ربانی در برابر غنی...
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۸/۵/۳۰ کد خبر: 159865 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی، بر اساس یک توافق و با پا درمیانی امریکا و سازمان ملل ایجاد شد. غنی در انتخابات کمتر از چهل درصد رای به دست آورده بود، او با تقلب گسترده و افتضاح خواست رئیس جمهور شود که در نتیجه‌ی ایستادگی مردم به دفاع از رای شان، حکومت وحدت ملی بر اساس یک توافق‌نامه‌ی مکتوب و فرا قانون اساسی ایجاد شد.

بر اساس توافقنامه‌ی هفت بندی حکومت وحدت ملی، تمام تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجرایی حکومت، میان اشرف غنی به عنوان رییس حکومت وحدت‌ ملی و عبدالله عبدالله به عنوان رئیس اجرایی، به صورت مساوی باید اجرا می‌شدند.
اما دیده شد که غنی بر خلاف توافقنامه‌ی حکومت وحدت ملی و تعهدات سیاسی اش، به صورت یکجانبه و خلاف قانون اقدام کرد و قوم‌گرایی و قانون شکنی‌های فراوانی را انجام داد.

غنی در آغاز حکومت وحدت‌ ملی و با دلگرمی حمایت دوستان امریکایی، از خود گلادیاتور بی حریف ساخته بود و رفتارش با اکثر اعضای حکومت، با دشنام و تهدید همراه بود.
با آن که نام این حکومت وحدت ملی بود، اما غنی در برابر نیمی از حکومت که از تیم خود نمی‌دانست، به شدت عقده‌ای و دشمن‌ مآبانه برخورد کرد.
نمونه‌هایش هم وزیر مخابرات و انرژی و آب، که همه شاهد اند.

در این میان نیز، بارها از تنش میان صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه و اشرف غنی به بیرون درز کرد.
تازه ترین آن، اجازه ندادن ربانی به هیئت تفتیش و معیین مالی و اداری است که اشرف غنی در وزارت خارجه مقرر کرده است. از آن‌جایی که بحث فساد و قانون شکنی در ادارات تیم نزدیک غنی، مثل وزارت مالیه، اداره‌ی امور، بخش جمع آوری ده درصد از مالیه‌ی کریدیت کارت‌ها و اداره‌ی تدارکات ملی فروان بوده و اشرف غنی هیچگاهی برای پاسخگویی به اتهامات موجود فساد در این‌نهادها حاضر به بررسی و پاسخ نبوده و در بحث مقرری‌ها نیز یکجانبه و قومی عمل کرده است، ایستادگی ربانی در برابر غنی نیز نه تنها تنش داخل نظام بلکه با استقبال اکثریت شهروندان رو به رو شده است.

پس از نشر گزارش تنش تازه‌ میان اشرف غنی با صلاح‌الدین ربانی، صدها کاربر شبکه‌های اجتماعی ایستادگی او در برابر، تک‌روی و قانون‌شکنی اشرف غنی را، عین عدالت و قابل حمایت دانسته اند.

آثار حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ربانی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی در آخر خط است
باید ایستاد تا سقوط غنی

>>>   صلاح الدین پسمانده برهان الدین ربانی است ، وی به اساس لیاقت و اهلیت نه بلکه بخاطر به خاطر تعلقات قومی و حزبی به این مقام گماشته شده است ، وی از سیاست های دنیا و منطقه خبر ندارد ، این جوانک بی لیاقت در برابر غنی مکار قرار دارد . بهترین گزینه برای وزارت خارجه آدم های کارکشته مانند مرادیان و ملک ستیز است.
شمس تمنا

>>>   ربانی را پشت نخود سیاه روان می کند!
....

>>>   سلاخ الدین ربانی با پول عشر و ذکات کلان شده و بعد هم وند شان خورد و حال یاغی گری میکند. همه میفهمند که شکست دولت کرزی و اشرف غنی از دست این ..... است.

