سخیف ترین رییس پارلمان تاریخ فغانستان...
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۸/۵/۴ کد خبر: 159557 منبع: پرینت

سخیف ترین رییس پارلمان تاریخ افغانستان: همبستگی با رمضان بشر دوست.

سخنان و اتهامات سخیفانه، جاهلانه و اتهام گونه ای که میر رحمان رحمانی علیه رمضان بشردوست بیان داشته به نظر من از بیسوادی مطلق این تاجر، بیسوادی عمومی و بیسوادی سیاسی او، منشآ میگیرد. چگونه ممکن است از جایگاه ریاست پارلمان اتهامات به این حد سنگین و نادرست جاسوسی برای یک کشور خارجی را علیه یک وکیل پارلمان ایراد کرد مگر اینکه برای خود وی جاسوسی، نوکر منشی در برابر باداران خارجی که منبع ثروت وی بوده، یعنی امریکا، امر ساده و پیش پا افتاده محسوب میشود.

رمضان بشر دوست را میشناسم. با فعالیتهای اجتماعی وی زیاد موافق نیستم. خیرات تقسیم کردن و آنرا به نمایش گذاشتن امر پسندیده ای نیست. حیف که وی انرژی، صداقت و مردم دوستی خود را در راه های که ثمر سیاسی قابل اهمیت ندارد به مصرف میرساند. این را هم میدانم که علیرغم هزاره بودن از نگاه قومی، وی قومگرا نیست، ملی گراست. مواضع ضد جمهوری اسلامی ایران وی بر همه آشکار است.

وی را جاسوس ایران دانستن فقط به خاطر اینکه هزاره و شیعه مذهب است شیوه ایست که این آدم که با مصرف پول رییس پارلمان شده ازقدمای خود، از آنهایی که هزاره بودن، شیعه بودن و فارسی زبان بودن را بطور اتوماتیک تابع ایران میدانستند، آموخته. بمن گفتند که خود وی فارسی زبان است. ولی تنها به فارسی صحبت کردن به کسی یک هویت فرهنگی کامل نمیدهد. شاه شجاع به فارسی شعر میگفت. در هر کشور نورمال یک چنین اتهامی موجب استعفای رییس پارلمان و اخراج وی از عضویت حزبی که وی به آن وابسته است میشود. ولی اینجا افغانستان است.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پارلمان
رحمانی
بشردوست
نظرات بینندگان:

>>>   داكتر صاحب بشردوست يك إنسان پاك، دلسوز ، وطندوست و ملي است. باوجوديكه سياست تحصيل كرده است، متأسفانه سياستمدار نيست و بر خورد سياسي با قضايا نميكند. هر مو ضوع را إحساساتي مطرح ميكند. اينجاست كه او مشكل پيدا ميكند. جاسوس خواندن اشخاص از ادرس قوم و لسان و مذهب خود بيدانشي را نشان ميدهد. تيكه داراني هستند كه عمر شان به جاسوسي، خيانت به وطن و سازش گذشته است ، اما با قباحت و ديده درآيي از همه كإرهاي پليد خود منكر ميشوند. چون در پشت پرده قوم و لسان لميده اند، به آرامي به زندگي طفيلي خود ادامه ميدهند.

>>>   کسانی که از پاکستان می آیند و پشتو حرف میزنند جاسوس پاکستان هستند.
کسانی که از غرب می آیند،غرب زده هستند و نوکر امپریالیزم و جاسوس های سی ،آی،ای و جاسوس های انگلیس هستند و به نفع آنها در افغانستان کار میکنند.
اما کسانی که از ایران می آیند ،بیچاره ها بالای شان ظلم شده است و یک تعداد شان به مشکلات تحصیل کردند و هیچگونه وابستگی به رزیم ایران ندارند و آدم های خوب هستند،خصوصاً هزاره ها. بنأ آنها را چیزی نگویید و برایشان در ادارات دولتی چوکی های بزرگ بدهید.
حالا خوش شدی؟
اما زیاد خوش نباش.زیرا این فرضیه را هیچ کسی بغیر از خودت و یک تعداد هزاره های دیگر،نمایندگان دیگر اقوام قبول ندارند.
زیرا آنها میگویند که اگر ما حاسوس هستیم،شما هم هستید و اگر ما نیستیم ،شما هم نیستید.
اما شما یک نقص کلی دارید که رفع نمیشود و آن عبارت از هراره بودن شما است.

>>>   برای حکومت جمهوری اسلامی افغانستان احتراما پیشنهاد مینمایم تا میر رحمن رحمانی را که فعلا هرطوری بود حالا رئیس ولسی جرگه است از قراردادی پاک کاری تشناب های ناتو دست بکشد چون این بدنامی بزرگی برای ما است که رئیس قوه مقننه کلینر تشناب نیروهای خارجی باشد
ر

>>>   من يك تاجك هستم هنگاميكه حرف هاى رئيس پارلمان را شنيدم فهميدم كه اين آدمك برفى نه عقل دارد نه دانش دارد و نه شعور دارد و ناگفته نبايد گذاشت كه وى اصلاً تربيه ندارد

>>>   بیشتر فارس زبانهای افغانستان دشمن ایران هستند حتی وقتی بعنوان آواره و جنگزده در ایران زندگی میکنند و اصلا دلیل اصلی اینکه ایرانیها مخالف حضور مهاجران افغان در ایران هستند همین است جز چند هزار نفر از جمعیت چند میلیونی افغانهای مقیم ایران همگی دشمن و مخالف ایرانند و به واقع اگر ایرانیها آنها را جاسوس بدانند با این عقده و نفرتی که از ایرانیها دارند حق دارند بشردوست هم دشمن جمهوری اسلامی ایران نیست دشمن ایران است حال از اینکه چرا با وجود نفرت از ایران‌ بیشتر از هرجا امثال بشردوست به ایران مهاجرت میکنند بگذریم وقتی علاوه بر خود هزاره ها و تاجیکها (فارس زبانان افغانستان ) که دشمن ایرانند سایرین هم دشمن ایرانند و در صورت برگشت مهاجران از ایران تهمت جاسوسی بهشان میزنند پس بهتر است اصلا کسی از افغانستان به ایران نرود نه اینکه مثل بشردوست هم در ایران درس بخواند و از منابع و امکانات آموزشی ایران استفاده کند هم دشمن ایران باشد و به ایران فحش دهد هم در افغانستان متهم به جاسوسی برای ایران شود .

