پایکوبی در دشت برچی برای پروژه های خیالی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۸/۵/۴ کد خبر: 159556 منبع: پرینت

پروژه های که در مناطق هزاره نشین افتتاح می گردد اکثراً خیالی است که افتتاح می شود اما به بهره برداری سپرده نمی شود ، مثلاً در مناطق هزاره نشین که یکی از مناطق امن افغانستان به شمار می رفت از میلیارد ها دالر کمک های بین المللی یک پروژه زیر بنای اعمار و به بهره برداری سپرده نشده است، به گونه ای نمونه به خاطر تغییر لین برق بامیان به تعداد ۸۷ نفر را کشتند و در حدود ۵۰۰ نفر را زخمی کردند بعداً بوق و کرنا سردادند که در مدت سه ماه طرح بدیل سه صد کیلوولت را تطبیق می کنند، اکنون سه سال از آن طرح می گذرد دگر کسی یادی از آن طرح را در خاطره ها ندارد.

اکنون دشت برچی که حیثیت مستعمره بد ارگ را به خود دارد، هرکوچه و پس کوچه اش درد از حملات انتحاری و انفجاری را یدک می کشد وایسرایی ارگ جناب سرور دانش در خاک مستعمره ارگ دشت برچی سفر کرده است در درون مسجد و یا کدام صالون بالای قالین های رنگارنگ و با آوازخوانی و رقص دختران ، ۱۵ پروژه بزرگ عمرانی را با ارزش یک میلیارد افغانی افتتاح کرده است ، جالب است که این یک میلیارد افغانی نمی تواند یک پروژه ساده را به سر رساند چه رسد به ۱۵ پروژه بزرگ زیر بنای ، پروژه های دگر مناطق به دالر محاسبه افتتاح و به بهره برداری رسانیده می شود نه کسی خبر می شود و نه دختران آواز می خواند ولی پروژه های خیالی مناطق هزاره نشین را با پول افغانی محاسبه می کنند، بالای گلم و قالین های رنگارنگ و با رقص و آواز خوانی دختران افتتاح می کنند اما هیچ گاهی به بهره برداری نمی سپارند چون تمام پروژه ها خیالی است.

مایه شرمساری برای کسانی است که در افتتاح چنین پروژه های خیالی شرکت می کنند ، کف می زنند و به رقص و آواز دختران مشعوف می شوند و به سخنان وایسرایی ارگ گوش می دهند و باور می کنند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دشت برچی
پایکوبی
نظرات بینندگان:

>>>   دانش اگر فهم میداشت بر روی خلیلی پا نمی گذاشت

>>>   طفل هم خنده ميكند به اين پروژه هاي خيالي .همه كار اشرف غني مثل دهليز را كه در هوا خيالي ديده بود ميباشد . در خواب در اسمان خشت ديوال كرده دهليز هوايي ساخته بود و مردم را بازي داده بود هههههه.

>>>   خو ایتو هست که خود اشرف غنی پروژه یک و نیم ملیارد دالری تأسیسات دولتی را در دارالامان که یک شرکت لبنانی به پیش میبرد و برای این که این تأسیسات به وقت و زمان معین یعنی طی بیست سال آینده تکمیل شود،باید پنجاه فیصد بودجه به این شرکت پیشکی پرداخته شود تا مواد مورد ضرورت و طرح و پلان این پروژه را پیشکی تهیه کند،به همین منظور رییس جمهور به پاس خدمات پنج ساله دانش صاحب برای اشرف غنی،برایش پروژه یک ملیارد افغانی(یک ملیارد افغانی که دوازده میلیون دالر میشود،برای پروژه دشت برچی تخصیص داده است).
اما شما باید یک قراردادی را پیدا کتید که پنجاه فیصد این پروژه را تکمیل کند و بعد ازین که وزارت شهر سازی و خانه سازی و فواید عامه و راه سازی و سرک سازی،از کیفیت خوب کار این شرکت راضی بودند،در مورد پرداخت بیست و پنج فیصد بودجه این پروژه،بعد از تکمیل پنجاه فیصد مار این پروژه ،تصمیم میگیرند و باقی هفتاد و پنج فیصد پول بودجه،با در نظر داشت کیفیت کار پروژه،بعد از تکمیل کار آن پرداخته خواهد شد.