>>>   در اين زمان كه تأريخ برگزاري انتخابات رياست جمهوري نزديك شده (و اگر كدام مسأله ديگر باعث به تعويق افتادن يا الغاي انتخابات نشود؛ عنقريب برگزار خواهد شد) غني نبايد مأمور جديدي را به وزارت خارجه معرفي ميكرد. اما رد كردن معين معرفي شده توسط رباني هم عين بي ادبي و بي دسپليني صلاح الدين را نشان ميدهد. به نظر من ناهيد ايثار؛ به مراتب دانشمند تر است نسبت به رباني كه بدون كدام سابقه كاري دپلماتيك و صرف بخاطر پدر خود و بنا بر سهميه بندي تنظيم جمعيت ؛ به كرسي حساس و خيلي كليدي يعني وزارت خارجه تكيه زده است. اين تنظيمي بد بخت با پيروي از خَلَفِ مرحوم خود ؛ هرچه ادم هاي بيكار از اقارب و خويشاوندان دور و نزديكش بود را به عنوان كارمندان وزارت خارجه، بدون انكه واجد شرايط باشند در مربوطات وزارت خارجه در داخل افغانستان و در سفارت خانه ها و ساير دفاتر دپلوماتيك مربوط به افغانستان در خارج از كشور مقرر كرد .حتي شنيده ايم كه از يك فاميل؛ دو و يا سه نفر هم در عين سفارت بكار گماشته شده اند. گاه آشپز و خياط هم كه حتي سواد كافي براي خواندن و نوشتن به لسان دري نداشته اند هم بحيث دپلومات در يگان سفارت مقرر و اعزام شده اند . رباني از ترس اينكه در اين آخرِ تصدي وزارت خارجه، تشت رسوايي اش از بام نيافتد و كارش به لوي حارنوالي و محكمه نكشد از ورود خانم ناهيد ايثار به ان وزارت خانه ، جلوگيري كرده است. به نظر من ... و بيكاره ترين وزير خارجه افغانستان همين صلاح الدين جان بوده است.

>>>   سرکشی ازامر اولی الامر بغاوت است خدا کند یک رای برده باشد فعلا زمامدار است
ونا گفته نباید گذاشت که حالا دهه 70 نیست یعنی که هرچی دلت خواست بکو آنزمان گذشته ومردم ما الحمد لله آگاه اند

>>>   حالا ربانی علیۀ غنی قرار گرفته. ببینیم که چند هفته بعد مقابل حکومت طالبان چه کار میکند. مانند جلسۀ ماسکو پُشت سر آنها عوض 5 وقت 10 وقت نماز خواهد خواند یا....؟

>>>   برادر شما سر زاغ بو دنه می گیرید

>>>   اشرف غین انسان دروغگو و فسادپیشه ئی است که هرگز به وعده های خود پابندی ندارد. او از حماقت عبدالله و عشق جنون آمیز ربانی به قدرت استفاده کرده و هردو را خر ساخت. تاریخ ثابت کرده است که همکاری دزدان سیاسی بالاخره روزی به دشمنی سیاسی تبدیل می شود. تحق این اصل را در عمل، امروز ما در افغانستان مشاهده می کنیم.
گلداد کابلی

>>>   غني يك دزد با پشتاره است. او از روز اول با تقلب كه خيانت ملي ميباشد قدرت وا تصاحب نمود. بعدا رياست جمهوري را به اداره قراردادي تبديل كرد.

