سفیر هیات طالبان به اندونیزیا برای نشست علما
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۸/۵/۵ کد خبر: 159570 منبع: پرینت

اعضای دفتر سیاسی طالبان به رهبری «ملاعبدالغنی برادر» به اندونزیا سفر کرده تا با مقامات این کشور درباره روند مذاکرات صلح و آینده افغانستان گفتگو کنند. اندونزی به عنوان بزرگترین کشور مسلمان جهان در سالهای اخیر برای میانجگری بین دولت افغانستان و طالبان تلاش کرده است.

«جوکو ویدودو» رییس جمهور اندونزیا پیش از این با سفر به اسلام‌آباد و کابل با ارایه طرحی در راستای پایان جنگ و برقراری صلح در افغانستان خواستار تشکیل کمیته مشترکی بین علمای سه کشور شده بود.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که اعضای دفتر سیاسی این گروه به رهبری «ملابرادر» به اندونزیا سفر کرده است تا درباره روند مذاکرات صلح و آینده افغانستان با مقامات این کشور رایزنی کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات طالبان
نشست علما
نظرات بینندگان:

>>>   برازیل نیز آمادگی خویش را برای میانجگری میان طالبان و دولت افغانستان اعلان کرده است و قرار است از آنها به شهر ریودیجنیرو دعوت کند.
مرحله بعدی نوبت تایلند است که دولت تایلند از طالبان و نمایندگان دولت افغانستان در شهر بنکاک دعوت میکند تا به مذاکرات صلح ادامه بدهند.
بعد از مذاکرات آنها را به روسپی خانه ها هدایت کنند،تانکی هایشان خالی میشود و جنت آخرت را در دنیا می یابند و از قهر و ناز و جنگ و جهاد و قدرت و غیره منصرف خواهند شد و خواهند گفت که زنده باد جنت حقیقی دنیا و مرگ به جنت خیالی آخرت که صدای دول از دور خوش است.

>>>   اول طالبان ثابت کنند که پیرو شریعت غرای محمدی ( ص) هستند .
انتحار و انفجار و نوکر غرب و شرق بودن ماهیت طالب کثیف است.

>>>   ملت بايد غيرت چهل سال قبل خود را تازه و زنده نمايند و همان طوري كه با دست خالي و قلب پر ايمان عليه تجاوز شوروي و اجيران خلق و پرچم جهاد كردند، امروز هم بايد عليه مظالم طالب و باداران شان قيام نمايند و خداوند طرفدار شان خواهد بود، اين طالبان جاهل و دور از اسلام اكثر بزرگان شان قرأن را خوانده نميتوانند و تنها ملا را در اسم خود اضافه كرده اكثر شان خلقي هاي سابقه است مانند ملا ستانكزي كه صاحب منصب نظامي سابق است، و هم چنين رهبر جاهل و كور شان ملا عمر قرآن را خوانده نميتوانست تنها چند سوره هاي كوتاه را از طفليت حفظ داشت. و براي مقابله با اين جانيان اي اس اي و سي اي اي، ضرورت است از أشخاص شناخته شده مانند استاد سياف، جنرال دوستم طرفداري شده و بسيار زود شاهد تغير مثبت به نفع ملت و اسلام خواهيم بود، چون خداوند حالت قومي را تغير نميدهد تا خود قوم در خود تغير ايجاد نكنند. اگر همه همينطور بي پروا باشيم مشكلات بدتر داعش را منتظر باشيم، و علماي دين و مخصوصاً إمامان و استاد هاي اسلامي زر اين راه پيش قدم شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است