هرکسی کو نان دهد، فرمان هم دهد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۷    ۱۳۹۸/۵/۲۶ کد خبر: 159822 منبع: پرینت

آنهایی که خود را بخاطر پول و چوکی با خواب و خیال انتخاباتی به غنی و دیگران فروختند، بشرمند و بمیرند چون نه انتخاباتی در کار است و نه هم آرای مردم، بل در چند روز دیگر در پی معامله صلح آمریکایی با گروه طالبانی، قویا" طرح حکومت موقت روی دست است.
هرکسی ارزان خریده شود، ارزان هم فروخته میشود.

آنهایی که خود را به اشرف غنی و تیم اش و دیگر معامله گران ارزان فروختند، بشرمند چون حالا آمریکا در معامله با طالبان غنی و دسته اش را از ارگ به بیرون خواهند ریخت !

شاید زود ویا هم دیرتر وضعیت بازیگران و مهره ها در ارگ دیگر گون میشود.خیلی ها از چوکی های اجاره یی دولت به بیرون جاروب میشوند و همه خدمه های کمپاینی خریداری شده و استخدام شده بیکار و سرگردان خواهندماند و شاید هم از سیاه رویی در کوچه ها و خیابان ها برآمده نتوانند و در ساده ترین محافل و همایش هاهم دیده نشوند.

اینجا وضعیت امنیتی، سیاسی، افتصادی و اجتماعی بگونه است که دولتمردان و سیاستمداران بلندپایه دولتی خودشان بالای خودشان و آینده شان در درون کشور حد اقل اطمینان راهم ندارند و ازهمین بابت زن و فرزند و خانواده های شان را به بیرون انتقال داده اند و خودشان با پول و امکانات فوق العاده از بیت المال امنیت شان تامین میکنند و بیشتر درگیر سود و امتیاز جویی هستند تا پرداختن به وظایف و مکلفیت های دینی و قانونی شان ....

برای اینکه اگر گفتگوی آمریکا و طالبان و حامیان شان به نتیجه برسد، حکومت موءقت ۶ ماهه یا بیشتر در دستور کار استراتیژی معامله صلح آمریکا خواهد بود و عملی شدن روند انتخابات و ارزشهای دروغین مردم سالاری و خیلی از شعارهای دیگر هجده ساله قربانی و به تعطیل و تعلیق خواهد رفت.

یک تحلیل وضعیت است که از حال و هوای هفتمین نشست گفتگوی یا معامله آمریکا با گروه طالبان که از تاریخ ۲۹ جون ۲۰۱۹.م بدینسو در دوحه قطر جریان دارد. بنظر میرسد.

بها بقایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   دزدای شمالی .....شان رفته پکر میکنن که پردا طالبان را ترام می اره واونا از دزدی های اینا پرسان می نه ، ای طور نیس ، درانتخابات ترام ناکام میشه برنده جوبایدن نمی خواهد سربازاش برون ، بی غم به دزدی غصب زورگوئی دوام دهید

>>>   اگر چنین شود روی غلام بچه درباری ناصالح با کون دیگ سیاه خواهد شد و ما وشما هم از شرجیغ های دلخراش مستبد و فاشیست ارگ بیغم خواهیم شد.
کوه کن

>>>   آقای بقائی صاحب شما فکر میکنید که غنی روده خشک انسان است یک دم کمبود دارد.
خاکسار

>>>   این شایعه پراگنی را کنار بگذارید. حکومت مؤقت هرگز به وجود نمی آید. نه امریکا خواستار این حرج و مرج است و نه مردم افغانستان.
حکومت مؤقت فقط خواستۀ جنگسالانِ است که برای انتخابات هیچ برنامۀ به مردم عرضه کرده نتوانستند و از یک ائتلاف به ائتلاف دیگر سرگردان اند.

>>>   گفته یک دانشمند است. گندم را دزدیده بودند صدای اعتراض ها بلند شد .نان بین مردم بخش شد....این جماعت فقط به دنبال سیر کردن شکم خود هستند نه به فکر حق شان .

>>>   حكومت موقت يك توطيه از طرف كرزي غني و طالب است تا زمينه امارت را فراهم بسازند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است