از افتخارات کاذب و رهبران منافق تان دست بردارید
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۷    ۱۳۹۸/۵/۲۳ کد خبر: 159793 منبع: پرینت

آیا حاکمیت 250 ساله پشتون ها سبب رشد قوم پشتون در افغانستان گردیده است؟
اگر با دقت در تمام ساختار ها و شاخص های جامعه نگاه عمیق گردد می بینیم که رهبران شان با وجود داشتن قدرت مطلقه و امکانات وسیع حتی به هموطنان پشتون ما هم خدمت شایانی را انجام نداده اند و حاکمیت جاهلانه و مستبد شان که جز خشونت ، دسیسه، خوشگذرانی ، ایجاد جنگ و دشمنی با کشور های همسایه ، غارت اموال و کشتار مردم ، نگهداشتن ملت در فقر ، دروغ پراگنی، القاب سازی ،ایجاد تفرقه بین اقوام با هم برادر کدام دستآورد دیگری با مقایسه با کشور های دور و نزدیک نداشته اند.

اگر در مناطق پشتون نشین ما دقت صورت گیرد خواهید دید که :
-- حدود 97% خانم ها که نیم پیکر جامعه را تشکیل می دهند بیسواد و یا کم سواد اند
-- در حدود 85% مردان بیسواد و یا کم سواد اند
-- مکاتب و دانشگاه ها که قبلآ وجود نداشت و در این اواخر در جا جاهای وجود دارد از لحاظ کیفت درسی در پایین ترین سویه و سطح علمی قرار دارد که نمی توان حتی با سایر مناطق کشور مقایسه کرد
-رهبران شان ، مردم را با فرهنگ خشونت و اعمال زور گوی تشویق نموده و احساس افتخار به آنچه که می نمایند
در آن مسیر تشویق هم می نمایند
- رهبران شان و خارجی ها بیشترینه تروریستان و آدمکشان را هم از بین شهروندان پشتون ما انتخاب می نمایند...

چرا ؟
چون آنها را در تاریکی مطلق بخاطر استفاده جوی در مقاصد شوم شان نگهمیدارند.
با توضیحات مختصر فوق می توان ادعا کرد:
رهبران قوم پشتون ما حتی به قوم و قبیله خود هم رحم نکرده اند و هموطنان پشتون ما را در بدترین وضعیت امنیتی، اقتصادی ، فرهنگی و جهل و تاریکی نگهداشته اند.
آنچه را که آنها به نام غیرت انجام می دهند و به آن نسل اندر نسل افتخار نموده اند جز بدبختی و عقب مانی و بی فرهنگی دستاوردی دیگری نداشته که به آن افتخار کرد.
اگر به هردو طرف سرحد یعنی لر و بر نگاه نمایید، جای را نمی یابید که با عصر امروز و پیشرفت های جهان معاصر مقایسه نمود.

هموطنان عزیز پشتون !
از افتخارات کاذب و رهبران منافق تان دست بردارید.
از آنها جز فریب دادن و نگهداشتن شما در تاریکی بخاطر مقاصد شوم و تجارت خویش کدام سودی نخواهید گرفت!

محمد سرور سخا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبران کاذب
افتخارات
نظرات بینندگان:

>>>   درحاکمیت چند ماهه دزدان آنقدر جنایت قانون شکنی شده که درحاکمیت دوصدو پنجاه ساله آنان نشده:
آنکه هفت اقلیم عالم را نهاد
هرکسی راهرچه لایق بود داد
با خدادادگان ستیزه مکن !
ر

