نامه سرگشاده وحیدی به محمد اشرف غنی!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۸    ۱۳۹۸/۵/۵ کد خبر: 159572 منبع: پرینت

نمی دانم در میان شانزده ساعت کارتان وقت داشتید تا محکمه دیروز را تماشا کنید یا نه!؟
آن دادگاه نبود. جنگ قلم و تکنالوژی بود.
حتماً متوجه شده اید که کلیدی ترین عوض دستگاه دادستانی یعنی آقای حکمت الله ناصری٬ رئیس مبارزه با فساد اداری٬ از عجز و ناتوانی بسیار٬ اسناد جعلی را در بین دوسیه قرار داده بود. من در کمتر یک دقیقه متوجه شدم که اسناد جعلی است. خواهید پرسید چطور؟ جوابش خیلی آسان است. چون ما و شما همدیگر را از سال ۱۳۸۳ می شناسیم. از همان سالها تا امروز من در توسعه سیستم کانکور تا مدیریت اسناد و استفاده از تکنالوژی کار کرده ام.
با استفاده از سیستم EDMS تمام اسناد از یک میز و از داخل یک کمپیوتر (یا دیوایس) قابل کنترل می باشد.

دوسیه ای که با سیستم EDMS تنظیم شده بود٬ امکان دسترسی به هر سندی را در چند ثانیه به من می داد و من آنها را با شماره و تاریخ و هر اسمی را با نام و مشخصات کامل و حتی معاش کارمندان را با دقت به جلسه ارایه می کردم. اما آقای ناصری در میان دوسیه اش که تیټ و پاشان بود گم شده بود و سراسیمه شده و بدون ارایه دلایل منطقی تنها با احتمالات حرف می زد.

آن آقای ناصری و آن آقای حمیدی را شما در موقف تعیین کرده اید. به آن دو نفر موقف داده اید تا حرفشان معیار ضعف و عدم کارایی حکومت و حکومت‌داری شما باشد. از آنها بیشتر از سطح فهم و درک طفلانه شان انتظار معجزه نداشته باشید؟
اقای حمیدی حتی جرات نکرد به محکمه بیاید و از چوکی دفترش تلویزیون را تماشا می کرد. و در مقابل دروغ‌های شاخدار و افترای مضحکانه آقای ناصری من تنها یک سیستم داشتم. EDMS. که هر لحظه به فریادم می رسید.

جناب آقای محمد اشرف غنی!
امروز به کسی که ادعا می کند که کتاب Fixing Failed States را نوشته یک پیام واضح می دهم. دوران عبدالرحمان٬ نادر و داوود گذشته. امروز عصر تکنالوژی است. عمر یک پرزه الکترونیکی کمتر از یک دقیقه است. هر نوآوری در تکنالوژی در چند دقیقه جایش را به نسل بعدی می دهد. اگر گوگل با مغز یک هندوستانی مدیریت می شود٬ شما نیز به مغزهای تکنالوژی بدون در نظر داشت قومیت شان باور کنید. به آنها صلاحیت بدهید. در جهان امروز همه چیز را مغزهای تکنالوژی خواهند ساخت. تکنالوژی افغانستان را به دنیای پیشرفته متصل خواهد کرد. فساد را از بین می برد. زمینه کار ایجاد می کند و توسعه اقتصادی و رفاه عمومی بوجود می آورد.

آقای رئیس جمهور ای کاش به عوض اینکه دو سال مرا با دوسیه ساز های بی سواد و نالایق درگیر کرده بودی به من موقف و صلاحیت می دادی تا با تکنالوژی سیستم انتخابات را شفاف می ساختم. ای کاش به من موقف می دادی تا حکومت داری الکترونیکی را فرا گیر می ساختم. ای کاش به من موقف می دادی تا فساد در گمرکات را با تکنالوژی از بین می بردم. ای کاش به من موقف می دادی تا برایت سیستمی را ایجاد می کردم تا از میز دفترت همه مملکت را کنترل می کردی. و لازم نبود تا هر روز برای نمایش‌های مضحک به این دفتر و آن دفتر سرک بکشی و سر هر کس چیغ بکشی.

پیام آخرم به شما این است.
پیام های تهدید و فرستادن گاردهای ویژه به محل دادگاه برای آنکه مرا تحت تاثیر بیاورد بی فایده است. من با قلم خود تفنگ‌هایشان را می شکنم.
با این دو جلسه محکمه تمام دستگاه دادستانی را خودت تحقیر کردی. حالا با مردمی که بیدار شده اند چه خواهی کرد؟ مردمی که می خواهند وزیر نازدانه ات اکلیل حکیمی نیز به دادگاه حاضر شود. می خواهند سیستم ریل تایم RTDMS شامل دوسیه شود. آنها می خواهند بدانند که سرنوشت پولهای شان اگر حیف و میل شده چه می شود؟‌باید پولهایشان به خزانه دولت برگردد. مجرمین به پنجه قانون سپرده شود. و کسانی که معلومات کذب داده اند و دوسیه را ۲۱ ماه به درازا کشانیده و مردم را اغوا کرده اند به محکمه حاضر شوند.

