اسلام از مجاهدین به طالبان و بعدا به داعش...
همان گونه که اصالت اسلام ایدیالوژیک را از مجاهدین طالبان بدست گرفتند در بازی بعدی طالبان خلع سلاح ایدیالوژیک شده و داعش پرچمدار اسلام انقلابی خواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۸/۵/۱۲ کد خبر: 159655 منبع: پرینت

اوضاع کشور هر روز بشتر از گذشته پیچیده تر و نگرانی ها از تعاملات پنهانی و پشت پرده افزایش می یابد ، کنار هم چیدن معلومات ها از ادرس های مختلف ، داده های ذیل را میتوان خواند:

۱/ امریکا با طالبان تحت نظر سازمان ملل و برخی دولت ها توافق خروج امضا میکند ، چانه زنی روی میکانیزم بعد توافق ، مدت خروج ، چگونگی مشارکت طالبان و یا دیگر گروه ها با طالبان است که درین مورد اختلاف نظر جدی وجود دارد و مانع تکمیل پروسه شده است.

۲/ طالبان خود را نماینده بلا منازعه اقوام پشتون می پندارند و در تعاملات بعدی به هیچ کس اجازه نمایندگی در ساختار سیاسی و غیر سیاسی را نمی دهند و صلاحیت تعامل با سایر اقوام و گروه ها را برای خود محفوظ می پندارند.

۳ / امریکا و پاکستان طرفدار کسب کامل قدرت (امارت) توسط طالبان نیستند ، درین موردهمه دولت ها دید یکسان دارند ، پاکستان نگران است که با تشکیل امارت ، اسلام گرایی و خلافت گرایی در پاکستان و مخصوصاً در سرحد و بلوچستان از کنترول خارج و تقابل بین نسل تندرو و نسل پیشرو پاکستان باعث خشونت های غیر قابل کنترول و تهدید بزرگ برای اینده پاکستان است.

۴/بخشی از طالبان از کنترول پاکستان خارج شده اند و پاکستان نگران است تا طالبان در اینده ابزاری علیه انها و در حمایت از جنبش های قومی قرار نگیرند ، تلاش برای تعامل با گروه های با نفوذ دیگر را تسریع کرده و حتی تغیرات حداقلی در استراتژی انها قابل دید شده است.

۵/ طالبان انتخابات و حاکمیت تیم موجود را تداوم بحران ، ادامه جنگ و نماینده امریکا و غرب پنداشته با تمام قوت در برابر ان به مقابله می خیزند و امریکا انرا میداند و تلاش برای مذاکرات است نه انتخابات و هر نتیجه بر خواسته از انتخابات فقط تشدید جنگ ، خون ریزی است.

۶/اختلافات میان سران طالبان قسماًوجود دارد ، درک رهبران دفتر قطر با شورای ۶۵ عضوی کویته و مسولین در داخل متفاوت است ، اعضای دفتر قطر تحت فشار جنگجویان داخلی و شورای مشورتی اند و از سه جریان یا ساختار درونی اما به شدت مخالف هم ( طرفداران اصلی ملاعمر ، هواخواهان شیخ هیبت الله ، شبکه حقانی ) نمایندگی میکند.

۷/ طالبان و پاکستان رقیب اصلی و امکان تجمع و کمپ ضد طالبان را در نیرو های شمال می داند و هردو در کوشش تفاهم ، اقناع و مشارکت ، چه کوتاه مدت تاکتیکی یا کلی اند و تلاش های انجام میدهند ، امریکا با این طرز دید مخالف و خلیل زاد بطور اخص زیر نام مشارکت گروه های مدنی برای جابجایی مهره های خود اند و این امر جداً مشکل بعدی و تهدید برای تطبیق تعهدات خواهد شد.

۸/ طالبان درک میکنند که اگر تضمین و تعهدات اساسی و ساختار بعدی به گونه مستقل شکل نگیرد و کمک ها ادامه نیابد ثبات و صلح سراسری ناممکن است امکان تسلط و تصرف داعش و جبهات مستقل دیگر حتمی است و انها توان مقابله با چند جبهه را ندارند و مخصوصاً داعش را خطر اصلی می پندارند ، همان گونه که اصالت اسلام ایدیالوژیک را از مجاهدین طالبان بدست گرفتند در بازی بعدی طالبان خلع سلاح ایدیالوژیک شده و داعش پرچمدار اسلام انقلابی خواهد شد.