>>>   پشتون ها یک قوم نیستند،بلکه اقوام مختلف هستند.
آنها در طول تاریخ زیاد تر بین خودشان جنگ و دعوی داشتند،تا با دیگر اقوام.
آنها اکثراً کوچی بودند که در ایام زمستان به جنوب و در ایام تابستان به شمال افغانستان کوچ میکردند.
برای بدست آوردن چراگاه های خوب،همیش با یکدیگر در رقابت و جنگ بودند.
اما مردم دیگر اقوام در افغانستان زیادتر به کشت و زراعت مصروف بودند و کمتر با کوچی ها در جنگ بودند.
اما درین اواخر بخاطر ازدیاد نفوس و تبدیل شدن چراگاه ها به زمین های زراعتی،در اثر قلت چراگاه ها،بین کوچی ها و دیگر اقوام نیز جنگ هایی صورت میگیرد که نمونه اش در مناطق هزاره نشین و دیگر مناطق دیده میشود.
آنها قوانی خویش را دارند و مشکلات حقوقی شان را در جرگه هایشان حل و فصل میکنند و در مسایل دعوی نیز عادت ندارند با پرداخت پول دعوی را به نفع خویش حل کنند.بلکه آنچه جرگه فیصله میکند،همان را قبول میکنند و فیصله جرگه نیز دندان در مقابل دندان و چشم در مقابل چشم است که در طورات آمده است.
یعنی به همان اندازه یی که به یک نفر ضرر میرسانی،باید به همان اندازه ضرر را متقبل شوی.
زیرا در قانون آنها محبس و بندی گری وجود ندارد.
این اقوام که توپک و یا تفنگ جز لاینفک زندگی شان است،در طول تاریخ در جنگ بودند و زمینه برای تحصیل و تمدن برایشان موجود نبود.
تنها بعد از تقسیم هندوستان به دو کشور هند و پاکستان جنگ های مذهبی بین هند و پاکستان شروع شد که با کمک کشور های عربی یک تعداد مدارس دینی درین مناطق ساخته شد که بعد از تجاوز روس ها به افغانستان،تعدا این مساجد برای سرباز گیری زیاد شد و حالا تعداد آنها به هفتاد هزار مسجد میرسد که هم در جنگ افغانستان و هم در کشمیر ازین مدارس سرباز گیری میشود.

>>>   از باسوادكه فتنه انكيزي كند بي سوادبودن بهتراست تمام روز باسوادهاي ما بشتو فارسي ميكويند وبس. با نويشته هاي شان دردامن زدن اختلاف هاي قوي مشغول اند براي وصل دل ها حرفي ندارند (إلّا من رحمه الله)

>>>   قلمچر اگر افغانستان بیچاره در 250 سال اخیر تحت سلطه افراد فرومایه مثل شما میبود ، اسم خودت سروروف میبود .
اینقدر تاخت و تاز بیشرمانه نشانه از فرومایگی و تعصب خودت در مقابل ملت غیور افغان است .
نکته دوم : اکثریت مردمان با سواد و احل دانش شهر کابل در اصل پشتون تبار بودند که به زبان دری بدون تعصب تکلم میکنند .
یک مثال زنده : فردی بنام کارمل که از دید افراد مثل تو تاجک است ، اما کارمل از قوم مموزی است. نه ته جک .
شما زمانی که از قوم پشتون یاد میکنین دهن بوی ناک خود را مسواک نموده و بعد باز کنیدِ

>>>   این سرنوشت تمام اقوام افغانستان است، که رهبران از نام قوم خود برای پُرکردن شماره های بانکی شان در خارج سؤاستفاده میکنند، اما این مردم احمق افغانستان است، که هنوز هم دست از دامان این رهبران فاسد نمی گیرند.