عبدالرزاق وحیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحیدی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   بلی آقای وحیدی واقعیت را میگوید و جناب غنی اگر پاسخ قناعت بخش دارید بفرمائید ما دیگر مردم دیروز نیستیم بلکه خیلی ها هوشیار شدیم و دیگر به شعار بازی نمیخوریم .
راستگو

>>>   آقای وحیدی ! شخص مخاطب شما درمقابل شما چیزی برای گفتن ندارد زیرا چیزیکه عیان است چه حاجت به بیان است. تما م دروغ وکذب شان ازآب بیرون آمد وروی همه شان سیاه شد.
خداتراتوفیق خدمت برای مردمت رابدهد.
احترام
یک همشهری شما

>>>   اقای اشرف غنی احمدزی خودت را فدای عقده های شخصی خودش در برابر اقای محقق کرد و همچنان اگر شما در وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی پایدار و بی درد سر باقی میماندید زمینه تقلبات انتخاباتی و سوء استفاده های نا جایز پول از خزانه ملت را بروی جناب او شان چند نفر خاین که در دور و بر و طرف اعتمادش هستند بسته میکردید غنی اشخاص فاسد متقلب خاین جاسوس بیگانگان را نسبت به مردم وطندوست ملت پرور مترقی خواه ترجیح میدهد که بطور مثال از فاروق وردک شاه دزد کلان جاسوس پاکستان و ضیالحق امر خیل دزد ارای مردم متقلبکار بنفع غنی در دوران انتخابات ۲۰۱۴ که اکنون بحیث مشاور خاص غنی در ارگ برایش جا داده است این چنین اشخاص را دوست و رفیق و همکارش میپسندد نه مانند اقای وحیدی که جلو خیانت ها و فساد های مالی و جنسی را بگیرد وبه نفع کشور و مردم اش در حرکت باشد واقعا که شرم اور به ناصری ریسدادستانی مبارزه با فساد اداری و حمیدی ریس دادستانی کل کشور که در دوبار با وصف تمام تلاش های شان و دسیسه کاری های شان که به اقایوحیدی ساخته بودند سر انجام نتوانستند که به دسیسه بازی شان موفق گردند واقعا شرم اور وخجالت اور به هر سهدسیسه کاران است درین کار شان خود را رو سیاه تاریخ کردند و به طرفداران خودت اقای وحیدی افزایش بیشتر بخشیده شد این حقیقت است که حق بر باطل پیروز شدنی است مثالش شما اید.

>>>   آقای وحیدی چشمان غنی ....تنها دغه و بغه را میبیندو میشنود غنی فاشیست تنها عیب دیگران را دیده میتواند اما در عیب های اوغانها کور است .

>>>   کنترول تمام دفتر ها از روی یک میز،مرا به یاد همان فلم چارلی چاپلین انداخت که در جریان کار تشناب رفته بود و سگرت میکشید،در صفحه نمایشی که در تشناب تصب شده بود،رییس اس بالایش چیغ زد که تشناب رفتی بس است،سگرت نکش و به سر کارت برگرد.
حالا اشرف غنی نیز در هرشعبه یک کمره سکریتی نصب کند و ببیند که کارمندان اش در شعبه چه میکنند؟
انسانها حریم خصوصی دارند.یک شعبه در عین حالی که اداره دولتی است،اما نباید در آن کمره سکریتی نصب شود،زیرا میتواند حریم خصوصی یک کارمند نیز باشد.
چیزی ارتباط به سیستم دیجیتالی کار در ادارات که در آن تمام ادارات با همدیگر وصل میشوند و آدم ضرورت ندارد بخاطر اجرای یک کار به ده و یا صد شعبه سر بزند،من مخالفت ندارم.
اما حریم شخصی کارمندان باید در هرصورت حفظ شود.

>>>   ازی نامه بازی تیرشو بازترا بندی میکنند

>>>   نامه ای سر گشاده ای اقای وحیدی را خواندم به مایوسیت وبی باوریم به وزرا وکابینه ای دست نشانده ای خارجی ها در کشور بیشتر گردید جناب وحیدی درفضای خیال ومحالات سیر مینماید وبقول خودش کسی را که از پانزده سال بدینسو میشناسد وسیستم حکومت مزدور را هم شاید میدانندوبیچارگی غنی وعبدالله را هم احتمالا درک نموده اند بازهم از مجسمه ودیوار های چشم و گوش دار توقعات بیجا وبیمورد مینماید وچیز هایرا ازان میخواهد که از حیطه ای قدرت وحوصله ای هر مزدور وغلام ودست نشانده بیرون است مگر در طول همین مدت ندانسته اند که در کشور ویرانه ای افغان داخلی هاهیچ کاره ای نیستند واداره ای امور از فرسنگ ها دورکنترول میگردد ویا اینها همه اتفاقدارند تا ملت عزیز را فریب دهند وچنان وانمود کنند که داخلی ها هم می اراده واختیار دارند
گل نتی عیدی زاده

>>>   برای غنی سواد و دانش اهمیت ندارد آنچه اهمیت دارد خوشی بی بی گل است.

>>>   واقعااشرف غنی عیوب دیگران رامیبیند

>>>   غنی را عقل اگر می بود چه خوش بود
نبود عقل به باد داد هست و بودش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است