>>>   از ربانی و ربانی خیل جز بغاوت و خرابکاری چیزی دیگر توقع برده نمی شود

>>>   کسانی که از غنی احمدزی این خاین مفسد....دین گشته از اسلام و خصومت با اسلام و مسلمین دفاع میکند انها همه پسمانده خوران ارگ و معاش بگیران رسانه یی استخدام شده غنی احمدزی عوام فریب چپاولگر هستند بهر صورت کسانی که میگویند که صلاح الدین ربانی وزیر خارجه در مقابل رد تعین معین مالی وزارت خارجه از جانب غنی ایستادگی کرده انرا بغاوت خوانده اند اول اینکه مفهوم بغاوت را بدانند بعدا انرا استعمال کنند حوکمت غنی از اول تا اخر بنام وحدت ملی قانونی نبود و پس از اول جوزا به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست فاقد قوانین و اصول ضوابط و روابط هم است و دیگر اینکه غنی چون از دین اسلام بیزاری داده و شخص بی دین است بغاوت در مقابل امر پادشاه عادل و مسلمان و صادق و خدمتگذار واقعی مردم که بخواست اکثریت ملت تعین شده باشد یکامر شرعی است نه بکسی که مانند غنی با جعل و تقلب و کمک وزیر خارجه امریکا بسر چوکی ریاست دولت نشسته باشد و ترس از خدا نداشته باشد قومگرایی و خیانت و دزدی و چپاول پیشه اش باشد و طبق فیصله محاکم شرعی حکم اعدام و قصاص را بالای مجرمین قوم و زبان خودش عملی نکند و از امر فیصله محکمه تمرد کند ایستادگی در برابر چنین شخص نه تنها که تمرد نیست بلکه یک وجیبه شرعی و اسلامی و ایمانی است .

>>>   مقرری ها اصلآ به پیشنهاد وزیر مربوط انجام میشود .غنی یک شحص فاسد
و بی قانون خاصتآ درین زمان که انتخابات فرا میرسد حق مقرری و تغیرات را ندارد
حبیبی لوگر

>>>   بلی صلاح الدین ربانی وزیرخارجه فرزند یک رهبر اسلام است ر هبریکه سرزمین افغانستانراازچنگال روس آزاد ساخت و انقلاب اسلامی رابه پروزی رسانداگرمبارزات این دلیرمردان نمیبودشماهااکنون زباله دانی هائ روسهاراپاک میکردین وحالاسری صلاح الدین ربانی انتقادمیکنین خاک قدم ربانی سری هزارها مانندشماسگهاشرف دارد صلاح الدین ربانی یگانه کسی است که دربرابراین گروهی جهنمی تاکنون خودراحفظ نموده خداوندیارومددگارش زنده باد صلاح الدین ربانی وزیرخارجه افغانستان ...

>>>   رباني با زور خود وزارت خارجه را اخذ كرده نوش جانش غني با تقلب در چوكي نشسته شرم باد بر متقلب خايين ملي . افرين بر شهامت رباني عليه غدار فاشيست متقلب. موفق باشي رباني صاحب

>>>   رباني بلاخره با مشت محكم به دهن فاشيست بزرگ كوبيد. زنده باد رباني صاحب

>>>   جق بر باطل پيروز است اشرف غني متقلب خيانت ملي را مرتكب شده در هر گوشه دنيا كسي تقلب كند به اسم خايين ملي اعدام ميشود انشاالله كه يك دولت قانونمند بوجود بياييد اشرف غني گوسفند خيل را بخاطر جناياتش محاكمه كند.

>>>   رهبر اسلام هههههههههها، از برای خدا کسی که در سالهای 50 یعنی زمان داودخان در آغوش آی ایس آِی لمید علیه کشور و مردم خود بغاوت کرد، به روی دختران تیزاب پاشید و صدها هزار هموطن مارا به خاک و خون کشید،بیت المال را چور کرد،کابل را به خرابه مبدل ساخت با روس و امریکا و هر بیگانه دیگر پروتوکول کرد، دختران خودش در کباره و مودلینگ مصروف است. این اسلام شما چه نوع جناور است که ما نه شناختیم؟ کدام معیار برای انسانیت و کدام برای اسلام دارید؟ شرم بخدا هنوز هم شما دین را در خشتک گنده رهبران باندهای جهادی میبینید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است