آیا امکان دارد؟
سفارت افغانستان در پاکستان در اختیار طالبان؟
هرکشوری غیر از افغانستان می بود روابط خود را با پاکستان تا ختم مداخلات سیاسی و نظامی قطع میکرد، ولی پاکستانی ها چنان نفوذ بر مقامات ارشد افغان دارند که گویا افغانستان هر زورگویی و دروغ های مقامات پاکستانی را باید تحمل کند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۸/۵/۳۱ کد خبر: 159872 منبع: پرینت

آیا امکان دارد، روزی پاکستان سفارت افغانستان در اسلام آباد را در اختیار طالبان قرار دهد؟
یاکستان یکی از دشمنان سرسخت افغانستان است، که سه دهه اخیر مسؤول کشته و زخمی شدن ده ها هزار زن، مرد و کودک افغانستانی میباشد.
در همین روز ها و هفته ها و ماه های گذشته ولایت کنر مرتب مورد راکت باران قوای متجاوز پاکستانی قرار دارد و ده ها هموطن کشته و زخمی و صد ها نفر از مناظق خود بیجا میشوند ولی اشرف غنی جرات ندارد به پاکستان اعتراض نماید، در حقیقت افغانستان استقلال ندارد.

هرکشوری غیر از افغانستان می بود بدون شک روابط سیاسی خود را با پاکستان تا ختم مداخلات سیاسی و نظامی قطع میکرد، ولی پاکستانی ها چنان نفوذ بر مقامات ارشد افغان و نهاد های سیاسی و نظامی ما دارند که گویا افغانستان هر زورگویی و دروغ های مقامات پاکستانی را باید تحمل کند.

سابقه روابط دو کشور افغانستان و پاکستان به سال 1947 زمان استقلال پاکستان، باز می‌گردد، این دو کشور از همان ابتدا با چالش‌های متعددی مخصوصاً در ارتباط با مسایل مرزی و موضوعات قومی و قبیله‌ ای مواجه بوده‌ اند.

مقامات پاکستانی پس از تجزیه بنگلادش در سال 1971، نسبت به تجزیه بلوچ‌ها در غرب و پشتون‌ها در ولایات مرزی شمال غرب کشور نگران اند، علاوه بر مباحث سیاسی، امنیتی و فرهنگی، پاکستان نفع زیادی در افغانستان دارد، مقامات کابل بیشتر به منافع پاکستان توجه داشته و سیاست های افغانستان در منطقه در همسویی با مقامات اسلام آباد بوده است.

پاکستان در سال‌های نخستِ شکل‌ گیری‌اش، چیزی بیشتر از انصرافِ افغانستان از ادعایش بر آن سوی دیورند و پایبندی کابل پس از نیمه دوم هفتاد، که ارتش پاکستان و به خصوص سازمان استخبارات نظامی آن داعیه دیورند را به حالت معکوس درآورد و کابل را از آن سوی دیورند مورد تهدید قرار داد. پاکستان تدریجا به قدرت اتمی دنیا تبدیل شد و سطح مطالبات خود را در مورد افغانستان بالا برد و اکنون پاکستان به عنوان کشوری که در تمام عرصه های حیات نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از افغانستان برتری دارد و در عقب جنگ تبانی و بی ثباتی افغانستان ایستاده است.

پاکستان شش مطلب را در افغانستان بخشی از اهداف خود تلقی میکند:
۱- انصراف افغانستان از منازعۀ دیورند و شناخت مرز دیورند به عنوان مرز دو کشور،
۲ـ کاهش مناسبات نزدیکِ کابل با دهلی نو در پرتو آگاهی و نظارت پاکستان،
۳ـ ایجاد خط ترانزیت و دسترسی بلامانع پاکستان به منابع انرژی و بازار آسیای میانه از طریق افغانستان،
۴ـ تضمین دسترسی به منابع مشترک آبی افغانستان،
۵ـ مشارکت بلامانع در برنامه‌های بازسازی و بازار افغانستان،
۶ـ اقتدار دولتِ دوست در کابل فقط به رهبری و محوریتِ پشتون ها،

محمود منجم زاده




سفیر افغانستان در اسلام آباد اعلام کرد که ساخت تعمیر سفارت افغانستان در پاکستان آغاز شده است

سفارت افغانستان در پاکستان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفارت افغانستان
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   پول ساخت سفارت را از کجا میکنید؟

