تاکید بر توسعه روابط اقتصادی آسیای میانه با افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۸/۵/۱۶ کد خبر: 159709 منبع: پرینت

افغانستان و پنج کشور آسیای میانه بیانیه مشترکی را با محوریت توسعه روابط اقتصادی و تجاری، امور زیربنایی و صلح و ثبات در کابل صادر کردند.
به گزارش آناتولی، مقام های افغانستان و نمایندگان پنج کشور آسیای میانه (تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان) پس از پایان نشست خود در کابل بیانیه مشترکی را با محوریت توسعه روابط اقتصادی و تجارتی، امور زیربنایی و صلح و ثبات صادر کردند.

بنا به اعلام وزارت مالیه افغانستان در این بیانیه همچنین آمده است: هدف ما، افزایش و تقویت همکاری در زمینه های صلح، ثبات اقتصادی میان افغانستان و کشورهای آسیای میانه است. بدین ترتیب، سرمایه گذاری، تحکیم روابط اقتصادی، تجاری مشترک و تقویت زیرساخت ها گسترش خواهد یافت.

این بیانیه می افزاید: «پنج کشور آسیای میانه و افغانستان، خوشبختی ملت ها را در صلح و ثبات منطقه می دانند. این مهم، از طریق استمرار تجارت و سرمایه گذاری در زیرساخت ها حاصل می شود. ما درد و رنج افغانستان را طی چهار دهه جنگ را درک می کنیم».

یادآور می شود شرکت کنندگان در نشست مذکور بر رشد و تحکیم روابط چندجانبه و موفقیت های گذشته از جمله پروژه انتقال برق و گاز به جنوب آسیا و ایجاد مشارکت های بنیادین و سرمایه گذاری در زمینه های انرژی، زراعت و غیره تاکید کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آسیای میانه
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان فکر میکنم که نه تنها در منطقه،بلکه در جهان یگانه کشوری است که خط آهن ندارد.
بخاطر تجارت منطقوی و انتقالات اموال تجارتی،داشتن خط آهن یک امر ضروری پنداشته میشود.
در هژده سال گذشته هیچ پیشرفتی درین زمینه صورت نگرفته است.

>>>   تجارت با اسیای میانه هم بدون در نظر گرفتن پروژه جاده ابریشم و تعامل بیشتر با ایران بعنوان یکی از سر شاخه های جاده بازرگانی ابریشم که به الهای گرم ارتباط دارد بی فایده خواهد بود . چرا افغانستان از راه درست برای تعامل و تجارت با کشور های دیگر استفاده نمیکند؟ خط اهن هم که ایران کشید و بقیه اش را خود افغانستان میتواند کار کند چرا ادامه نمیدهد؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است