حالا فقط باید خون گریست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۸/۵/۲۸ کد خبر: 159844 منبع: پرینت

پوشش گسترده‌ی رویدادهای دهشت‌افکنانه، از اهداف اصلی دهشت‌افکنان است.
یکی از اهداف اصلی حملات دهشت‌افکنانه، اعلام حضور و قدرت‌نمایی است. آنها انتظار دارند تا رخدادهای مربوط به این‌گونه حملات به پیمانه‌ی گسترده‌یی از مجاری گوناگون رسانه‌های رسمی و غیر رسمی پخش و نشر شوند.

به این‌گونه، آنها علاوه بر کشتار شماری از مردم این سرزمین، روح زندگی و احساس بودن را در این جامعه نیز نابود می‌کنند.
پخش وسیع خشونت، خود نوعی خشونت است. چراکه که پایه‌های بقا و امید به زندگی را در میان مردم نابود می‌کند. گذشته از آن این امر نوعی خدمت رضاکارانه به راهبردهای تبلیغاتی تروریستی است.

از سویی، رویدادهای دهشت‌افکنانه و کشتار مردم در افغانستان، دیگر خبر نیست. چون این امر حالا بخشی از زندگی روزمره‌ی ما است؛ جزیی جدا ناپذیر از حیات مردمی که بیش از همه، قربانی جهل و انفعال تاریخی خویش اند.

حالا فقط باید خون گریست. تا زمانی که با سروش آگاهی، مردم به خویش آیند و اراده‌ی مشترک آنها، چنان از آزادی و صلابت سرشار شود که انواع انگل‌های مرگ را از رگ‌رگ این سرزمین بزدایند و زمام سرنوشت خویش را خود به دست گیرند.

عزیزالله آریافر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دهشت
وحشت
نظرات بینندگان:

>>>   Arif Rahmani
اگر وزیر دفاع، امنیت و داخله هزاره می بودند آیا ۵ سال ناکامی شان تحمل می شد؟

>>>   همین شروپساد بود که حکومت را ضعیف کرد وقتی در راس جکومت قرار میگیرند بجای کار جهت نقویه حکومت دزدی اختلاس ، قوم جنگی میکنند نان سرباز زا دزدی میکنند چوکی فروشی میکنند مقام حکومتی است اما اختطاف میکند ، پول دوا ودرمان افسر وسربازرا دزدی میکند نتیجه اش همین میشود که بازهم آی اس آی برما حاکم شود

>>>   حی علاالفلاح
مردم به همه رای دهید به جز غنی
هرکه به غنی رای دهد آدم نیست

>>>   دقیقاٌ که همینطور است که بیان کرده ایید. کجا عقل و فراست انسانی و سیاسی. مردم در گرو چند دزد و خاین گیر افتاده و دور آن ها فاحشه های بنام سیاسیون و رهبر فلان حزب حلقه زده تا طعمه فاسد را نصیب شوند ! حال مردم ازین بدتر خواهد شد و تروریستان و جانیان دلیرتر ! آیا با این همه دم و دستگاه تا هنوز یک تروریست و قاتل مردم به دار آویخته شده حکومت بی کفایت و فاسد باید جواب بدهد.

>>>   اریا ټر!
ترا بخدا یک شاه تاجیک را در ۱۰۰۰ سال ګذشته نام ببر!
ترا بخدا یک قهرمان تاجیک را نام بګیر که با روسها حتی نام جهاد ګرفته باشد؟
بګو من منتظرم!
ورنه بشرم!

>>>   به جواب دوست ما كه اسم شاهان تاجك را خواسته . باييد گفت كه شاهان تاجك انقدر زياد است كه اين صفحه و قلم و حوصله ما گنجايش انرا ندارد تا همه را يك يك نام ببريم. بنابرين با ذكر چند تا از مشاهير شان بسنده ميكنم. اولين شاه تاجك شهنشاه يما از بلخ دومين شاه تاجك شهنشاه جمشيد از بلخ . شاه تاجك كنشكا كبير . شاه تاجك سلطان شهاب الدين غوري. شاه تاجك سلطان غياث الدين غوري . شاه تاجك شاه اسمعيل ساماني. شاه تاجك يعقوب ليث. شاه تاجك ابومسلم خراساني . شاه تاجك .......هزاران ديگر و بلاخره اخرين شان حبيب الله كلكاني . حالا اگر ميخواهي بيشتر بداني سلسله اينها را بخوان هركدام شان با خانواده و اولاد هايشان سلسله دارند به جز كلكاني كه دوره شاهي اش خيلي كوتاه بود باقي شان همه سلسله شاهي دارند كه از هركدام شان صدها سال است و از بعضي شان خانواده و اولاد شان تا هزار سال هم پادشاهي نموده اند كه بدين صورت در هر سلسله انها صد ها شاه وجود داشته.
حالا فهميدي كه قلم من و تو از نوشتن لست شاهان تاجك عاجز است.

>>>   به دوست كه اسم مردان تاجك در جنگ روس را خواسته !
نام قوماندانهاي جهادي تاجك كه عليه روس و عليه پاكستان و طالبان جهاد كردند هم از مليون ها نفر بيشتر است . مشهور ترين شان امير اسمعيل خان ، علاوالدين خان شهيد، قاري باباشهيد، صد باشيي شهيد، استاد ذييح الله شهيد، نجم الدين خان شهيد، سيد يحي شهيد، قاضي اسلام شهيد، جنرال پناه شهيد، عبد الحي حقجو وفات، قوماندان حنان شهيد، ملا شمس ، شير خان شهيد ، مولانا سيد خيل شهيد، جنرال داوود شهيد، مطلب بيك، احمد خان شهيد، و غيره وغيره
بهتر از همه كه نه تنها مردان تاجك بلكه زنان تاجك از جمله اولين زن شهيد جهاد عليه روس هم تاجك بود ناهيد شهيد. و اولين قوماندان جهادي زن عليه شوروي هم تاجك است قوماندان كفتر كه واقعا اين زن قابل قدر است ولي بنابرين كه تاجك است دولت هيچگاه از او تقدير نكرد . خداوند از ايشان تقدير نماييد انشاالله.
حالا هم ميخواهي اسامي قهرمانان تاجك را بيشتر بفهمي؟
اغاز گر جنگ عليه روس هم يك پروفيسور دين و يك استاد دانشگاه از قوم تاجك بود بنام رباني.
قهرمان جهاد هم يك محصل دانشگاه بود بنام مسعود .
بيشتر اگر انكار ميكنيد كوري تان از جهت تعصب تان است توبه كنيد تا شايد شما را خداوند ج ببخشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است