>>>   اکثرا پروژه های که درین اواخر نه تنها که در منطقه هزاره نشین بل در هر جا و هر منطقه یا تکراری چندین باره است و اگر نو هم باشد عوام فریبانه بخاطر انتخابات کمپاینی تیم تابوت ساز ارگ در انتخابات پیشرو است نه حقیقی و یا تکمیلی اقای سرور دانش چنان دلبند و فریفته چوکی و مقام معاونیت بی صلاحیت غنی است که همه چیز خود را فراموش کرده فرمانبردار ریس ارگ است مانند یک گودی گک طفلانه هر طوری که غنی انرا کوک کند همانطور بهچرخ زدند میپردازد نه حیثیت دختران و زنان مردم را در نظر دارد ونه حیثیت خود را ریس ارگ از دانش بخود دست پاک تیار کرده و فرمانبردار امرالله صالح که هنوز معاونش نشده یک خواب و خیلی بیش نیست بیشتر از دانش خود را به غنی فروخته و در فرمانبردار چاکر و غلام ریس ارگ است واگر خدای نخواسته واقعا بیث معاون اول در انتخابات تعین گردد چه رقص و اتن را خواهد انداخت چه بزرگ خیانت را بمردمش به نفع قومگرایان انجام خواهد داد .

>>>   به ده ملیون افغانی میتوان 10 حلقه پمپ دیتی برای آب آشامیدنی حفر کرد و یا چند کیلومتر سرک ریگ ریزی نمود هزاره های بیچاره از پروژه و بر آورد مالی آن معلومات ندارند خود را بی جهت زجمت میدهند .
راستگو

>>>   شما هزاره ها به هیچ کار راضی نیستید، نه با ساختن پروژه ها و نه بدون پروژه ها. فقط شکوه، انتقاد، شکایت و مظلوم نمائی کدام پیشنهاد سازنده از جانب شما دیده نمی شود. از همین لحاظ کسی به سخنان تان دیگر اهمیتی قایل نمی شوند.
برادران هزاره باید بپذیرید که هزاره جات ناف دنیا نیست.

>>>   طفل باید بر ما خنده کند پروژه در پروژه جای افتطاح میشود نه در مسجد اگر از جاغوری میبود میگفتن که اینها بی دین شدن اما دایزنگی و دای کندی چی قسم شدن عاقلان خود داند

>>>   پشت کردن دانش به استاد خلیلی آنقدر از وزن و وقار دانش میان مردم کاسته است که شاید زمانی دانش خود نتواند این درد را فراموش نماید زیر ا همین استاد خلیلی بود که دانش را با وجود مخالفت های عده زیادی از شورای رهبری حزب وحت اسلامی افغانستان در معاونیت دوم بر گزند نه غنی. اما دو روز در پهلوی غنی بودن با تمام بی صلاحیتی ها پشت کردن به دوست خود و یار و یاور روز های سخت و حزب خود که ترا در دامان خود دانش ساخته و عزت و وقار برایت کمایی کرده خیلی ناتوانی و بیچاره گی را نشان میدهد. تاریخ همه این وقایع را بیاد خواهد داشت .

>>>   مردمان زحمت کش وقهرمان غرب کابل!
فریب دروغگوی قرن 21 یعنی غنی رانخورید تااکنون کدام وعده هایش درکجا جامه عمل پوشیده که دردشت برچی بپوشد.
مزدوروچوکره اش دانش هم یک فریب کار تازه کاراست انشاالله گلیم هردویش جمع میشود.
کوشش کنید که رای های پاک تان را درصندوقهای آنها کثیف نسازید، چراکه شما هم کنهکارمیشوید ودرروزقیامت باهردوی شان درآتش دوزخ میسوزید.
بااحترام
یک همشهری شما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است