جاوید کوهستانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسلام
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اقایی... شما و تحلیل های سیاسی بسیار دور هستید شما نباید پاهای خود را از لحاف تان زیاد دراز نماید طالبان نماینده تنها پشتونها نیست از تمام اقوام نماینده گی میکند نود فیصد بدخشان و تخار طالب است دو اینکه طالب در وقت همان شاخدار تان بنام مسعود بز بالای تان بند و باز نبود ولی حالا شما خود غرضانه گفته که رقیب اصلی طالبان نیروها شمال است این به چی معنا ایا چند دزد لچک ولندغر که کابل را چور کرد انرا شما یک نیرو می‌گوید افغانستان یک نیرو خواهد داشت وان هم وزارت دفاع ملی افغانستان خواهد بود اگر حکومت طالبان باشد ویا حکومت غیر طالب به هیچ نام ونشان دیگری نیرو را نخواهد شناخت و این نوع گروهای چپاولگر ودزد و هرزه را حکومت اسلامی افغانستان از بین خواهد برد تا مردم یک نفس آرام بکشد ویگانه کسی که می‌تواند این دزاد پدر پیشه را از بین ببر همان طالب خواهد بود وبس چون بدون اسلام وعدالت چیزی دیگری را ارج نمیگذارد

>>>   با خروج شوروی پایپ تیل که از ترمز به بگرام وصل بود خشکید و پایپ آن هم نمیدانم چه شد هر چند که اگر حفظ میشد برای واردات تیل سهولت بود.

با خروج ناتو و امریکا پایپ دالر هم میخشکد و قوای مسلح چهار میلیارد دلاری هم چون ماهی بیرون آب باید تیمم بزند

متفکر دوم که وعده استخراج معادن و استفاده از آب و باد و باران داده بود در فکر تجدید وعده است و از سر نیت میکند

من در عجبم ز طالب و همفکران اش که با کدام منطق حضور خارجی را اشغال نظامی میداند مگر خواهان حضور دالر و تداوم خیرات و کمک است

آیا حضور دالر باعث تداوم اشغال اقتصادی و سیاسی نمیشود؟

در غیر آن معاشات و مصارف امارت و حکومت و طالب و سرباز و ملا و تکنو کرات از کجا پرداخته میشود؟
اگر ملا هیبت روزه فرماید این ملت باید چند سال روزه بگیرد؟

یا اگر کدام تدبیری سنجیده اند با ملت شریک کنند که باعث رفع نگرانی شود

>>>   به شما مجاهدین وطن فروش و ویرانکر همیشه شهید داکتر نجیب میکفت که به دستور چتلستان عمل نکنید وطن را ویران نسازید خو شما خر صفت ها قبول نمب کردید و جنرال حمید کل را په پنجشیر دعوت میکرید تا که پلان جور کند به شما

>>>   واقعیت ها راستش به گونه نیست که شما آغای کوهستانی نوشته اید البته صرف نظر شخصی خودتان میتوان باشد. اگر در این مسائل به تحقیق بپردازیم و همه را با اساس واقعیت ها و اسناد بررسی کنیم بعداً درست می فهمیم که واقعاً چی جنایت بزرگی نبود که حزب جمعیت از جمله متهم به آن هست. و همه سیاسیون کشور میدانند که آنها در واقعیت هیچ کاره هم نیستند.
غروال

>>>   محترم ! دراصل این مثلث خبیث ( مجاهد - طالب وداعش ساخته ی امریکا ویا از طرف امریکا وپاکستان جهت بربادی مملکت ماساخته شده - احیاناٌ وتجربتاٌ برای شش ماه این مثلث خبیث را محو نماییید - اگر تمام جهان اسلام درصلح وامنیت نزیست مراقشقه بکشید. مسلمان ّپیرو خلفای راشدین

>>>   اگر جمعیت نبود و نمی بود و نباشد طالب و گلو افغانستان را مصوبه پنجم پاکستان اعلان میکنند
برای فهم این مطلب باید شهری باشی نه کوهی

>>>   تاریخ صابت کرده که کی زیرپایزارجنرال حمیدگل میرقصیداین راهم زمان صابت خواهدکردیک وطن فروش نجیب یک وطن فروش غنی است وچیزی دیگری باقی نمانده که طالبان مزدورجنایت کارخون خواردراین وطن نکرده باشند.