>>>   این رییس ولسی جرگه میررحمان رحمانی دیوانه، دزد وبه مرض مالیخولیایی مبتلا شده است رای دادن به این مالیخولیای بی عقل کاملااشتباه بوده است در پارلمان باید دیموکراسی وازادی بیان وانتقاد وپیشنهاد حاکم باشد اما این دزد رییس ولسی جرگه به فکر دیکتاتوری است که میخواهد صدای آزادگان را خفه بسازد.پارلمان درتمامی دنیا مهد دیموکراسی و ازادی بیان وانتقاد وپیشنهاد است

>>>   متآسفانه، میر رحمن رحمن بیشتر بنا بر روادید زبانی به این پست انتخاب گردیده، و آنعده پشتون هایکه هم به او رای داده اند، ظاهراً در مخالفت با دولت غنی اینکار را کرده اند. میر رحمن که بنظر من جز پول، چیزی در چانته ندارد، نتیجهٔ انتخاب نادرست بر اساس زبان، قومیت، محل زنده گی، مذهب و غیره میباشد. پس نتیجه اینست که اکثر کارکنان بلند رتبهٔ دولت بر اساس این معیار ها انتخاب گردیده اند و در دولت و نظامیکه معیار کارمندان آن تجربهٔ کاری، تحصیل، صداقت، وطن دوستی و مردم دوستی نباشد، میررحمن ها از هر ملیتی ایکه باشند، پیش تازان قدرت و سیاست در کشور خواهند بود.

>>>   رییس پارلمان باید مرگ موش بخورد ما تاجک ها را شرماندی
زمین بوس کابل

>>>   کی جاسوس نیست؟
جاسوس یعنی به کشور بیگانه و احتمالات دشمن نفع رساندن و به کشور خود ضربه زدن
حال بگوئید که کی جاسوس نیست؟

>>>   اسم اين رئيس پارو كش امريكائي ها به مسلمان نميماند، رحمان نام خدا است نام خَر نيست، معلومدار كه خودش و فاميلش هم بيسواد بوده است چون انسان مسلمان و بگفته خودش مجاهد و مقاومت گرا ، و لو اگر پدرش از ناداني اسمش را رحمان مانده بايد خودش و مقاومتگرا هايش اين اسم را از رحمان به عبدالرحمان تبديل ميكردند. جاي تأسف است كه هنوذ هم ما رئيس شورا، اعضاي شورا بي سواد داريم.

>>>   بشر دوست یک عوام فریب پاپولیست احمق است. ما پوپولیست های زیرک هم در کشور خود داریم اما بشر دوست از جمع احمق ترین، بیسواد ترین، ترسو ترین و طالب پرست ترین پوپولیست تاریخ افغانستان است. بشر دوست عوام فریب خاک پای گاندی هم شده نمی تواند .... گاندی را ضمیر و واقعیت شخصیت و منش طبیعی اش به آن حد رسانده بود. ساده زیستی گاندی طبیعی بود اما بشر دوست برای فریب عوام الناس اکت و ادای ساده زیستی میکند. بشر دوست سواد کافی ندارد و دکترایش هم تقلبی است..... رساله خودش را تا به حال به کسی نشان نداده است و ما نمیدانیم که تیزس دکترایش د رمورد چیست. به وطن تعهد ندارد و اگر روزی باز دشمن بر سرنوشت مردم حاکم شد از ترس تنبان خودش را تر کرده و از کشور فرار میکند و دفاع از وطن میماند بر شانه های پا برهنه های ضد طالب که همه چیز خود را در هنگام بحران از دست دادند. من رحمانی را نمی شناسم و فکر میکنم که لیافت کرسی ریاست پارلمان را ندارد اما به یقین گفته میتوانم که شخصیت اش بهتر از بشردوست و بشر دوست هاست. خانواده رحمانی یک ستون قوی مبارره علیه طالب در زمان اشغال کشور توسط طالب و پاکستان بود .... جنرال بابه جان از جمع قهرمانان مبارزه بر علیه ستم طالب، گلبدین و القاعده است. همو بود که در سال 1368 نقش موثری در شکست کودتای گلبدین و تنی و آی اس آی پاکستان بازی کرد ... او بود که پلان کودتای دوستم ، گلبدین، مجددی و آی اس آی پاکستان را در سال 1372 عقیم ساخت. او بود که پنج سال خط دفاعی بگرام را در مقابل طالبان مسلمان نمای کافر اندرون مانند کوه استوار نگه داشت و طالب نتوانست در خط جبهه اش نفوذ کند .... شخص رحمانی نا شناخته است اما خانواده وی و در راس برادر قهرمانش برای کشور خدمات زیادی انجام داده اند.

>>>   داكتر صاحب بشردوست يك إنسان پاك، دلسوز ، وطندوست و ملي است

>>>   آیا اشتباه مردم هزاره بود که دوباره به تاجیک ها اعتماد کرد؟!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است