برگزاری انتخابات محکم‌ترین خواست مردم است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۵    ۱۳۹۸/۵/۶ کد خبر: 159584 منبع: پرینت

انتخابات فرآیند پروسه دمکراسی و مشروعیت مردم‌سالاری است.
طالبان در مذاکرات خود با آمریکایی‌ها، لغو انتخابات و مشروعیت امارت را پیشنهاد کرده‌اند. در چنین وضعیتی اصل برگزاری انتخابات مهم و برای آینده افغانستان حیاتی است. کسانی که از روی عقده و حقارت سیاسی خواست طالبان را نشخوار می‌کنند و اراده مردم افغانستان را برای برگزاری انتخابات سبوتاژ می‌کنند، سگانی هستند که استخوان شان از پسخانه‌های آی‌اس‌آی تامین می‌شود.

مهم نیست که از کی حمایت کنیم، مهم این است که در انتخابات اشتراک کنیم و این پروسه ملی را در جهت ثبات سیاسی و جامعه دمکراتیک تقویت کنیم. دو گزینه داریم، ۱امارت طالبانی، ۲دمکراسی، امارت طالبانی را تجربه کرده‌ایم، اما داشته‌های امروز افغانستان با تمام کجی‌ها و راستی‌هایش محصول دوره‌ی دمکراسی است، اگر این ارزش‌ها نادیده گرفته شوند و ما برای حقارت سیاسی خود عقده‌مندانه با سبوتاژ کردند انتخابات در کنار خواست طالبان قرار گیریم، فردای شوم‌تر از ۱۹سال قبل خواهیم داشت.

من با اطمینان می‌گویم که اراده برای برگزاری انتخابات وجود دارد، هیچ گزینه‌ای جز انتخابات برای گفتگوهای صلح مطرح نشده است، کسانی که از روی خیره‌سری انتخابات را سبوتاژ می‌کنند، اطلاعات دست پنجم رهبران بی‌سواد خود را بازگویی می‌کنند. برگزاری انتخابات محکم‌ترین خواست مردم افغانستان است و این خواست عملی‌شدنی است.

نجیب بارور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
مردم
نظرات بینندگان:

>>>   ما از انتخابات پر از تقلب با آرای گوسفندی امرخیل بیزاریم ، بیزاریم و بیزاریم ، ما از دموکراسی قلابی غربی که جوانان را بیکار و چهار ملیون معتاد به جامعه ما تقدیم کرده است ، بیزاریم ، ما از دموکراسی غربی با چاق نمودن ارگانهای فاسد ، رشوت خوار وهرزه بیزاریم ، ما از اینکه یک شخص دیوانه ، مستبد ، نوکر ، مزدور و نهایت فاشیست با صرف ملیون ها دالر خیرات غرب و امریکا با تقلب بر گرده های مردم ما سوار شود ، بیزاریم ، سگ غرب و امریکا تو هستی که از استخوان های امریکا سیر هستین.
کابلی

>>>   انتخابات پر از تقلب خواست تیم تابوت ساز غنی کوچی با نا صالح و هزاره مزدور میباشد ، مردم ما لقمه نانی به خوردن ندارند ولی تیم تابوت ساز فاشیست و مستبد قرن مبلغ 90 ملیون دالر امریکایی از عواید ملی را صرف انتخابات پر از تقلب میکند ، آیا همین است دموکراسی ، لعنت به اینطور دموکراسی و مردم سالاری دگه بیشتر از این اگر وجدان دارین از انتخابات داد نزنید ، کدام انتخابات ها ؟ انتخاباتی که سرنوشت اش را بالاخره وزیر خارجه امریکا تعیین تکلیف کرد ، انتخابات شورای ملی از انتخابات ریاست جمهوری کرده گنده تر و کثیف تر ، .....به شما کاسه لیسان ارتجاع ، توته استخوان را اصلآ تو بدست داری نجیب بارور. .....به تو نوکر فاشیزم قبیله
کوه کن

>>>   این انتخابات آدم را به یک فکری فرو می برد که خانه ات راآتش گرفته باشد و در حال سوختن باشد به عوض آنکه تو تلاش کنی آتش را خاموش کنی و جان آل و عیال و هستی مادی خودرا نجات بدهی واما بگویی خیر است من به مهمانی و یا کدام مسابقه ورزشی دعوت شده ام باید بروم و رفتنم و اشتراکم در آن ضرور تر از خاموشی آتش در خانه ام است. اگر وجدان ها به آزمایش قرار گیرد و پرسیده شود وضعیت نشان میدهد که افغانستان در گیرو چند جاسوس و غلام اجنبی قرار گرفته که برای رسیدن به قدرت به هر بی همتی و رذالت معمامله گری دست می زنند اما بدانند که تاریخ این خیره سری های این غلامان را هر گز فراموش نمی کند و دست اجنبی همیشه بالای .... اینها نخواهد بود و آن وقت اینها برای مردم جوابگو خواهند بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است