>>>   داکتر نجیب و در کل باند خلق و پرچم نهال خیانت به وطن و سر سپردگی به بیگانه را غرس کردن و حال به ثمر نشسته است

اگر نجیب در دوران خود کلیشه سازی نمی کرد و نفاق قومی را دامن نمی زد و پشتون بازی راه نمی انداخت مشکلات امروز این همه حال نمیرود

غنی هم در روز های آخر حیات سیاسی خود گلو پاره میکند مگر سرنوشت بهتر از نجیب ندارد

تا همه پذیر نشویم و بر اساس حقوق شهروندی عدالت نکنیم ره به جایی نمی‌بریم

خداوند کرزی و احمدی را ذلیل کند که ملت را ذلیل کردند

بیچاره مرتضوی در موردش چیزی نمیگویم ورا عذاب وجدان بس اگر آنرا هم نفروخته باشد.

>>>   اسلام و مجاهدین؟
افسوس بر حال چنین مسلمان(کافر کلمه ګوی)!

>>>   اما داکترنجیب مهره روس پرست که باعث اصلی بربادی افغانستان بود و به هدایت بادار خود 65 هزار انسان بیبیگناه رازنده زیرخاک میکرد تو بیننگ در کجا بودی. کمونست و چوچه کمونست ها که هیچ نوع معلومات و سواد ندارند فکر میکنند برف بام را بالای بام دیگران انداختن از مصیب نجات میکنند نه خیر اینگونه نیست روزی بیاید که شما غلامان حلقه بگوش روس و وطنفروشان و فعلا نوکر آی ایس ایس حساب خواهید داد.
غم خور

>>>   میدانیم درتحلیل های تان طعم تعصب وتفرقه قومی دیده میشود
بدان هیچ پشتون طالب نیست وهیچ طالب پشتون نیست بلکه طالب طالب است هرکس ازهرگروه وازهرقومی که باشد وشما آنرا بیهوده به یک قوم نسبت میدهید وفکرمیکنم که این دورازانصاف است

>>>   نخیر اینطور نیست که شما فرموده اید یعنی
اسلام ازمجاهدین به طالبان وبعدا به داعش .
بلکه اینطور بگوئید :
اسلام به مجاهدین بعدا به طالبان وبعدا به داعش از طرف یک مرجع بخاطر تعقیب اهداف شان دستور ووظیفه داده شده وماشاءالله اینها نیز به اخلاص دستورهمان مرجع را پیاده ساخته مانند بزن ، بکش ، چورکو ،بفروش ، لیلام کو ، غصب کو ، چپه کو ، تعرض به حریم فامیل های نجیب وغیره وغیره .
خلاصه تمام شان دستورسریش چت مالش لیلام را به کمال صداقت وحسن نیت انجام دادند وما به چشم سر مشاهده کردیم درحالیکه دراسلام جنین چیزی حکم نشده ومردم عام هم چنین اعمال را مرتکب نه شده است تمام مردم شریف افغانستان اسلام بود ، اسلام است واسلام خواهد ماند

