور روز قرار دارد.
به اميد موفقيت.

ضيا بارى بهارى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ستم ملی
ستم تنظیمی
نظرات بینندگان:

>>>   یگانه راه حل استخدام یک رییس جمهور برای ۲۵ سال از یک کشور اروپایی است.

>>>   در زمان حکومت حامد کرزی حکومت تگ قومی و حمایوی از طالبان ترورست جاسوسان پاکستان نسبت به هر کاری دیگر درین کشور به پیشبرده شده بود و با توافق دو تیم انتخاباتی و با حمایت و پادرمیانی جانکیری که اشرف غنی احمدزی بحیث ریس جمهور خوانده شد قومگرایی و تعصب قومی و زبانی و سمتی به حد نهایی اش اوج گرفته و امروز تمام دزدان قاچاقبران و خاینین قومگرایان مربوط بیک قوم خاص اشرف غنی شامل در قدرت حکومت صاحب قدرت گردیده از دزدی بیت لمال گرفته تا چور گمرکات و معادن کشور و انجام اختلاس های بزرگ از پول کمکی شده به ملت افغانستان و حتی بدتر از همه تعرض بناموس مردم بخاطر گرفتن چوکی دولتی توسط همین ارگ نشینان و و وابسته به ارگ صورت گرفته و میگیرد سبب نا امنی و فقر و بیچاره گی مردم مقصر صد در صدی همین اشرف غنی با دار و دسته و تیم انتخاباتی مفسد فاسد ان هستند .

>>>   بهترين راه حل اين است كه اينجانب رييس جمهور شوم باز ميفهميد كه چگونه ارامي مياورم . هركه كه انتحاري كرد را با خانواده و خويش و قومش يكجا اعدام ميكنم ديگر هايش از ترس انتحاري نميكنند.

>>>   خطرناکتر ومضرتر از همه این جنگیها وتنظیمی های غاصب غارتگر ووند خور پاتکی همی شروپساد ماوشماست ،

>>>   آقای ضيا بارى بهارى خداوند به قلم تان برکت بدهد، که بلاخره سخنان دل مرا نوشتید، یعنی از جنگسالاران همه اقوام که باعث ویرانی این کشور شده اند، نام بردید.
آین جملۀ تانرا صددرصد تائید میکنم:
"مبارزه عليه جنگسالاران مافيايى تبارى خودى امروز در افغانستان بيش از هر مسأله ديگرى در دستور روز قرار دارد."

>>>   این نویسنده خود نیز از تبار همان جنگ سالاران است
با یک تفاوت که جنگ سالاران امروز و مجاهدان دیروز مرد مردانه در برابر ارتش سرخ شوروی سابق جنگیدند و از میهن و ناموس افغان دفاع کردند امروز با عنوان جنگ سالار سرکوفت می خورند. آقای ضیا از زمان ارتش تجاوزگر و حکومت اختناق خلق و پرچم چیزی به یاد دارید؟ اگر ندارید از بزرگان تان بپرسید.

>>>   آقای ضیایی واقعآ مقاله با محتوا وخوب ودر برگرنده همه ابعاد. ومشکلات حاد افغانستان نوشته اید ،خداوند خیر نصیب تان گرداند که تکلیف افغانستان را دانستی و نسخه خوب هم اظهار کردی امید این جنگ سالاران و بدماشان جنوبی وشمالی وشرقی وغربی به فکر آیند و قومگرایی و. زبانگرایی وتبیض لسانی را دیگر دامن نزنند و مردم را آرام گزارند که در صلع وصفا زندگ کنند ،این زورمندان و. قومگرایان فارسی زبان وپشتو. زبان زندگی را به مردم جهنم ساخته و. قلم بدست هرروز یکدیگر را ملامت میکنند چون. این طایفه از ایزد متعال شرم ندارد و. همیشه در فکر قوم واقوام و و. قبیله خود هستند امید خداوند لایزال این بیشرمان را بشرماند
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است