>>>   دیروز از خاک کشوری که پنجاه سال تاریخ دارد دوصد را گت بالای خاک وطنی که پنجهزار سال!!! تاریخ دارد زده شد ازیطرف هیچ جوابی داده نتوانستند،
اینها صرف مسئولیت خودرا به این میدانند که شمار کنند جند تازدند!
ر

>>>   بـه بارور :
احمــــد شاه مسعود دو باراستقـــلال رابا همی گروپ دزد ها وغاصبان ومعامله گران گرفت یا آن وقت افراد دیگری داشت ؟؟استقلال بار سوم به نظر تو بی 52 سهم نداشـــت ؟
چرا مسعود پیش از بی 52 استقلال را نگرفت ؟در زمان استقلال سومی مسعود حیات داشت ؟؟
اگر اینطور بنویسم :
استقلال بار اول را امان الله خان گرفت
استقلال بار دوم را مسعود گرفت
استقلال بار سوم را بی 52 گرفت بهتر نیست؟؟
گیلگمش

>>>   پاسخ منطقی عارف رحمانی، نماینده‌ی غزنی به چخانسوری، سخنگوی اشرف غنی:
کسانی شرم باید بکنند که ۳۰۰ سال برای ایجاد یک تمدن و فرهنگ عالی فرصت داشتند، تا ابن سیناها و ابوریحان‌ها و بیهقی‌ها و سنایی‌ها و فردوسی‌ها و ذکریای رازی‌ها را بپرورانند؛ اما ملاعمرها، عبدالرحمان‌ها، نادرها، محمدگل خان مومندها، قدوس خان‌ها و صدها و هزاران آدم‌کُش حرفه‌یی را به‌نام غازی به وجود آوردند؛ شرم باید کسانی بکنند که در قرن ۲۰ و ۲۱ هنوز با تفکرات داعشی و طالبانیستی و شوونیستی خود، یک ملت را نابود کردند؛ شرم یاید کسانی بکنند که از خون خوردن، کله‌منار‌ ساختن، خراب و ویران کردن و کوچ اجباری دادن و قتل عام کردن و برده‌ساختن یک ملتِ صاحب تمدن و فرهنگ عالی، لذت می برند؛ شرم باید کسانی بکنند که این مملکت را با تاریخ درخشان ۵۰۰۰ ساله‌اش در هر مرحله‌ای به اربابی فروختند و این کشور را تکه تکه کردند و تمام میراث‌ها و فرهنگ ما را نابود کردند.

به راستی، چرا حیا نمی‌کنید؟ چرا اعتراف نمی‌کنید که توان اداره‌ی یک کشور متعالی و متمدن را ندارید؟ می‌دانید؟ شرم باید کسانی بکنند که گذاشتند یک جماعت وحشی و خون‌خواره، شهر اولیا و عرفا و مهد تمدن و فرهنک را به ویرانه تبدیل کنند. واقعا با شما گیر مانده‌ایم. نمی‌دانیم شام سیاه این ملت و این آب و خاک چه وقت به سپیده سحر خواهد رسید؟ چرا به جای تبرئه خود، اعتراف نمی‌کنید که ساخت روحی و اخلاقی و اندوخته‌های فکری‌تان برای اداره‌ی یک کشور قد نمی‌دهد؟ تا حال مماشات کرده‌ایم که شاید این غبار فتنه و جهل فرو نشیند. شاید این شام سیاه به سحر ارامش رسد. شاید این جنون جنگ و جنایت و قبیله‌گرایی و تمامیت‌خواهی به صبح صادق انسانیت و مدنیت و خیرخواهی و شایسته‌سالاری سلامی دوباره دهد؛ اما می‌بینیم که انگار همه افراد قبیله نه دنبال ایجاد تمدن و رشد فرهنگ اند و نه دنبال ایجاد یک کشور متحد و پیش رفته؛ فقط همه همت و آروز و آرمان‌شان در اختیار داشتن قدرت در این کشور است. قدرت و دیگر هیچ. این‌جاست که دیگر سکوت و محافظه‌ی کاری و تعارف را کنار باید بگذاریم و حرف و منطق‌مان را بیان کنیم. شاید به هوش آمدند و شاید از جنایت و خیانت و وطن‌فروشی و انتحار و وحشگری و تمامیت خواهی دست برداشتند و شاید...