>>>   کلمه «پشتون » با معنى "پشت اسپ" «پټان » با معنى زبان هندى "مردم اعتمادى" يا و "مردم که سرشان حساب مى شود" و «روهيله» با معنى "ساکنان قله هاى کوه" واقعا نامها و لقب هاى زيبا و مقبول براى اقوام٬ قبايل و خيل هاى پشتون اند و غير محدود نامهاى صادق مردم پشتون = پټان= روهيله مى باشند. اين نامهاى نيکو چگونگى و برازندگى آرين وآريايى بودن يا "هندوايرانى" (اصطلاح علمي زبان شناسى ) بودن زبانى فرهنگى شان رابرجسته تصويرمى کنند.و مردم و انسان شناسى اند.
پيش از بقدرت آمدن هيتلر واژگان "هندو جرمنى" و "هندوآريايى" در جهان دانش و ادبيات معمول بود. پس از بقدرت رسيدن يهودان امريکايى و اروپايى و اشغال فلسطين صهیونیسم بين المللى (جنبش سیاسی و ملی‌گرای یهودی ست که هدف جنبش صهیونیسم، تشکیل دولتکشور مذهبى برای یهودیان بود و خود را "اسرائیل" ارتباط می‌دهند.البته که بنى اسرائيل وجود داشته بود. که قوم یهود تا سرنگون شان توسط نوبکو ونصر دوم بابل و آزادى شان توسط کوروش بزرگ و سرنگونى دوباره بابل ازسوى اسکندر بزرگ وبلاخره در سال 200 میلادیامپراتوری روم آن‌ها را پراکنده کردند. اقوام و قبيله هاى يهودى در کل دنيا مهاجر شدند و تابيت حکومتها را گرفتند
صهیونیسم جهان (مقر اصلى امريکا ) با پاداش پول هنگفت یهودیان را ترغیب به مهاجرت دوباره به سرزمین یهودیان و يا بازگذشت پس از مهاجرت دوهزار وششصت سال پيش خود مى کردند . یعنی یهودیان از فاشيزم هيتلر براى اهداف شوم خود استفاده کردند.وازجهت پول گزاف بسيارىاز يهودان ايران زمين بخارا وسمرقند تا اصفهان و هرات و کابل وغيره در سالهاى پنجاه وشصت وهفتاد خورشيدى قرن بيست خاک و آب و خوراک خود ترک و به کشوردولت مذهبى و اشغال گر فلسطين يا ( فليستا باستان) Philistia آلمانى: Philister ) قابل ذکر است که اقوام يهودى عبرى و افريقا شمالى وعربهااز يک خانواده سامى يا سيميتيک مذهبى و زبانى اند. ولى چون اين يهودها هوشيارى سياسى و علمى دارند با سياست عقلى توانسته سياست و پاليسى جهانى و پول مالى وبانکى دنيا در دست شان است و اقتصاد گيتى با سرمايه بى انتهاى يهودان در همه بخشهاى بازرگانى و به گفته سيد جواد اهل پيامر (عربزاد)که سفير اسبق مقيم امريکا بود. يهودان فرارى از کابل و هرات که در اسرائيل دعوت شده بودند با تعبيض نژادى يهوديان اروپايى غربى وحتى با تعبيض نژادى شروندان شوروى واقمار اش مواجع بودند. سيد جواد منحيث سفير افغانستان با يهودان هميش تماس داشته که همين يهودان سه و ياچار تابيتى تجارت سنگهاى قيمتى و نادر را به عهده دارند.
نام نواده شاوول يهودى "افغان" و و يا "افغانه" و يا "افغانا" بوده باشد در منابع علمى هر سه اش آمده و در سال 1901 کتاب تاريخ افغان نوشته سيد جمال الدين اهل پيامبر يعنى عرب زاده با تخلص الفغانى در مصر با عکس عبدالرحمان خان جلاد چاپ شد. وى "افغان" را "فرياد" و "ناله" ترجمه کرد.
ترجمه از عربى به فارسى آنرا محمد امين خوگيانى پسر ارشد اسرائيل خان خوگيانى در کابل 1940 بچاب رساند.اين تاريخ نگار با لقب و يا نامهاى گوناگون - مانند الکابلى و اسد آبادى و اسعد آبادى - از نامها و لوژ کوکب شرقى فراماسوني ( فراماسيون خانه را در کابل فراموش خانه مى ناميدند). در هر صورت سيد جمال الدين با رييس بانک شاهنشاهى ايران دارلضرب محمد امين پولدارترين سرمايه دار آشنايى نزديک داشت.در گشايش بانک شاهنشاهى ايران در سال 1888 سيد جمال الدين افغانى در کنار دارالضرب بانک شاهنشاهى ايران نشته است.
من نام پشتون را صادق و قبول دارم. افغان کلمه منحوس و نجس است.آيا سامى بودن لغت افغان علت پافشارى حاکمان پشتون است.
تف و آب دهان اوغان و فغان را دولت يهودى و صيهونيستى اسرائيل آزمايش کرد. آيا طالبان از اقوام يهودى اند

>>>   افغانستان نام غلطی است شما باید نام کشورتان ا ایران شرقی بگذارید یا خراسان شرقی ِ درود بر ایران شرقی . من تهرانی هستم

>>>   رهبران سیاسی پشتون سر نوشت این ملت را همیشه در طول تاریخ به بازی گرفته‌اند. ‌‌این قوم روشنفکر ندارد. بی منطق ترین مردم کره خاکی پشتون ها استند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است