ترامپ به افغانستان می آید؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۵    ۱۳۹۸/۵/۱۵ کد خبر: 159691 منبع: پرینت

ترامپ، در صورت توافق طالبان و امریکا، ترامپ در ماه سپتامبر به افغانستان سفر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی برای گفت‌وگو درباره افغانستان امروز به اسلام‌آباد می‌رود و در صورت توافق طالبان و آمریکا، ترامپ در ماه سپتامبر به افغانستان سفر خواهد کرد.

یک روزنامه پاکستانی نوشت که «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی برای گفت‌وگو درباره افغانستان و روابط دوجانبه امروز به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

«نیشن» به نقل از منابعی که از آن‌ها نامی نبرده، گزارش داد که اگر گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا در دوحه منجر به ایجاد توافقی شود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای جزئیات نهایی توافق در ماه سپتامبر به افغانستان سفر خواهد کرد.

تاکنون مقامات رسمی این موضوع را تایید نکرده‌اند.

از سوی دیگر دور هشتم مذاکرات طالبان و آمریکا امروز در حالی در روز سوم جریان دارد که در دو روز گذشته طرفین درباره تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت‌وگو کردند و سخنگوی طالبان نیز تصریح می‌کند که در این دور درباره مسئله آتش‌بس با هیئت آمریکایی بحثی صورت نگرفته است.

چندی پیش نیز «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در سفر به واشنگتن متعهد شده بود تا پس از دیدار با رهبران طالبان زمینه مذاکرات مستقیم طالبان و دولت افغانستان را فراهم کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   غنی بیناموس در ۵ سال گذشته اوغانستان را ۱۰۰ سال دیگر با تعصب و اوغان بازی خود به عقب برد چنان نظام با پرجا و قوی را که از خرزی فاشیست بجا ماند را برباد کرد که حالا پاکستانی ها برای ما سرنوشت تعیین میکنند این برای غنی ناموس فروش و اوغانهای دخترفروش جای شرم است در این مدت ۵ سال بجای کار اصلی فقد مصروف قوم پرستی و تصفیه کاری های قومی بودند در حالیکه خود نوکر و غلام امریکا بودند نمیدانستند که امریکا به صفت بادار روزی شمارا خواهد راند چیزی که امروز واقع شده است نمیدانم در کله اوغان مغز است یا مدفوع مرکب ؟ اینها هیچ هوشیار نمیشوند هرقدر تعلیم کنند بجاز علم شان در تعصب شان افزایش بوجود میاید درحالیکه ۳۰۰ سال شد اوغانستان را در فلان ناموس خود زدند هنوز هم علیه اقوام اصیل این خاک عقده دارند . تا اوغان اصلاح نشود و اینها انسان نشوند صلح تامین شدنی نیست. همه بدبختی کشورما از داشتن اوغان است و اوغان بیشعور ترین زنده جان روی زمین است.

>>>   ترامپ سپتامبر امسال نه،بلکه سپتامبر سال آینده که مبارزات انتخاباتی در امریکا است،به افغانستان می آید.
تا آن زمان مذاکرات صلح خاتمه پیدا میکند و حکومت مؤقت بشمول گروه طالبان تشکیل میشود و در روز یازدهم سپتامبر ترامپ از طالبان تضمین میگیرد که دیگر به کشور امریکا و متحدان امریکا حملات صورت نگیرد و در صورت تکرار این حملات،حمله تلافی جویانه امریکا سبب تلفات ده میلیون نفر در افغانستان خواهد شد.
ترامپ شروع به خروج نظامیان خویش میکند و در افغانستان و امریکا انتخابات صورت میگیرد.
اگر احیاناً گروپ ذاعش در افغانستان میخواستند مشکلاتی برای دولت جدید افغانستان ایجاد کنند،امریکا شاید له درخواست دولت جدید که شامل طالبان نیز میشود،برای مبارزه با داعش،یک تعدا سربازان خویش را غرض کمک به نیرو های افغانستان،در افغانستان بماند.

>>>   الهی نیاردش این قاچاقبر سیاست را .
حمدالله اکبری

>>>   این چه پیمان است که سلف عقد می کند و خلف آنرا نقض میکند
ایا این بازیچه اطفال است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سهراب انجنیر

>>>   غلط کند بیاد دیوانه

>>>   تا ماه سپتامبر هنوز زید وقت مانده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است