صیام نایاب

>>>   به‌ تاریخ کشور خیانت کردید، باید معذرت بخواهید
معرفی رسمی رهبر جنایتکار و مجهول الهویه‌ی گروه تروریستی طالبان؛ به عنوان زمامدار افغانستان از تاریخ ۱۹۹۶-۲۰۰۱،نه تنها جعل تاریخ و خلاف واقع است،بلکه خیانت به تاریخ مقاومت ملی مردم افغانستان و مغایر سیاست رسمی سازمان ملل متحد و نادیده گرفتن فصل درخشان صدای دیپلماسی تهاجمی افغانستان به همت شهید عبدالرحیم غفورزی در مقر سازمان ملل متحد می باشد.
تهاجم و اشغال طالبان مزدور با فرماندهی میلشیای پاکستانی بر خاک افغانستان،هیچ وقت توسط سازمان ملل متحد برسمیت شناخته نشد و جز سه کشور هیچ مملکتی این باند تروریستی و جنایتکار را به عنوان دولت رسمی برسمیت نشناختند.
کسانیکه این سناریوی جعلی را ترتیب داده اند،هدفی جز حذف فصل درخشان تاریخ مقاومت ملی مردم افغانستان برهبری سپهسالار جهاد و زعیم مقاومت ملی،شهید احمد شاه مسعود را ندارند.

من درست بخاطر دارم که بنا به مشورت یک رهبر جهادی اعلامیه‌یی تسلیمی افغانستان به طالبان در تاجیکستان تهیه و آماده شده بود،و زمانیکه با آمرصاحب در میان گذاشته شد،مسعود آن را بشدت و قاطعیت رد کرد،تا تاریخ مقاومت جاودانه گردد و طالبان هر گز نتوانند به هدف شوم تسلط بر کشور و ادعای پیروزی دست یابند.

مگر فراموش کردیدکه شهید استاد برهان الدین ربانی به عنوان رئیس حکومت اسلامی افغانستان بعد از بن قدرت را به حامدکرزی انتقال داد و نخستین انتقال مسالمت آمیز تاریخ معاصر سیاسی افغانستان را رقم زد؟

آیا امرالله صالح که تنها شخصیت حاضر از جغرافیایی مقاومت در محفل بزرگداشت و تجلیل دیشب حضور داشت،متوجه این اهانت و جعل تاریخ شده است یا نه ؟
آقای خراسانی

>>>   چقدر بیخبر هستید تاریخ گزشته سیاه کشور را مرور کنید پاکستان همیشه با خدمات شایانش به آمریکا و غیره موقعیت سیاسی اش را محکم وبه تمام خواسته هایشان رسیده اند وهم چنان با پول های که در قبال خدمت های شان دریافت میکند به آبادانی وپیشرفت خود رسیده اند .سیاسیون ودولت مردان ما بجز از خیانت به مردم وپر کردن جیب شان و دروغ های شاخدار کاری نکرده اند .اشرف غنی یادش رفته که چه قسم چوکی را گرفت .

>>>   رییس جمهور غنی کوشش دارد دور ریاست جمهوری را از هر طریق ممکن پیروز میدان شود و در راه ترسیدن به هدف اش بالای مردم هم رحم ندارد حاضر است که انتهار و انفجار بار ها تکرار شود برای ایشان فقط رسیدن به قدرت اولویت دارد .
پشتو های که در حکومت دخیل اند
با طالب های تروریست که پشتون هستند در بیرون از حکومت با مردم در جنگ اند در همکاری هستند
پاکستان هم طرف دار قوم پشتون. حالا پلان برای آینده افغانستان. ساختن بک پشتونستان است که دیگر اقوام در آن جای نداشته باشند

>>>   حكومتهاي خرزي و احمق زي ها بدون سفارش پاكستاني ها ساخته نشده است اينها مجبور هستند به پاكستاني ها باج دهند .

>>>   اقای منجم زاده!شمایک ژورنالست هستید٫این ماها بودیم که درطول تاریخ با پاکستانیها دشمنی کردیم.مگر با کسیکه شما دشمنی میکنیدازاوتوقع دوستی دارید؟حالا پاکستان توانایی انرا دارد چون ما به زعم خود سرحدات بین المللی راقبول نداریم نیم افغانستان راتصرف کنندولی چنین نمیکنند٫چون واقعاانها شریف اند.
عاقل

>>>   اقای منجم زاده! مقابله افغانستان با پاکستان مثل مگس بال کنده با فیل است.مگراین کارعقلانیست؟
بشارت