>>>   از غروال گرفته تا دزدوال واز احمدزی گرفته تا محمودزی همه و همه شان مانند طالبان ترورست شیطان صفت قاتل وجانی در یک صف خود فروشی و وطنفروشی بخاطر جمع اوری پول و سرمایه و قدرت کاذبانه چند روزه در یک راه روان هستند همین کار پایان شده ها از کوه سلیمان بخاک کشور ما کشور و مردم ما را نمیگذارند که به پیشرفت و ترقی و خود کفایی و دست نگری به خارجی ها موفقیت حاصل کنند چون انها میدانند که اگر مردم کشور ما صاحب عمل و دانش فناوری ردند که در پیشرفت و ترقی و خود کفایی نقش عمده و اساسی را دارد دیگر این خشتک کشال های دبه ریش چرکین دیگر نمیتوانند که بنام دین و مذهب و قوم و زبان و سمت و منطقه مردم را بجان هم اندازند و خود شان سوء استفاده نادرست و خاینانه شانرا در مزدور به بیگانگان را کنند بجای مکتب به مدرسه های بنام دینی ولی در حقیقت محل اموزش تفرقه و نفاق افگنی و ترورست پروری اطفال و جوانان را میکشانند و بجای احترام و حقوق زن از پسران برهنه صورت استفادهکرده رفع غرایض شهوانی شانرا میکنند کسانی که همفکر و هم نظر با ترورستان طالبان اله دست ای اس ای و نظامیان پاکستان و اشرف غنی تکنوکرات بی دین هستند بمانند انها خود فروش وطنفروش قوم اندیش جاهل نفاق افگن قدرت طلب تگ قومی جهالت اندیش هستند فرق بین شان در خوب و بد وجود ندارد همه شان بیک نظر خیاینانه هستند .

>>>   این ها تقصیری ندارند14سال در کوه ها بنام این که جهاد کردند .دست به هرنوع جنایت میزدند. نمیدانم فردا جواب خداوند را چطور می دهند.موقع که این ها وارد شهر شدن.فکر کردندکه به همه خواسته های شان رسیدن بدون اینکه از دولت داری و حکومت داری چیزی بفهمند در ابتدا مردم به پاس این که این ها وارد شهر شدن برایشان احترام قائل بودن برایشان می‌گفتند برادران مجاهد.اما این جاهلان از اعتماد ومهربانی و دلسوزی مردم از آداب معاشرت مردم از فرهنگ شهرنشینی مردم سواستفاده نمودن.اما این جاهلان فکر میکردن که این از ما ميترسند به ما احترام می گذارند

>>>   افسوس به حال اسلام ومسلمان!
اسلا در مقابل مسلمانان ما مثل ویندوز ۲۰۰۸ است که در تیپ ریکاردر سابقه بخواهیم انستال کنیم!
مرغ ولیسیدن نمک!
یعنی اسلام و مجاهد دزد فاسد غاصب قاتل و خلاصه اینکه نمرود!

>>>   دوستان عزیز اخیرا فلمی منتشر شد که در اسرائیل بسیاری از یهودیان را آموزش فارسی میدهند و این فارسی آموزان آموزش مخصوص برای شیوه ها و فنون تفرقه اندازی قومی و اختلاف اندازی بین مردمان مسلمان خصوصا در ایران و افغانستان تربیه شده اند در بسیاری از سایت ها و نشرات الکترونیکی بسیاری از پیام های تفرقه در واقهع از همین دانشجویان صهیونیست صورت میگیرد هر روز صدها شایعه اختلاف قومی و پیام های مستهجن ضد اخلاقی و ضد اعتقادی در انترنت و تلگرام و انستاگرام منتشر میشود تا بی اخلاقی و ضعف اعتقادی و دشمنی بین مسلمانان هرچه بیشتر واقع شود خواهشمندم از همه برادران محترم از هر شاخه مذهبی و هر قوم که باشید نسبت به این امر حقیقت اطلاع رسانی کنید تا در این آخرالزمان امت پیامبر در فتنه یهود داخل نشود قبل از این توسط جاسوسان اسرائیلی مسلط به زبان عربی پلان مشابه بر سر سرزمین های عربی صورت گرفت و آن در زمان پهلوی در ایران و عبدالناصر مصری بود که ایران هنوز مخالف اسرائیل نبود و ناسیونالیست عربی رشد یافته بود و اعراب هنوز با اسرائیل داخل سازش نبودند اکنون مصر و اعراب با توافقات ننگین با اسرائیل سازش کرده و این حملات جاسوس اای اسرائیلی به سمت ایران و عراق و افغانستان و پاکستان چرخش کرده است بیدار باشید و با تمام توان نسبت به این فتنه اعلان خطر کنید.
امیر مسعود طالع هروی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است