حکومت موقت یا فریب رقبای غنی؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۸/۵/۱۸ کد خبر: 159739 منبع: پرینت

بازی سیاست پیچیده است، ظاهرا غنی و همفکران او تا کنون رقبای خود را خوب گیج کرده‌اند و اتخاذ هرگونه تصمیم را از آن‌ها گرفته‌اند.

تیم‌های انتخاباتی بعد از ثبت‌نام و اعلام تقویم انتخابات، به جای برنامه‌ریزی برای پیروزی تیم‌شان، زمام امور و رهبری‌شان را به‌دست اتمر سپردند، اتمر نیز آن‌ها را چندین ماه بازی داده و سرگردان، به مسکو و پاکستان بُرد تا با طالبان چانه‌زنی کنند، نتیجه‌ی این نشست‌ها جز بی‌آبی برای این‌ها سود دیگری نداشت، اتمر اکنون و در حساس‌ترین موقعیت، از رقابت کنار رفت و شورای کاندیداهای ریاست جمهوری را بعد از سردوندان زیاد تنها گذاشت.

اکنون تبلیغات و کمپاین تشکیل حکومت موقت و لغو انتخابات، سرِ زبان‌ها افتاده است، رقبای غنی به این کمپاین دلخوش کرده و علاقه‌ای به تبلیغات و کمپاین انتخاباتی از خود نشان نمی‌دهند، این در حالی است که تیم اشرف‌غنی با قدرت تمام، کمپاین انتخاباتی را در سارسر آغاز کرده است.

به نظر اینجانب، آوازه‌ی تشکیل حکومت موقت نیز برای فریب‌دادن رقبای تیم غنی، راه افتاده است تا آن‌ها به امید تشکیل حکومت موقت، دست روی دست بگذارند و هیچ‌گونه کمپاینی را برای جلب و جذب آرای مردم انجام ندهند و زمانی به خود بیایند که کار از کار گذشته و انتخابات در حال برگزاری است.

امید است که رقبای غنی از فریبی که توسط اتمر خوردند درس و عبرت بگیرند و این بار به امید تشکیل حکومت موقت، از فعالیت‌های انتخاباتی دست نکشند؛ زیرا ممکن است زمانی متوجه اشتباه‌شان شوند که کار از کار گذشته و دست‌شان از آسمان و پای‌شان از زمین کنده شده و انتخابات در حالی برگزاری و دست آن‌ها خالی است. از ما گفتن بود، دیگر خود دانید.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت موقت
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   چرا بنام کمپاین پول مصرف میکنند ، درهر صورت غنی خودش را برنده اعلان میکندپس چی نیازی است به پول مصرف کردن، شاید دلیلش این باشد که ار پول با آورده کـد 91 باد میکند!

>>>   به آمار
این ....بی مروت
هرکه اقتدا کرد گمراه شد

>>>   آغای جفری اگر کس دیگر به نام ارسطو نمیبود این اسم و لقب را به حضرت خدت دیم تق میکردم .
ساده لوح ظعیفالعقل مگر باداران حلقه شر وفساذ و جبهه حماقت خود نمیتوانند چنین فریبی را تحلیل کنند؟
گپ اصل جای دیگر است که این کودن های تاریخ کشور صرف بخاطر منافع شخصی خود حاظر به هر خیانت به مردم رنجدیده هستند و شما به دیگران تاپه فریب نکوبید .

>>>   انتخابات هم که شدنی نیست، استقلال تان هم گوز افغانیت.... حال همی بیچاره سخن گوی فاشیزم و غلامچه ای دربار چی میگو؟
سبزه بناز

>>>   آقای محمد نسيم جعفری شما هم امید تانرا به کسانی بسته اید، که در هر سطر تان از کلمۀ "فریب" استفاده میکنید. فریب فلانی را خوردند، فلانی فریب شان داد و ازین قبیل سخنان.
کسیکه از خود برنامۀ برای مردم خود نداشته باشد و هرچند روز فریب این و آن را بخورد، نه به درد شما میخورد نه به درد مردم.
بهتر است که اینها را وَل کرد.

>>>   همه باييد گرد احمد ولي مسعود جمع شوند و به او راي دهند. غني كرزي و طالبان باهم يكي اند وقتي ميبينند كه تيم رقيب قوي است صلح را سرعت ميبخشند و انتخابات را هرسه ان تحريم ميكنند وقتي ببينند تيم رقيب پراگنده است انتخابات را جلو مياندازند. شما خود مصاحبه امرخيل را شنيديد كه گفت طالبان همه به غني در مناطق خود راي داده بودند. اين خود نشان ميدهد كه كشور به طرف قومي شدن رفته و اگر رهبران تاجك ازبك هزاره گرد يك نفر جمع نشوند جنگ هاي قومي باعث تباهي مليت بزرگ فارس و ازبك خواهد شد .

>>>   جعفری صاحب توبراستی فکر میکنی هرکس بیشتر رای گرفت برنده اعلان میشود؟؟؟
آیا درضمیر خویش همین راباورنداری که درهر صورت غ برنده اعلان میشود حتی اگر ده رای کرفته باشد اگر ع دوملیون رای بگیرد وغ دوصد رای بازهم غ برنده اعلان میشود
؟؟
گیلگمش

>>>   WH
هرکسی در کابل برق 24 ساعت ندارد یک دشنام به تقلب کاران وطن فروش و بچه غلامان فاشیست طالب نثار نمایید.
دشنام آزاد به تیم نادرخانی غدر و تقلب، کمی از گرمی تان کم کنید..

>>>   Dashty
عید سعید قربان را خدمت جلالتمآب محترم محمد اشرفی غنی رییس جمهور و فضیلتمآب عبدالله عبدالله رییس اجرائیه، تبریک عرض می کنم. اگر فکر کردید، چنین می نویسم اشتباه است.
در واقع فردا به انترنت دسترسی نخواهم داشت و خواستم پیشاپیش فرارسیدن ایام خجستهٔ عید قربان را به همهٔ وطنداران مبارک باد بگویم.

اما در مورد این دو عالیجناب!؟
تا دروغ بیابند، راست نمی گویند.

در روز های اخیر اخباری در شبکه های اجتماعی پخش شد که گویا خلیلزاد، نسخهٔ توافقنامه ای که قرار است با طالبان عقد کند را در اختیار اشرف غنی و عبدالله عبدالله گذاشته است. نزدیکان داکتر عبدالله در این مورد تبصره نکردند؛ اما اطرافیان داکتر اشرف غنی، به رد این خبر پرداختند؛ در حالی که حقیقت چیز دیگریست.
خلیلزاد در سفر اخیرش به کابل(دو هفته پیش) آن متن را به این دو داده است تا بخوانند و اگر نظر و پیشنهادی دارند، مطرح کنند. آن متن چند بار میان ارگ و سپیدار رفت و برگشت کرده و بالاخره با درج نظریات دو طرف دوباره تسلیم خلیلزاد شده است.
حالا اگر خلیلزاد به عنوان نمایندهٔ‌ایالات متحده نخواسته است مردم افغانستان از جزئیات این قرار داد آگاه شوند، شاید بتوان توجیه کرد؛ اما رهبران حکومت، آنهم در حالی که مردم به شدت نگران وضعیت هستند، چرا نمی خواهند جزئیات را در اختیار مردم شان قرار دهند؟ مگر غیر از این است که به مردم دروغ می گویند و به فریب آنها می پردازند؟

>>>   یعنی فریب مردم افغانستان بر چند مین بار .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است