>>>   Soraya Baha
تلویزیون طلوع از همان آغازین از سوی امریکایی ها ساخته و تمویل می شود، لطف الله نجفی زاده که جوان بسیارهوشیار و با استعداد است، از وزارت خارحه امریکا دستور می گیرد وهر ازگاهی با امریکایی ها دیدار دارد و نمی تواند بدون نظر و پشتوانه امریکا یک رییس جمهور ولو که مالیخولیا هم است با این جرأت به چالش بکشد و گند وی را آفتابی سازد، ما یک ُبعد مصاحبه را دیدیم و ونوشتیم، اما به ُبعد دیگر مصاحبه توجه نکردیم و آن دیدگاه امریکا نسبت به اشرف غنی همین است و خواستند بدین وسیله غنی را درمیدیا رسوا سازند، که به زودی شاهد پیامد های دیگری خواهیم بود و امیدواریم که غنی و انگل های دربارش، نسبت دزدی کمک های امریکا به محاکمه کشانده شوند.

>>>   اشرف غنی درولایت هرات:
- تحمل گرمی شما سبب میشه که در 5 سال آینده هرات آبادتر می شود.
- گفته ی زیادی ندارم چون این مجلس عظیم نماینده ی پیروزی تیم دولت ساز است.
- فراموش نکنیم هرات مهد زبان ازبیکی ما است.
-شهر خواجه را کی فراموش کرده می تواند؟
-علمای هرات همیشه خوش درخشیدند.
-طی پنج سال گذشته آنقدر که من به هرات آمده ام؛ طی صد سال گذشته کسی نیامده است.
-هرات همیشه پاسدار استقلال افغانستان بوده است و حس وطندوستی در این شهر در تاریخ ذکر شده است.
-518 سال پیش هرات متمدن تر از پاریس بود.
-تیم دولت ساز تعهد می کند که انتقطاع تاریخی هرات به پایان می رسد و دوباره مهد تمدن می شود.
-خطاب به مردم هرات؛ امروز راه چابهار باز است. راه ترکمنستان مقابل تان باز شد.
-اگر راه سپین بولدک بسته شود؛ آب از آب تکان نمیخورد.
-هر قطره آب هریرود را مدیریت کردیم.
-انگور هرات بازار نداشت. قیمتش چند برابر شد یا نه؟
-زعفران هرات در دنیا دارای جایگاه شد یا نه؟
-دخترهای من! از شما گوهرشاد ها می سازم.
-فتوای عظیم علمای ما راهنمای صلح ما بود.
-در اولین دو ماه بعد از پیروزی برای چند روز به هرات می آییم که تعهدات پنج سال آینده را با مشوره هراتی ها بسازیم.
-از شما می خواهیم که فرصت بدهید که 500 سال گذشته خرابی را درست کنم.
-آرزو دارم هر افغان هرات را از خود بداند.
-هرات به سرمایه گزاری روی مغز جوانان نیاز دارد.
-هرات مرکز هماهنگی مذاهب ما است. مذهب جعفری و حنفی مورد احترام سراسر مردم کشور است.
-هیچ خوارج؛ داعشی، و سایر تروریستان را اجازه ی دخالت در اوضاع امنیتی هرات نمی دهیم.
-به شما تیم واحد، تصمیم گیر و متعهد هدیه آورده ام.
-شما شکایت داشتید قبلا. در این تیم چبلک انداختن نخواهد بود!
-شاخ های پلاستیکی شان را شکستاندیم!
-تعهد می کنیم که عدالت عمری را می آوریم که حق به حق دار برسد.
-مردم افغانستان رعیت نیستند. زن افغانستان گنگ نیست. زن افغانستان خاموش نیست. جوان افغانستان به بندی خانه نباید باشد. ما عفت هر افغان و مساوات هر افغان را تامین می کنیم.
-کسانی که فکر می کنند کلمه ی افغان مورد مناقشه است، از احمدشاه مسعود بپرسند.
-شما صلاحیت و قدرت بدهید که چبلک بازی و تقسیمات چتیاتی را از بین ببریم!
-حساب دادن و حساب گرفتن بدون جمهوریت امکان پذیر نیست.
افتخار ما در جمهورییت است
-قبلا به شما گفته بودند که به این آدم رای ندهید
حالی دیدید کی دیوانه است؟
افتخار می کنم که دیوانگی من به این است که زن افغانستان را به خاک برابر نمی کنم!
-با همسایه از موضع قدرت حرف زدم.
-مایکل بیری زندگی خود را وقت نشان دادن نقاشی های بهزاد به دنیا کرد. نقاشی های بهزاد یک سال تحلیل نیاز دارد. از افتخارات خود خبر نداریم فکر می کنیم بقیه افتخار دارند.
-جمهوریت که نباشد ما دوباره رعیت می شویم.
در داخل جمهوریت ما حقوق داریم.
-اگر جمهوریت نمی بود، بابای زعفران را به شلاق می زدند که چرا زعفران آوردی!
-اگر روزی اشرف غنی صاحب یک جریب زمین شد، دستش را محکم بگیرید.
-من می خواهم که هر هراتی صاحب قباله ی شرعی باشد.
-این انتخابات تاریخ ساز است.
-خطاب به مردم؛ یک دقیقه برایم وقت بدهید. صف ها را خراب نکنید!
-امروز پشیمان هستیم که چرا به امان الله خان فرصت ندادیم.
بیایید تعهد کنیم که انقطاع نظام را اجازه نمی دهیم. جمهوری افغانستان را دوامدار می کنیم.

>>>   قاری غلام محمد مصون
ملت قضاوت خواهند کرد و تاریخ به هیچ کس رحم نمی کند
آ نانیکه صادقانه درخدمت مردم قرار داشتند امروز با روان آرام و روحیه مطمئن زندگی می نمایند نه وجدان شرمنده ونه با سرافکندگی در جامعه با مردم روبرو هستند و از اینکه خدمتگذار واقعی بودند بخود می بالند و قصرهای سر به فلک کشیده پوتک برسر شان نیست واندوه اشارات معنادار آنان را نه می رنجاند و با اخوت و برادری در محیط اجتماع با دیگران سر و کار دارند چون شیفته خدمت بودند نه تشنه قدرت وانانکه برای رسیدن به اهداف نفسانی پا برشانه مردم گذاشتند زالو وار خون مردم مکیدند هم از نظر وجدان شرمنده وهم به نزد همنوعان سرافکنده وخجل اند بیاییم باقضاوت وجدان به میدان آییم و تحت تاثیر سخنان فریب کارانه این وآن قرار نگیریم و متوجه شویم که این آقایان از چه راه اندوختند وبرای چه مقصدمصرف میکنند اینانکه تا دیروز متهم بودند یکباره برائت یافتند جیره خوران سر سفره شان را به کوچه و بازارها به عنوان ابزار تبلیغاتی وظیفه سپردند وبه فریب دادن مردم اقدام نمودند نه شرم از عملکرد گذشته دارند ونه خجالت از وابستگان شهدای مظلوم می کشند اموال عمومی را فدای کمپاین های خود کرده واز ادامه جنگ درکشور بخون غنوده پروای ندارند

>>>   من نه سیاست مدارم و نه از سیاست چیزی سر در میارم فقط میتونم بگم که دشمن را با دشمنی نمیشه از بین برد فقط با سیاست هایی که خود آن کشور بکار می‌برد اول خود ملت باید دست به دست هم بدهند؟!

>>>   دور از انتظار نییت.گروهکی که با دستور و طرح شیطان بررگ توسط واحد اطلاعات ارتش پاکستان شکل گرفته است.

>>>   Abdulqudoos Iejad
رهبران فاسد عامل بد بختی مردم ووطن ما هستند
این رهبران نوکر دین فروش ، قسم خوارونفاق افگن ...که استعمار ایران وپاکستان وخارجی ها را در طی چهل سال اخیربرما تحمیل کرده اند خون ملیونها هموطن ما راریختند ایشان را معلول ومهاجر ساختند چهار ملیون جوانان ما را معتاد ساختند فامیلها را بیچاره کردند وطن را ویران وملیونها بیوه ویتیم رابجای گذاشتند هزاران مکتب را به اتش کشاندند ومعلمیین واستادان شان را به شهادت رساندنداینده نامعلوم وتاریکی را پیشروی مردم ما قرار دادند جنگهای قومی ومذهبی را براه انداختند و ایشان گاهی بر اریکه قدرت ویا گاهی هم مخالف دولت بودند وثروت اندوختند،باعث هزاران بد بختی حال وگذشته وطن ومردم ما شده اند درظرف چند هفته خون سیصد هزار کابلیان عزیز را ریختند سیستم دولتی را به فساد ورشوت تبدیل کردند طالب انتحادی وداعش دستاورد عمده شان است وهزاران بد بختی دیگرانها بعوض اینکه محاکمه شوند خود را کاندید ریاست جمهوری مینمایند
البته رهبر خوب وقهرمان کسی است که نوکر اجنبی نباشد وطن ومردم را از بد بختی نجات دهد وزندگی مادی ومعنوی مردم را بهبود ببخشد وبفکرمنافع ملت ومردم باشد نه اینکه دست اش به خون مردم الوده باشدو ثروت اندوزی نمایدوبفکر منافع شخصی خود باشد دین وطن ومردم خود را بفروشد

>>>   درحالیکه اکثریت السوالی های ولایت هلمند درتصرف اشرار اجیر پاکستان قرار داردوهمه مکاتب یعنی دروازه های علم و دانش مسدود است هزاران طفل وجوان معصوم ومظلوم هلمندی از آموزش محروم هستند وکـیــلــــه زیبای هلمنـد تشویش لـروبـر را دارد، درکنار همه مشکلاتیکه درکشور مخصوصا درین برهه موجود است همه اینهارا یکطرف نهاده به فکر پاکستانی ها است ،از رئیس جمهور در برنامه تلویزیون طلوع سوال دارد که چرا به فکر پشتون های آنطرف نیستی،؟ این وکیله ماده بهتر بود با منظور پشتون ازدواج میکرد تامی توانست خدمتی بیشتر به آنها ارائه نماید >
همین وکیله اگر وکیل هلمند است چرا یک مراتبه به طرف کمپنی نمیرود تا زندگی فلاکت بار ومحرومیت مهاجرین هلمندی را که در زیرخیمه ها درین تابستان سوزان زندگی دارند ببیندوبه آنها شخصا کمک کند ،اگر این وکیله خودرا زحمت دهد واقلا برای یکبار به مشاوریت ارشد ریاست جمهوری محترم فضلی صاحب مراجعه کنند صد فیصدیقین دارم که کمک زیادی رابه مهاجرین هلمندی باعث میشود ،
آیا نحوه زندگی همه پشتون های جهان در پاکستان درهند دراسترالیا وسایر نقاط جهان از مسئولیت افغانستان است؟
آیا این مناسب است که برادران هزاره هم به فکر هزاره های آنطرف یعنی باشندگان کویته پاکستان باشند وترکمن های فاریاب به فکر مردم ترکمنستان و تاجک ها درمورد مردم تاجکستان فکر کنند ، مردمان ازبک به فکر زندگی ازبکستانی ها باشند ؟؟ عرب تبارها به فکر عرب های خلیج یا سعودی باشند ؟
آیا اعراب اکثریت شان درکشورهای مختلف عربی از یک قوم وزبان ودین نیستند ؟ هستند ، پس باید همه یکی شوند ویابنام قــــوم وزبان درامور یکدیگر مداخله کنند ؟
کشورهای زیادی دارای زبان مشترک هستند باید همه اینها یک کشور شوند؟ویا بنام اینکه زبان شان مشترک است درامور زندگی هم مداخله کنند؟ مثلا انگلستان استرالیا امریکا ودیگران،
سیاسیون پشتون تبار پاکستانی علنی درمقابل رسانه ها میگویند:
وقتی درکشمیر صلح وآرامش نیست درافغانستان هم باید کشت وخون جاری باشد ،
بیشترین مداخله تعرض ترورست پروری وصدورآن به افغانستان توسط نظامیان یا مولاناهای ترورست پشتون تبار پاکستانی صورت میگیرد وبیشترین ضرر شان هم به پشتون های افغانستان وارد میشود،
درمبدا همه ابنای بشر از یک نسل وقوم هستند ، نباید از نام قوم استفاده سیاسی گردد ،
v

>>>   باعرض حرمت بجواب آقای صیام نایاب صاحب عرض کنم دولت آقای کرزی صاحب بدست قوماندانان وبادیگاردان مسعود بود ولی طی ۱۰ سال افغانستان در رده نخست فاسدترین کشور جهان شناخته شده اگر۳۰۰سال حکومت کنند سر بکجا خواهد کشید حالا دوره پیروزی مجاهدین وحکمروای از سال۷۱ الی۷۵ خودتان قضاوت کنید که درکشور چه وضعیت بود اتهام زدن آسان است ولی اثبات مشکل باید واقعیت هارا در مطالب خود در نظر بگیریم نه اینکه یکطرفه قضاوت کنیم مردم شریف کابل تمام کارنامه های شمارا بیاندازد با قند گفتن ذهن شیرین نمی شود
علیزهی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است